![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() lentokenttäautoKatselin nettiautoa ja osui tuollainen silmiin: http://www.nettiauto.com/land-rover/defender/4440569 Mitä tarkoittaa tuo "lentokenttäauto" ja saako niitä normaalisti rekisteröityä ? Meneekö noista jotain veroja rekisteröitäessä ?
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
||||
|
||||
![]()
"Auto on myyty Suomessa uutena lentokenttäautoksi eikä ole koskaan ollut rekisterissä. Näitä on joku kuulemma kilvittänytkin, mutta dokumentteja meillä on tarjota autolle ainoastaan kauppalasku sekä huoltokirja, josta löytyy luovutuspäivämäärä 27.8.1997 sekä 1. omistajan ja myyjäliikkeen tiedot."
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Missäköhän käytössä lienee ollut? Yllättävän paljon kilometrejä kilvettömäksi peliksi...
Ei kuitenkaan pahan näköinen päälle päin. Edes noiden safariboksien kanssa ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Helsinki Vantaan kentältä Nurminen Ground Handlingin vanha auto.Ei varmaan ole käynyt ikinä lentokentän porttien ulkopuolella,joten aika lyhyttä ajoa nuo kilometrit.
Lohjan Laatuautojen huutokaupassa tutkin tuota yksilöä ja aika resu oli kunto noille kilometreille. Tätä Defeä ei ole ikinä tuotu Suomeen autona,joten sille ei ole auton identiteettiä.En tiedä käviskö aihioksi korinvaihtoon,mutta siihen käyttöön on puolet liikaa hintaa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eli nämä on siis jonkinlaisia työkoneita lentokentällä, ei "oikeita" autoja. Taidan unohtaa suosiolla........
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
||||
|
||||
![]()
täähän on hiukan saman aiheinen kuin tuo meidän moGGi
eikai tuo mahdoton ois kilvittää, jos käyttöönotto voidaan luotettavasti osoittaa, ja tarvittavat vaatimukset täyttyy... mukaanlukien verot, päästöt, vaatimuksenmukaisuus / tyyppitiedot - olikohan niin, että tämän tekniikkaista ei ollut Suomeen tyyppihyväksytty, täähän tais olla vaparidiesel ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tekniikka 300TDi+R380+LT230 eli samat kuin muissakin tuon ikäisissä.
EGR tai muista saastelaitteista ei tietoa |
#8
|
||||
|
||||
![]()
lienee sitten tuo teho ilmoitettu väärin...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Pari sanaa lentokenttäautoista...
Ei käytössä suolaa, joten pellit pääsääntöisesti ihan ok. Kentillä on 30 km/h rajoitus, ja varsinkin talvella autot käy lähes jatkuvaa tyhjäkäyntiä. Eli kukin voi miettiä kuinka tukossa joku dieselli on.. ![]() Lisäksi useimmiten autot ovat yhteiskäytössä, eli ei kenenkään oma, ja meininki on sen mukaista. Tuttu skenaario: kylmiltään ilman hehkua räjäytetään käyntiin, pakkoykkösellä nilkka suorana 10 min. sammutus. Sama toistuu 8 tunnin päästä.. Yllämainitut seikat perustuvat siis havaintoihin omassa työyhteisössäni.. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Lentokenttäauton elämä:
-lyhyttä pätkäajoa ~30kmh -paljon tyhjäkäyntiä ja myös käynnistyksiä -kylmällä/puolilämpimällä koneella ajoa pääasiassa -monta käyttäjää -rampataan sisään-ulos ~miljoona kertaa päivässä Eli työkone ja työkalu joka selviää hommastaan vaihtelevalla menestyksellä. EDIT: Ambulalla samat mietteet... ![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Niin, mettäpeliksi toi soveltuisi, jos hinnasta höyläisi puolet pois...
![]() Andy
__________________
"Mutiaiset ovat paskat mudassa ja AT't kaikkialla muualla..." L200 -99 tai joku sellainen Land Rover 109" SIIa STW 1971 200Di EX - Land Rover D1 V8 A -96 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Eivät vaadi eivätkä (välttämättä) täytä päästömääräyksiä. Siis siihen pitää itsellä hommata todisteet.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Juu ei kannata kilsoja tuijottaa, käyvät tosiaan 24/7. Itselläni tulee 12h työvuorossa n.150km ajoa ja liikun kokoajan siellä. En välttämättä ostelis jos ei ole uutta tekniikkaa valmiina. Autoja on myös vaikea saada rekisteriin koska ne on ollut verovapaita poikkeuksetta. Nykyisin aika monet on jo kilvellisiä.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Vaikea kilvitettäväLainaus:
![]() http://roverfriends.fi/foorumi/viewt...er=asc&start=0 Kun ei ole ollut missään ikinä reksiteröitynä niin aika arvokkaaksi tulee kilvittäminen jos edes saa ![]() Ja myyjän ilmoituskin tuon jo kertookin: Lisätiedot Ei rekisteröitävissä (ollut lentokenttäautona) Viimeksi muokannut Byrocrat : 25.10.2012 22:15 Perustelu: lisätty tekstiä |
#15
|
|||
|
|||
![]() Harkitkaa tarkkaa!
Esim verot voi olla aika suolaiset, jos sovelletaan vanhaa kauhupykälää:
... maahantuonnin yhteydessä kantamatta jäänyt autovero tms. -> siis veroa pitää maksaa se sama mitä aikanaan uudesta on maksettu ![]() jos haluaa suomikilpiin, niin halvinta olisi viedä ulkomaille, esim viroon? ja rekisteroidä siellä, ja sitten tuoda uudelleen suomeen käytettynä ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Myyjä pitää kovaa hintaa ja ollut senverran kauan jo myynnissä, että taktiikkana on ilmeisesti että joku höhlä ostaa sen selvittämättä mitä kaikkea tarvitaan OIKEASTI ennen kuin auto on kilvissä...
Tuskin kukaan "pelto- tai metsäautosta" ikinä tollasta summaa maksaa ?
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Tämä yksilö ja muut defet ei tainneet olla hinnan kiroissa aikanaan huutokaupassa..Tais rover palstalla olla jokin topicci aiheesta
Jaa byrokraatti ehti linkittääkin jo... |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta joo, ei tule tästä kauppoja.
__________________
Tumpula Racing Team |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli aikanaan (-90 alussa) Bertta joka oli Finskin entinen. En tullut ostaessani kysyneeksi edelliseltä omistajalta miten oli rekattu.
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
Alkoi kiinnostamaan tapaus sen verran, että otin yhteyttä myyjään. Kuulemma tasaraha 5000 e on viimeinen neuvoteltavissa oleva hinta.........
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Käyttöönotto ennen päästönormitusta, autoverovapaus maasturina...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#22
|
|||
|
|||
![]() Euroopan vertailuhintoja tuoltaLainaus:
![]() http://www.autoscout24.de/ListGN.asp...A&ustate=N%2CU |