![]() |
RED LINEA akseleihin/laatikkoon???
Tämmösiä udellaan että onko kokemuksia redline öljyistä offi käytössä, rallissa ilmeisesti suosittua jollain tahoilla mutta toimiiko offi peleissä esim laatikoissa ja lukollisissa (lock right) perissä.
http://shop.mamasan.fi/product/list/...a-voimansiirto |
Suzukiin kokeilin jakis trailgearin 6,5 välitys-sarjalla...
Teboilin 75-90 öljyillä maantieajosta oli jakis tosi kuuma ja pakkasella kylmänä kulki itsekseen eteenpäin jos jakis oli pienellä puolella ... redlinen olikohan MTL vaihteistossa ja tuo 75-90 jakiksessa ... ei jakolaatikko lämpene kesällä niin hirveästi ja ei kuljeksi yksinään pakkasella Öljyn vaihdossa yllätyin kun ei ollut ees vettä seassa(kerrankin ollut stefat kunnossa?) Ei näyttäneet/haisseet palaneille eikä metallia havaittavissa.... suodatinkankaan läpi laskin käytetyt ja totesin että kelpaavat vielä sorvin liukuihin. Perissä en ole kokeillut. |
Hintansa väärti?
Laadukkaista raaka-aineista valmistettuja ja siksi kalliita öljyjä. Suora kytky laatikoissa ja raskaasti viritetyissä perissä ja koneissa voi olla hyötyäkin mut offi autosssa ei,jos vertaa et käytetään laadukkaita synteettisiä öljyjä. Redlinehan on noin puolet kalliimpaa,tuskin säästyy remontti kustannuksissa vastaavasti.
|
No ongelmana meinaa olla että maantie ajossa päälatikko meinaa puhaltaa öljyt mäelle jos meinaa ajella 80km/h ja hivenen yli, sillä meinasin että olisiko tällä apua siihen kun joskus kuullut että ralliauton askeissa jossain ollut samaa ongelmaa vaikkei näitä nyt voi oikein verrata. Laatikon pari kertaa tarkastellutkin ja ei pitäisi olla kuitenkin ihan kunnossa ja ilmeisesti joku huohotin reikä ilmeisesti mistä öljy tulee. kerran tulppasin sen ja liimatulppa irtosi jonkin ajan kuluttua. Ja kait sillä olisi joku synkro helpotuskin ja laatikkoa säästävä ajatus, mene ja tiedä. täytyy vissiin laatikossa edes kokeilla.
|
joo
epäilisin jotta huohottaja on jumis! silloin justihi työntää öljyt mäkeen jos ei huohota !
|
ja luulisin jotta ei kannata tuhlata rahojas nuohon öljyihin tuon vaivan takia, ! kokeile ainakin ajaa ilman huohotinta!
, |
huohottimen sisuskalut pois ja letkulla korkeamme, vaikka konehuoneeseen. sitten kokeeksi kirkkaaseen pulloon letku niin näkee kuinkapaljon tavaraa tulee ulos.
|
Ei tietoa ohvi-käytössä, mutta kadulta...
Laitoin redline öljyä 1974 bemariin, ja 1998 passattiin. Molempiin vaihdelaatikoihin sitä mitä suosittelivat. Bemarin vanha loota muuttui paremman tuntuiseksi, vaihteet menevät sujuvammin päälle. Passatissa ei mitään muutosta, edelleen pakkasella pirun kankea. -20 asteessa kuorma-auto tyylinen kaksoispoljenta vähentää rutinaa. |
Väärä menetelmä?
Lainaus:
|
Lainaus:
Mutta ukkonen7:n tilanteessa kokeilisin kyllä alkuun jotain aivan muuta. |
Ainakin tuo redlinen heavy öljy on erittäin paksua et luulisin sen pysyvän paremmin sisällä. Yksi kaveri ajoi pyörällä mistä laatikko halki niin tuolla öljyllä ilmeisesti juuri sen takia kun pysyy paremmin sisällä, on muuten aika paksua öljyä sitten..
|
Noh suzukin laatikon öljytilavuudella ei tule konkurssia jos kokeilee ja ihan siinä mielessä et paraneeko synkrojen toimivuus kun niissäkin vähän mollattavaa, ja kyl laatikossa sanomista sen suhteen pakko olla kun siitä kehkeytyy pieni öljypumppu.
|
Onks hyvä?
Lainaus:
|
Sivu luotu: 00:57 (GMT +2). |