![]() |
Sprinter neliveto?
Onko järkevä hankinta vai täys sus! Lähinnä tällainen lyhyempi versio:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sprinter/4900073 RAMia tekis mieli, mutta tollanen mersu ajais myös asiansa.-kö? |
mites sitte gmc pikappi 6.5td koneella sekä mekaanisella pumpulla ja vielä kaiken lisäksi manuaali laatikolla?
|
Mulla on tommonen 312d neliveto ja on ollu ihan hyvä käyttöpeli. Kyllä sillä mettäteitä ym. ajelee mutta ei sillä varsin mettään kannata mennä. Mikäli haluaa isompia renkuloita alle niin kannattaa varmaan katella semmonen jossa on alennusvaihde, kun noita on sekä alennusvaihteella että ilman. Tilathan tossa on vallan hyvät jos tarvii tavaraa kuletella ja tielläkin ihan kohtalaisen hyvä ajaa.
Tero |
|
Mikään ei mätäne niin hienosti käsiin kuin Sprinterit, (paitsi ehkä Vitot ;))
Eläpä Atte hoopoile |
Mistä tuo uudehkojen merssujen mätäneminen muuten johtuu?
|
Täysin ala-arvoisista pohjamaaleista.
|
4x4 sprintteristä ei yhtään kokemusta.
mutta 4x4 vitoa on tullut demottua, olikohan vm. 2005?
Ja merkkiliikkestä ostettu hiljattain, reklamoitu ja koeajettu, ja koeajo jatkuu.. Ainakin TUON viton sähköinen luistonesto on hyvä vitsi..... Siis pitäis vissiin olla tuon minun vm. 1989 300 w124 4-maticin parannettu versio??? toki nuo vuosikymmenet painaa tuota minun lankkumersua, mutta repi reilusti itseään painavamman veneen, ja myös railerin kuiville.... kun Hodari nautti valohoidosta. Mutta lumi/polanne kentällä köydellä vetokoukut yhteen, ja hodari parkkiin: Vito suti takarenkaalla muutaman sekunnin, ja sitten toisella takasella muutama sekuntti, mutta omistaja ei halunnut painaa automaatilla nilkkaa suoraksi, että olisiko etusetkin alkanut vetämään? siis etuset ei sutinut ollenkaan! Ja kun vito kaivoi takasten alle poterot, niin kun hinasin hodarilla lukot kiinni ,vuorostani jarrut pohjassa olevaa vitoa, niin ensimmäinen vaaksa oli tosi raskas, ja metrin kohdalla tulos oli selvä! Onko sprintterissä "oikeat" lukot? tuossa vitossa on ABS:n ylijäämää?! |
Kyllä siitä asiallisen pelin saa pikku muutoksilla tehtyä...
Tuosta mallia rakenteluun:D:D http://jeepmambo.blogspot.fi/2009/12...nch-tires.html |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Auto vaatii luultavasti jotain 115-117 indeksiä ja renkaissa on kantavuusindeksi 121 tai 123 riippuen koska valmistettu. |
Lainaus:
Tilanne muuttui ratkaisevasti. Auton pohja ruostesuojattu uutena. Väittäisin, ettei Sprinter ole päältäpäin erityisen ruosteherkkä jos se terästettäisiin aikaisemmassa vaiheessa paremmalla maalauksella, saattaisi pelkkä uretaanimaalikin riittää jos riittävän ajoissa tekee. Kulut itse tehden ehkä 100 euroa. Myös oman auton käsittelin vastaavanlaisella menetelmällä tietenkin ulkona. Pintamaaliksi Normadur 65 HS. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Takavetoihin on saanut oikean kytkettävän lukon taakse, joten tuon nyt ainakin luulisi noista löytyvän, jos ruksittu. Joskus ohjekirjaa selailleena, niin jäi kuva kaikista lukoista, jos vain valittu. Jos henkisesti valmistautuu tuon ruostumisen estämiseen, niin muutenhan nuo on oivia pelejä. Nimimerkki, juuri Viton maalaamolta hakeneena. |
Lainaus:
Edittinä sen verran että isäukko tiesi kertoa että varioiden kyljet on jotain ihme tuplapeltiä että sinne kerää kosteuden tai jotain. Sitten ne ruostuu jnejne. 6-7 niitä sillä ollut ja tuota se kehuu varsin ruosteettomaksi vaikka se onkin oikeesti ihan vitun ruosteinen, ainakin helmoista ja takakaarista. Kai se mersumies tulee sokeaksi sille ruosteelle lopulta. Muuten ihan helvatan hyvä pelejä. Sprintereistä ja vitoista en muuta hyvää keksi kuin ulkonäön. Ja varmasti kun pakuja ovat niin mukavia ajella. Tietynikäisissä (ehkä 90-luvun) sprintereissä on peräonkelmia melkoisesti. Ja niinhän ne vähemmän ylpeet mersumiehet sanoo että tasan yhtä paljon vikoja kuin ducatoissa mutta yleensä mersu-ukko ei ilkee sanoa sitä ääneen. :D :D |
Lainaus:
Mikäs sitten olis hyvä paku, kun sprintterit on puheitten mukaan kovin huonoja? |
Lainaus:
|
Oon transittejakin nelivetona. Tai ainaki kaverilla on sellanen olisko -10 vuosimallia
|
Kyllä w906 korinen Sprinter vaan on vitun hyvä auto. Mä en oo parempaa pakua päässyt ajamaan. Helkkarin tukeva ajaa, tuuli ottaa yllättävän vähän, pakuksi hiljanen, hyvin varusteita ja jos vielä koneena sattuu olemaan OM642 (V6) ohjelmoituna, niin pätkähtää satkuun reippaasti alle 10 sek. Huonoa tietenkin se nostokorkeus, missä häviää etuvedoille.
|
Appiukolla ollu iät ajat transitteja, ei se niitä erityisemmin oo ainakaan haukkunu. Ruosteongelmia ei oo ollu, toki tällä hetkellä olevista toinen on -07 ja toinen muistaakseni-10. Ei siis saisi ollakaan tuon ikäisissä. Tais vanhat transitit olla kans melko herkkiä korroosiolle.
Vanhempaan jouduttiin laittamaan uus kytkin ja vauhtis, mutta väittäsin että omaa vikaa melko paljon kun traileria vedetty paljon ja 6 vaihteella koko ajan. Koneet noissa on pirun tehokkaan tuntusia että varmaan ei oo älynny laittakkaan vitosta silmään kun on niin tunnoton kuormalle. Merkkiliike oli laittanu sen kytkimen niin siellä olivat sanoneet että ehdottomasti ei saa ajaa 6 vaihteella jos on kuormaa reilusti. Ja sanonta ''käypi ku vanha ransitti'' pätee myös tuossa uudemmassa. Hirvee räksättäjä ja kolkattaja vaikka alle 100000 ajettu :D |
Lainaus:
Kyllähän toki vanhemmatkin mersut on rupisia, mutta viimeistään kun alkaa katsella mittarilukemia (mitä niistäkin on jo otettu pariin kertaan pois), niin kyllähän niillä kilometreillä saa hieman rupeakin olla.. Melko ikiliikkujan oloisesti autot olleet pitkän matkan taittajina, ilman sen kummempaa hellyyttä, jos nyt öljyt edes joskus vaihdettu.. Ja saahan ducatoakin nelikkona, mitä tuollainen normi etuveto oli muutaman vuoden, niin vikaa tai ruostetta ei ollut. Toki, ei tuo Sprintteri ollut ajaakkaan, ei likikään.. |
Lainaus:
Tällä hetkellä uusia pakuja missä on neliveto taitaa olla Transportter, Vito, Transit ja Sprinter/LT. Siihen en osaa sanoa mikä noista paras. Itsellä on ainakin mielikuva että VW hanskaisi parhaiten tuon nelivetopakun tekemisen. |
4x4 sprintterillä töissä jonkunverran ajelen, ajettavuudeltaan ihan kohtuuluokkaa, vetokykyä kyllä pisaa, kulkeekin huonollatiellä suht hyvin kun on takalukko ja alennusvaihteet. Tosin on sprintshift vaihteistoa joutuu usein kiroamaan, tosin yli 400tkm mittarilukemakin vaikuttaa asiaan varmasti. Suurin remontti on tainnut olla kun etuperä porsi, suomesta raskoneelta 10 000e saksasta onneksi puolet halvemmalla.
|
Oliko tuossa...
...hajoamisen syy öljyvuoto, laakerivika vai ihanko heikkouttaan halkesi rasituksessa?
Kiinnostaa kun mahdollisesti hankkimassa moista kulkinetta (W903 312D -98) |
Sivu luotu: 18:01 (GMT +2). |