Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.10.2017, 22:43
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Fini Pulsar 865 -94 ilmakompuran kunnostamista.


Vuoden 1994 Pulsar 865 kompuran kontaktori/lämpörele/ajastimen muoviosat on hapertunut nyt jo ja rapisee lattialle.
Mistä vois kysellä moista osaa?






t. Ismo Ämmä

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 11.10.2017 22:07
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.11.2017, 18:30
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Magneettiventtiili.


5 paikkaan lähetin s-postilla kyselyä uudesta magneettiventtiilistä

Kahdesta on tullut vastaus.

-171,- + alv. + 22-, tilaus Saksasta. Burkert Oy

ja.

-110,- Pneumatic Oy, Nouto ehkä Espoosta?

Enköhän tuon alemman ota.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.11.2017, 15:43
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Se vielä mysteeriks jätetty säädin on kontaktoriin kiinni ruuvattu lämpörele, joka siis katkoo kontaktorilta vetosähkön jos sähkömoottori nykii liikaa virtaa. Sen virtarajan säätö siis. Ei siis vaikuta paineeseen millään tavoin, eikä tarvi vaihtaa jos moottori käynnistyy ja pysähtyy sillon kun paineanturi käskee.

Onpa muuten nätin näkösesti kasattu kone. Ei ihme jos on hiljanen ja haluut pitää ajossa.

Ton sähköosat on tosi simppelit ja niille on kivasti tilaa joten kontaktorin vaihtaminen eri merkkiseen on aika iisi juttu. Myös tarpeeks uus, jollon on jo noudatettu nykytavan mukasia terminaalin numerointeja lämpöreleessä.

EDIT: Näyttäis myös ihan IEC-standardikoneelta toi sähkömoottori, joten jos sen kanssa on jotain ongelmaa ni uusia saa luultavasti halvemmalla kun on mielekästä korjauttaa. Omana työnä nyt laakerit voi vaihtaa ajoittain mut jos laakeripesä on väljä ni sen ehjästäminen on jo turhan kallista puuhaa. Käämitys maksaa puolisen tonnia alvittomana, joten sen voi unohtaa jo ihan suorilta.

Viimeksi muokannut temmi_hoo : 02.11.2017 15:45
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.11.2017, 11:06
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Sähkö säätimien vaikutus kompuran toimintaan?


Kiitoksia vastauksista.
Kerros temmi_hoo miten noitten säätimien pitäisi vaikuuttaa toimintaan ja onkos ne nyt kohillaan tähän koneeseen? Kun ei voi tietää onko ne nyt jonkun satunnaisen käyttäjän jäljiltä vai jonkun joka tietää asiasta?
KT1 15 sek rulla joko A vai Gllä? F1:n liku 6 vai 10? Miten vaikuuttaa ja mihin?


t. Ismo Ämmä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temmi_hoo Näytä viesti
Se vielä mysteeriks jätetty säädin on kontaktoriin kiinni ruuvattu lämpörele, joka siis katkoo kontaktorilta vetosähkön jos sähkömoottori nykii liikaa virtaa. Sen virtarajan säätö siis. Ei siis vaikuta paineeseen millään tavoin, eikä tarvi vaihtaa jos moottori käynnistyy ja pysähtyy sillon kun paineanturi käskee.

Onpa muuten nätin näkösesti kasattu kone. Ei ihme jos on hiljanen ja haluut pitää ajossa.

Ton sähköosat on tosi simppelit ja niille on kivasti tilaa joten kontaktorin vaihtaminen eri merkkiseen on aika iisi juttu. Myös tarpeeks uus, jollon on jo noudatettu nykytavan mukasia terminaalin numerointeja lämpöreleessä.

EDIT: Näyttäis myös ihan IEC-standardikoneelta toi sähkömoottori, joten jos sen kanssa on jotain ongelmaa ni uusia saa luultavasti halvemmalla kun on mielekästä korjauttaa. Omana työnä nyt laakerit voi vaihtaa ajoittain mut jos laakeripesä on väljä ni sen ehjästäminen on jo turhan kallista puuhaa. Käämitys maksaa puolisen tonnia alvittomana, joten sen voi unohtaa jo ihan suorilta.
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 07.11.2017 09:48
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.11.2017, 11:17
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Ebaysta sähkö osaa.


Joo, oon nettiä kahlaillut vaan on löytynyt melkein samanlaisia mutta ei arvoiltaan samaa kuitenkaan?
Noi pari paikkaa on ilmoittanut pystyvänsä toimittamaan ko. osan.

Saa ilmoitella jos jostakin pääkaupunkiseudun liikkeestä moista kannattaa kysyä tai vaikka kauempaakin.
Tosin tuo karvan yli satku on ihan oko hinta moisesta vaan, valmis olen vähemmänkin maksamaan.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 07.11.2017 09:47
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.11.2017, 04:42
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Kiitoksia vastauksista.
Kerros temmi_hoo miten noitten säätimien pitäisi vaikuuttaa toimintaan ja onkos ne nyt kohillaan tähän koneeseen? Kun ei voi tietää onko ne nyt jonkun satunnaisen käyttäjän jäljiltä vai jonkun joka tietää asiasta?
KT1 15 sek rulla joko A vai Gllä? F1:n liku 6 vai 10? Miten vaikuuttaa ja mihin?


t. Ismo Ämmä
Moi

Tota toi KT1 rulla on viive ja lähinnä se vaikuttaa mitenkä pitkään vehje kulkee tähdessä ennen kolmioon siirtymistä. Suomessa kun joskus on vilakkaa ni sitä ei kannata liikaa lyhentää.

F1 säätimen pitäis olla lämpöreleen valmistajasta riippuen joko siinä lukemassa, mikä on moottorin tyyppikilvessä lukeva nimellisvirta, tai siitä 15% ylempänä. Lue virta tyyppikilvestä 400V kohalta jos siinä on useampia virta-arvoja. Nyt se on näemmä säädetty TÄYSILLE eli suojalaitteen suojavaikutus on minimoitu. Tää on siis se vehje, joka estää käämiä palamasta jos kone jostain syystä jumii. Ei vaikuta koneen käymisnopeuteen.

- t
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.11.2017, 16:24
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Tyyppikilpi.




t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.11.2017, 23:17
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
5 paikkaan lähetin s-postilla kyselyä uudesta magneettiventtiilistä

Kahdesta on tullut vastaus.

-171,- + alv. + 22-, tilaus Saksasta. Burkert Oy

ja.

-110,- Pneumatic Oy, Nouto ehkä Espoosta?

Enköhän tuon alemman ota.

t. Ismo Ämmä
Ootko ebay.de:stä kattonu työpaikoilta taskuun jääneitä? Sieltä vois löytyy edukkaammin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.11.2017, 06:33
AH AH ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 1.027
Perusasetus

Mä vaihdoin compairiin ruuviin vastaavan näköisen, mutta 24V ohjauksella, normaalisti kiinni olevan venttiilin. Löyty ihan hyllystä, eikä paljoa maksanut.

Viimeksi muokannut AH : 03.11.2017 07:38
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.10.2017, 08:52
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Sähkö osaa kompuraan.


Joo, nyt kun oon tutkaillu netttiä niin tuossahan onkin vissiin kolme komponenttiä yhdessä.
Vaan kun ei näytä löytyvän juuri samanmosia eikä suomesta?

Muutaman osaavan sähkärin tunnen joten tarviipa heiltä sitten apuja kysellä josko kerkeisivät ja saavat nykyosista tehtyä vastaavan?
Kompura on hiljanen ja kompaktin kokoinen pienen korjaamon käyttöön koteloinnin takia joten kuntoon tuo olisi saatava.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 05.10.2017 08:54
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.10.2017, 22:18
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Kompurana sähkö osia.


Tänään työpäivän jälkeen istuin kompuran viereen ja rupesin irroittamaan risaa osaa niin siitähän oli vain kiinityskynsiä poikki ja näin kuori irvisti ja osia oli pudonnut.

Kasasin osat paikoilleen ja nipusiteillä sain paketin kasaan.

Nyt kompura toimii ainakin toistaiseksi.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.10.2017, 11:20
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Question

Ei aina nosta painetta ja välillä laukaisee sulakkeen taulusta?


Vaihdoin ton otsikon paremin kuvaavaksi.

Nyt oon kompuraa käyttänyt jälleen ja enimmäkseen toimii niin kuin pitääkin.
Nostaa paineet, pysähtyy ja käynistyy automaattisesti.

Välillä taas ei saa painetta nostettua? Ihankuin jokin venttiili jäisi auki tai vuotaa jostain? Jauhaa jauhaa vaan ei paine nouse? Kun sammutan koneen niin, seuraavalla kerralla taas yleensä toimii oikein? Sammuksissa ei mistään ilmavuotoa kuulu?

Väillä myös laukaisee yhden vaiheen sulakkeen pois päältä taulusta ja koneen sisältä releen.

Onkos jollakulla käsitystä tuollaisen kompuran toiminnasta ja mistä pitäisii vikaa etsiä.

Hiljanen laite joten kuntoon olis tarkoitus laittaa.

Neuvoja ja arvailuita syistä luetaan mielellään. Kiitos.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 11.10.2017 11:23
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.10.2017, 11:27
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

Onkos tuo mäntäkompura? Jos on, niin kannen alla läppäventtiilit jotenkin jumittaa taikka paskua välissä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.10.2017, 11:34
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Pulsar 865 -94 ilmakompuran kunnostamista.


Joo mäntäkompura on.
Tarviipa siis katella kannen mahdollisia venttiileitä. kiitos.

Täytyyppä ottaa lisää kuvia niin on helpompi käsittää mistä puhutaan.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Viair kompuraan varaosia (Mistä?) MikkoS Tekniikka & Jutustelu 0 15.03.2015 20:20
Ostettu hdj 80 sähkö ikkuna osia dodge3500 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.07.2014 10:00
Mistä kompuraan suodatin ja venttiiliainesta? Hessu888 Tekniikka & Jutustelu 9 05.02.2013 07:36
Myydään Toyota lj:n sähkö/sisusta/pelti osia Gegguli86 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 19.03.2009 21:52
O/Sähkömoottori (kompuraan) Heikki L O/M/V Muut 0 13.10.2005 18:49


Sivu luotu: 07:07 (GMT +2).