![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Asiaa maalauksestaTervehdys! Enpä oikein netin syövereistä löytänyt asiaa enkä viestiketjua automaalauksesta ja eri ongelmista, joten voisko olla jopa asiaa pitää ketjua yllä kun takuulla jokainen diy-automaalari painii kaikenlaisten ongelmien kanssa liki jokaisella maalauskerralla. Itse ainakin olen monesti vannottanut että maalattavat autot tulevat olemaan sellaisia että voi maalata teollisuusmaaleilla eikä jälkikään ole tärkeä, epäonnistumisia tulee nimittäin liki aina...ja v-käyrä on maalauksen lopussa korkealla. Kuitenkin taas pitäisi maalata vähän parempaa jälkeä vaihteeksi. Murheena on lähinnä epätasainen ruiskun viuhka. Vaikka maali on liki ohjeen mukaan ohennettu niin yläkannusta tuleva sumu on lievästi pulssimaista eikä tasaista pintaa tunnu saavan millään. Ruiskukin on ihan laadukas ja todella puhdas. Paineensäädin on kahvassa, joten painekaan ei pitäisi heitellä Mistä ongelma mahtaa saada alkunsa? Liikaa painetta ja liian sakea viskositeetti? Ruisku saa jostakin ilmaa (neulan juuresta?) Nyt pitäisi lakata, eikä ole oikein motivaatiota pilata sitä vaihetta kun se on muutenkin kyllin vaikeaa tämmöselle maalinvaluttajalle. TT
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mikä ruisku? kompuran koko? letkun paksuus? vedenerottimen toiminta? paineen määrä?
ja ruiskun säädöt kohdallaan, itel tulee säädettyy maalauksen eri kerrosten välil mm.harson paksuuttaa ja viuhkaa mut ei oo tommosii ongelmii viel ollu.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#3
|
||||
|
||||
![]()
vaihtoehtoja ovat seuraavat:
-ilmasuutin löysällä -värisuutin löysällä -tai sit ilmanjakorengas viottunut(löytyy värisuuttimen takaa) ilma ja värisuutin pitää olla tiukasti kiinni. kaikki em. asiat voi tehdä myös sen että väri kuplii säiliössä. kokeile ensin kiristää se värisuutin ja ilmasuutin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
oiskohan se vaa että et oo tarpeeks ohentanu sitä maalia.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tosi äijä maalaa telalla. Cruiseri tuli muinoin maalattua telalla. Melko karseen näköinen tuli. Ois toiseen kertaan pitänyt maalaa. En jaksanut. Caddyn kanssa maalasin telalla. Se oli alunperin jo niin sekasikiö eri maalivariaatioineen. Ostin Motonetin punaista panssarimaalia ja sitä suhasin pellin päälle. Tuli tosi hieno. Muutaman metrin päästä näytti hyvälle. Läheltä kun katselit niin olihan siellä valumia siellä täällä. Vedin vähän reilummalla kädellä maalia siihen. Oisko mennyt tunti pari aikaa kun hion pellit koneella karheaksi (mitään ruostetta jaksanut fixaa kun purkissa luki että voi maalaa ruosteen päälle
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos ruisku sylkee maalia pulssittain niin yleensä silloin on joku löysällä ja ilmavuoto.
Monessa mallissa neulan kahvaosan rungon läpiviennissä on pitkulainen muoviholkki mikä kuuluu kiristää juuri sopivaan tiukkuuteen juntturamutterilla ja jos hiukankin löysässä niin tykyttää. Liika kiristys taas aiheuttaa neulan tahmaamisen. Itse uusin noin 10 käyttökerran jälkeen/välein tuon muoviholkin niin eipähän tarvii tapella sen kanssa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
verhoilu asiaa | sos | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 17.04.2013 20:05 |
Asiaa paskasta? | Lehis | Chit-Chat | 24 | 14.01.2011 11:21 |
Hilux asiaa | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.09.2010 16:18 |
Auton katon maalauksesta kysymyksiä | Timo_L | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 03.03.2010 07:07 |
Maalauksesta ja maaleista. Neuvoja tarvitaan. | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 30.07.2009 22:56 |