Työpaikalla on muutamaan otteeseen tullut juttua erilaisten "maasturien" omistajien kanssa kuinka hyviä maastoautoja kukanenkin omistaa (patrol autom. ,pajero, vitara).
Onko täällä tosi maasturimiestä, joka osaa perustella mitä vaaditaan kunnon maastoajoneuvolta. Onko manuaali laatikko parempi kuin automaatti? Miksi?
Mitkä ominaisuudet tekevät jäykkäakselisesta paremman/huonomman maasturin kuin erillisjousitetusta? Miksi? Onko lukittavat tasauspyörästöt paremmat kuin uusissa autoissa voimaa tarpeen mukaan jakavat systeemit? Miksi? Jousitus, lehti vai kierre? Tekeekö jotkut näistä tai jostakin muista ominaisuuksista rakenteesta kestävämmän ja siksi paremman maastokäyttöön vai parantaako ko. ominaisuus vain maastoajettavuutta?
Toivoisin asiallisia ja hyvin perusteltuja vastauksia.
HJ:n omistaja.
Note! This message was posted anonymously!