Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.11.2014, 19:56
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
Perusasetus

kevytkuorma-auto verot?


Onko noi 3500+ kiloilla olevat pakut esim chevyt mitä näkee, niin tuliko niihin joku verokorotus jo, muistelen olleen jotain eurovinjetti tms maksua kehitteillä niihin.
Millaset käyttömäksut riesana jollain pikku pakulla vaikka bensakoneella, mitäs niitä onkaan... vanhempia transitteja ja jonkun vw transporttein nähnyt 90-95 vm. Onko nuokin samoissa hinnoissa kuin joku pieni diesel henkilöauto käyttömaksujen puolesta?

__________________
no 5 year warranty awailable ,нет 5-летняя гарантия ,no 5-aastane garantii ,全く5年間保証しない ,沒有5年質保 ,ej 5 års garanti, aucune garantie de 5 ans, ไม่รับประกัน 5 ปี,no 5-sano damaanad, keine 5-Jahres-Garantie, ymmärräkkönää ei 5 vuojentakkuuta
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.11.2014, 20:03
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus





Eli kuorma-autona se on huomattavasti halvempi, lisäksi kuorma-autossa ei ole käyttömaksua eikä useampi penkkirivi muuta maksua.

Bensavehkeissä pakuina sitten on






Viimeksi muokannut Viipo : 10.11.2014 20:07
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.11.2014, 21:51
reynolds reynolds ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.10
Sijainti: Lohja
Viestit: 253
Perusasetus

Mulla 3550kg kokonaispainoisessa vw lt kevyt kuorkissa alle 90e vuodessa verot. Varsin kohtuullinen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.11.2014, 22:03
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Nyt muuten kun tuota taulukkoa kattelin, niin mites tuossa ei oo merkattu alle 12t vehkeelle koukkuveroja? Vai meneekö alle 12t puolikkaanvetäjä samalla dieselverolla?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.11.2014, 22:47
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Näyttää menevän tuolla 2,2 sentillä. Tuommoinen löytyi, niin voi laskeskella.

http://www.trafi.fi/tieliikenne/vero...voverolaskurit
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.11.2014, 23:11
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Kysynpä nyt tässä samalla tuosta vetolaitelisästä. Monesti kuullut, että ei koske 50 mm kuulalla vedettäviä eli enintään 3500 kg kärryjä. Mistään virallisesta lähteestä en sitä tietoa ole kuitenkaan löytänyt. Trafin sivuillakin lukee vaan seuraavat määritelmät: "Jos kuorma-autoa käytetään perävaunun vetämiseen, pannaan maksuun osana käyttövoimaveroa vetolaiteosuus." ja "kaytetään varsinaisen- tai keskiakseliperävaunun vetoon". Onhan nuo O2 luokan kärrytkin keskiakseliperävaunuja.

Onko kellään tietoa, mistä löytyisi määritelmä, että ei koske sitä 50 mm kuulaa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.11.2014, 23:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Miten vakuutukset ja katsastus?


Tuliko jossain vaiheessa/vuosimallissa vaatimus piirturin- vai nopeusrajoittimen olemassaolosta? ja pitääkö se tarkistuttaa vuosittain tms.
-> siis millä edellytyksellä nuo n.4-5 tonnin kuorma-autot on vapaita nopeudenrajoittimesta (ja piirturista)
ja -VMT- kysyi jo tuosta o1- ja o2- kärryn vetämisisen mahdollisuuden vaikutusta veroon.
Ja miten katsastus? mielikuva että hivenen kalliimpi? Ja vakuutukset yksityiskäytössä lienee siedettävät? onko kaskosta kokemusta/tietoa?

(Hodarilla tuli huomattavan vähän kilometrejä vuosikatsastusten välillä, ja siis henkilöauto 3:lla penkkirivillä....)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.11.2014, 23:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Onko kellään tietoa, mistä löytyisi määritelmä, että ei koske sitä 50 mm kuulaa?
50 mm kuulalle ei merkitä varsinaisia kytkentätietoja, joten ei vaikuta veroihin. Vetopöytä tai vetokytkin vaikuttaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.11.2014, 00:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Tuliko jossain vaiheessa/vuosimallissa vaatimus piirturin- vai nopeusrajoittimen olemassaolosta? ja pitääkö se tarkistuttaa vuosittain tms.
-> siis millä edellytyksellä nuo n.4-5 tonnin kuorma-autot on vapaita nopeudenrajoittimesta (ja piirturista)
1.10.2001 alkaen nopeudenrajoitin pakollinen 3501-12000 kg autoissa jos täyttää raskaankaluston Euro III -päästötason. 1.1.2005-> sit lopuissakin ton painohaarukan autoissa. Nykyisin Kalifornian päästötason (CARB) täyttäviin jenkkeihin ei tartte asentaa jos käyttöönotettu ennen 1.1.2005. Nopeudenrajoitin pitää olla tarkastettuna joka vuosi max. 3 kk ennen katsastusta. Piirturi asia erikseen, tarttee olla jos sitä tarvii käyttää (mm. luvanvarainen ajo), mutta kaikissa yli 7500 kg autoissa pakollinen vaikka omia terveisiä ajelisi. Tarkastusta ei katsastuksessa syynätä, mut sehän on 2 vuotta kerrallaan voimassa ja pitää siis olla tarkastettuna.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.11.2014, 00:08
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
50 mm kuulalle ei merkitä varsinaisia kytkentätietoja, joten ei vaikuta veroihin. Vetopöytä tai vetokytkin vaikuttaa.
Kiitoksia tiedosta!

Voisi kyllä tuo Trafi nuo vähän selkeämmin kirjoittaa, että löytäisi tarvitsemansa tiedon itsekin...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.11.2014, 00:22
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
1.10.2001 alkaen nopeudenrajoitin pakollinen 3501-12000 kg autoissa jos täyttää raskaankaluston Euro III -päästötason. 1.1.2005-> sit lopuissakin ton painohaarukan autoissa. Nykyisin Kalifornian päästötason (CARB) täyttäviin jenkkeihin ei tartte asentaa jos käyttöönotettu ennen 1.1.2005. Nopeudenrajoitin pitää olla tarkastettuna joka vuosi max. 3 kk ennen katsastusta. Piirturi asia erikseen, tarttee olla jos sitä tarvii käyttää (mm. luvanvarainen ajo), mutta kaikissa yli 7500 kg autoissa pakollinen vaikka omia terveisiä ajelisi. Tarkastusta ei katsastuksessa syynätä, mut sehän on 2 vuotta kerrallaan voimassa ja pitää siis olla tarkastettuna.
oliko vielä että jos on yhdistelmä paino yli 7500kg niin tarttee piirturin eli vaikka jenkki pikappi 4001kg ja kärry 3500kg niin tarttee piirturin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.11.2014, 05:58
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

Mitä tuohon katsastukseen tulee niin oman totken käytin iisalmessa marjahakan katsastusasemalla.
36€ katsastus ja korjaamolla päästölappu 20€
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.11.2014, 07:06
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
oliko vielä että jos on yhdistelmä paino yli 7500kg niin tarttee piirturin eli vaikka jenkki pikappi 4001kg ja kärry 3500kg niin tarttee piirturin.
Varmaan sama homma kun esim. Proto Sisussa, Eli jollei sitä oo valmiina, niin ei tartte jälkiasentaa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.11.2014, 09:31
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
oliko vielä että jos on yhdistelmä paino yli 7500kg niin tarttee piirturin eli vaikka jenkki pikappi 4001kg ja kärry 3500kg niin tarttee piirturin.
Näinhän se menee. Eli käyttöpakko ei koske:
Lainaus:
h) ei-kaupalliseen tavarankuljetukseen tarkoitetut ajoneuvot tai ajoneuvo- yhdistelmät, joiden suurin sallittu massa on enintään 7,5 tonnia
Eli vaikka kärryssä ei olisi mitään, niin piirturin käyttö vaaditaan kun auton+kärryn kokonaismassa yli 7500 kg.

Täällä selkee pruju: http://tyosuojelujulkaisut.wshop.fi/...SO27_netti.pdf
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lisäpenkki kevytkuorma-autoon Roadstar Tekniikka & Jutustelu 46 26.12.2019 23:14
Hinausapuvaunu ja kevytkuorma-autolla hinaaminen? Viipo Tekniikka & Jutustelu 8 08.11.2014 13:53
kevytkuorma auton rengaskoko VOLIATTI Tekniikka & Jutustelu 5 09.02.2014 22:20
Myydään / Vaihdetaan Myydään kevytkuorma-auto Peugeot Boxer 2.8hdi hinta 13500e Räminä O/M/V Ajoneuvot 3 17.09.2010 21:45
Verot Valtzu Tekniikka & Jutustelu 13 13.10.2004 20:36


Sivu luotu: 04:20 (GMT +2).