|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
toyota 2L-T venttiilivarren tiivisteOnko kukaan vaihtanut 2l-t koneeseen venttiilivarren tiivisteitä? Perustietoa kaipaan kun en löytänyt sopivaa manuaalia. Venttiilivarren tiivistys on mietityttänyt koska dieselissä vuoto aiheuttaa ymmärtääkseni hiukan erityyppisiä vaivoja kuin bensakoneessa. Vai miten on? Bensavehkeissä öljyä tihkuu palotilaan mutta dieselissä ensi oire taitaa olla huohotus? Miten vakavasti asiaan pitää suhtautua dieselkoneissa? Minkälainen operaatio vaihto on? Tarvitseeko jotakin niin erikoisia työkaluja joita ei saa tai ei voi valmistaa itse? Pääseekö venttiilit tippumaan pyttyyn männän ollessa yläkuolokohdassa, vai tarvitseeko pyttyyn saada painetta/narua vaihdon ajaksi?
|
#2
|
||||
|
||||
Eikö kukaan ole dieseliin tämmösiä vaihtanut? Mihin tahansa toyotan dieseliin?
|
#3
|
||||
|
||||
En oo tosiaan kuullu että kukaan olisi nykymoottoreihin venttiilikumeja vaihtanut, 70-luvun koneissa niitä meni.
Edit: Onko tuossa sun koneessa keinuvivut vai palasäätöiset venttiilit, tuo viimeksimainittu on isompi homma venttiilinsäätöineen. Edited by - Taro92 on 05/11/2005 22:39:57 |
#4
|
|||
|
|||
omasta lj:stä menikansi oikastavaks ja ajattelin samalla vaihtaa.
|
#5
|
|||
|
|||
Venttilivarren tiivisteen vaihto onnistuu myös kansi paikallaan ollessa. suosittelen paineilmaa narun asemasta, sillä venttiilin varret voi vääntyä irtilyödessä(yleensä joutuu kolauttamaan esim 19mm hylsällä+vasaralla, ennen kuin 20vuotta yhteiseloa suostuu päättymään)
Niin, ensin pitää tietysti hankkia/tehdä hehkutulpan kierteisiin sopiva letkuliitin. ja mäntä pitää olla alakuolokohdassa, jos yrittää pistää paineilmaa 10bar niin kohta on alakuolokohdassa, saattaa myös olla irtotyökaluja -hampaita ja -sormenpätkiä? Ja ainoastaan ALKUPERÄISIÄ kumeja kannattaa käyttää turbokoneissa, tarvikekumit hapertuu uskomattoman äkkiä! -j- Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
||||
|
||||
Kiitoksia. Tuo tieto paineilmasta olikin se tärkein. Eiköhän se siitä avaudu kun pääsee hommiin.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
toyota 2.4td kannen tiiviste | romunrassaaja | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 07.02.2008 15:16 |
M: LJ:n öljypohjan tiiviste. | hiluix | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.08.2007 13:42 |
Samurain vetoakselin tiiviste? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.03.2006 19:03 | |
O: Tuulilasin tiiviste SJ 410 | valkkari | O/M/V Muut | 0 | 15.08.2005 13:14 |
Venttiilivarren kumit | JakeHammer | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 09.06.2005 18:16 |