|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Perän kavennusOnko porukalla tietoa miten näitä on tehty? Saako vetarin laipan hitsattua uuteen kohtaan, esim jos toyotan 8" vetarin katkasee laakerin kaulan juuresta, poraa laippaa tiukan reijän ja prässää rymppiliitoksella vetarin vähän läpi, ja hitsaa laipan molemmin puolin vetarin laippaan?? Kestääkö/toimiiko/onko muita tapoja? Toinen minkä oon kuullu, niin sama homma, mut vetarin keskeltä poikki ja siihen rymppi...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#2
|
|||
|
|||
Minä lyhensin niin, että lyhkäsen puolen vetari käy molemmille puolille. |
#3
|
||||
|
||||
Paljon ois tarvis lyhentää?
|
#4
|
|||
|
|||
Olisi kiva tietää mitä tuolta perältä odotetaan...Lainaus:
Noita Wanhojen hiace:n periä kavenneltiin jo 80 luvulla, lämpökrympillä sorvattu laippa sorvatun vetoakselin päälle, mutta MUISTAAKSENI hitsattiin vain ulkopäästä p.s. BJ/FJ-40 semi-F vetari on PALJON paksumpi, kuin tuo hiacen.... Ja siis vetarin poorit on samat, siis Wanhan hiacen ja hdj-80 vetarit käy samaan pooriin, kaikista hdj-100:sta ja uudemmista ei varmaa tietoa |
#5
|
|||
|
|||
muokattujen vetareiden kesto riippuu siitä että mitä olet aikeissa autolla tehdä, ja tietysti painokin ratkaisee. lähiaikaista kokemusta vetareiden muokkauksesta ja kestosta 9,5":sen osalta....soita joskus jos kiinnostaa, en jaksa alkaa kirjoittamaan juttua.
|
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuo on yksi, mutta silloin siitä tulee liian lyhyt. Laipasta laippaan pitäisi olla noin 1300. Lyhyillä vetareilla tulee noin 1100? Tää tulee vajaavetosee kinderii, paino noin 850kg, tehoa +300hv...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#7
|
||||
|
||||
Ainii, ja murikka pitäis olla keskellä...
En ite saanu noita valmiita vetareita pyörittelemällä kun ton 1100 leveän kahella j40 lyhyellä. hdj80 on vissii aavistuksen pidempi lyhyt vetari, mut saatavuus huomattavasti heikompi... Soittelen lepolantti illemmalla
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#8
|
||||
|
||||
Bj:n akselin oon kaventanu juuri noin kahdella lyhyellä vetarilla ja nyt ilmeisesti eräässä ramblerissa
HJ:n takavetari poikki ja keskitys laippaan ja hitsaamalla kiinni. Eräässä suzukissa alla edelleen Kaverin yli 200hp jeepissä oli aikoinaan kavennettu d44 ja hitsaamalla laippaan kavennettu vetarit |
#9
|
||||
|
||||
No pitää kokeilla hitsaamalla...
On se kuitenki halvempi kokeilu ku Karpiolan vetarit.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#10
|
||||
|
||||
Mites pajeron taka-akseli,siinä olis murikka keskellä ja leveyttä tuskin kauheasti liikaa? Niitähän saa miltei kättelemällä.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#11
|
||||
|
||||
Onks kellää pajeron akselia? Veikkaan kyl et on seki sen 1400...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Isot pojat mm rallipuolella merkkaa aina oik ja vas vetarit kun hommaavat varoille
__________________
J E E P just empty every pocket |
#13
|
|||
|
|||
Jos paksuus antaa periks, ni noita on joskus vaan pätkästy sopiviks ja teetetty uudet poorit päähän. Ainakin noissa kulmamoottorilla varustetuissa vajaavetoisissa.
|
#14
|
||||
|
||||
Voin mitata sunnuntaina jossei kukaan ehdi ensin,otetaanko rummusta rumpuun?
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#15
|
|||
|
|||
Tuttu ongelma.Lainaus:
Ja nuo vetarin poorit on aika lähellä jenkkien pooreja. esim. DANA:n pooreja; Dana 44???? vetari menee väljästi 2.2 dsl hiacen perän pooreihin (Kuten myös ainakin hdj-100:n takaperän)..... mutta toisin päin vain voimalla. Siis tuo vetarin vaihto puolelta toiselle oli tuho/keskeytys: -80/-90 luvulla sitä seurasin sivusta, sillä LADA 1200L vm. noin vm.-80: alle 100 tkm ajetun auton vetoakseleista sain enemmän merkittynä, mitä koko "vanhan piian" auto maksoi. ja sama tilanne oli lähes kaikissa jäykkäperäisissä, sitten kun sai vaihtaa alle VOLVON, olikokan 145??????, niin alkoi akseki kestämään, reilusti alle 1000 kg autossa, sai olla tehoa sikana, olikohan se ekkeri, minkä ajoin radalle, ja pois, kahvipöytäkseskusteluissa lähes/himppu vajaa 200 hv 2 litrainen... |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
Juu, rummusta rumpuu.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#17
|
||||
|
||||
GEN1, rummusta rumpuun 1419 mm. Voi heittää millin pari.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#18
|
||||
|
||||
Ookke.
Täytyy koittaa kaventaa tommonen 8" 1200miilliseks... Katotaa mitä tapahtuu.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#19
|
||||
|
||||
Rockyn taka aksulassa murikka keskellä ja vanteen kiinnitys pintojen väli 1319
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
#20
|
||||
|
||||
No jopas. Mitenkäs kestäviä akseleita nää on?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#21
|
||||
|
||||
En minä ainakaan saanu perästä motään rikki kuusi vuotta ajelin rockyllä 33 tuumaset mutilat alla jonku näköstä offia.
Mul olis yks rockyn taka akseli jos olet kiinnostunu. Ja nuita tuntuu olevan ylimääräsenä vähän kaikilla yleensä ovat vaihtaneet tojon aksulat alle eli luulis löytyvän vara vetareita.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
#22
|
|||
|
|||
Löytyiskö Turun seudulta innokasta sorvaria vetarin lyhennykseen?
|
#23
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Perän shimmilevyjä | Taisto | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.11.2012 22:14 |
Perän kavennus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.08.2008 07:47 |
perän panssari | Jani_202 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 30.03.2008 18:39 |
Perän shimmit | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 02.11.2006 19:31 |
perän tuenta | sami_k | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.05.2006 20:28 |