![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() RANGET??Mihnä kaikki rangeihmiset on hävinny?Ihmetystä herättää ihan sairaasti ku ei kuulu pihahdustakaan siltä laidalta..onko he karkoitetut sivustolta ja suutuspäissää perustanu oman nettivonparooniklaanin?Vai onko ne vain kaikki nii valmiita...joskus aikoinaan niistä pölistiin nii mahtavan paljon..tuli mulla kyl muutamia murennettua kelvottomiks,mut eihä ne samaa kohtaloo ole kaikki voinu kokee..
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kuolemassa sukupuuttoon kait....
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ei täällä 'tojota'-palstalla oo jaksanut kauheesti ääntä pitää ja mitä sitä pitämäänkään, kun Range on valmis. Sen kun ajelee vaan.
![]()
__________________
"If in doubt - flat out" ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onhan noita kertynyt nurkkiin muutama. Tosin vain yhdellä tulee ajettua, muut odottaa parempia aikoja...
Onhan täällä palstalla useampikin projekti Range, mutta on tosiaan kaikki ei tule kirjoittaneeksi omistaan.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei japsi palstaa jaksa paljoo kahlata, mee ystävien sivulle, sielä me kaikki hörhöt ollaan..
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mullakin on 5kpl ja yks rullaava runko
![]() Kuvia on profiilin albumeissa. ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Juu jos omistaa ruosteisen Jojota (nimi muutettu tunnistamisen vaikeuttamiseksi
![]() Pari ajokuntosta rangeakin löytyy edelleen |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Onhan noita Rovereitakin omiin nurkkiin siunaantunu ja yks (ei tosin Range vaan Disco) on päivittäisessä tai noh viikottaisessa käytössä, mutta ei semmosesta mitään projektin tynkää ole kirjoitettavaks, jos sellasta ajatusta oli topicin aloittajalla? Ja tunne syistä takapihalla seisoo edelleen eka Range, josta tää kaikki hullutus aikoinaan oikein kunnolla lähti liikkeelle. Ei se tosin ajokunnossa ole ollut vuosiin, mutta en ole raaskinu siitä luopuakkaan.
Mut itseäkin ihmetyttänyt, että ikäänkuin olis Roverit vähentyny ajopäiviltä ja kisoista? Tosin joskus ennen muinoon tuntu, ettei ollu offi tapahtumissa, kun Rangeja tai Toyotia, siis jos hieman kärjistää. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Pari vuotta sitten Askolassa oli aika hyvä letka Roovereita, Defeä, Rangea, Discoa, viimesellä lenkillä oli muistaakseni pelkkä Rover-letka kun muut olivat jo poistuneet. Ja ainakin FOT:ssa on ollut ekoilla päivillä ihan hyvin. Viimevuonna tosin ei ollut koko tapahtumaa. Kun kerkee saamaan ton valkosen Rangen taas ajokuntoon, niin kyllä sillä mennään ajelemaan.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Näkeehän noita ryöväreitä toki vieläkin. Kun kakskytä vuotta sitten ostin rangen, se oli ainoa maastoauto, jonka sai opiskelijabudjetilla. Kaikki muut olivat liian uusia ja kalliita. Nykyään merkkiskaala on mukavan laaja. Tojo on toki yleinen, mutta niin alkaa olla susuki ja pajerokin. Jeeppejä oli meillä päin ysärillä vain pari, nyt xj:tä näkee joka häppenigissä. Eikä ne rooverit mihinkään häviä, siinä leirissä merkkiuskollisuus on jopa pidemmälle vietyä, kuin tojoporukassa.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mulla rangea ollu vuosiin,mut kyllä mulla merkkiä kohtaan on syvä kunnioitus..mietin hetken mikä siin oli huonoa,ainoa negatiivinen asia oli noi perien välityksien kesto..jos ne olis yhtä lujat ku muu tekniikka,olis koskaan tarvinnu mersua ajatellakkaan..viimeseen laitoin 44 danat ja sain kyllä nekin kuopiossa aikoinaan rikki+ohjaus simpukka viel perään ja kesken reitin..onneks oli ne etelän veljekset hiton isolla jeepillä,muista enää nimiä ku Panu oli se G-veljes,jonka yhytin muillaki safareilla sit myöhemmin ja tää toine oli sit jeeppimies joka otti rangen lyhkäsel liinal perään ja siin ei paljoo rankku painanu loppureitin ku mentii yleisen tien laitaan,vaik just hetki sit joutu korvaamaan takanorran rautakangella.Siin oli kyl sopevan luontooset veljekset
![]() OK,Mä vedän rajan näissä asioissa vain nelivedon ja kakspäävetosen väliin.Son niin turhaa touhua alkaa liikafanaattiseks jonku maasturimerkin puolesta jota et edes itse ole tehny,keksiny,tahi yhtään muuta,josta selkeesti saisit edes taivaspisteitä sinne viimeselle voitelulle ![]() Väritön,Hajuton,Mauton,Mutta niin äärettömän luotettava,mikähä tää on..Tamperelaiset on tunnetusti,galluppien mukaan suomen suosikki porukkaa,sielt tää sanonta on mulle moneen kertaan tullu korvamadoksi,Toyota.eittämättä olen galluppien kanssa samaa mieltä,tunnen jokusen tamperelaisen ja ovathan he selkeesti rentoo porukkaa..mm tyttäreni kummisetä ![]() ![]() Mitä ne siel voi oikeesti osaa,kaikki tieto viedää soutamalla saareen..Range..JNE JNE...varmasti alunperin hyväntahtoista huumoria.. Mun mielestä Tarviis laittaa oikeesti osiin tää sota merkkien välillä..tarkoitan sitä,et jos maastossa on osoitettu et ...hmm..nyt meni vaikeeks... Laitetaas ny vertailukohteiks otsikon rankku ja vastaan..Niva..jos osoitetaan selkeesti et Niva selätti törkeesti rankun,ni mitä sit tehdää???Ylistetään kaikkia maailman nivojako?Ei vaan Nivan rakentajalle pystytetään patsas,ei tehtaalle joka sen on valmistannu.. Taas mun mielestä: Ajokkien Orkkiksia täytyis vertailla et saadaan se Tietyn autovalmistajan Merkkifanaattisuus oikealle tolalle,eikä suututeta ketään sen merkin takia minkä takana seisot.Sä olet se päällikkö joka oot saanu tän ladan sellasee nousukiitoo,ettei sille mahda muut merki mitää,ei se alkuperä missä ajokki on valmistettu.. Lopux totean ettei kaupasta saa ikinään mitään valmist,son vain itse tehtävä.. editt:: Mun mielestä tähän vastaukseeni on sopivaa kiittää myös yhdelle yllästrophylle tulleita oululaisii Range harrastajii,oli poikien isot sähö vinssit todella lujilla..sillon ajattelin ettei ole Warnin voittanutta,eikä se ajatus ole vuosien mittaan muuttunu,jälki kiitokset vain Paavolle ja Ekille tänne nykykotipaikalle ouluun ![]() edit 2. älkää ny niva harrastajat masetuko..jos profiilissani kuvissa näkyvä VAKIO nivan(punainen) hoksaatte siin vappukuvasssa, ajokki eteni oikeasti niin et yllätti kaikki paikalla olijat,ainu nega oli et kytkin savusi myös yllätyksellisen nopeast,taas muistutus;täst on aikaaa..olis kyl hienoo saada näkymiin jonku,jokusien niva harrastajien projektii,sillä siin autos on oikeesti potenttiaalii ja myös haastetta saada jeppe tasolle mistä em. puhun ![]() Yhteinen ajatus kaikilla saada oma nelikkonsa etenemään muita paremmin,voisiko olla parempia haasteita alunperin tunnetusti"kankeahkoille"kulkineille joille te iha ite omin pikkukätösin ja vain 10 pros.aivoista käyttäneil luotte uuden vakuuttavamman profiilin,mihin tehdas joka sen on tehny, ei ikinään kykenis..kaikkien aika arvostaa tekijää,ei valmistajaa..olenko ihan hakoteillä????mielestäni kaiken oman tyrkyn osilla,oliis kohtuullista muistaa esim. rankun takakolmionivelsysteemin merkitys tän ja nykyoffin merkitykselle ja sekin vain range rover of commpanylle ![]() ![]() Uskokaat tai olkaat uskomat..offroadterrorit sai mun ajatukset eri levelille.. Alex pyysi mun facebookkiin kaveriksi..ok,klikkasin homman kuntoon.tuli vastaus et hänen kaverilimiittinsä on täysi(5000)friends.. ajattelin ettei tällaine käypäläine vaikuta heidä tiimii millai,kerroin hänel et 5000 kaverii ojn täys mut ollaa hengessä mukana,...seur.viikol tuli alexilt uus kaveripyyntö..ollaan vaihdeltu ajatuksii ja on hämillään suomesta tulleista peukuista..oon harkitusti viel miettinny foorumin www sivujen laittamista hänell..ei ainakaan topiikissani tuntunu olevan ketään joka oliis innostunu tapaamaan heitä..oon sillai ihmeissäni..onks tää oikeest vain nii todella suljettu maailma?????en kyl kehtaa mainostaa,jos tulee vastaan vain turpeeta hiljaisuutta..Alex tiimeineen tuntuu jostain syystä pitävän suomea erittäin exoottisen kiinnostavana maana erityisesti vapaa aikansa parhaan viettinsä vastaavien kanssa,jäi kesken, kun kerroin Axelille et 5000:n raja on esteenä mun ja hänen kaveruudelle fb:ssä,kaveri laitto viestin takas et tilaa on aina from finland ![]() ![]() ![]()
__________________
W163 ML 400 CDI Ei ole enää maasturia. Leipäkää maistu enää leivältä.. Viimeksi muokannut G280E : 24.05.2015 19:54 |
#13
|
|||
|
|||
![]() ![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Hyvä kysymys... Eikö Toyota olekkaan "yleinen" valituksen kohde?Lainaus:
Olisko tämä ns. näkökanta ero? Muutaman vuoden olen täällä kirjoitellut, ja toyota harrastajana on jäänyt semmoinen mielikuva, että juurikin toyotaa käytetään usein referenssinä, siis onko kyse siitä, että joku pyytää yli puoli milj.km ajetusta toyotan lahosta paskasta, jossa varusteina tupakan sytkäri, saman kuin... tms Ja samalla hintaa saa sitä ja tätä, ja xx vuotta uudempana, tupla tehoilla ja kuluttaa vähemmän... Ja jos erehtyy kommentoiman jotain muuta tms. Niin palautetta tulee heti (ok) ja tulevaisuudessa. p.s pihassa on nyt Toyota, (saksan-)Ford, Belarus ja OMC/GM sisäperäkone (veneen, pitäisi ehjätä asap) ja toisaalla: 300 4-matic MB pitäs hävittää/purkaa kun on haitolla kaverin hallilla. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Saatiin sitten tähänkin ketjuun tämä eri merkkien juupas - eipäs keskustelu aikaiseksi...miten tässä aina käy näin
![]() ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Jaa missäs kohtaa tässä nyt on eipäsjuupasta?
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Range kyllä polttelis laittaa. Onhan se vakiona niin pirun hyvä kyytinen. Yhtään en ole omistanut mutta muutamia päässyt kokeilemaan ja ei voi moittia. Itsellä on vaan pieni fobia bensoja kohtaan. Ja johtuu puhtaasti siitä etten ymmärrä niistä juuri mitään. Jos jostain löytäis valmiiksi kohtuu ruokaisella ja sivistyneellä dieselillä niin sellainen saataisi päätyä pihaan. Ja Fiat/iveco ei kuulu mielestäni dieseleiden kärki kastiin
![]() Niin ja nyt muistin että synnäriltä tulin kaksiovisella Rangella 32 asteen pakkasessa. Viimeksi muokannut Killer-Wo : 23.05.2015 20:57 |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Harmittaa kun tuli range hävitettyä, mut kun tulevaisuuden ennustaminen on aika vaikeeta
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jotenkin hiukan samoilla mielin. Oon visioinu monesti, Classic RR / Volvolaiset akselit levyjarruin / OM 606 hiukan kiusattuna ja vahvalla automaatilla. Ois aika hienokäyntinen/kulkuinen/kykyinen kampe.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Kaks ja puolvuotta oon rangen omistanu, miellyttävä peli ajella mutta ohjaustehostin olis ollu poikaa tällaselle kukkakepille. Joku nimeltämainitsematon tais saada siitä mun jälkeen pahan offi&range viruksen ...
![]()
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä aikoinaan, kun ekan maasturin ostin, niin päätettynä oli, että bensalla toimiva, ei mikään 2l kone, ja budjettiin sopiva. Vaihtoehdoiksi jäi oikeestaan Range ja Jeeppi. Jeeppiin päädyin silloin, mutta en mä usko, että paljon huonommin ois sen toisenkaan vaihtoehdon toteutuessa käynyt.
![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]() yksi lusikka tähänkin soppaan lisää hämmentämään
Juu kai sitten minäkin kommentoin tähän jotain, kun kuitenkin yhden sellaisen todistettavasti olen elvyttänyt omaa pihaa täyttämään.
Aina miettinyt sitä seuraavaa harrastevaihtoehtoa, missä olisi päätarkoitukseen soveltuvaa simppeliä ja kohtuullisen luotettavaksi saatettavaa tekniikkaa. Se on erään henkilön syytä silloin markka-aikaan, miksi projektikompassini on näyttänyt sumuisia saaria jo pitemmän aikaa. Vai johtuuko se siitä että käsiini on pääsääntöisesti eksynyt muiden hyljeksimää materiaalia, minkä on saanut ns. poisvientihintaan? Luokiteltuina C- tai D-luokan osia. Kuitenkin oman projektin pääsääntöinen käyttökohde tule olemaan perheen kakkosauto ja kärrinvetäjä (pitkä tarina miksi tähän on tultu....) siten, että metsäprojektissa on samoja palikoita käytössä. Pysyy varaosavarasto kohtuullisen pienenä ja aina on mahdollinen varaosa valmiina hyllyssä. Käytäntö on kuitenkin osoittanut että ei nämä ole enää uusia laitteita (RRC), joten päivitys nykyaikaan on vääjäämätöntä jos näitä aikoo pitää liikkeessä tien päällä. Alkuperäisiä varaosia meinaa tietyiltä sektoreilta olla jo hieman hankalaa saada haltuunsa. Siksi olen jo ottanut metsäprojektiin tarkoitettuja päivitysosia tähän käyttöön. Olen kuitenkin positiivisesti yllättynyt kyseisen laitteen ajo-ominaisuuksiin, vaikka ajan hammas on tätäkin projektia koskettanut jo jonkin verran alustan puoleltakin. Aikalaisekseen verratonta tekniikkaa kaikin puolin (ainakin teoriassa) ![]() Tarkoitus on muuten pitää tämä maksimissaan mökkitiekäytössä. Metsäpelit ovat sitten erikseen. Niin, jonkunhan sitä pitää kulkea marginalissakin. Silloin on valtavirrassa elävillä edes jotain kauhisteltavaa/puheenaihetta.... ![]()
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#23
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Ensimmäistä maasturia kun aikanaan valitsin niin Range oli listan kärkipäässä. Palstalta kattelin lommosen mettäpelin kuvaa niin onhan se niin hemmetin komee peli, ettei mitään rajaa. Sitten kun vielä pääsi ajamaan bensakasia safarilla niin johan meni alkkarit vaihtoon
![]() No, järki sanoi että aloitetaan jostain pienemmästä ja niinpä pihaan tuli pikkulohkon suikka. Nyt pihassa on sen lisäksi D1, tosin rahtarimallina eli polttaa tiisseliä. Mutta on noissa englantilaisissa autoissa jotain lumoavaa ja hienoa. Vaikka suikka on hieno peli sekin niin ei sillä pääse samaan fiilikseen kuin Discon ratissa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aikansa mulle kiukutteli satunnaisesti ja nettiohjeistusten perusteella kaikki käyty läpi, eikä oireet poistuneet. Oireilu oli monimuotoista ja joissain tilanteissa jopa koomisia tilanteita aiheuttavia. Mutta nyt on sekin asia hoidossa. Poistin kyseiset osat ajoneuvon välittömästä läheisyydestä. Mekaanisen puolen osia saa tosiaankin monipuolisesti näihin. Ei ole NLA tullut vastaan. Niin ja kohde on RRC vuodelta 1987 varustettuna automaatilla ja neljällä ovella, mistä on kehittynyt yhden classicin tarina.
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Katsastettu maasturi (Ranget etusijalla) | sleepper | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 29.03.2013 21:59 |
Ranget ja Lantikat elokuvissa | solihull | Chit-Chat | 30 | 26.12.2006 22:32 |
Missä kaikki paku-Ranget? | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 03.03.2004 17:31 |