Tästä on nytten jotain vastaavaa juttua aikasemminkin, mutta en oikeen tiedä mihin sen ois liittänyt.
Elikkäs ei maasturi, mutta sukua. Asensin tuohon henkilö Roveriin Disko 2sen jarrutehostimen. Ajatuksena lähinnä kasvattaa pääsyliterin kokoa muutaman millin, osien saatavuus helpottaa ja myös siinä uskossa että tehostaja on tuplaten isompi että jarrut paranisivat kun autoon on laitettu taakse rumpujen tilalle isot levyt ja eteenkin asennettu isot levyt.
V8 Moottorista ei oteta alipainetta kun se ei sitä enään kehitä pahemmin, n:-0.3bar saa aikaiseksi enään. Autoon on siis laitettu Saabin sähköinen alipainepumppu joka tarkoitettu nimenomaan jarruille.
SD:n omalla tehostajalla ei ollut ongelmia alipaineen loppumisen suhteen ennenkuin oli pumpannut 4-5kertaa poljinta.
Mutta nytten Diskon tehostimella jarrut eivät piisaa kuin yhteen painallukseen. Sitten menee poljin tönköksi. Muuten poljintutuma paljon parempi kuin vanhalla asetuksella.
Kysymys kuuluu, jos laitan tuonne esim 2-3l alipainekerääjäsäiliön, auttaako se minua jarrujen kanssa asiaa että voin pumpata poljinta sen 4-5x ennenkuin tehostin putoaa pelistä?
Vai pitääkö mun laittaa Disko 2sen mekaaninen alipainepumppu tuohon koneeseen että alipaine piisaa?