Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.04.2013, 15:46
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 641
Perusasetus

RED LINEA akseleihin/laatikkoon???


Tämmösiä udellaan että onko kokemuksia redline öljyistä offi käytössä, rallissa ilmeisesti suosittua jollain tahoilla mutta toimiiko offi peleissä esim laatikoissa ja lukollisissa (lock right) perissä.


http://shop.mamasan.fi/product/list/...a-voimansiirto

__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.04.2013, 19:48
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

Suzukiin kokeilin jakis trailgearin 6,5 välitys-sarjalla...

Teboilin 75-90 öljyillä maantieajosta oli jakis tosi kuuma ja pakkasella kylmänä kulki itsekseen eteenpäin jos jakis oli pienellä puolella ...

redlinen olikohan MTL vaihteistossa ja tuo 75-90 jakiksessa ... ei jakolaatikko lämpene kesällä niin hirveästi ja ei kuljeksi yksinään pakkasella

Öljyn vaihdossa yllätyin kun ei ollut ees vettä seassa(kerrankin ollut stefat kunnossa?)
Ei näyttäneet/haisseet palaneille eikä metallia havaittavissa.... suodatinkankaan läpi laskin käytetyt ja totesin että kelpaavat vielä sorvin liukuihin.

Perissä en ole kokeillut.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.04.2013, 21:13
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Hintansa väärti?


Laadukkaista raaka-aineista valmistettuja ja siksi kalliita öljyjä. Suora kytky laatikoissa ja raskaasti viritetyissä perissä ja koneissa voi olla hyötyäkin mut offi autosssa ei,jos vertaa et käytetään laadukkaita synteettisiä öljyjä. Redlinehan on noin puolet kalliimpaa,tuskin säästyy remontti kustannuksissa vastaavasti.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.04.2013, 06:21
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 641
Perusasetus

No ongelmana meinaa olla että maantie ajossa päälatikko meinaa puhaltaa öljyt mäelle jos meinaa ajella 80km/h ja hivenen yli, sillä meinasin että olisiko tällä apua siihen kun joskus kuullut että ralliauton askeissa jossain ollut samaa ongelmaa vaikkei näitä nyt voi oikein verrata. Laatikon pari kertaa tarkastellutkin ja ei pitäisi olla kuitenkin ihan kunnossa ja ilmeisesti joku huohotin reikä ilmeisesti mistä öljy tulee. kerran tulppasin sen ja liimatulppa irtosi jonkin ajan kuluttua. Ja kait sillä olisi joku synkro helpotuskin ja laatikkoa säästävä ajatus, mene ja tiedä. täytyy vissiin laatikossa edes kokeilla.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.04.2013, 07:25
jousipakka:n Avatar
jousipakka jousipakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.11
Sijainti: seinäjoki
Viestit: 124
Perusasetus

joo


epäilisin jotta huohottaja on jumis! silloin justihi työntää öljyt mäkeen jos ei huohota !
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.04.2013, 07:27
jousipakka:n Avatar
jousipakka jousipakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.11
Sijainti: seinäjoki
Viestit: 124
Perusasetus

ja luulisin jotta ei kannata tuhlata rahojas nuohon öljyihin tuon vaivan takia, ! kokeile ainakin ajaa ilman huohotinta!
,
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.04.2013, 10:17
OPA:n Avatar
OPA OPA ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.03
Sijainti: Kajaani city, Finland.
Viestit: 1.279
Perusasetus

huohottimen sisuskalut pois ja letkulla korkeamme, vaikka konehuoneeseen. sitten kokeeksi kirkkaaseen pulloon letku niin näkee kuinkapaljon tavaraa tulee ulos.
__________________
OPA
Patrol "Boar" pätkästy -82
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.04.2013, 16:29
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.326
Perusasetus

Ei tietoa ohvi-käytössä, mutta kadulta...

Laitoin redline öljyä 1974 bemariin, ja 1998 passattiin. Molempiin vaihdelaatikoihin sitä mitä suosittelivat.

Bemarin vanha loota muuttui paremman tuntuiseksi, vaihteet menevät sujuvammin päälle.

Passatissa ei mitään muutosta, edelleen pakkasella pirun kankea. -20 asteessa kuorma-auto tyylinen kaksoispoljenta vähentää rutinaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.04.2013, 22:57
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Väärä menetelmä?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ukkonen7 Näytä viesti
No ongelmana meinaa olla että maantie ajossa päälatikko meinaa puhaltaa öljyt mäelle jos meinaa ajella 80km/h ja hivenen yli, sillä meinasin että olisiko tällä apua siihen kun joskus kuullut että ralliauton askeissa jossain ollut samaa ongelmaa vaikkei näitä nyt voi oikein verrata. Laatikon pari kertaa tarkastellutkin ja ei pitäisi olla kuitenkin ihan kunnossa ja ilmeisesti joku huohotin reikä ilmeisesti mistä öljy tulee. kerran tulppasin sen ja liimatulppa irtosi jonkin ajan kuluttua. Ja kait sillä olisi joku synkro helpotuskin ja laatikkoa säästävä ajatus, mene ja tiedä. täytyy vissiin laatikossa edes kokeilla.
Nyt haiskahtais et lootassa on jotain vikaa,vettä seassa kun vaahtoaa tai liikaa öljyä tai huohotin tukossa,joka tapauksessa lootassa on jokin vialla ja se vika pitäis korjata oli sisällä mitkä öljyt tahansa. Viallista lootaa ei korjaa mikään öljy,ja vialliseen rasiaan joka puhaltaa kalliinkin öljyn pihalle en laittais ainakaan sitä kallista öljyä. Ja noi synkrot on suunniteltu toimivaksi sillä öljyllä jota valmistaja suosittelee,harvoin ne ominaisuudet paranee pelkästään öljyllä vaikka Redline varmasti onkin hyvä aine. Ja öljyssä tuppaa olemaan aina niin et kun on yhtäältä hyvä ni toisaalta huono. Ja kisakäyttöön tehdyt öljyt ei aina oo hyvä siviili käytössä,no mistäs sen tietää onks se hyvä aine vai ei? Sitä olen itsekin yrittänyt selvitellä vuosien mittaan,haastatellut huippu asiantuntijoitakin ja kokeillut eri öljyjä,yksiselitteistä vastausta ei ole kai olemassakaan. Tärkein ja paras neuvo kuitenkin on: käytä valmistajan laatuvaatimukset täyttävää laadukasta(kallista) öljyä. Kallein ei kuitenkaan välttämättä ole paras,nyrkki sääntönä voi myös pitää sitä et isoimmilla tehtailla on yleensä isoimmat kehittely budjetit ja sitä myötä paremmat tuotteet, esim. molemmat gl-4 ja gl-5 luokat täyttävä laatikko öljy tuli melkein samaan aikaan Castrolilta ja Mobililta,muilta paljon myöhemmin. Tämäkään ei tarkoita sitä et ne välttämättä olis parempia,sikäli kätevää et samaa öljyä voi käyttää sekä perissä että laatikoissa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.04.2013, 10:30
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Laadukkaista raaka-aineista valmistettuja ja siksi kalliita öljyjä. Suora kytky laatikoissa ja raskaasti viritetyissä perissä ja koneissa voi olla hyötyäkin mut offi autosssa ei,jos vertaa et käytetään laadukkaita synteettisiä öljyjä. Redlinehan on noin puolet kalliimpaa,tuskin säästyy remontti kustannuksissa vastaavasti.
Ite meinasin MT-90 -ölpät laittaa laatikkoon/jakolaatikkoon seuraavalla kerralla. Aika pieni lisäkuluerä jos 60 tkm vaikka ajelis samoilla sitten. Laatikon sivuakselillakin kun tuntuu joku lievä sivuääni olevan... ollu koko ajan.

Mutta ukkonen7:n tilanteessa kokeilisin kyllä alkuun jotain aivan muuta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.04.2013, 16:12
waffen waffen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.08.11
Sijainti: helsinki
Viestit: 170
Perusasetus

Ainakin tuo redlinen heavy öljy on erittäin paksua et luulisin sen pysyvän paremmin sisällä. Yksi kaveri ajoi pyörällä mistä laatikko halki niin tuolla öljyllä ilmeisesti juuri sen takia kun pysyy paremmin sisällä, on muuten aika paksua öljyä sitten..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.04.2013, 19:50
ukkonen7:n Avatar
ukkonen7 ukkonen7 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Heinola
Viestit: 641
Perusasetus

Noh suzukin laatikon öljytilavuudella ei tule konkurssia jos kokeilee ja ihan siinä mielessä et paraneeko synkrojen toimivuus kun niissäkin vähän mollattavaa, ja kyl laatikossa sanomista sen suhteen pakko olla kun siitä kehkeytyy pieni öljypumppu.
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.04.2013, 22:06
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Onks hyvä?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja waffen Näytä viesti
Ainakin tuo redlinen heavy öljy on erittäin paksua et luulisin sen pysyvän paremmin sisällä. Yksi kaveri ajoi pyörällä mistä laatikko halki niin tuolla öljyllä ilmeisesti juuri sen takia kun pysyy paremmin sisällä, on muuten aika paksua öljyä sitten..
Mihis se öljy pakenis jos ei oo vuotoa? Jos vuotaa ni kai se vuotaa millä öljyllä tahansa? Onks se hyvä jos öljy on paksua? Mikä muuten on viskositeetti tolla öljyllä?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Nokia 5530 Black/Red hojo85 O/M/V Muut 2 22.03.2011 11:39
Myyty Toyota Avensis D-4D Linea Sol Wagon -01 -MaTTi- O/M/V Ajoneuvot 3 15.04.2009 20:47
Myyty C&C Red Alert 3 k81 O/M/V Muut 1 04.11.2008 15:23
Red Scare America 1920 Lars School & Education 1 09.07.2003 06:53
Red Dragon (2002) mikk0 Movies 3 11.02.2003 11:10


Sivu luotu: 20:21 (GMT +2).