![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eiks noissa jeepeissä tuo full time 4x4 = keskitasauspyörästö auki ja part time 4x4 = keskitasauspyörästö lukittu? Onko kulutuksilla eroja full time vs. part time?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Veikkaisin että part timella kuluttaa vähän enempi, mutta sillä tulee ajettua niin lyhyitä matkoja ja niin huonoissa olosuhteissa ettei ole oikein vertailukelpoisia mittaustuloksia. Eihän part timella saisi pitävällä pinnalla ajaakaan. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos on samankokoiset renkaat, niin kulutus on talvikelillä hangessa ajaen ihan sama ollut ainakin itsellä on päällä sitten takaveto, 4 full time, 4 part time, tai ZJ:ssä viskolla toimiva neliveto (käytännössä takaveto, kunnes sutii). Samassa ZJ:ssä on ollut täsmälleen muuten samoilla roippeilla sekä viskolaatikko, että tuo full-time laatikko. Talvikulutuksessa ei näiden kahden välillä ole mitään eroa. Kesäkulutuksessa oli ehkä litran ero, mutta tämäkin johtunee siitä että visko alkoi olla jo tiensä päässä, ja renkaat edessä/ takana kuitenkin hieman eri tavalla kuluneet. Väittäisin, että se suurin syy takaveto/nelivetokulutuksen eroon talvella on se, että nelivedolla ajetaan silloin kun lunta ja moskaa tulee taivaalta, jolloin myös vierintävastus on suurempi, ja toisaalta ajetaan hieman epätasaisempia nopeuksia. Ei tartte kuin kesällä ajaa kaatosateessa syvissä urissa versus niiden sivussa, niin kulutus pomppaa samalla ajonopeudella jopa pari litraa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ajelin FJ:llä pari viikkoa etukartaani irti keskilukko kii eli takapotkuna, kun se normaalisti on siis jatkuvanelivetoinen. Kulutus? Just huomas ajoittain kulkeneen ehkä hivenen vähemmällä, mut käytännössä kulutus pysyi entisten rajojen sisällä mitkä johtunu vähän eri nopeudesta ja tuulen suunnasta samalla reitillä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Olipa hyvä et huomasin tän ku oli aikomus tilata rangen jakikseen ne palikat millä saa pelkäksi takavedoksi tuon....mut säästyi nekin rahat. :-) kulutus itsellä 32 kaimaneilla n.18-20l/100km
__________________
RRC -87 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
En tuosta enempää mutta oisko tuossa synkronoitu etuvedon kytkentä ?
Tässä hieman räjäytys kuvia lootasta ja peristä... http://www.awdwiki.com/en/hyundai/
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Antti Holmberg teki kelekalla vedessä ajamisen ME:n | Joske | Chit-Chat | 18 | 25.07.2013 20:50 |
Hiukkavaaran harjoitusalue Oulussa, miten siellä ajamisen kanssa? | Ewerglade | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 13.09.2012 16:01 |
Nelivedolla ravistaa | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 25.09.2006 17:18 |
Rättipää näyttää ajamisen mallia patrollilla. | Gyntteri | Chit-Chat | 13 | 31.08.2006 21:30 |
Rockyn tärinä nelivedolla | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 28.11.2005 07:41 |