Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.07.2005, 01:26
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Korkeakattoisesta pakusta huoltoautoksi


Minulle olisi tulossa vaihtokaupassa tuollainen vanha wagoneer valmetin dieselkoneella,auto on poistettu rekisteristä,mutta kaikki paperit ovat kyllä ok.
Auto on aikoinaan muutoskatsastettu kattokorotuksella pakettiautoksi,ollen rekisteröity kolmelle hengelle.

Kuinka mahtaa olla,voineeko tuosta kattokorotuksesta luopua,ja nykysääntöjen puitteissa rekisteröidä tuon härvelin huoltoautoksi.
Ensimmäinen käyttöönottovuosi on 1980,eli autohan on ollut tuolloin autoverosta vapaa maahantullessa.

Auton tekniikka on remontoitu täysin,joten lieneekö tuossa ajatuksessani mitään järkeä,vaan pitäneekö moinen härveli säilyttää tuollaisenaan eli korkeakattoisena pakuna.

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.07.2005, 06:30
uretaani uretaani ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.05
Sijainti: Karjaa
Viestit: 213
Perusasetus

Ei minun mielestä tarvi olla tilaa niin paljon huoltoautossa. Sullahan varmaan on jonkinlaista kiinteistöhuoltoa, että pitää päästä parkkihalleihin yms... Luulen, että sen jopa saisi lyhentääkin. En ole ottanut selvää mistään, tämä vain perstuntumalla... Sitäpaitsi YMPÄRIAJETTUNA se katto meni kasaan...

Samalla tavalla nuo lait ja asetukset on tehty, kieroilemalla siten, että joutuisi maksamaan valtiolle mahdollisimman paljon.

Laita vaan kuntoon ja ota katto pois. Kyllä se jotenkin sutviutuu.

Lainaus:
quote:
Minulle olisi tulossa vaihtokaupassa tuollainen vanha wagoneer valmetin dieselkoneella,auto on poistettu rekisteristä,mutta kaikki paperit ovat kyllä ok.
Auto on aikoinaan muutoskatsastettu kattokorotuksella pakettiautoksi,ollen rekisteröity kolmelle hengelle.

Kuinka mahtaa olla,voineeko tuosta kattokorotuksesta luopua,ja nykysääntöjen puitteissa rekisteröidä tuon härvelin huoltoautoksi.
Ensimmäinen käyttöönottovuosi on 1980,eli autohan on ollut tuolloin autoverosta vapaa maahantullessa.

Auton tekniikka on remontoitu täysin,joten lieneekö tuossa ajatuksessani mitään järkeä,vaan pitäneekö moinen härveli säilyttää tuollaisenaan eli korkeakattoisena pakuna.

Note! This message was posted anonymously!
Älähän huoli.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.07.2005, 10:04
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

eiköhän se muutoskatsastuksella onnistu. Jos kerta on jo nyt paku, eihän siinä muutu kuin auton korkeus ja puntarilla täytyy käydä. Ajoneuvoluokka säilyy edelleen PA:na, tulee vaan se lisälause ...tarkoitettu koneiden ja laitteiden huoltoa ja huoltohenkilöstön kuljetusta varten. Sinne vaan se ruuvipenkki tai kompura pulteilla kiinni. Itse tein vielä työkalulaatikon joka toimii myös työtasona.

"ei ollu mikään amerikan temppu"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.07.2005, 12:10
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Niin,näinollen mikäli tuon kulkupelin voisi muutoskatsastaa ns. huoltoautoksi,niin pääsisin kattokorotuksesta eroon,jolloin puolestaan auton käyttömahdollisuudet paranisivat olennaisesti sen mahtuessa jopa autotalliinikin.

Ja koska huoltoautonahan ei tuota kattokorotusta edellytetä,niin korokekatto saisi lähteä.(tietenkin tuo kattoon leikatun reiän paikkaus,sekä naamiointi olisi aivan oma lukunsa,mutta eiköhän siitä selvittäisi kunnialla,ja viimeisteltäisiin näteillä kattokaiteilla.)

Mitenkäs se mahtoikaan olla,edellytettiinkö huoltoautolta tuota 1800kg.(1875) omapainoa,en nyt satu muistamaan mitä Wagon otteeseen merkitty omapaino mahtoi olla - ikäänkuin muistelisin sen kuitenkin olleen hieman alle 1800 kg.

Kyllähän nyt auton oikeilla varusteilla lihottaisi nopeastikin.

Lienee viisainta etsiä järkevä,ja yhteistyökykyinen katsastusmies...

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.07.2005, 12:55
Dojo Dojo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.07.04
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 146
Perusasetus

Painoa vaaditaan tuon ikäiseltä autolta se 1800 kg, en muista mistä vuosimallista eteenpäin sitten se 1875 kg. LJ:n omapaino tais ila 1760 mutta vinssillä, vanerisella huoltolaatikolla, työkaluilla, RHS -puskureilla ja tankki täynnä meni karvan yli 1900 kg; liekö näyttänyt vaaka oikein...? Tavaratilaa ei HA:sta mitata.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.07.2005, 13:08
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tuohon 1875 kg painoon sisällytetään oletettu kuljettajan paino = 75 kg.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.07.2005, 16:18
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No niin,olen taas hivenen viisaampi,kun pistäydyin parinkin eri katsastusmiehen kanssa tarinoimassa tästä aiheesta.
Onneksi heitäkin on tullut ihan kiitettävästi tutuiksi tässä vuosien varrella touhutessani noiden vanhojen harrasteautojen parissa.
Asiallista palvelua sain,ja yhdessä tsekkasimme koneelta ko. ajoneuvoa koskevat tiedot rekisterinumeron perusteella.(sattuipa sopivan hiljainen hetki,kun yksityisellä konttorilla kävin)
Ja kyllähän nyt auton rekisteriotteeseen merkitty oma painokin menee yli tuon 1800 kg:n rajan,jotta eihän tuossa nyt sen puolesta ongelmia ole.

Elikkä täytyypä auton hankittua tekaista tuo "huoltoauto-muutos" ja katsoa muutoinkin mitä auto on "syönyt" jotta pääsee konttorille tarjoamaan ja leiman hakuun.

Eipähän tuota harrastekalustoa koskaan liikaa ole - ja eka tuonkaltainen maasturi se minulle olisi...Tuumasta toimeen!

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.07.2005, 08:10
ttapio ttapio ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.12.04
Sijainti: ivalo, Finland.
Viestit: 789
Blog Entries: 1
Perusasetus

ei tuu ongelmia katsastuksessa, huoltoauton ei tarvitse täyttää pakettiauton mittoja. katto alas vaan mullakaan ei ongelmia vaikka lyhensin hj matalakattoisen.

pakko mahtua ku on vihitty
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
TuontiPajero huoltoautoksi Tekniikka & Jutustelu 2 20.11.2007 19:57
Hdj-80 huoltoautoksi Tekniikka & Jutustelu 2 05.12.2006 11:52
Huoltoautoksi Savis Tekniikka & Jutustelu 2 27.07.2006 14:10
Blazer huoltoautoksi? SukiSuki Tekniikka & Jutustelu 7 08.01.2006 13:30
Puolihullu kysymys 2+3 pakusta SauliS Tekniikka & Jutustelu 7 29.10.2004 11:24


Sivu luotu: 22:17 (GMT +2).