Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2012, 16:18
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Sprinter neliveto?


Onko järkevä hankinta vai täys sus! Lähinnä tällainen lyhyempi versio:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/4900073

RAMia tekis mieli, mutta tollanen mersu ajais myös asiansa.-kö?

__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.12.2012, 18:39
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

mites sitte gmc pikappi 6.5td koneella sekä mekaanisella pumpulla ja vielä kaiken lisäksi manuaali laatikolla?
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2012, 19:08
t.mansikka t.mansikka ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.09.12
Sijainti: suomi
Viestit: 4
Perusasetus

Mulla on tommonen 312d neliveto ja on ollu ihan hyvä käyttöpeli. Kyllä sillä mettäteitä ym. ajelee mutta ei sillä varsin mettään kannata mennä. Mikäli haluaa isompia renkuloita alle niin kannattaa varmaan katella semmonen jossa on alennusvaihde, kun noita on sekä alennusvaihteella että ilman. Tilathan tossa on vallan hyvät jos tarvii tavaraa kuletella ja tielläkin ihan kohtalaisen hyvä ajaa.

Tero
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2012, 21:19
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Tuolla jotakin juttua 2007 Sprinter 4x4:sta:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=38926
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.12.2012, 21:35
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Mikään ei mätäne niin hienosti käsiin kuin Sprinterit, (paitsi ehkä Vitot )

Eläpä Atte hoopoile
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.12.2012, 23:08
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Mistä tuo uudehkojen merssujen mätäneminen muuten johtuu?
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.12.2012, 23:12
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Täysin ala-arvoisista pohjamaaleista.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2012, 01:16
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

4x4 sprintteristä ei yhtään kokemusta.


mutta 4x4 vitoa on tullut demottua, olikohan vm. 2005?
Ja merkkiliikkestä ostettu hiljattain, reklamoitu ja koeajettu, ja koeajo jatkuu..
Ainakin TUON viton sähköinen luistonesto on hyvä vitsi.....
Siis pitäis vissiin olla tuon minun vm. 1989 300 w124 4-maticin parannettu versio??? toki nuo vuosikymmenet painaa tuota minun lankkumersua, mutta repi reilusti itseään painavamman veneen, ja myös railerin kuiville.... kun Hodari nautti valohoidosta.
Mutta lumi/polanne kentällä köydellä vetokoukut yhteen, ja hodari parkkiin:
Vito suti takarenkaalla muutaman sekunnin, ja sitten toisella takasella muutama sekuntti, mutta omistaja ei halunnut painaa automaatilla nilkkaa suoraksi, että olisiko etusetkin alkanut vetämään? siis etuset ei sutinut ollenkaan!
Ja kun vito kaivoi takasten alle poterot, niin kun hinasin hodarilla lukot kiinni ,vuorostani jarrut pohjassa olevaa vitoa, niin ensimmäinen vaaksa oli tosi raskas, ja metrin kohdalla tulos oli selvä!

Onko sprintterissä "oikeat" lukot? tuossa vitossa on ABS:n ylijäämää?!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.12.2012, 08:47
-Laine-:n Avatar
-Laine- -Laine- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.05
Sijainti: Vihti, Finland.
Viestit: 387
Perusasetus

Kyllä siitä asiallisen pelin saa pikku muutoksilla tehtyä...
Tuosta mallia rakenteluun

http://jeepmambo.blogspot.fi/2009/12...nch-tires.html
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.12.2012, 10:50
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AtteL Näytä viesti
Onko järkevä hankinta vai täys sus! Lähinnä tällainen lyhyempi versio:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/4900073

RAMia tekis mieli, mutta tollanen mersu ajais myös asiansa.-kö?
Altsikoissa taitaa just riittää kantavuus ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.12.2012, 12:12
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Mistä tuo uudehkojen merssujen mätäneminen muuten johtuu?
Firmassa on noita Sprintereitä, kaikki väriltään valkoisia ja onpas muuten harvinaisen ruosteisia paskoja kaikki Oikein ihmetyttää, miten 4-5 vuotiaat autot voi lahota noin käsiin. Vai vielä Saksalaista laatua, ja paskat. Hävettää ajattaa moisia rotiskoja firman tarrat kyljessä yhtään minnekään.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.12.2012, 12:24
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Altsikoissa taitaa just riittää kantavuus ?
Riittää.
Auto vaatii luultavasti jotain 115-117 indeksiä ja renkaissa on kantavuusindeksi 121 tai 123 riippuen koska valmistettu.
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.12.2012, 13:47
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.004
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Firmassa on noita Sprintereitä, kaikki väriltään valkoisia ja onpas muuten harvinaisen ruosteisia paskoja kaikki Oikein ihmetyttää, miten 4-5 vuotiaat autot voi lahota noin käsiin. Vai vielä Saksalaista laatua, ja paskat. Hävettää ajattaa moisia rotiskoja firman tarrat kyljessä yhtään minnekään.
Ainakin VW LT:seen auttoi pintapelteihin huomattavasti kun ruosteen alut hiekkapuhallettiin, puhalletut kohdat käsitelty pensselillä Zingalla, kyljet hiottu sopivalle korkeudelle ja ruiskutettu Inerta 5 Primer ja Teknodur 190.

Tilanne muuttui ratkaisevasti. Auton pohja ruostesuojattu uutena.

Väittäisin, ettei Sprinter ole päältäpäin erityisen ruosteherkkä jos se terästettäisiin aikaisemmassa vaiheessa paremmalla maalauksella, saattaisi pelkkä uretaanimaalikin riittää jos riittävän ajoissa tekee. Kulut itse tehden ehkä 100 euroa.

Myös oman auton käsittelin vastaavanlaisella menetelmällä tietenkin ulkona. Pintamaaliksi Normadur 65 HS.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.12.2012, 15:44
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Täysin ala-arvoisista pohjamaaleista.
Ex-pomon -07 Sprinter maalattiin Vehon laskuun kokonaan. Autosta löytyi yksi pieni ruosteläikkä helmasta. Syynä juurikin tuo pohjamaali. Korjaamopäällikkö sanoi että vuoden päästä koko auto kukkisi. Tämä tehtiin viimeisen huolenpitosopimuksen aikaisen huollon yhteydessä.
__________________
HJ61
MMC

Viimeksi muokannut ssuvik : 18.12.2012 15:46
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 18.12.2012, 15:46
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
mutta 4x4 vitoa on tullut demottua, olikohan vm. 2005?
Ja merkkiliikkestä ostettu hiljattain, reklamoitu ja koeajettu, ja koeajo jatkuu..
Ainakin TUON viton sähköinen luistonesto on hyvä vitsi.....
Siis pitäis vissiin olla tuon minun vm. 1989 300 w124 4-maticin parannettu versio??? toki nuo vuosikymmenet painaa tuota minun lankkumersua, mutta repi reilusti itseään painavamman veneen, ja myös railerin kuiville.... kun Hodari nautti valohoidosta.
Mutta lumi/polanne kentällä köydellä vetokoukut yhteen, ja hodari parkkiin:
Vito suti takarenkaalla muutaman sekunnin, ja sitten toisella takasella muutama sekuntti, mutta omistaja ei halunnut painaa automaatilla nilkkaa suoraksi, että olisiko etusetkin alkanut vetämään? siis etuset ei sutinut ollenkaan!
Ja kun vito kaivoi takasten alle poterot, niin kun hinasin hodarilla lukot kiinni ,vuorostani jarrut pohjassa olevaa vitoa, niin ensimmäinen vaaksa oli tosi raskas, ja metrin kohdalla tulos oli selvä!

Onko sprintterissä "oikeat" lukot? tuossa vitossa on ABS:n ylijäämää?!
Tuon ikäisiä sprinttereitä tainnut saada jatkuvalla ja kytkettävällä nelivedolla.

Takavetoihin on saanut oikean kytkettävän lukon taakse, joten tuon nyt ainakin luulisi noista löytyvän, jos ruksittu. Joskus ohjekirjaa selailleena, niin jäi kuva kaikista lukoista, jos vain valittu.

Jos henkisesti valmistautuu tuon ruostumisen estämiseen, niin muutenhan nuo on oivia pelejä. Nimimerkki, juuri Viton maalaamolta hakeneena.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 18.12.2012, 21:23
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJ90 Näytä viesti
Mistä tuo uudehkojen merssujen mätäneminen muuten johtuu?
uudehkojen?! Kyllä ne mersut mätänee ihan vaan iästä riippumatta.

Edittinä sen verran että isäukko tiesi kertoa että varioiden kyljet on jotain ihme tuplapeltiä että sinne kerää kosteuden tai jotain. Sitten ne ruostuu jnejne. 6-7 niitä sillä ollut ja tuota se kehuu varsin ruosteettomaksi vaikka se onkin oikeesti ihan vitun ruosteinen, ainakin helmoista ja takakaarista. Kai se mersumies tulee sokeaksi sille ruosteelle lopulta. Muuten ihan helvatan hyvä pelejä. Sprintereistä ja vitoista en muuta hyvää keksi kuin ulkonäön. Ja varmasti kun pakuja ovat niin mukavia ajella.

Tietynikäisissä (ehkä 90-luvun) sprintereissä on peräonkelmia melkoisesti. Ja niinhän ne vähemmän ylpeet mersumiehet sanoo että tasan yhtä paljon vikoja kuin ducatoissa mutta yleensä mersu-ukko ei ilkee sanoa sitä ääneen.

Viimeksi muokannut mikkocap : 18.12.2012 21:33
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 18.12.2012, 23:49
vimakuus:n Avatar
vimakuus vimakuus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 359
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Firmassa on noita Sprintereitä, kaikki väriltään valkoisia ja onpas muuten harvinaisen ruosteisia paskoja kaikki Oikein ihmetyttää, miten 4-5 vuotiaat autot voi lahota noin käsiin. Vai vielä Saksalaista laatua, ja paskat. Hävettää ajattaa moisia rotiskoja firman tarrat kyljessä yhtään minnekään.
Laitas kuva niin saadaan ihmetellä. Noihan on w906 koppasia enkä kovin pahoja ole (vielä) nähnyt.

Mikäs sitten olis hyvä paku, kun sprintterit on puheitten mukaan kovin huonoja?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.12.2012, 07:23
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vimakuus Näytä viesti

Mikäs sitten olis hyvä paku, kun sprintterit on puheitten mukaan kovin huonoja?
Transit. Niitä ei vaan taida saada nelivetona.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 19.12.2012, 09:50
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

Oon transittejakin nelivetona. Tai ainaki kaverilla on sellanen olisko -10 vuosimallia
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 19.12.2012, 10:03
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Kyllä w906 korinen Sprinter vaan on vitun hyvä auto. Mä en oo parempaa pakua päässyt ajamaan. Helkkarin tukeva ajaa, tuuli ottaa yllättävän vähän, pakuksi hiljanen, hyvin varusteita ja jos vielä koneena sattuu olemaan OM642 (V6) ohjelmoituna, niin pätkähtää satkuun reippaasti alle 10 sek. Huonoa tietenkin se nostokorkeus, missä häviää etuvedoille.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 19.12.2012, 12:18
mikkocap mikkocap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kuopio, Suomi
Viestit: 333
Perusasetus

Appiukolla ollu iät ajat transitteja, ei se niitä erityisemmin oo ainakaan haukkunu. Ruosteongelmia ei oo ollu, toki tällä hetkellä olevista toinen on -07 ja toinen muistaakseni-10. Ei siis saisi ollakaan tuon ikäisissä. Tais vanhat transitit olla kans melko herkkiä korroosiolle.

Vanhempaan jouduttiin laittamaan uus kytkin ja vauhtis, mutta väittäsin että omaa vikaa melko paljon kun traileria vedetty paljon ja 6 vaihteella koko ajan. Koneet noissa on pirun tehokkaan tuntusia että varmaan ei oo älynny laittakkaan vitosta silmään kun on niin tunnoton kuormalle. Merkkiliike oli laittanu sen kytkimen niin siellä olivat sanoneet että ehdottomasti ei saa ajaa 6 vaihteella jos on kuormaa reilusti.

Ja sanonta ''käypi ku vanha ransitti'' pätee myös tuossa uudemmassa. Hirvee räksättäjä ja kolkattaja vaikka alle 100000 ajettu
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 19.12.2012, 13:18
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkocap Näytä viesti
uudehkojen?! Kyllä ne mersut mätänee ihan vaan iästä riippumatta.

Edittinä sen verran että isäukko tiesi kertoa että varioiden kyljet on jotain ihme tuplapeltiä että sinne kerää kosteuden tai jotain. Sitten ne ruostuu jnejne. 6-7 niitä sillä ollut ja tuota se kehuu varsin ruosteettomaksi vaikka se onkin oikeesti ihan vitun ruosteinen, ainakin helmoista ja takakaarista. Kai se mersumies tulee sokeaksi sille ruosteelle lopulta. Muuten ihan helvatan hyvä pelejä. Sprintereistä ja vitoista en muuta hyvää keksi kuin ulkonäön. Ja varmasti kun pakuja ovat niin mukavia ajella.

Tietynikäisissä (ehkä 90-luvun) sprintereissä on peräonkelmia melkoisesti. Ja niinhän ne vähemmän ylpeet mersumiehet sanoo että tasan yhtä paljon vikoja kuin ducatoissa mutta yleensä mersu-ukko ei ilkee sanoa sitä ääneen.
Tjaa, tuo oma 90-luvun alun mersu (W124 taksikoppaa) taitaa ollakkin joku halpa kopio, kun on ruosteeton, piru vieköön.

Kyllähän toki vanhemmatkin mersut on rupisia, mutta viimeistään kun alkaa katsella mittarilukemia (mitä niistäkin on jo otettu pariin kertaan pois), niin kyllähän niillä kilometreillä saa hieman rupeakin olla.. Melko ikiliikkujan oloisesti autot olleet pitkän matkan taittajina, ilman sen kummempaa hellyyttä, jos nyt öljyt edes joskus vaihdettu..

Ja saahan ducatoakin nelikkona, mitä tuollainen normi etuveto oli muutaman vuoden, niin vikaa tai ruostetta ei ollut. Toki, ei tuo Sprintteri ollut ajaakkaan, ei likikään..
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 19.12.2012, 13:50
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Transit. Niitä ei vaan taida saada nelivetona.
http://www.ford.fi/Hyotyajoneuvot/Tr...atOminaisuudet tuon mukaan niitä saa nelivetona. Tiedä sitten millainen neliveto se on.

Tällä hetkellä uusia pakuja missä on neliveto taitaa olla Transportter, Vito, Transit ja Sprinter/LT. Siihen en osaa sanoa mikä noista paras. Itsellä on ainakin mielikuva että VW hanskaisi parhaiten tuon nelivetopakun tekemisen.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 19.12.2012, 18:19
Tönssi Tönssi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.06.11
Sijainti: Heramäki
Viestit: 256
Perusasetus

4x4 sprintterillä töissä jonkunverran ajelen, ajettavuudeltaan ihan kohtuuluokkaa, vetokykyä kyllä pisaa, kulkeekin huonollatiellä suht hyvin kun on takalukko ja alennusvaihteet. Tosin on sprintshift vaihteistoa joutuu usein kiroamaan, tosin yli 400tkm mittarilukemakin vaikuttaa asiaan varmasti. Suurin remontti on tainnut olla kun etuperä porsi, suomesta raskoneelta 10 000e saksasta onneksi puolet halvemmalla.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 31.12.2012, 01:52
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Question

Oliko tuossa...


...hajoamisen syy öljyvuoto, laakerivika vai ihanko heikkouttaan halkesi rasituksessa?

Kiinnostaa kun mahdollisesti hankkimassa moista kulkinetta (W903 312D -98)
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään M-B Sprinter 2.9tdi (Maxi) välijäähdytin O/M/V Ajoneuvot 13 16.03.2013 14:36
Ostettu MB Sprinter 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.09.2012 13:56
Sprinter sulakerasiat ¤Offi-Osku¤ Chit-Chat 5 26.02.2012 20:27
Myyty Asiallinen 8 h Sprinter pee O/M/V Ajoneuvot 3 27.05.2010 21:54
4x4 sprinter MOGGI Linkit 23 17.01.2008 09:43


Sivu luotu: 16:45 (GMT +2).