Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2005, 19:35
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

toyota 2L-T venttiilivarren tiiviste


Onko kukaan vaihtanut 2l-t koneeseen venttiilivarren tiivisteitä?

Perustietoa kaipaan kun en löytänyt sopivaa manuaalia. Venttiilivarren tiivistys on mietityttänyt koska dieselissä vuoto aiheuttaa ymmärtääkseni hiukan erityyppisiä vaivoja kuin bensakoneessa. Vai miten on? Bensavehkeissä öljyä tihkuu palotilaan mutta dieselissä ensi oire taitaa olla huohotus? Miten vakavasti asiaan pitää suhtautua dieselkoneissa?

Minkälainen operaatio vaihto on? Tarvitseeko jotakin niin erikoisia työkaluja joita ei saa tai ei voi valmistaa itse?
Pääseekö venttiilit tippumaan pyttyyn männän ollessa yläkuolokohdassa, vai tarvitseeko pyttyyn saada painetta/narua vaihdon ajaksi?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.11.2005, 22:23
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Eikö kukaan ole dieseliin tämmösiä vaihtanut? Mihin tahansa toyotan dieseliin?

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.11.2005, 22:36
Taro92:n Avatar
Taro92 Taro92 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.05
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 195
Perusasetus

En oo tosiaan kuullu että kukaan olisi nykymoottoreihin venttiilikumeja vaihtanut, 70-luvun koneissa niitä meni.
Edit: Onko tuossa sun koneessa keinuvivut vai palasäätöiset venttiilit, tuo viimeksimainittu on isompi homma venttiilinsäätöineen.



Edited by - Taro92 on 05/11/2005 22:39:57
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.11.2005, 14:01
Charles.W Charles.W ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.04.05
Sijainti: Espoo
Viestit: 57
Perusasetus

omasta lj:stä menikansi oikastavaks ja ajattelin samalla vaihtaa.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.11.2005, 17:13
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Venttilivarren tiivisteen vaihto onnistuu myös kansi paikallaan ollessa. suosittelen paineilmaa narun asemasta, sillä venttiilin varret voi vääntyä irtilyödessä(yleensä joutuu kolauttamaan esim 19mm hylsällä+vasaralla, ennen kuin 20vuotta yhteiseloa suostuu päättymään)
Niin, ensin pitää tietysti hankkia/tehdä hehkutulpan kierteisiin sopiva letkuliitin. ja mäntä pitää olla alakuolokohdassa, jos yrittää pistää paineilmaa 10bar niin kohta on alakuolokohdassa, saattaa myös olla irtotyökaluja -hampaita ja -sormenpätkiä? Ja ainoastaan ALKUPERÄISIÄ kumeja kannattaa käyttää turbokoneissa, tarvikekumit hapertuu uskomattoman äkkiä!
-j-

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.11.2005, 20:53
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Kiitoksia. Tuo tieto paineilmasta olikin se tärkein. Eiköhän se siitä avaudu kun pääsee hommiin.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
toyota 2.4td kannen tiiviste romunrassaaja Tekniikka & Jutustelu 10 07.02.2008 15:16
M: LJ:n öljypohjan tiiviste. hiluix O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 07.08.2007 13:42
Samurain vetoakselin tiiviste? Tekniikka & Jutustelu 2 20.03.2006 19:03
O: Tuulilasin tiiviste SJ 410 valkkari O/M/V Muut 0 15.08.2005 13:14
Venttiilivarren kumit JakeHammer Tekniikka & Jutustelu 12 09.06.2005 18:16


Sivu luotu: 15:11 (GMT +2).