Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.07.2018, 19:26
Luzzuki Luzzuki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.04.13
Sijainti: Pori
Viestit: 32
Perusasetus

Peräkärry painoista


Koittanut etsiä jotain vastausta netin syövereistä, vaan ei ole löytynyt tyhjentävää vastausta,
Eli mikähän on sanktio jos mulla on auton perässä liian iso kärry, kun otteessa lukee 450kg jarrutonta ja mulla on 750kg:n kärry. Olkoonkin tyhjänä toiseen suuntaan ja klapi kuorma toiseen. Tuleeko isot rapsut vai käykö jopa kortin päälle?
Painojahan lienee mahdotonta korottaa, kun valmistaja vai maahantuojako niin on suuressa viisaudessaan päättänyt, niin ovat mitkä ovat.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.07.2018, 19:43
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Tyhjänä tai max. 450 kg akselin alta punnittuna saat vetää täysin laillisesti. En tiedä paljonko maksaa jos joutuu täyden klapikuorman kanssa poliisin puntarille.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.07.2018, 20:08
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Joku vuos sitten meni ainakin päiväsakoille. Kun oli
Koukku 450kg
Kärri 750kg
Ja punnittu 960kg
Muistaakseni kymmeneen sai tingittyä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.07.2018, 22:38
jokke-76 jokke-76 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.08
Sijainti: Tammisaari
Viestit: 254
Perusasetus

https://www.iltalehti.fi/autot/20150...72753_au.shtml
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.07.2018, 22:39
jokke-76 jokke-76 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.08
Sijainti: Tammisaari
Viestit: 254
Perusasetus

Jolkekkin käynyt kalliiksi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.07.2018, 05:28
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.386
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jokke-76 Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jokke-76 Näytä viesti
Jolkekkin käynyt kalliiksi
Tämä on vähän eri juttu kuin aloittajan kysymys, vaikka toki on varmasti aina kallista jäädä kiinni ajo-oikeudetta ajamisesta. Tässä oli kyse ajokortin riittävyydestä yhdistelmään, ei auton max. kytkentämassasta. Ajokortin riittävyys voidaan tutkia keittiön pöydän ääressä jo ennen matkaan lähtemistä.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.07.2018, 12:58
jokke-76 jokke-76 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.08
Sijainti: Tammisaari
Viestit: 254
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Tämä on vähän eri juttu kuin aloittajan kysymys, vaikka toki on varmasti aina kallista jäädä kiinni ajo-oikeudetta ajamisesta. Tässä oli kyse ajokortin riittävyydestä yhdistelmään, ei auton max. kytkentämassasta. Ajokortin riittävyys voidaan tutkia keittiön pöydän ääressä jo ennen matkaan lähtemistä.
Nii on mut ihan vaan varoittavana esimerkkinä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.07.2018, 20:20
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Olisko ollut jotain muutakin? esim muutamat sakot vuoden aikana pohjiksi?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jokke-76 Näytä viesti
P.S ei tainnut oppia vieläkään, sillä kortin riittävyys lasketaan Kokonaispainoista, ei siitä paljonko painaa.
Vai onko sekin jo muuttunut joko minun muistissa taikka laissa?

Ja jotain muutakin oli; oliko että vaatii pikku e kortin, jos kärryn kokonaismassa on suurempi kuin vetoauton omamassa?

Ja kokemuksesta voin kertoa, että nuo kärryn kuorman johdosta kirjoitettavat sakkolaput on yllättävän suuria: Kerran taannoin kuskasin kärryä, jossa takaylitystä muistaakseni 20 cm liikaa (2,2m) ja aisapaino 10-20 kg negatiivinen, siis nosti koukkua... kuormaa oli kärryssä vajaa 250 kg ja kärry painoi n. 200 kg, koukku 620 kg jarrutonta.

Päiväsakkoja taisi tulla reilu 10, vaikka kirjoittivat liukuman minimin.

3 kilometrin matkalle tuli hintaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.07.2018, 23:29
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.419
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmk Näytä viesti
Joku vuos sitten meni ainakin päiväsakoille. Kun oli
Koukku 450kg
Kärri 750kg
Ja punnittu 960kg
Muistaakseni kymmeneen sai tingittyä
Miksi 450kg koukussa pitää vetää puolta isompaa kuormaa?

Jos koukku kärreineen lähtee jossain töyssyssä irti, niin voi tulla muutakin kuin vain välinevahinkoja jos osuu vaikka vastaantulevaan.
Eiköhän ne painorajat ole ihan tarkoituksella laitettu.
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.07.2018, 23:47
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Miksi 450kg koukussa pitää vetää puolta isompaa kuormaa?

Jos koukku kärreineen lähtee jossain töyssyssä irti, niin voi tulla muutakin kuin vain välinevahinkoja jos osuu vaikka vastaantulevaan.
Eiköhän ne painorajat ole ihan tarkoituksella laitettu.
No yleensä saa jarrullista vetää sen tonnin vähintään eikä se koukku silti irtoa töyssyssä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.07.2018, 01:49
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Monen toyotan 4x4 työkalusta löytyy jarrutonta juurikin 450kg


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Miksi 450kg koukussa pitää vetää puolta isompaa kuormaa?

Jos koukku kärreineen lähtee jossain töyssyssä irti, niin voi tulla muutakin kuin vain välinevahinkoja jos osuu vaikka vastaantulevaan.
Eiköhän ne painorajat ole ihan tarkoituksella laitettu.
esim. minulla on ollut BJ-75, jolla jarrutonta muistaakseni juurikin 450kg (auton kokonaispaino muistaakseni yli 3 tonnia, ja jarrullista 3000 kg, kokonaispaino yhdistelmälle oli muistaakseni yli 6 tonnia)

Ja vm-88 LN 65 4x4 hiluksin jarruton koukkupaino taisi olla 450 tai jotain sen kaltaista jarruttomalle?

Toki nykyään tuo "750 kg"jarruton/O1 kärry on aikalailla vakio poliisien ja käyttäjien suhteen, siis siihen 250-400 kg kuomukärryyn voi ottaa kyytiin pari "nopoa" taikka moottorikelkan varusteineen, taikka pihakiveyksen....
-> kunhan näyttää "normaalilta"
Toki tämä "satunnainen" "pieni" ylikuorma ei ole ongelma, sillä kuljettajat on yleensä varsin hyvin tilanteen tasalla, ns. paska jäykkänä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.07.2018, 19:57
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Miksi 450kg koukussa pitää vetää puolta isompaa kuormaa?
Kuten tuli jo tuossa aiemmin mainittua niin ei se oo kun sen jarruttoman raja, koukku ja auto kyllä sietää. Sama homma vetää ylipainoista jarrutonta kuin hivenen huonompijarruista jarrullista (kuten ne yleensä on). Ja tuosta 450 kg huolimatta olis ennen vanhaan kirjattu 750 kg otteelle.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.07.2018, 20:44
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Miksi 450kg koukussa pitää vetää puolta isompaa kuormaa?

Jos koukku kärreineen lähtee jossain töyssyssä irti, niin voi tulla muutakin kuin vain välinevahinkoja jos osuu vaikka vastaantulevaan.
Eiköhän ne painorajat ole ihan tarkoituksella laitettu.
Meillä blazerista vähennettiin jarruttoman massaa 750 kilosta 450kiloon kun haluttiin lisää jarrullisen massaa koukulle. tää oli Aken aikana............

nyt mullakin kuorma-auto vani missä ei mitään mainintaa massoista koukulle, eli täydet 3500 kiloo jarrullista koukulle.
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.07.2018, 21:41
MURSKAAJA MURSKAAJA ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.08
Sijainti: H:la
Viestit: 52
Perusasetus

Ei tarkoita että on autom. 3500kg jarrullista vetopainoa, jos otteessa ei olemerkittyjä painoja.Kuorkki tai paku kyseessä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty peräkärry JNaukki O/M/V Muut 3 12.12.2011 19:42
Ostettu Peräkärry JEO O/M/V Muut 2 27.09.2011 07:57
Ostettu Peräkärry sisua45 O/M/V Muut 3 26.07.2008 00:12
Ostetaan Peräkärry hamaBJ40 O/M/V Muut 0 13.07.2008 00:15
Vetokoukun "painoista" pee Tekniikka & Jutustelu 16 13.05.2005 22:24


Sivu luotu: 06:38 (GMT +2).