Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   RED LINEA akseleihin/laatikkoon??? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=109783)

ukkonen7 16.04.2013 15:46

RED LINEA akseleihin/laatikkoon???
 
Tämmösiä udellaan että onko kokemuksia redline öljyistä offi käytössä, rallissa ilmeisesti suosittua jollain tahoilla mutta toimiiko offi peleissä esim laatikoissa ja lukollisissa (lock right) perissä.


http://shop.mamasan.fi/product/list/...a-voimansiirto

HANE 16.04.2013 19:48

Suzukiin kokeilin jakis trailgearin 6,5 välitys-sarjalla...

Teboilin 75-90 öljyillä maantieajosta oli jakis tosi kuuma ja pakkasella kylmänä kulki itsekseen eteenpäin jos jakis oli pienellä puolella ...

redlinen olikohan MTL vaihteistossa ja tuo 75-90 jakiksessa ... ei jakolaatikko lämpene kesällä niin hirveästi ja ei kuljeksi yksinään pakkasella

Öljyn vaihdossa yllätyin kun ei ollut ees vettä seassa(kerrankin ollut stefat kunnossa?)
Ei näyttäneet/haisseet palaneille eikä metallia havaittavissa.... suodatinkankaan läpi laskin käytetyt ja totesin että kelpaavat vielä sorvin liukuihin.

Perissä en ole kokeillut.

RIPAX 16.04.2013 21:13

Hintansa väärti?
 
Laadukkaista raaka-aineista valmistettuja ja siksi kalliita öljyjä. Suora kytky laatikoissa ja raskaasti viritetyissä perissä ja koneissa voi olla hyötyäkin mut offi autosssa ei,jos vertaa et käytetään laadukkaita synteettisiä öljyjä. Redlinehan on noin puolet kalliimpaa,tuskin säästyy remontti kustannuksissa vastaavasti.

ukkonen7 17.04.2013 06:21

No ongelmana meinaa olla että maantie ajossa päälatikko meinaa puhaltaa öljyt mäelle jos meinaa ajella 80km/h ja hivenen yli, sillä meinasin että olisiko tällä apua siihen kun joskus kuullut että ralliauton askeissa jossain ollut samaa ongelmaa vaikkei näitä nyt voi oikein verrata. Laatikon pari kertaa tarkastellutkin ja ei pitäisi olla kuitenkin ihan kunnossa ja ilmeisesti joku huohotin reikä ilmeisesti mistä öljy tulee. kerran tulppasin sen ja liimatulppa irtosi jonkin ajan kuluttua. Ja kait sillä olisi joku synkro helpotuskin ja laatikkoa säästävä ajatus, mene ja tiedä. täytyy vissiin laatikossa edes kokeilla.

jousipakka 17.04.2013 07:25

joo
 
epäilisin jotta huohottaja on jumis! silloin justihi työntää öljyt mäkeen jos ei huohota !

jousipakka 17.04.2013 07:27

ja luulisin jotta ei kannata tuhlata rahojas nuohon öljyihin tuon vaivan takia, ! kokeile ainakin ajaa ilman huohotinta!
,

OPA 17.04.2013 10:17

huohottimen sisuskalut pois ja letkulla korkeamme, vaikka konehuoneeseen. sitten kokeeksi kirkkaaseen pulloon letku niin näkee kuinkapaljon tavaraa tulee ulos.

sisua45 17.04.2013 16:29

Ei tietoa ohvi-käytössä, mutta kadulta...

Laitoin redline öljyä 1974 bemariin, ja 1998 passattiin. Molempiin vaihdelaatikoihin sitä mitä suosittelivat.

Bemarin vanha loota muuttui paremman tuntuiseksi, vaihteet menevät sujuvammin päälle.

Passatissa ei mitään muutosta, edelleen pakkasella pirun kankea. -20 asteessa kuorma-auto tyylinen kaksoispoljenta vähentää rutinaa.

RIPAX 17.04.2013 22:57

Väärä menetelmä?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ukkonen7 (Viesti 995961)
No ongelmana meinaa olla että maantie ajossa päälatikko meinaa puhaltaa öljyt mäelle jos meinaa ajella 80km/h ja hivenen yli, sillä meinasin että olisiko tällä apua siihen kun joskus kuullut että ralliauton askeissa jossain ollut samaa ongelmaa vaikkei näitä nyt voi oikein verrata. Laatikon pari kertaa tarkastellutkin ja ei pitäisi olla kuitenkin ihan kunnossa ja ilmeisesti joku huohotin reikä ilmeisesti mistä öljy tulee. kerran tulppasin sen ja liimatulppa irtosi jonkin ajan kuluttua. Ja kait sillä olisi joku synkro helpotuskin ja laatikkoa säästävä ajatus, mene ja tiedä. täytyy vissiin laatikossa edes kokeilla.

Nyt haiskahtais et lootassa on jotain vikaa,vettä seassa kun vaahtoaa tai liikaa öljyä tai huohotin tukossa,joka tapauksessa lootassa on jokin vialla ja se vika pitäis korjata oli sisällä mitkä öljyt tahansa. Viallista lootaa ei korjaa mikään öljy,ja vialliseen rasiaan joka puhaltaa kalliinkin öljyn pihalle en laittais ainakaan sitä kallista öljyä. Ja noi synkrot on suunniteltu toimivaksi sillä öljyllä jota valmistaja suosittelee,harvoin ne ominaisuudet paranee pelkästään öljyllä vaikka Redline varmasti onkin hyvä aine. Ja öljyssä tuppaa olemaan aina niin et kun on yhtäältä hyvä ni toisaalta huono. Ja kisakäyttöön tehdyt öljyt ei aina oo hyvä siviili käytössä,no mistäs sen tietää onks se hyvä aine vai ei? Sitä olen itsekin yrittänyt selvitellä vuosien mittaan,haastatellut huippu asiantuntijoitakin ja kokeillut eri öljyjä,yksiselitteistä vastausta ei ole kai olemassakaan. Tärkein ja paras neuvo kuitenkin on: käytä valmistajan laatuvaatimukset täyttävää laadukasta(kallista) öljyä. Kallein ei kuitenkaan välttämättä ole paras,nyrkki sääntönä voi myös pitää sitä et isoimmilla tehtailla on yleensä isoimmat kehittely budjetit ja sitä myötä paremmat tuotteet, esim. molemmat gl-4 ja gl-5 luokat täyttävä laatikko öljy tuli melkein samaan aikaan Castrolilta ja Mobililta,muilta paljon myöhemmin. Tämäkään ei tarkoita sitä et ne välttämättä olis parempia,sikäli kätevää et samaa öljyä voi käyttää sekä perissä että laatikoissa.

-MaTTi- 18.04.2013 10:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 995887)
Laadukkaista raaka-aineista valmistettuja ja siksi kalliita öljyjä. Suora kytky laatikoissa ja raskaasti viritetyissä perissä ja koneissa voi olla hyötyäkin mut offi autosssa ei,jos vertaa et käytetään laadukkaita synteettisiä öljyjä. Redlinehan on noin puolet kalliimpaa,tuskin säästyy remontti kustannuksissa vastaavasti.

Ite meinasin MT-90 -ölpät laittaa laatikkoon/jakolaatikkoon seuraavalla kerralla. Aika pieni lisäkuluerä jos 60 tkm vaikka ajelis samoilla sitten. Laatikon sivuakselillakin kun tuntuu joku lievä sivuääni olevan... ollu koko ajan.

Mutta ukkonen7:n tilanteessa kokeilisin kyllä alkuun jotain aivan muuta.

waffen 18.04.2013 16:12

Ainakin tuo redlinen heavy öljy on erittäin paksua et luulisin sen pysyvän paremmin sisällä. Yksi kaveri ajoi pyörällä mistä laatikko halki niin tuolla öljyllä ilmeisesti juuri sen takia kun pysyy paremmin sisällä, on muuten aika paksua öljyä sitten..

ukkonen7 18.04.2013 19:50

Noh suzukin laatikon öljytilavuudella ei tule konkurssia jos kokeilee ja ihan siinä mielessä et paraneeko synkrojen toimivuus kun niissäkin vähän mollattavaa, ja kyl laatikossa sanomista sen suhteen pakko olla kun siitä kehkeytyy pieni öljypumppu.

RIPAX 18.04.2013 22:06

Onks hyvä?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja waffen (Viesti 996459)
Ainakin tuo redlinen heavy öljy on erittäin paksua et luulisin sen pysyvän paremmin sisällä. Yksi kaveri ajoi pyörällä mistä laatikko halki niin tuolla öljyllä ilmeisesti juuri sen takia kun pysyy paremmin sisällä, on muuten aika paksua öljyä sitten..

Mihis se öljy pakenis jos ei oo vuotoa? Jos vuotaa ni kai se vuotaa millä öljyllä tahansa? Onks se hyvä jos öljy on paksua? Mikä muuten on viskositeetti tolla öljyllä?


Sivu luotu: 00:57 (GMT +2).