![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Löytyykö joensuusta mittarin kalibroijaa?Suzukin katsastus 255/5R15 renkaille tyssäsi siihen että pitäisi olla esim jonkin korjaamon allekirjoittama lappu nopeusmittarin näyttämästä 50 ja 80 km/h nopeuksissa. Tietääkös kukaan mistä löytyisi korjaamo joka tuon tarkistaisi? Olen itse sen jo säätänyt, eli mittarinopeus 55 on 53 todellista nopeutta, mutta minun sana ei kelpaa. Samalla jos jollakin on 255/75R15 renkaat suzukiin sopivilla vanteilla (ei bedlock) niin voisin lainata niitä katsastuksen ajaksi ![]()
|
|
||||
|
||||
![]()
GPS näkösälle, ja takaisin konttorille. Tuohan on tarkempi kuin useimmissa uusissa.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Konttorin ukko jos ei usko itse kalibroidun mittarin näyttämää niin katsastusmies on sitten hyvä ja hyppää ihan itse auton rattiin vaikkapa GPS kourassa (esim. kännykkä ja siihen joku nopeusnäyttösofta) ja tarkistaa mittarin oikeellisuuden.
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
||||
|
||||
![]()
No ainakaan Trafin ohjeistuksessa ei ole mitään velvoitetta eikä mainintaa siitä että henkilöauton nopeusmittarin kirjatusta näyttämästä pitää olla lappu. Riittää että näyttämä on oikein.
Ainakin itse kun asiasta olen kysynyt niin ei lappuja tarvitse, vaan ilmoitus siitä mitä on tehty.
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Alkuperäiselle kysyjälle tiedoksi: Minä olisin voinu sellaisen lausunnon kirjoittaa, mutta en oo Joensuussa!!
|
||||
|
||||
![]()
Missä saa ajaa liikenteessä kuorma-autolla rajoittimeen asetettua nopeutta?
|
||||
|
||||
![]()
En tiedä, mutta mites ajattelit että se testataan??
|
||||
|
||||
![]()
Testerillä piirturin kautta. Koeajo oli joskus sallittu metodi rajoittimen testaamiseen, mutta ei nykyään. Semmoset paperit on tullu bumerangina takaisin. Sitä kun ei tiedä toimiiko rajoitin, ni saattaa joutua ajamaan reilusti ylinopeutta ennen kuin se lyö päälle. Toki jos säätämään joutuu sekä rajoitin nopeutta, että piirturia, niin sitten tarvii sen koeajon, mutta siinä riittää vähintään 70km/h nopeus että asetuksen menevät kohdalleen (toki riippuu autosta, mulla kokemusta lähinnä Scaniasta).
Ongelmallisia on Ducatot, Sprintterit ja muut vastaavat autot, missä piirturin kautta ei pääse testaamaan vaan pitää olla sen rajoittimen oma testeri, ja niitä ei joka paikasta löydy.
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
||||
|
||||
![]()
OK! Mulla sitten väärää tietoa asiasta, mutta en kirjoitakkaan lausuntoja rajoittimesta. Mun pointti olikin se, ettei katsastusmies lähde liikenteeseen ajelemaan ja tarkistamaan nopeusmittarin kalibrointia kännykästä tai navista....
|
|||
|
|||
![]()
Miksei lähde? Jos trafin mukaan ilmoitus tehdyistä toimenpiteistä riittää ja katsuri ei usko että ne on tehty niin silloinhan se on katsamiehen homma selvittää mikä asian todellinen laita on?
|
||||
|
||||
![]()
Kun ei suostu!!!
|
||||
|
||||
![]()
Rovaniemellä ainakin kun käy sen lapun hakeen kuorma auton rajoitinta varten liikkeestä niin asentaja käy itse ajamassa autolla (ei ole piirturia) sitä en tiedä onko gps mukana vai ei
|
|
||||
|
||||
![]()
Trafin kesäkuun alussa antamasta viimeisimmästä ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädösten aoveltamisohjeesta (tullut voimaan 15.6. ja kumoaa edellisen):
Lainaus:
Jos katsuri ei usko näyttämän oikeellisuutta eikä suostu itse tarkistamaan, eikä säädökset vaadi asiasta mitään erillistä todistusta, niin sitten saa nopeusmittari kelvata sellaisenaan..
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ketään tulossa Finland Trophyyn Joensuusta? | Käyttäjä | Chit-Chat | 1 | 03.10.2007 15:42 |
hilun mittarin pohjat | j1s | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 23.09.2007 19:24 |
Mittarin ruuvausta | nettijussi | Linkit | 11 | 23.12.2006 11:36 |
Vetoapua tarjolla Joensuusta H:kiin 13.8 | kivinen | O/M/V Muut | 0 | 08.08.2006 19:12 |
patrollin mittarin kytkennät | american | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.03.2006 13:32 |