Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.04.2014, 07:56
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Nelivedon kytkentä pois?


Miten Hiluksissa saa nelivedon pois päältä. Kun laitan nelivedon päälle ja pysähdyn ei keppi liiku eteen ja taakse. Hirveä temppuilu ees ja taas ja yhtäkkiä lähtee pois?!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.04.2014, 08:07
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilluksi Näytä viesti
Miten Hiluksissa saa nelivedon pois päältä. Kun laitan nelivedon päälle ja pysähdyn ei keppi liiku eteen ja taakse. Hirveä temppuilu ees ja taas ja yhtäkkiä lähtee pois?!
Älä pysähdy.
Ajaessa pieni nosto kaasulta ja samalla tönäät nelikon kepistä takavedolle.
Mutta pikkupuolelta isollepuolelle ainoastaan pysähdyksissä ja toisinpäin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.04.2014, 09:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.994
Perusasetus

Ja poiskytkettäessä aja tasamaalla ja suoraan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.04.2014, 16:49
Hilluksi Hilluksi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.02.14
Sijainti: Hamina
Viestit: 26
Perusasetus

Kiitoksia, luulin jo että on jotain vikaa...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.04.2014, 21:28
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ja poiskytkettäessä aja tasamaalla ja suoraan.
Ja jos ei lähde pois helposti, niin peruuta omia jälkiä takaisin, samalla keppiä kevyesti kääntäen kohti 2wd asentoa.

Tuossa omassa bj:ssä "jumii" samoin tuo neliveto/takaveto kytkentä siirtyissä takavetoon, ja yleensä jossain loivassa kaarteessa (ratti linkussa esim. 45-90 astetta) otan nelivedon pois peruuttamalla n. 10 metriä taaksepäin, ja samalla hellästi jakiksen vipua opastaen kohti 2wd asentoa. Mitä enempi voimaa, sitä isompi ääni...

Ja tuo sama on toiminut tuossa hilux LN-65 ja noissa uudemmissa cruisereissa aina tuohon nykyiseen hdj-80 asti, toki noissa uudemmissa on "vain" sähkökytkin, joka joko alipaineella tai sähkömoottorilla +jousella vapauttaa kytkentäholkin silloin kun on riittävän vähän voimaa tuossa lukossa, on se sitten keskitasauspyörästön mekaaninen lukko (mahdollisen viskon lisänä) taikka etuveto kokonaisuudessaan.

-> siis ennen pitävälle alustalle siirtymistä kannattaa varmistua, että jäykkä neliveto on kytketty irti; sillä jos ajat esim. kuivalla, puhtaalla kestopäällysteellä kiinteällä nelivedolla vaikkapa kilometrin suoraan, ja sitten käännyt risteyksestä, niin joku pyörä lipsuu kestopäällysteellä, siis voimaa on liikenteessä niin paljon, että kestopäällyste on liukasta! siis pahimmillaan jää semmoisia n.30 cm pitkiä mustia täpliä kestopäällysteeseen.... ja auton omistajalla ei kävis mielessäkään suditella kuivalla kestopäällysteellä maastorenkailla, varsinkaan jos on Toyota museoikäisillä etumurroksilla.... ja varsinkin kun tuo "sudittaminen" tapahtuu mallia "En Minä Muuta Kuin-" ajoin kaikessa rauhassa metsästä kestopäällysteelle, ja unohdin/kokeilin keppiä, mutta ei liikkunut/painon nappulaa...
-> siis nuo -70, -80 ja myös -90 luvun toyotat, siis hilux 4x4 ja LC, on sikäli ns. asiaan perehtyneiden autoja, että pitäs tietää mitä tekee...? vai onko vielä myöhemmin noita manuaalitoimintoja?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.04.2014, 13:18
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Lisätään ny viälä että ne rengaspaineet jos heittelee niin osaa se etuveto olla tiukassa... Tai toisessa päässä paljon enemmän kuluneet gummit.

Mutta joo jollain em.opeista se nelikko lähtee pois,ja jos ei pienellä kaasun löysäyksellä niin sitten hieman rajummilla kaasua/pois liikkeillä kumminkin.

Se on vaan aika kivikautinen vehje verrattuna johonkin crv hondaan...ja siksi hyvä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Hj61 nelivedon kytkentä alipaine kello kawakx O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 23.12.2013 22:00
LJ nelivedon kytkentä jäässä? Jarva Tekniikka & Jutustelu 5 12.12.2012 01:13
LJ:n nelivedon kytkentä koovee Tekniikka & Jutustelu 11 29.08.2012 15:52
hj60/61 nelivedon kytkentä kaavio jakolaatikkoon? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 06.12.2010 17:11
nelivedon kytkentä. (cherokee) timppa253 Tekniikka & Jutustelu 6 17.12.2006 15:47


Sivu luotu: 13:33 (GMT +2).