Nyt kilsoja 300 000 ja saattaa olla jopa alkuperäinen hiukkasloukku 2.0 tdi:n (BMR 125 kW) perässä. Pöntön täyttymisen merkkivalo on luonnollisesti alkanut syttymään vähän aiempaa tiheämmin, mutta edelleen sen saa sammumaan pienellä reippaalla ajolenkillä. Onko joku guruista koettanut rakennella lain kirjaimen täyttävää prosessia, kuten päästömittaus-> tulosten perusteella vaatimustenmukaisuus -> uusi tyyppirekisteröinti tjtn ja pönttö lopullisesti kuikkaan?
Vai ilmoittaako viranomaistahot kuorossa että no way. Paljonhan pönttöjä suolistetaan jo nyt, mutta joku päivä saattaa homman nimi selvitä OBD:ssäkin ja sitten? Kyseinen kottero on ymmärtääkseni Euro 5 -luokiteltu ja esim. Octavioita taitaa olla 2009 vuodeltakin ilman DPF:ää mutta löytyykö tuolla mosalla? Eli löytyykö määräyksistä joku kinttupolku jota voisi kokeilla? Kirjallisia hommia pystyn vääntään tosi paljon, mutta auton alla on hitaampaa kun pitää tehdä yhdellä kädellä, toisen sormi on suussa

Maanantaina tsekataan tuhkamäärä ja se onko valon vilkkumisen syynä paineanturifiba ym. pientä.