Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   toyota 2L-T venttiilivarren tiiviste (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=15293)

Samppa79 04.11.2005 19:35

toyota 2L-T venttiilivarren tiiviste
 
Onko kukaan vaihtanut 2l-t koneeseen venttiilivarren tiivisteitä?

Perustietoa kaipaan kun en löytänyt sopivaa manuaalia. Venttiilivarren tiivistys on mietityttänyt koska dieselissä vuoto aiheuttaa ymmärtääkseni hiukan erityyppisiä vaivoja kuin bensakoneessa. Vai miten on? Bensavehkeissä öljyä tihkuu palotilaan mutta dieselissä ensi oire taitaa olla huohotus? Miten vakavasti asiaan pitää suhtautua dieselkoneissa?

Minkälainen operaatio vaihto on? Tarvitseeko jotakin niin erikoisia työkaluja joita ei saa tai ei voi valmistaa itse?
Pääseekö venttiilit tippumaan pyttyyn männän ollessa yläkuolokohdassa, vai tarvitseeko pyttyyn saada painetta/narua vaihdon ajaksi?


Samppa79 05.11.2005 22:23

Eikö kukaan ole dieseliin tämmösiä vaihtanut? Mihin tahansa toyotan dieseliin?


Taro92 05.11.2005 22:36

En oo tosiaan kuullu että kukaan olisi nykymoottoreihin venttiilikumeja vaihtanut, 70-luvun koneissa niitä meni.
Edit: Onko tuossa sun koneessa keinuvivut vai palasäätöiset venttiilit, tuo viimeksimainittu on isompi homma venttiilinsäätöineen.



Edited by - Taro92 on 05/11/2005 22:39:57

Charles.W 06.11.2005 14:01

omasta lj:stä menikansi oikastavaks ja ajattelin samalla vaihtaa.


07.11.2005 17:13

Venttilivarren tiivisteen vaihto onnistuu myös kansi paikallaan ollessa. suosittelen paineilmaa narun asemasta, sillä venttiilin varret voi vääntyä irtilyödessä(yleensä joutuu kolauttamaan esim 19mm hylsällä+vasaralla, ennen kuin 20vuotta yhteiseloa suostuu päättymään)
Niin, ensin pitää tietysti hankkia/tehdä hehkutulpan kierteisiin sopiva letkuliitin. ja mäntä pitää olla alakuolokohdassa, jos yrittää pistää paineilmaa 10bar niin kohta on alakuolokohdassa, saattaa myös olla irtotyökaluja -hampaita ja -sormenpätkiä? Ja ainoastaan ALKUPERÄISIÄ kumeja kannattaa käyttää turbokoneissa, tarvikekumit hapertuu uskomattoman äkkiä!
-j-

Note! This message was posted anonymously!

Samppa79 07.11.2005 20:53

Kiitoksia. Tuo tieto paineilmasta olikin se tärkein. Eiköhän se siitä avaudu kun pääsee hommiin.



Sivu luotu: 06:47 (GMT +2).