Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   lentokenttäauto (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=102854)

Heguli 20.10.2012 12:10

lentokenttäauto
 
Katselin nettiautoa ja osui tuollainen silmiin:

http://www.nettiauto.com/land-rover/defender/4440569

Mitä tarkoittaa tuo "lentokenttäauto" ja saako niitä normaalisti rekisteröityä ? Meneekö noista jotain veroja rekisteröitäessä ?

sisua45 20.10.2012 12:15

"Auto on myyty Suomessa uutena lentokenttäautoksi eikä ole koskaan ollut rekisterissä. Näitä on joku kuulemma kilvittänytkin, mutta dokumentteja meillä on tarjota autolle ainoastaan kauppalasku sekä huoltokirja, josta löytyy luovutuspäivämäärä 27.8.1997 sekä 1. omistajan ja myyjäliikkeen tiedot."

Rölli 20.10.2012 12:32

Missäköhän käytössä lienee ollut? Yllättävän paljon kilometrejä kilvettömäksi peliksi...
Ei kuitenkaan pahan näköinen päälle päin. Edes noiden safariboksien kanssa:D

Racingrabbit 20.10.2012 15:23

Helsinki Vantaan kentältä Nurminen Ground Handlingin vanha auto.Ei varmaan ole käynyt ikinä lentokentän porttien ulkopuolella,joten aika lyhyttä ajoa nuo kilometrit.
Lohjan Laatuautojen huutokaupassa tutkin tuota yksilöä ja aika resu oli kunto noille kilometreille.

Tätä Defeä ei ole ikinä tuotu Suomeen autona,joten sille ei ole auton identiteettiä.En tiedä käviskö aihioksi korinvaihtoon,mutta siihen käyttöön on puolet liikaa hintaa.

Heguli 20.10.2012 15:41

Eli nämä on siis jonkinlaisia työkoneita lentokentällä, ei "oikeita" autoja. Taidan unohtaa suosiolla........

pee 20.10.2012 17:45

täähän on hiukan saman aiheinen kuin tuo meidän moGGi

eikai tuo mahdoton ois kilvittää, jos käyttöönotto voidaan luotettavasti osoittaa, ja tarvittavat vaatimukset täyttyy... mukaanlukien verot, päästöt, vaatimuksenmukaisuus / tyyppitiedot - olikohan niin, että tämän tekniikkaista ei ollut Suomeen tyyppihyväksytty, täähän tais olla vaparidiesel ?

Racingrabbit 20.10.2012 18:10

Tekniikka 300TDi+R380+LT230 eli samat kuin muissakin tuon ikäisissä.
EGR tai muista saastelaitteista ei tietoa

pee 20.10.2012 20:01

lienee sitten tuo teho ilmoitettu väärin...

Ambula 20.10.2012 22:01

Pari sanaa lentokenttäautoista...

Ei käytössä suolaa, joten pellit pääsääntöisesti ihan ok. Kentillä on 30 km/h rajoitus, ja varsinkin talvella autot käy lähes jatkuvaa tyhjäkäyntiä. Eli kukin voi miettiä kuinka tukossa joku dieselli on.. ;)

Lisäksi useimmiten autot ovat yhteiskäytössä, eli ei kenenkään oma, ja meininki on sen mukaista. Tuttu skenaario: kylmiltään ilman hehkua räjäytetään käyntiin, pakkoykkösellä nilkka suorana 10 min. sammutus. Sama toistuu 8 tunnin päästä..

Yllämainitut seikat perustuvat siis havaintoihin omassa työyhteisössäni..

AVRO 20.10.2012 22:05

Lentokenttäauton elämä:

-lyhyttä pätkäajoa ~30kmh
-paljon tyhjäkäyntiä ja myös käynnistyksiä
-kylmällä/puolilämpimällä koneella ajoa pääasiassa
-monta käyttäjää
-rampataan sisään-ulos ~miljoona kertaa päivässä

Eli työkone ja työkalu joka selviää hommastaan vaihtelevalla menestyksellä.

EDIT: Ambulalla samat mietteet... :)

L-Andy 20.10.2012 22:29

Niin, mettäpeliksi toi soveltuisi, jos hinnasta höyläisi puolet pois... :rolleyes:



Andy

Jappi 21.10.2012 04:02

Eivät vaadi eivätkä (välttämättä) täytä päästömääräyksiä. Siis siihen pitää itsellä hommata todisteet.

karisa 21.10.2012 05:36

Juu ei kannata kilsoja tuijottaa, käyvät tosiaan 24/7. Itselläni tulee 12h työvuorossa n.150km ajoa ja liikun kokoajan siellä. En välttämättä ostelis jos ei ole uutta tekniikkaa valmiina. Autoja on myös vaikea saada rekisteriin koska ne on ollut verovapaita poikkeuksetta. Nykyisin aika monet on jo kilvellisiä.

Byrocrat 21.10.2012 18:40

Vaikea kilvitettävä
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 928418)
Katselin nettiautoa ja osui tuollainen silmiin:

http://www.nettiauto.com/land-rover/defender/4440569

Mitä tarkoittaa tuo "lentokenttäauto" ja saako niitä normaalisti rekisteröityä ? Meneekö noista jotain veroja rekisteröitäessä ?

Tuolta löytyy hankintahinta ja ulkonäkö ennen pesua :rolleyes: huutokohde 38

http://roverfriends.fi/foorumi/viewt...er=asc&start=0

Kun ei ole ollut missään ikinä reksiteröitynä niin aika arvokkaaksi tulee kilvittäminen jos edes saa :eek:

Ja myyjän ilmoituskin tuon jo kertookin:
Lisätiedot
Ei rekisteröitävissä (ollut lentokenttäautona)

BJ-40/76 25.10.2012 13:30

Harkitkaa tarkkaa!
 
Esim verot voi olla aika suolaiset, jos sovelletaan vanhaa kauhupykälää:
... maahantuonnin yhteydessä kantamatta jäänyt autovero tms.

-> siis veroa pitää maksaa se sama mitä aikanaan uudesta on maksettu:confused:

jos haluaa suomikilpiin, niin halvinta olisi viedä ulkomaille, esim viroon? ja rekisteroidä siellä, ja sitten tuoda uudelleen suomeen käytettynä:confused:

Kaitsu67 25.10.2012 20:11

Myyjä pitää kovaa hintaa ja ollut senverran kauan jo myynnissä, että taktiikkana on ilmeisesti että joku höhlä ostaa sen selvittämättä mitä kaikkea tarvitaan OIKEASTI ennen kuin auto on kilvissä...

Tuskin kukaan "pelto- tai metsäautosta" ikinä tollasta summaa maksaa ?

jakenbj 25.10.2012 20:51

Tämä yksilö ja muut defet ei tainneet olla hinnan kiroissa aikanaan huutokaupassa..Tais rover palstalla olla jokin topicci aiheesta
Jaa byrokraatti ehti linkittääkin jo...

Heguli 26.10.2012 08:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 928904)
Ja myyjän ilmoituskin tuon jo kertookin:
Lisätiedot
Ei rekisteröitävissä (ollut lentokenttäautona)

Voisin väittää, että kun ilmoituksen bongasin niin siinä ei lukenut näin. Muistaakseni oli vaan mainita siitä, että auto on lentokenttäauto. Sitä juuri aloin miettimään, että mitä mahtaa tarkoittaa. Ja toisaalta ilmoituksen viimeisessä kysymyksessä mainitaan, että näitä on kuulemma kilvitetty.

Mutta joo, ei tule tästä kauppoja.

wikke 26.10.2012 10:41

Mulla oli aikanaan (-90 alussa) Bertta joka oli Finskin entinen. En tullut ostaessani kysyneeksi edelliseltä omistajalta miten oli rekattu.

Heguli 26.10.2012 12:14

Alkoi kiinnostamaan tapaus sen verran, että otin yhteyttä myyjään. Kuulemma tasaraha 5000 e on viimeinen neuvoteltavissa oleva hinta.........:p

Jappi 26.10.2012 13:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wikke (Viesti 930463)
Mulla oli aikanaan (-90 alussa) Bertta joka oli Finskin entinen. En tullut ostaessani kysyneeksi edelliseltä omistajalta miten oli rekattu.

Käyttöönotto ennen päästönormitusta, autoverovapaus maasturina...

Byrocrat 26.10.2012 17:42

Euroopan vertailuhintoja tuolta
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heguli (Viesti 930486)
Alkoi kiinnostamaan tapaus sen verran, että otin yhteyttä myyjään. Kuulemma tasaraha 5000 e on viimeinen neuvoteltavissa oleva hinta.........:p

Tuon verran maksavat Etelä-Euroopassa ja nämä saa ainakin reksiteriin :rolleyes:

http://www.autoscout24.de/ListGN.asp...A&ustate=N%2CU


Sivu luotu: 11:27 (GMT +2).