Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.05.2013, 19:32
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Hirvee Range kuume!


Nyt on paha kevätsairaus iskeny... Haukkukaa nyt uudemmat (v. 2000->) Ranget äkkiä etten myy Cruiseria poijes ja tee elämäni virhettä !

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.05.2013, 20:29
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

2000 - 2002 Ranget onkin sellasta välikuraa, mutta 2002 eteenpäin alkaa olemaan sitä itteensä.
Samaa vikaa itselläkin päässä, mutta köyhyys hillitsee kummasti vinoutuneita fantasioita!!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.05.2013, 21:21
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Joo... Moottoripuoli lähinnä mietityttää.

-BMW 6:lla olevat ois varmaan ihan ok. Ko. koneella kuitenkin ajellu kun oli 530d bemari ja koneesta kyllä tykkäsin. On vaan vähän ehkä "vanhan" olosia silti vielä noi...

-Entäs TDV6 2,7l motti. Liikkuneeko ko. möhkäle mihinkään tuolla koneella? Onko kuinka kestävän koneen maineessa?

-TDV8. Varmasti olisi paras vaihtoehto mutta hintaluokkahan jo pompsahtaa...

Bensakone ei kyllä näillä km/vuosi määrillä tule kysymykseen vaikka varmasti maukas vaihtoehto kulun puolesta oiskin...

Ja vielä: Jos toi RR Sport on Discoveryn sukua niin mahtaako olla yhtä vika-altis? Eli onko noissa kuinka eroa vikapuolella RR/Sport/Vogue/vuosimalli?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.05.2013, 07:13
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GKC Näytä viesti
Joo... Moottoripuoli lähinnä mietityttää.

-BMW 6:lla olevat ois varmaan ihan ok. Ko. koneella kuitenkin ajellu kun oli 530d bemari ja koneesta kyllä tykkäsin. On vaan vähän ehkä "vanhan" olosia silti vielä noi...

-Entäs TDV6 2,7l motti. Liikkuneeko ko. möhkäle mihinkään tuolla koneella? Onko kuinka kestävän koneen maineessa?

-TDV8. Varmasti olisi paras vaihtoehto mutta hintaluokkahan jo pompsahtaa...

Bensakone ei kyllä näillä km/vuosi määrillä tule kysymykseen vaikka varmasti maukas vaihtoehto kulun puolesta oiskin...

Ja vielä: Jos toi RR Sport on Discoveryn sukua niin mahtaako olla yhtä vika-altis? Eli onko noissa kuinka eroa vikapuolella RR/Sport/Vogue/vuosimalli?

Joskus siirsin pienen matkaa tuollasta bemmin diisseli koneista manuaali rangee ja vittu miten paska alavääntö!!! Se stumppas varmaan sata kertaa.....ei paljon nostanu omistus halukkuutta
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.05.2013, 07:18
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Td6 bemun motti on kyllä ihan jees, jaksaa lähteä suht rivakasti, mutta isolla tiellä huomaa että vähän on alamittanen tässä painoluokassa. Mutta sen kanssa elää, jos tykkää ajaa normaalisti. Rakettia kun tästä koneesta ei oikein saa millään...

TDV6 pannu onkin jo ihan omaa luokkaa, kulkee ja lähtee ilosesti, mutta TDV8 on se ainoa oikea lamppuöljymoottori tässä tapauksessa, mutta se hinta...

Bensakoneet onkin sitte ihan oma lajinsa, varsinkin Overfinch ja pari saksalaisversiota remmi+turboahtimineen...
Sittehän tuo supercharger malli olis kans aika namu!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.05.2013, 07:31
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Joskus siirsin pienen matkaa tuollasta bemmin diisseli koneista manuaali rangee ja vittu miten paska alavääntö!!! Se stumppas varmaan sata kertaa.....ei paljon nostanu omistus halukkuutta
Ajappas sillä sitten kun on "vikatilassa", ei paljoo naurata....

Mutta tää auto kiinnostaa kylläkin Vogue versiona enemmänkin tuon ajettavuuden ja varustelun takia...
Tässä pari vakiovarustetta:
- sähköinen ohjauspylvään säätö
- lämmitettävä ohjauspyörä
- TV
- elektro kromaattiset taustapeilit (automaattisesti himmenevät)
ym. muuta herkkua...
Ja avainkohtainen kuljettajan tunnistus, eli oman avaimen mukaan auto säätää kohdalleen:
- ratin
- penkin säädöt, ja tarvittaessa lämmityksen
- radion kanavan ja äänen voimakkuuden
- matkustamon lämpötilan

Nämä toiminnot kaikissa 2002 jälkeen tulleissa autoissa...

Mutta parasta on tuo hiljaisuus ajomelusta kaikilla nopeuksilla!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.05.2013, 08:56
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

rangen 2.7 v6 dieseli on peugeotin kone (tuskimpa on talviajoon suunniteltu.)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.05.2013, 09:17
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.243
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
rangen 2.7 v6 dieseli on peugeotin kone (tuskimpa on talviajoon suunniteltu.)
Tutuilla on ollut eri Pösöissä paljon ihmeellisiä sähkövikoja, mites tuossa?
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.05.2013, 09:59
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Joskus siirsin pienen matkaa tuollasta bemmin diisseli koneista manuaali rangee ja vittu miten paska alavääntö!!! Se stumppas varmaan sata kertaa.....ei paljon nostanu omistus halukkuutta
Olisiko kyseessä ollut vanhempi 2.5dse?

Ainakin muutamalta vuodelta itsellä hyvä kuva tuosta 530d:stä manuaalina, mutta taitaa kaikki td6:t olla automaatteja, vai?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.05.2013, 14:33
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pt. Näytä viesti
Olisiko kyseessä ollut vanhempi 2.5dse?

Ainakin muutamalta vuodelta itsellä hyvä kuva tuosta 530d:stä manuaalina, mutta taitaa kaikki td6:t olla automaatteja, vai?
Ei ainakaan vastaan oletullu yhtään uudempaa Td6 manuaalia...

AJTDV6:
- Aston Martin / Jaguar Turbo Diesel V6, on Jaguaarin suunnittelema moottori, johon PSA lätkäisi polttonestejärjestelmän. V8 on vain "jatkettu V6 ja tiedossaolevia ongelmia on aikasen niukasti. Eli onnistunut kapistus...
Moottoreita löytyy:
- Lantikka
- Jaguar
- Pösö
- Sitruuna
- Voortti
ja oli sovituksessa Volvollekkin, koska koulutusmoottorissa oli Volvoon tehty öljypohja!!! Ja huhukin kiersi silloin Volviolla kun D5 moottori laitettiin 163heppasena XC90:n nokalle (ei mikään tehoihme!!!)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.05.2013, 16:34
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Td6 bemun motti on kyllä ihan jees, jaksaa lähteä suht rivakasti, mutta isolla tiellä huomaa että vähän on alamittanen tässä painoluokassa. Mutta sen kanssa elää, jos tykkää ajaa normaalisti. Rakettia kun tästä koneesta ei oikein saa millään...

TDV6 pannu onkin jo ihan omaa luokkaa, kulkee ja lähtee ilosesti, mutta TDV8 on se ainoa oikea lamppuöljymoottori tässä tapauksessa, mutta se hinta...

Bensakoneet onkin sitte ihan oma lajinsa, varsinkin Overfinch ja pari saksalaisversiota remmi+turboahtimineen...
Sittehän tuo supercharger malli olis kans aika namu!
Näin se taitaa mennä...

Kaverilla tuli tuosta Bemun koneesta 270hp ja 600nm joten luulis nyt jollain lailla tuotakin viedä.

Semmonen pelko on että jos hommaa ton TDV6:n niin sitten koko ajan miettii että mitenhän tää kasin koneella kulkisi... 40k € tarttis varmaan laittaa kumminkin tohon vaikka Saksasta hakisi... Alkaa vähän kipurajoilla olla.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.05.2013, 16:37
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Ajappas sillä sitten kun on "vikatilassa", ei paljoo naurata....

Mutta tää auto kiinnostaa kylläkin Vogue versiona enemmänkin tuon ajettavuuden ja varustelun takia...
Tässä pari vakiovarustetta:
- sähköinen ohjauspylvään säätö
- lämmitettävä ohjauspyörä
- TV
- elektro kromaattiset taustapeilit (automaattisesti himmenevät)
ym. muuta herkkua...
Ja avainkohtainen kuljettajan tunnistus, eli oman avaimen mukaan auto säätää kohdalleen:
- ratin
- penkin säädöt, ja tarvittaessa lämmityksen
- radion kanavan ja äänen voimakkuuden
- matkustamon lämpötilan

Nämä toiminnot kaikissa 2002 jälkeen tulleissa autoissa...

Mutta parasta on tuo hiljaisuus ajomelusta kaikilla nopeuksilla!!!
Eipä kuumetta ainakaan laske toi varustelista. Cruiserissa kun on just alkanu tökkiä toi karvalakkivarustelu ja asfalttiominaisuudet...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.05.2013, 17:17
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.954
Perusasetus

http://www.landroverhell.com/ mulla auttaa tuon sivuston lukeminen kuumeiluun .
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.05.2013, 17:50
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.526
Talking

toi ota


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
http://www.landroverhell.com/ mulla auttaa tuon sivuston lukeminen kuumeiluun .
Aika jännää ettei 4x4 toyota ottanut kantaa toyotan moottori, ym ongelmiin....

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=108825



Eiköhän kaikki nykyiset "sähköohjatut" autot ole ihan paskoja ja epäluotettavia, ei pysty vasaralla korjaamaan.




TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 02.05.2013, 17:53
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.243
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranke Näytä viesti
Eiköhän kaikki nykyiset "sähköohjatut" autot ole ihan paskoja ja epäluotettavia, ei pysty vasaralla korjaamaan.
AAMEN! Samaa mieltä....
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.05.2013, 19:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GKC Näytä viesti
Eipä kuumetta ainakaan laske toi varustelista. Cruiserissa kun on just alkanu tökkiä toi karvalakkivarustelu ja asfalttiominaisuudet...
Mä taas mieluummin ottasin ilman mitään noista. Kaikki vaan vikaherkkiä turhakkeita, varsinkin jos Rooverin sähkölaitteiden tunnetulla "laadulla" tehty.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 02.05.2013, 20:38
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mä taas mieluummin ottasin ilman mitään noista. Kaikki vaan vikaherkkiä turhakkeita, varsinkin jos Rooverin sähkölaitteiden tunnetulla "laadulla" tehty.
Turhaahan on kaikki muu paitsi neljä vetävää pyörää... Mut nyt on vaan jotenkin alkanut turhakkeet taas kiehtoa. Liekö tullut G Mersulla ja John Deerellä ja Valmetilla ajettua tarpeeksi vai mikä on... Ja ehkä toi BMW:n omistaminenkin on jättänyt kumminkin jonkun kaipuun vähän sofistikoituneempaan kyytiin...

Mutta eipä noi sähköhärpäkkeet mikään pääasia ole vaan toive hiljaisesta, nopeasta ja mukavasta kyydistä mitä tarinoissa RR:n kerrotaan antavan... Mutta mitäs mä siitä vielä tiedän kun en ole kyseisessä vehkeessä koskaan edes ollut kyydissä. Disco 3:sta kävin koeajamassa aikoinaan ja melkein päädyin kauppoihin mutta (onneksiko?) tulipa sitten käytyä nettiä lukemassa ja kaupat jäi tekemättä...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 02.05.2013, 20:45
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Eikä toi RR mikään kai niin paljoa kuumottelis muuten mutta kun ei tohon luokkaan kovin paljoa vaihtoehtoja ole.

-Q7 kävin just koeajamassa mutta ei jotenkin sytyttänyt. Oli jotenkin vähän mitäänsanomaton vaikka kyyti olikin sinänsä erinomaista.

-MB GL voisi olla unelmapeli mutta ovat vielä liian kalliita mulle.

-X5 ei jotenkin iske. On vähän pieni sisätiloiltaan ja joku vaan siinä ei oikein natsaa. Liekkö fiilis kuskien stereotyypistä vai mikä...

-Jenkkilotjot. Ei kumminkaan oikeen nekään... Tiedä sitten miksi.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.05.2013, 21:42
Easthound Easthound ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 16.12.11
Sijainti: Onttola
Viestit: 11
Perusasetus

Neljäs Range menossa eka classicci tuli 30 v sitten, nyt on P38 turbokiisseli vm 2001. Ostin 2 vuotta sitten. Kilsoja tullut reilut 40 tkm. Mittarissa nyt 230 tkm. Pientä laittoa ollut: kompuran korjaussarja, takapussit, vesipumppu, syyläri, kattoluukku, tankin sisään imukalusto, toinen etu umpio ja sitten vähän oiottu peltiä ja vaihdettu etulokari. Mutta vaurastumista odotellessa tyydyn tähän ja en ainakaan merkkiä vaihda.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 02.05.2013, 23:16
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.225
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ranke Näytä viesti
Aika jännää ettei 4x4 toyota ottanut kantaa toyotan moottori, ym ongelmiin....

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=108825



Eiköhän kaikki nykyiset "sähköohjatut" autot ole ihan paskoja ja epäluotettavia, ei pysty vasaralla korjaamaan.




TEMÄHIK
En syyttäs pelkästään sähköhimmeleitä sinänsä,överiksi mennyttä päästökilpailua ennemminkin. Koko alalla on hintakilpailu ja tuonti/vienti rajoitukset ja veropolitiikka ja monet muut syyt mitkä huonontaa auto tuotannon laatua yleensäkin. Ei ole kestävyyttä ja laatua hehkuteltu juuri missään mediassa,onkohan viherpiiperöt laskeneet paljonko saasteita tulee siitä et autojen käyttöikä laskee kun elektroniikka YM. rihkamat aiheuttaa käyttöiän laskua. Ja aivan oikein.laatu ongelmia on suurimmallakin,enne niin pomminvarmalla Toyotalla,tosin niitä hyviä malleja on enemmän kuin huonoja.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 05.05.2013, 13:51
ola ola ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.07
Sijainti: uusikaupunki, Finland.
Viestit: 43
Perusasetus

osta vaan iso range ja nauti elämästä,itse olen ajellut n.1v.l322 rangella vm.2002.ja kokemukset hyviä remppa hommia on tehty yksi lambda anturi,etu ilma jousi,ei sähkö ongelmia.ja hyvä investointi on hawkeye vikatesteri.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 05.05.2013, 14:52
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Juu... Kais se täytyy kokimiksi Cruiseri myyntiin laittaa ja kattoa paljonko siitä € irtoaa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Range 291076 O/M/V Ajoneuvot 5 31.12.2009 17:38
Mokki kuume iippo Chit-Chat 9 09.11.2005 15:18
M: RANGE -8 7 O/M/V Muut 4 08.09.2005 18:58
C4 kuume PH Vuosimallit 1984-1996 2 10.06.2004 20:55
M Range O/M/V Muut 0 07.12.2003 07:12


Sivu luotu: 23:59 (GMT +2).