![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Kysymys sähköasiantuntijoille HJ-61 sähköistä/ laturi kuumenee?Ongelmana siis tuo HJ-61:n latauksen merkkivalon rele jota ei enää valmisteta ja käytetyt näyttää olevan melko harvassa. Ajatuksena nyt korvata tuo monimutkainen orkkisrele normi 24V vaihtoreleellä ja lisäämällä kaavioon yksi maa. Käytännössä olisi tehtävissä myös avaavalla releellä mutta niiden saatavuus melko heikkoa verrattuna vaihtoreleeseen. Kertokaa syntyykö ongelmia, palaako laturi tai koko auto ![]() ![]() Hiemanhan täsä mietityttää se, että miksi on täytynyt tehdä noin monimutkainen erikoisrele jos homma olisi toteutettavissa kolmen euron osalla... Eli kun avain asennossa ACC merkkivalo palaa kun maa tulee kiinni olevan 87a navan kautta. Koneen ollessa käynnissä maa katkeaa kun laturi lähettää virtaa releen herätteelle ja maa kulkee napaan 87. Kytkentä seuraava: napaan 86 laturilta tuleva +(orkkisreleen napa 4), napa 85 maihin koriin, napa 30 maa johtosarjasta, orkkisreleen napa 1 ja 87a mittarivalolle (orkkisreleen napa 2). Napa 87 jää tyhjäksi. Aiheutuuko tästä jotain ongelmia joita en ajatellut? Pitäiskö releessä olla diodi kun alkuperäisessä on jopa 2 tai liittyykö ne tuohon orkkisreleen herätteen maan puuttumiseen? Laitan tähän tuon latauksen sähkökaavion ja alkuperäisen releen testausohjeen jos näistä olisi apua pähkäilyyn.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex Viimeksi muokannut JES : 30.08.2016 19:24 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kysymys | jäbätsy83 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.05.2015 21:21 |
kysymys? | ärjy | Chit-Chat | 5 | 22.07.2012 18:49 |
kysymys | ärjy | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 4 | 21.11.2010 18:22 |