Kaippa tämä olisi tuolla tekniikka puolellakin mennyt, mutta vedetään nyt täällä chatissä.
Tuossa viikonloppuna kun oli hieman lunta ja hieman liukasta niin tuli hurauteltua aika paljon nelivedolla. Hyndaikkelissahan tuon nelivedon voi kytkeä ajon aikana, joten oletan että siellä keulalla pyörii koko ajan ne nelivedon kilkkeet. En tuohon sen enempää ole edes perehtynyt pyöriikö ne siellä. Mutta eilen kun tuota peliä tankkasi niin sehän on kuluttanut 2l/100km enemmän kuin normaalisti. Enkä tuohon keksi syyksi mitään muuta kuin tuon nelivedolla ajamisen. Voiko tuo muka oikeasti vaikuttaa noin paljon? Tuo kulutuksen nousu on itseasiassa vielä suurempaa, koska puolet tankista ajettiin takavedolla ja toinen puolikas neliveto päällä.
Olettaisin että jos tuolla keulalla pyörii kokoajan ne nelivedon kilkkeet niin jos kytket nelivedon päälle niin eihän sen pitäisi paljoa kulutusta nostaa, kun nämä roippeet pyörii siellä muutenkin ja sitä kautta aiheuttavat koko ajan kitkaa. En tiedä sitten voiko tuo toimia myös niin että ne kilkkeet ei pyöri siellä? Navat on auki ja etukardaani ei myöskään pyöri? Mutta miten tuo on sitten toteutettu jos nelivedon voi kytkeä vauhdissa?
Toki on myös mahdollista että nyt pitäisi uusia tuo ilmansuodatin, koska auto on maalattu. Hiontapölyt on tukkinut suodattimen. Pitää sitä vielä tänään vilkaista. Tuo jotenkin voisi vielä uskoa, koska tukkoinen suodatin nostaa kulutusta. Mutta nelivedolla ajaminen nostaisi sitä noin paljoa?!?