|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Hirvee Range kuume!Nyt on paha kevätsairaus iskeny... Haukkukaa nyt uudemmat (v. 2000->) Ranget äkkiä etten myy Cruiseria poijes ja tee elämäni virhettä !
|
#2
|
||||
|
||||
2000 - 2002 Ranget onkin sellasta välikuraa, mutta 2002 eteenpäin alkaa olemaan sitä itteensä.
Samaa vikaa itselläkin päässä, mutta köyhyys hillitsee kummasti vinoutuneita fantasioita!!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#3
|
|||
|
|||
Joo... Moottoripuoli lähinnä mietityttää.
-BMW 6:lla olevat ois varmaan ihan ok. Ko. koneella kuitenkin ajellu kun oli 530d bemari ja koneesta kyllä tykkäsin. On vaan vähän ehkä "vanhan" olosia silti vielä noi... -Entäs TDV6 2,7l motti. Liikkuneeko ko. möhkäle mihinkään tuolla koneella? Onko kuinka kestävän koneen maineessa? -TDV8. Varmasti olisi paras vaihtoehto mutta hintaluokkahan jo pompsahtaa... Bensakone ei kyllä näillä km/vuosi määrillä tule kysymykseen vaikka varmasti maukas vaihtoehto kulun puolesta oiskin... Ja vielä: Jos toi RR Sport on Discoveryn sukua niin mahtaako olla yhtä vika-altis? Eli onko noissa kuinka eroa vikapuolella RR/Sport/Vogue/vuosimalli? |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
Joskus siirsin pienen matkaa tuollasta bemmin diisseli koneista manuaali rangee ja vittu miten paska alavääntö!!! Se stumppas varmaan sata kertaa.....ei paljon nostanu omistus halukkuutta |
#5
|
||||
|
||||
Td6 bemun motti on kyllä ihan jees, jaksaa lähteä suht rivakasti, mutta isolla tiellä huomaa että vähän on alamittanen tässä painoluokassa. Mutta sen kanssa elää, jos tykkää ajaa normaalisti. Rakettia kun tästä koneesta ei oikein saa millään...
TDV6 pannu onkin jo ihan omaa luokkaa, kulkee ja lähtee ilosesti, mutta TDV8 on se ainoa oikea lamppuöljymoottori tässä tapauksessa, mutta se hinta... Bensakoneet onkin sitte ihan oma lajinsa, varsinkin Overfinch ja pari saksalaisversiota remmi+turboahtimineen... Sittehän tuo supercharger malli olis kans aika namu!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta tää auto kiinnostaa kylläkin Vogue versiona enemmänkin tuon ajettavuuden ja varustelun takia... Tässä pari vakiovarustetta: - sähköinen ohjauspylvään säätö - lämmitettävä ohjauspyörä - TV - elektro kromaattiset taustapeilit (automaattisesti himmenevät) ym. muuta herkkua... Ja avainkohtainen kuljettajan tunnistus, eli oman avaimen mukaan auto säätää kohdalleen: - ratin - penkin säädöt, ja tarvittaessa lämmityksen - radion kanavan ja äänen voimakkuuden - matkustamon lämpötilan Nämä toiminnot kaikissa 2002 jälkeen tulleissa autoissa... Mutta parasta on tuo hiljaisuus ajomelusta kaikilla nopeuksilla!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#7
|
||||
|
||||
rangen 2.7 v6 dieseli on peugeotin kone (tuskimpa on talviajoon suunniteltu.)
|
#8
|
||||
|
||||
Tutuilla on ollut eri Pösöissä paljon ihmeellisiä sähkövikoja, mites tuossa?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ainakin muutamalta vuodelta itsellä hyvä kuva tuosta 530d:stä manuaalina, mutta taitaa kaikki td6:t olla automaatteja, vai? |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
AJTDV6: - Aston Martin / Jaguar Turbo Diesel V6, on Jaguaarin suunnittelema moottori, johon PSA lätkäisi polttonestejärjestelmän. V8 on vain "jatkettu V6 ja tiedossaolevia ongelmia on aikasen niukasti. Eli onnistunut kapistus... Moottoreita löytyy: - Lantikka - Jaguar - Pösö - Sitruuna - Voortti ja oli sovituksessa Volvollekkin, koska koulutusmoottorissa oli Volvoon tehty öljypohja!!! Ja huhukin kiersi silloin Volviolla kun D5 moottori laitettiin 163heppasena XC90:n nokalle (ei mikään tehoihme!!!)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#11
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kaverilla tuli tuosta Bemun koneesta 270hp ja 600nm joten luulis nyt jollain lailla tuotakin viedä. Semmonen pelko on että jos hommaa ton TDV6:n niin sitten koko ajan miettii että mitenhän tää kasin koneella kulkisi... 40k € tarttis varmaan laittaa kumminkin tohon vaikka Saksasta hakisi... Alkaa vähän kipurajoilla olla. |
#12
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#13
|
||||
|
||||
http://www.landroverhell.com/ mulla auttaa tuon sivuston lukeminen kuumeiluun .
|
#14
|
||||
|
||||
toi otaLainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=108825 Eiköhän kaikki nykyiset "sähköohjatut" autot ole ihan paskoja ja epäluotettavia, ei pysty vasaralla korjaamaan. TEMÄHIK |
#15
|
||||
|
||||
AAMEN! Samaa mieltä....
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#16
|
||||
|
||||
Mä taas mieluummin ottasin ilman mitään noista. Kaikki vaan vikaherkkiä turhakkeita, varsinkin jos Rooverin sähkölaitteiden tunnetulla "laadulla" tehty.
|
#17
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mutta eipä noi sähköhärpäkkeet mikään pääasia ole vaan toive hiljaisesta, nopeasta ja mukavasta kyydistä mitä tarinoissa RR:n kerrotaan antavan... Mutta mitäs mä siitä vielä tiedän kun en ole kyseisessä vehkeessä koskaan edes ollut kyydissä. Disco 3:sta kävin koeajamassa aikoinaan ja melkein päädyin kauppoihin mutta (onneksiko?) tulipa sitten käytyä nettiä lukemassa ja kaupat jäi tekemättä... |
#18
|
|||
|
|||
Eikä toi RR mikään kai niin paljoa kuumottelis muuten mutta kun ei tohon luokkaan kovin paljoa vaihtoehtoja ole.
-Q7 kävin just koeajamassa mutta ei jotenkin sytyttänyt. Oli jotenkin vähän mitäänsanomaton vaikka kyyti olikin sinänsä erinomaista. -MB GL voisi olla unelmapeli mutta ovat vielä liian kalliita mulle. -X5 ei jotenkin iske. On vähän pieni sisätiloiltaan ja joku vaan siinä ei oikein natsaa. Liekkö fiilis kuskien stereotyypistä vai mikä... -Jenkkilotjot. Ei kumminkaan oikeen nekään... Tiedä sitten miksi. |
#19
|
|||
|
|||
Neljäs Range menossa eka classicci tuli 30 v sitten, nyt on P38 turbokiisseli vm 2001. Ostin 2 vuotta sitten. Kilsoja tullut reilut 40 tkm. Mittarissa nyt 230 tkm. Pientä laittoa ollut: kompuran korjaussarja, takapussit, vesipumppu, syyläri, kattoluukku, tankin sisään imukalusto, toinen etu umpio ja sitten vähän oiottu peltiä ja vaihdettu etulokari. Mutta vaurastumista odotellessa tyydyn tähän ja en ainakaan merkkiä vaihda.
|
#20
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#21
|
|||
|
|||
osta vaan iso range ja nauti elämästä,itse olen ajellut n.1v.l322 rangella vm.2002.ja kokemukset hyviä remppa hommia on tehty yksi lambda anturi,etu ilma jousi,ei sähkö ongelmia.ja hyvä investointi on hawkeye vikatesteri.
|
#22
|
|||
|
|||
Juu... Kais se täytyy kokimiksi Cruiseri myyntiin laittaa ja kattoa paljonko siitä € irtoaa...
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Range | 291076 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 31.12.2009 17:38 |
Mokki kuume | iippo | Chit-Chat | 9 | 09.11.2005 15:18 |
M: RANGE -8 7 | O/M/V Muut | 4 | 08.09.2005 18:58 | |
C4 kuume | PH | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 10.06.2004 20:55 |
M Range | O/M/V Muut | 0 | 07.12.2003 07:12 |