|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Oho, Pajerossa laittoa. Saiskos apuja ?Tuli vaihdossa -88 2.5 tdic pitkä napero, jossa nyt on kaikenlaista laittoa. Tarvitsisin teidän apujanne, ei oma pää aina riitä ! Ensimmäisenä olis hehkutus systeemin uudelleen fiksaus. Tällä hetkellä hehkutetaan konehuoneesta siten että lyödään johto suoraan akunnapaan ja toinen pää menee hehkuille.... Olis kiva saada se sieltä virtalukosta ( tai sitten erillisestä napista (joka valmiina jo on) se hehkutus. Eli, oisko jollain kytkentäkaaviota...? Sekä listaa mitä pitää hankkia ? Mulla ei meinaan ole aavistustakaan että missä tuolla on hehkurele ja muut jälkihehkutukseen jne. liittyvät komponentit. Startti on myös toteutettu painikkeella, ja tähän olis myös kiva saada joku kytkentäkaavio. Näihin olis kiva saada apuja ?! Ja onko jotain yleisintä elektroniikkalaitetta joka syö virtaa tuossa virtaa ? Kokemuksia ? Kun tällä hetkellä syö hyvinkin nopeasti aivan tyhjäksi akut, ja vaiva on korjattu päävirtakytkimellä....... Näihin sähköihin liittyy vielä varmasti monta vaivaa, kuten se että miksi takavaloille tulee vain n. 7V ? Asensin työvalot katolle, pakkivaloiksi, ja nämä eivät kunnolla pala. Viidestä ledistä / valaisin palaa kaksi lediä. Eikä edes aina jaksa syttyä. Jännitteensäädinkö oikkuilee vai pitääkö johdottaa uudestaan ? (Latausta en ole muistanut vielä mitata, mutta muutoin ei ole ollut ongelmia kuin silloin kun olen unohtanut päävirtakytkimen auki joksikin aikaa. Eli en jaksa uskoa että laturissa itsessään olisi vaivaa) Sitten, dieselmittari ei wörki, kuten ei nopeus eikä matkamittaritkaan. Löpömittarin testasin jo maadoittamalla toisen anturille menevistä johdoista, jolloin mittari nousi tappiin, pikkuhiljaa nousten. Mihin nopeusmittarin vaijeri menee, onko helppo vaihtaa ? Mittariston päädyssä se oli jo aika kuluneen oloinen... Liekö sitten siitä johtuen, vai mikä näitä yleensä aiheuttaa että nopeus/matkamittari lakkaa toimimasta. Tuskin mittarissa on vika ? Sitten, jos auto on leimattu 1/2014 mutta ohjauksessa helv. väljää niin missä vika ? Olettaisin että inssi on tsekannut kaikki ohjauksen osat ? Ja autoa korotettu lätkäkiekoilla, mutta tahdon ylemmäs niin saisko ohjeita näiden vääntösauvojen vääntelyyn ja siihen miten n "riiput" eli lehtijouset laitetaan että saan autoo ylemmäs. Auto tuli tosiaan vaihdossa, ja on tämän sortin ensimmäinen MAASTOauto. "Maastureita" on, ja on ollut muttei tällaista. Tästä nyt innostuneena, aion laitella tuota muuten aika vakion näköistä ruskeaa pajeroa, hieman ... noh raffimmaksi Voidaan laittaa projektikuvia, projektin edetessä. Tällä hetkellä oon fiksailujen lisäksi saanut takapuskurin pois. Maanantaina hakemaan rhs:ssää ja muuta kivaa 8) Mulla on vähän alkeelliset tilat itsellä, eli jos täälläpäin (itä-uusimaa) on innokaita laittajia (korvausta vastaan) niin kättä ylös ! Kiitos!
|
#2
|
|||
|
|||
Hehkunrelehän on siin kuskin akkutelineessä kii. Sit ne hehkujen potikat siin pyöräkotelon päällä kii, jotka kaks sellasta "pöntön" mallista palikkaa. Mut itellä tuo orkkisrele korvattu toisella, kun orggis maksaa n. 90€:a marmorilla ja käytetyt on mitä on tälläsissä jo.
Onko tutkittu, että virtalukon pohjasta lähtee heräte startille? Näin alkuun jotain... |
#3
|
|||
|
|||
Tohon ohjauksen väljyyteen todennäköisesti auttaa ohjaussimpukan kiristys. Jos väljää ei nivelissä.
|
#4
|
|||
|
|||
Ennen ohjaussimpukan kiristystä kannattaa katsoa missä kunnossa on apusimpukka, ettei sielä ole väljää.
|
#5
|
|||
|
|||
Lainaus:
Pitänee tutkia tuota relettä, jos se löydän sieltä. Miten sen saan mitattua / testattua ? Ei en oo tutkinu virtalukkoa vielä, mutta todennäköisesti joku heräte on irti..... Ajattelin että olisi voinut johdottaa koko paskan uudestaan, mutta sitä varten tarviin varmaan muistiinpanot ja ehkä jonkun toisen tekemät Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
Tuolta näkyy kruuvin kuva mitä pitää kiristää OHJAUSSIMPUKALTA (Jos siinä on väljää). Tuolla korkeimpana johon lapualainen meisselin pää menee. Lukitus mutteri auki ja pikkuisen kerrallaan kääntää, niin ettei rupia ääripäistä kun rattia kääntää ahdistamaan. Pyörät ilmaan. Heiluttelee pyöriä ja kattelee onko missä väljää, jos apusimpukka hölkkää nii siinä on väljää. Rattia kun heiluttelee ja kattoo koska rupiaa pyörät heilumaan (Omassa pajerossani oli vartti kierros väljää ennenkuin kiristin simpukkaa. Oli mielenkiintoinen ajaa) Ferrarin tarkkaa ohjausta näihin ei saa, kun on simpukka ohjaus, elikkä pikkuisen voi olla välystä aina. Gen 2 oli muistaakseni 19mm kannalla oleva mutu, tästä vanhemmasta en tiedä. Viimeksi muokannut JepJap : 09.03.2014 13:39 |
#7
|
|||
|
|||
Rele...
En muista nyt et oliko se alumiinikuorinen, vai sellanen muovikuorinen. Mut siihen pohjaan tulee neljä johtoa pohjaan kii. Siihen pitäs tulla virta, kun avain hehkutuksella. Sit siitä lähtee niihin "pönttöihin" käsky ja tuolta sit hehkuille vasta.
Mut mikäli laittaa tarvike mallin releen, niin se tarvii sitten 12V hehkut, kun mikäli siellä on alkujaaan 6.2V:set niin sulake kärähtää heti ku tulee hekutusvirta siihen. Ja noi "pöntöt" jää sitten ylitte, kun releeltä suoraan virrat hehkuille. Kytkennät voin tarkistaa, kun en muista nyt ulkoa et miten laitoin omaani, kun se halus samaan aikaan startinkin releen uuden. Sellanenkin siellä on, joka siis voi olla mehehtynyt. |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kerron vaikka sitten tuliko ajamisesta siedettävämpää Lainaus:
Eli hmm... Sit pitäis saada virtalukolta ohjausvirta niille pöntöille ? Saiskohan josta ihan kytkentäkaavaa näille? Jos johdottais kokonaan uudestaan nämä sekä sen startin samalla.... Noh, en varmaan tänäänkään kerkeä touhuamaan ton kimpussa, mutta sit varmaan vloppuna viimeistään |
#9
|
||||
|
||||
hae esmes haynesin korjausmanuaali siihen mitsuun, niin selkiintyy aika paljon kaikki osat ja myös ne kytkentäkaaviot, motonettiki niitä myy rajauksin tiettyihin autoihin
ja joojoo, kohta joku sanoo et haynes on paskaa, mutta kyl sieltä pääosin löytyy ihan hyödyllistä tietoo ja kolmen kympin kirjaksi se on yllättävän hyödyllinen
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kympillä voisin käytetyn ostaa |
#11
|
||||
|
||||
ebay sitten, ihe löyty astron esmes olikoha posteinee 28€ tms
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#12
|
|||
|
|||
Mut anyway toi korjausmanuaali on hyvä ajatus. Pakko myöntää et on käyny mielessä sen ohikiitävän hetken mutta sit kaikki ajatukset korotuksesta, isommista renkaista, maalauksesta ja ahtojen/syötön nostosta sekä 3" putkesta joka tukee ulos hanttarin oven alta on vienyt tilan tuolla omassa jakopäässä
|
#13
|
||||
|
||||
netistä nuo löytyy...
jostain mitsufoorumilta löysin koko kirjan ja imutin... tältä voorumilta oli tuollainen linkki http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/rkuva/
__________________
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
#14
|
|||
|
|||
Lainaus:
Pitää sitten seuloa mitsupalstaa 8) EDIT : Toimiiko nämä linkit teillä ? http://www.mitsubishilinks.com/ Viimeksi muokannut Nasumon : 11.03.2014 23:00 Perustelu: Noreason |
#15
|
|||
|
|||
No, menin ruuvaamaan jo valmiiksi ruuvattua pumppua ja nyt lopputuloksena se että koneen lämmettyä ei tykkää laskea kierroksia vaan jopa nostaa niitä tai sitten kestää ihan luvattoman kauan laskea.
Onko pumppu vaihtokunnossa siis ??? |
#16
|
||||
|
||||
Käännät vain ruuvia takaisin päin hieman niin oireet häviää.
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#17
|
|||
|
|||
Käänsin jo. Byhyy... Pelottaa et kulku lakkaa
|
#18
|
|||
|
|||
Tarkista kaasuvaijerin kiinnitys ja kireys. Sitäkin voi säätää niin saa tyhjäkäyntiäkin pienemmälle.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#19
|
|||
|
|||
Lainaus:
Nolottaa kun ihmiset luulee etten ossaa ajaa |
#20
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#21
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kaveri sano tuosta ( tottunu vapari lantikkaan ja patrolliin ) että kulkee pirteästi. Itse olen sitä mieltä että vois kyllä mennä vielä puolta pirteämmin. Toki paha sanoa, kun ei ole näidän kulkupuolesta mitään kokemusta, että mikä on vakio ja mikä on mitäkin.... Täytyy mun varmaan hyväksyä sit se tosiasia, että ehkä syöttöä tossa on liiaksikin. Ahdonalainen syöttö on kans 'tapissa"(?) tai ainakin rukattu. Ahdot on tällä hetkellä 0,7bar ja ajattelin pakopuolelle 3" downpipesta asti suorana taakse / keskeltä ulos ja sen lisäksi ahtopaineensäätimellä nostaa ne ahdot ainakin 1,2bar jolloin toivon että tän hetkinen syöttö riittää..... Voihan se olla että ahtopainetta nostettuani voin nostaa syöttöä ilman että nää oireet palaa ? Tämän hetkinen kello on siellä imusarjan päällä, helvetin pitkän putken päässä EIkös se auttanut että siihen rukkaa reikiä ?? |
#22
|
|||
|
|||
Eli se ahtaa nyt vähemmän kuin vakio? Jossain jotain vikaa?
|
#23
|
|||
|
|||
Tuo ahtaa mittarin mukaan 0.7 ja kun säädin vähän ahtopaineen alaista syöttöä niin nousee jopa 0,8 mutta tippuu 0.7
Paljonko vakio ahtaa ? Luulin er 0,6 ? |
#24
|
|||
|
|||
Noin 0.8 se taisi olla.
|
#25
|
|||
|
|||
No prkl.
Jotain häikkää siellä sit on 8) Koitin kääntää sitä kellolle menevää putkea mut ei se oikein suostunu mun toimenpiteisiin niin luovutin sen. Tilattu on jo erillinen ahtopaineen säädin... Ei oo ihan nää turbodieselin salat auennu, enkä muutenkaan ihan mekaanikko oo |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
oho.. maahanmuuttaja jänis. | longfiedteam | Chit-Chat | 2 | 25.12.2006 05:40 |
Saiskos kuvan C 03 jakolaatikosta. | tomikoo | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.10.2006 22:02 |
oHo! | ¤Offi-Osku¤ | Chit-Chat | 6 | 23.06.2006 11:44 |
Oho asia sivut | MK | Linkit | 1 | 05.09.2004 09:10 |
Klassinen OHO! | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 30.09.2003 21:28 |