![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() HJ ihmekäynnistyjäHJ61:seni on yllättänyt käyntiinlähtöherkkyydellään. Laitoin siihen kaverin hylkäämät romuakut parivuottasitten ja ne onkin ihan surkeat. Vanhat oli kuollut talvella täysin, 10v. Viimeviikolla unohtui parkit päälle 12tunniksi ja aamulla ei ollut mitään elonmerkkejä avainta kääntäessäni. Relettäkään ei kuullut. töötti, puhallin, kaikki mykkiä. Mulla on yhtähuono 50ah 12v järjestelmän akku jonka liitin kaapeleilla toiseen käynnistysakkuun, nyt releen kuuli ei muuta. Se akku oli kaikista huonoin kun ei ole tärkeä. Soitin apuja tuomaan laturin ja kaapelia ja menin irroittamaan 12v kaapeleita n 15min jälkeen, olin jo kiinni käpälissä kun tuli mieleen tehdä viimeinen naksautus. Startti vei varmaan yhden puristuksen yli ja kone käyntiin. En voinut uskoa sitä ,eikun uusi soitto että täähän käy taas. Tohon voisi rakentaa potkustartin kun käynnistyy hyvin, mukava kun joku romussa toimii täydellisesti. Ne hehkut on edelleen kytkemättä eikä mun akut riittäisi sellaisille. Kytkentöjä en ole koskaan muistanut keneltäkään tarkistaa kun ne toimivat akutkin on vielä hankkimatta. Pitäis oikein testata kuinka pienellä patterilla tuo käynnistyy, virranantokykyähän se kysyy kun muuten 0,4s startti riittää. Tarvii kai tehdä starttikondensaattori.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. Viimeksi muokannut helmapelti : 18.08.2014 18:58 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
ite kans kaverin kans ihmetelty samaa asiaa kun sillä on myös 61 niin ei tarvitse ku avainta hipaista niin käy jo. ei kerkiä ees kone kunnol pyörähtää niin käy jo. toyota laatua
![]() oli keli sit mikä tahansa.
__________________
kyllä hojo kuljettaa |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tiiä siitä sitten, onko se niin hyvä bisnes, et kone on kovillakin pakkasilla heti käynnissä. Voitelu kun ei sitten meinaa keretä mukaan, jos öljynä on tahmeeta hunajaa...
Tuommosta vanhaa vaparidiisseliä ku veivaa puoli minuuttia käyntiin, niin mittarissa on täydet öljynpaineet jo kun ensimmäiset sylinterit vaista vähän lupailee... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Samaa tekee toisinaan ameriikan tuote, ensimmäisellä potkulla käyntiin.. se on aika hämmentävää.
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli Sisu seissyt 4 vuotta paikoillaan. Omat 140 Ah akut olivat täysin kuolleet, viikon latauksen jälkeen ei esen startti lyönyt päälle. Laitoin lisäksi akkulaturista starttiboostia, ja kytkin vielä mönkijässä olevat 60 Ah akun mukaan. Ei lähde ei...
![]() Otin sitten isot akut pois, ja laitoin 2 kpl 60 Ah henkilöauton akkua paikoilleen. Hassun näköisiä akkutelineessä poikittain. Pari kertaa sain startilla naksutella, startti jumissa, mutta sitten hörähti noin sekunnin pyörityksellä käyntiin...!!! Kävi siististi kaikillä pytyillä tasaista tyhjäkäyntiä. Leyland on huono moottori, häh..??? ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla ainakin on tyhjäkäynti sellanen pumppaava roh-roh-roh-roh. Ja kyllähän se tälleen plussan puolella pyörähtää kerrasta tulille, mut silmiä kirvelee vielä viikon se sininen usva... Mut sellasia ne suorasuihkudieselit tuppaa olemaan, et herkkään käynnistyvät, jos kaikki muu on kunnossa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vähän skarppaamista, vasta neljäs HJ-61 keskustelussa...
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Oon kyllä v8 dieseleitäkin tartannut ja niille tyypillistä on että pyöräytetään kierros-hiljaisuus- ja räjähtää käyntiin.
Melkein jo päästää avaimesta kunnes voima herää eloon! Ei toi mikään toyotan juttu ole mutta kun tietää että akuissa on virtaa ajovaloihin 2h niin sillävielä potkii käyntiin. Toisia pahuksia saa jynnyttää minuutin jos ei startti saa kierroksia tarpeeksi. Kyllä se kylmän kasin käynnistys on dramaattisempi, startti tuntuu pysähtyvän kunnes pörähtää. Mutta kun virtaa on vain siihen yhteen sylkäisyyn, en usko. Akut oli muuten 6,5td hylätyt, mulle vielä hyvät ![]()
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
??? eli jos topicin aloittaja omistaa toyotan niin pyhää lehmää koskevaan aiheeseen ei saa muut vastata
![]()
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos pumppu on suunniteltu toimimaan 1000-6000rpm niin se startin rpm ei liikuta mitään. Toisaalta kuka ne öljyt sieltä kierrosta pois kuivaa? Ilmaako sinne tulee tilalle, Jykkä öljy myös voitelee alemmalla paineella.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Minusta nopea käyntiinlähtö on huono asia. Mieluummin starttaa tovin, jotta öljyt lähtee ensin liikkeelle. Nykyinen käyttis Grand Vitara 2011 ei ikinä lähde käyntiin "avainta näyttämällä", sitä pitää aiha vähän aikaa sahata. Maahantuojan mukaan tuo on valmistajan tekemä ominaisuus autoon juurikin moottorin öljynkierron takia.
__________________
Tumpula Racing Team |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Nii i eihän nuo 61 koneet taia seittemää sattaatuhatta mennä, kun niin nopiasti paukahtavat käyntiin......
![]() ![]() Mul ei ole edes viimeseen 200tkm ollu hehkun johot kiinni ja aina se vaa jaksaa käynnistyä räjähtämällä vaikka olis -25 pakkastakin ![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lisätään vielä se, että talvellakin alkaa Hydrauliset venttiilin nostimet toimimaan välittömästi auton käynnistyttyä, eli toisin sanoen tulee öljynpainetta sinne yläkertaan asti. Eli ei ne öljyt kovin kaukana ainakaan majaile. Oli miten oli, 28+ vuoden kestotesti on edelleen meneillään avamaattomalla 536 000 ajetulla Land Cruiserilla ja 529 000 ajetulla Hiluxilla. ![]()
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 26.08.2014 13:24 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan Hj 61 takajouset ja Hj 60 pakoputki walker | Häänrik | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.03.2013 13:40 |
Myydään Osina hj 61 ja hj 60 Nyt lähtee halvalla! | kauhanen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 36 | 29.11.2011 10:01 |
Koneet päikseen HJ-60 <--> HJ-61 | Masiina | Maasturiprojektit | 2 | 03.11.2009 19:08 |
Myydään hj 60 akselit ja hj 61 lukko murikat | jeppe__ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 04.07.2009 14:53 |
m: hj 45 projekti, disco -90 ja muuta -HJ MYYTY- | samik | O/M/V Muut | 4 | 24.05.2005 16:58 |