Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.04.2005, 20:41
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.518
Perusasetus

Patrollin "hukkaportti" ?


Mikä se on siinä patrollin imusarjassa, semmonen peltinen korkki jossa jousikuormitteinen hattu? Onko hukkaportti? Minkälaisen äänen päästää auetessaan? Avautumispaine? Pystyykö säätämään? Entäs turbon kupeessa oleva painekello, pystyykö sitä säätämään?

__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.04.2005, 20:53
kristian kristian ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.02.05
Sijainti: hollola, Finland.
Viestit: 1.010
Perusasetus

hukkaportti on turpon kupeessa se korkki lienee joku?varo venttiili?

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.04.2005, 22:14
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Turbon kupeessa oleva painekello ohjaa hukkaporttia, säädetään mm. yhdystangon pituutta muuttamalla (että tarvitaan isompi kalvon liike hukkaportin avaamiseksi). Tietysti kellon vaihtamalla vaikka jäykempään saa painerajaa nostettua.

Se imusarjassa oleva härpäke voisi olla "blow-off valve", eli juttu, joka laskee ylipaineen ulos silloin, kun kone lasketaan tyhjäkäynnille ja turbon yhä painaessa ilmaa, kun pyörii vielä kovaa. Pitää ainakin läpällisissä bensakoneissa usein semmoisen zäkkk-zäkkk-zäk-zä -äänen. Tätä ei tarvitse säätää, jos se on ollut kunnossa ja ellei se paineiden noston vuoksi ala aukeamaan tavallaan ennen aikojaan.


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.04.2005, 22:16
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.376
Perusasetus

Hupsista, ylläoleva livahti anonyyminä...

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.04.2005, 22:27
kristian kristian ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.02.05
Sijainti: hollola, Finland.
Viestit: 1.010
Perusasetus

no niin.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.04.2005, 00:36
sepi:n Avatar
sepi sepi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 18.01.03
Sijainti: Lieto, .
Viestit: 291
Perusasetus

Lainaus:
quote:
no niin.
No?

Feel free to shake.
And don´t you forget to boogie!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.04.2005, 11:04
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Onkos muuten Patrollin Turbo koneessa ja vapaastihengittävässä muutakin eroa kuin pakosarja ja turbo?
Syöttöpumpussa eroja?Puristuksissa?

Tekisi niin kovasti mieli turbottaa toi oma pata kun ei sillä kerkiä muuten.

Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.04.2005, 22:50
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Diesel Datan mukaan puristukset samat, pumpun säädin eri varaosanumerolla. Sen hukkaportissa olevan tangon pituutta säätämällä saa muutettua ahtopaineita.

- Assholes are people too! -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.04.2005, 21:46
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.518
Perusasetus

Lainaus:
quote:


Se imusarjassa oleva härpäke voisi olla "blow-off valve", eli juttu, joka laskee ylipaineen ulos silloin, kun kone lasketaan tyhjäkäynnille ja turbon yhä painaessa ilmaa, kun pyörii vielä kovaa. Pitää ainakin läpällisissä bensakoneissa usein semmoisen zäkkk-zäkkk-zäk-zä -äänen. Tätä ei tarvitse säätää, jos se on ollut kunnossa ja ellei se paineiden noston vuoksi ala aukeamaan tavallaan ennen aikojaan.


Nyt on vähän testailtu ja tuossa minun patrollissa se "blow-off valve" aukeaa kovassa vedätyksessä jo noin 0,6 bar paineella. Ja pitää pahaa meteliä. Välillä jää raolleen ja pikkukierroksilla ei jaksa nostaa paineita. Sitten kun käy sulkemassa käsin, niin taas toimii. Pitäisköhän laittaa puutappi tilalle?

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.04.2005, 21:27
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Siihen kun laitat puutapin niin turbo sakkaa aika pahasti kun kaasuläppä menee kiinni,jos se Dump valve on,siihen pitäsi tulla yksi alipaine sekä yksi paine letku mitkä ohjaa dumpin toimintaa.

Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:Hukkaportti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.11.2007 19:22
O: pajeron hukkaportti allis O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 16.07.2007 17:24
M:Hukkaportti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 22.02.2007 15:44
hj:n hukkaportti terrier Tekniikka & Jutustelu 3 11.03.2006 21:17
Hukkaportti Tekniikka & Jutustelu 3 20.09.2005 08:50


Sivu luotu: 08:25 (GMT +2).