Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hirvee Range kuume! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110401)

GKC 01.05.2013 19:32

Hirvee Range kuume!
 
Nyt on paha kevätsairaus iskeny... Haukkukaa nyt uudemmat (v. 2000->) Ranget äkkiä etten myy Cruiseria poijes ja tee elämäni virhettä :D!

Mikki 01.05.2013 20:29

2000 - 2002 Ranget onkin sellasta välikuraa, mutta 2002 eteenpäin alkaa olemaan sitä itteensä.
Samaa vikaa itselläkin päässä, mutta köyhyys hillitsee kummasti vinoutuneita fantasioita!!!!:D:D:D

GKC 01.05.2013 21:21

Joo... Moottoripuoli lähinnä mietityttää.

-BMW 6:lla olevat ois varmaan ihan ok. Ko. koneella kuitenkin ajellu kun oli 530d bemari ja koneesta kyllä tykkäsin. On vaan vähän ehkä "vanhan" olosia silti vielä noi...

-Entäs TDV6 2,7l motti. Liikkuneeko ko. möhkäle mihinkään tuolla koneella? Onko kuinka kestävän koneen maineessa?

-TDV8. Varmasti olisi paras vaihtoehto mutta hintaluokkahan jo pompsahtaa...

Bensakone ei kyllä näillä km/vuosi määrillä tule kysymykseen vaikka varmasti maukas vaihtoehto kulun puolesta oiskin...

Ja vielä: Jos toi RR Sport on Discoveryn sukua niin mahtaako olla yhtä vika-altis? Eli onko noissa kuinka eroa vikapuolella RR/Sport/Vogue/vuosimalli?

Jare 02.05.2013 07:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GKC (Viesti 1001657)
Joo... Moottoripuoli lähinnä mietityttää.

-BMW 6:lla olevat ois varmaan ihan ok. Ko. koneella kuitenkin ajellu kun oli 530d bemari ja koneesta kyllä tykkäsin. On vaan vähän ehkä "vanhan" olosia silti vielä noi...

-Entäs TDV6 2,7l motti. Liikkuneeko ko. möhkäle mihinkään tuolla koneella? Onko kuinka kestävän koneen maineessa?

-TDV8. Varmasti olisi paras vaihtoehto mutta hintaluokkahan jo pompsahtaa...

Bensakone ei kyllä näillä km/vuosi määrillä tule kysymykseen vaikka varmasti maukas vaihtoehto kulun puolesta oiskin...

Ja vielä: Jos toi RR Sport on Discoveryn sukua niin mahtaako olla yhtä vika-altis? Eli onko noissa kuinka eroa vikapuolella RR/Sport/Vogue/vuosimalli?


Joskus siirsin pienen matkaa tuollasta bemmin diisseli koneista manuaali rangee ja vittu miten paska alavääntö!!! Se stumppas varmaan sata kertaa.....ei paljon nostanu omistus halukkuutta:p

Mikki 02.05.2013 07:18

Td6 bemun motti on kyllä ihan jees, jaksaa lähteä suht rivakasti, mutta isolla tiellä huomaa että vähän on alamittanen tässä painoluokassa. Mutta sen kanssa elää, jos tykkää ajaa normaalisti. Rakettia kun tästä koneesta ei oikein saa millään...

TDV6 pannu onkin jo ihan omaa luokkaa, kulkee ja lähtee ilosesti, mutta TDV8 on se ainoa oikea lamppuöljymoottori tässä tapauksessa, mutta se hinta...

Bensakoneet onkin sitte ihan oma lajinsa, varsinkin Overfinch ja pari saksalaisversiota remmi+turboahtimineen...
Sittehän tuo supercharger malli olis kans aika namu!

Mikki 02.05.2013 07:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1001704)
Joskus siirsin pienen matkaa tuollasta bemmin diisseli koneista manuaali rangee ja vittu miten paska alavääntö!!! Se stumppas varmaan sata kertaa.....ei paljon nostanu omistus halukkuutta:p

Ajappas sillä sitten kun on "vikatilassa", ei paljoo naurata....

Mutta tää auto kiinnostaa kylläkin Vogue versiona enemmänkin tuon ajettavuuden ja varustelun takia...
Tässä pari vakiovarustetta:
- sähköinen ohjauspylvään säätö
- lämmitettävä ohjauspyörä
- TV
- elektro kromaattiset taustapeilit (automaattisesti himmenevät)
ym. muuta herkkua...
Ja avainkohtainen kuljettajan tunnistus, eli oman avaimen mukaan auto säätää kohdalleen:
- ratin
- penkin säädöt, ja tarvittaessa lämmityksen
- radion kanavan ja äänen voimakkuuden
- matkustamon lämpötilan

Nämä toiminnot kaikissa 2002 jälkeen tulleissa autoissa...

Mutta parasta on tuo hiljaisuus ajomelusta kaikilla nopeuksilla!!!

toyota4x4 02.05.2013 08:56

rangen 2.7 v6 dieseli on peugeotin kone (tuskimpa on talviajoon suunniteltu.)

Kaitsu67 02.05.2013 09:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 1001730)
rangen 2.7 v6 dieseli on peugeotin kone (tuskimpa on talviajoon suunniteltu.)

Tutuilla on ollut eri Pösöissä paljon ihmeellisiä sähkövikoja, mites tuossa?

pt. 02.05.2013 09:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1001704)
Joskus siirsin pienen matkaa tuollasta bemmin diisseli koneista manuaali rangee ja vittu miten paska alavääntö!!! Se stumppas varmaan sata kertaa.....ei paljon nostanu omistus halukkuutta:p

Olisiko kyseessä ollut vanhempi 2.5dse?

Ainakin muutamalta vuodelta itsellä hyvä kuva tuosta 530d:stä manuaalina, mutta taitaa kaikki td6:t olla automaatteja, vai?

Mikki 02.05.2013 14:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pt. (Viesti 1001744)
Olisiko kyseessä ollut vanhempi 2.5dse?

Ainakin muutamalta vuodelta itsellä hyvä kuva tuosta 530d:stä manuaalina, mutta taitaa kaikki td6:t olla automaatteja, vai?

Ei ainakaan vastaan oletullu yhtään uudempaa Td6 manuaalia...

AJTDV6:
- Aston Martin / Jaguar Turbo Diesel V6, on Jaguaarin suunnittelema moottori, johon PSA lätkäisi polttonestejärjestelmän. V8 on vain "jatkettu V6 ja tiedossaolevia ongelmia on aikasen niukasti. Eli onnistunut kapistus...
Moottoreita löytyy:
- Lantikka
- Jaguar
- Pösö
- Sitruuna
- Voortti
ja oli sovituksessa Volvollekkin, koska koulutusmoottorissa oli Volvoon tehty öljypohja!!! Ja huhukin kiersi silloin Volviolla kun D5 moottori laitettiin 163heppasena XC90:n nokalle (ei mikään tehoihme!!!)

GKC 02.05.2013 16:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 1001707)
Td6 bemun motti on kyllä ihan jees, jaksaa lähteä suht rivakasti, mutta isolla tiellä huomaa että vähän on alamittanen tässä painoluokassa. Mutta sen kanssa elää, jos tykkää ajaa normaalisti. Rakettia kun tästä koneesta ei oikein saa millään...

TDV6 pannu onkin jo ihan omaa luokkaa, kulkee ja lähtee ilosesti, mutta TDV8 on se ainoa oikea lamppuöljymoottori tässä tapauksessa, mutta se hinta...

Bensakoneet onkin sitte ihan oma lajinsa, varsinkin Overfinch ja pari saksalaisversiota remmi+turboahtimineen...
Sittehän tuo supercharger malli olis kans aika namu!

Näin se taitaa mennä...

Kaverilla tuli tuosta Bemun koneesta 270hp ja 600nm joten luulis nyt jollain lailla tuotakin viedä.

Semmonen pelko on että jos hommaa ton TDV6:n niin sitten koko ajan miettii että mitenhän tää kasin koneella kulkisi... 40k € tarttis varmaan laittaa kumminkin tohon vaikka Saksasta hakisi... Alkaa vähän kipurajoilla olla.

GKC 02.05.2013 16:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 1001710)
Ajappas sillä sitten kun on "vikatilassa", ei paljoo naurata....

Mutta tää auto kiinnostaa kylläkin Vogue versiona enemmänkin tuon ajettavuuden ja varustelun takia...
Tässä pari vakiovarustetta:
- sähköinen ohjauspylvään säätö
- lämmitettävä ohjauspyörä
- TV
- elektro kromaattiset taustapeilit (automaattisesti himmenevät)
ym. muuta herkkua...
Ja avainkohtainen kuljettajan tunnistus, eli oman avaimen mukaan auto säätää kohdalleen:
- ratin
- penkin säädöt, ja tarvittaessa lämmityksen
- radion kanavan ja äänen voimakkuuden
- matkustamon lämpötilan

Nämä toiminnot kaikissa 2002 jälkeen tulleissa autoissa...

Mutta parasta on tuo hiljaisuus ajomelusta kaikilla nopeuksilla!!!

Eipä kuumetta ainakaan laske toi varustelista. Cruiserissa kun on just alkanu tökkiä toi karvalakkivarustelu ja asfalttiominaisuudet...

toyota4x4 02.05.2013 17:17

http://www.landroverhell.com/ mulla auttaa tuon sivuston lukeminen kuumeiluun :D.

ranke 02.05.2013 17:50

toi ota
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 1001853)
http://www.landroverhell.com/ mulla auttaa tuon sivuston lukeminen kuumeiluun :D.

Aika jännää ettei 4x4 toyota ottanut kantaa toyotan moottori, ym ongelmiin....

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=108825



Eiköhän kaikki nykyiset "sähköohjatut" autot ole ihan paskoja ja epäluotettavia, ei pysty vasaralla korjaamaan.




TEMÄHIK

Kaitsu67 02.05.2013 17:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ranke (Viesti 1001863)
Eiköhän kaikki nykyiset "sähköohjatut" autot ole ihan paskoja ja epäluotettavia, ei pysty vasaralla korjaamaan.

AAMEN! :D Samaa mieltä.... :D

-MaTTi- 02.05.2013 19:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GKC (Viesti 1001839)
Eipä kuumetta ainakaan laske toi varustelista. Cruiserissa kun on just alkanu tökkiä toi karvalakkivarustelu ja asfalttiominaisuudet...

Mä taas mieluummin ottasin ilman mitään noista. Kaikki vaan vikaherkkiä turhakkeita, varsinkin jos Rooverin sähkölaitteiden tunnetulla "laadulla" tehty.

GKC 02.05.2013 20:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 1001887)
Mä taas mieluummin ottasin ilman mitään noista. Kaikki vaan vikaherkkiä turhakkeita, varsinkin jos Rooverin sähkölaitteiden tunnetulla "laadulla" tehty.

Turhaahan on kaikki muu paitsi neljä vetävää pyörää... Mut nyt on vaan jotenkin alkanut turhakkeet taas kiehtoa. Liekö tullut G Mersulla ja John Deerellä ja Valmetilla ajettua tarpeeksi vai mikä on... Ja ehkä toi BMW:n omistaminenkin on jättänyt kumminkin jonkun kaipuun vähän sofistikoituneempaan kyytiin...

Mutta eipä noi sähköhärpäkkeet mikään pääasia ole vaan toive hiljaisesta, nopeasta ja mukavasta kyydistä mitä tarinoissa RR:n kerrotaan antavan... Mutta mitäs mä siitä vielä tiedän kun en ole kyseisessä vehkeessä koskaan edes ollut kyydissä. Disco 3:sta kävin koeajamassa aikoinaan ja melkein päädyin kauppoihin mutta (onneksiko?) tulipa sitten käytyä nettiä lukemassa ja kaupat jäi tekemättä... :D

GKC 02.05.2013 20:45

Eikä toi RR mikään kai niin paljoa kuumottelis muuten mutta kun ei tohon luokkaan kovin paljoa vaihtoehtoja ole.

-Q7 kävin just koeajamassa mutta ei jotenkin sytyttänyt. Oli jotenkin vähän mitäänsanomaton vaikka kyyti olikin sinänsä erinomaista.

-MB GL voisi olla unelmapeli mutta ovat vielä liian kalliita mulle.

-X5 ei jotenkin iske. On vähän pieni sisätiloiltaan ja joku vaan siinä ei oikein natsaa. Liekkö fiilis kuskien stereotyypistä vai mikä...:D

-Jenkkilotjot. Ei kumminkaan oikeen nekään... Tiedä sitten miksi.

Easthound 02.05.2013 21:42

Neljäs Range menossa eka classicci tuli 30 v sitten, nyt on P38 turbokiisseli vm 2001. Ostin 2 vuotta sitten. Kilsoja tullut reilut 40 tkm. Mittarissa nyt 230 tkm. Pientä laittoa ollut: kompuran korjaussarja, takapussit, vesipumppu, syyläri, kattoluukku, tankin sisään imukalusto, toinen etu umpio ja sitten vähän oiottu peltiä ja vaihdettu etulokari. Mutta vaurastumista odotellessa tyydyn tähän ja en ainakaan merkkiä vaihda.

RIPAX 02.05.2013 23:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ranke (Viesti 1001863)
Aika jännää ettei 4x4 toyota ottanut kantaa toyotan moottori, ym ongelmiin....

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=108825



Eiköhän kaikki nykyiset "sähköohjatut" autot ole ihan paskoja ja epäluotettavia, ei pysty vasaralla korjaamaan.




TEMÄHIK

En syyttäs pelkästään sähköhimmeleitä sinänsä,överiksi mennyttä päästökilpailua ennemminkin. Koko alalla on hintakilpailu ja tuonti/vienti rajoitukset ja veropolitiikka ja monet muut syyt mitkä huonontaa auto tuotannon laatua yleensäkin. Ei ole kestävyyttä ja laatua hehkuteltu juuri missään mediassa,onkohan viherpiiperöt laskeneet paljonko saasteita tulee siitä et autojen käyttöikä laskee kun elektroniikka YM. rihkamat aiheuttaa käyttöiän laskua. Ja aivan oikein.laatu ongelmia on suurimmallakin,enne niin pomminvarmalla Toyotalla,tosin niitä hyviä malleja on enemmän kuin huonoja.

ola 05.05.2013 13:51

osta vaan iso range ja nauti elämästä,itse olen ajellut n.1v.l322 rangella vm.2002.ja kokemukset hyviä remppa hommia on tehty yksi lambda anturi,etu ilma jousi,ei sähkö ongelmia.ja hyvä investointi on hawkeye vikatesteri.

GKC 05.05.2013 14:52

Juu... Kais se täytyy kokimiksi Cruiseri myyntiin laittaa ja kattoa paljonko siitä € irtoaa... :D


Sivu luotu: 22:39 (GMT +2).