![]() |
Patrollin "hukkaportti" ?
Mikä se on siinä patrollin imusarjassa, semmonen peltinen korkki jossa jousikuormitteinen hattu? Onko hukkaportti? Minkälaisen äänen päästää auetessaan? Avautumispaine? Pystyykö säätämään? Entäs turbon kupeessa oleva painekello, pystyykö sitä säätämään?
|
hukkaportti on turpon kupeessa se korkki lienee joku?varo venttiili?
|
Turbon kupeessa oleva painekello ohjaa hukkaporttia, säädetään mm. yhdystangon pituutta muuttamalla (että tarvitaan isompi kalvon liike hukkaportin avaamiseksi). Tietysti kellon vaihtamalla vaikka jäykempään saa painerajaa nostettua.
Se imusarjassa oleva härpäke voisi olla "blow-off valve", eli juttu, joka laskee ylipaineen ulos silloin, kun kone lasketaan tyhjäkäynnille ja turbon yhä painaessa ilmaa, kun pyörii vielä kovaa. Pitää ainakin läpällisissä bensakoneissa usein semmoisen zäkkk-zäkkk-zäk-zä -äänen. Tätä ei tarvitse säätää, jos se on ollut kunnossa ja ellei se paineiden noston vuoksi ala aukeamaan tavallaan ennen aikojaan. Note! This message was posted anonymously! |
Hupsista, ylläoleva livahti anonyyminä...
|
no niin.
|
Lainaus:
Feel free to shake. And don´t you forget to boogie! |
Onkos muuten Patrollin Turbo koneessa ja vapaastihengittävässä muutakin eroa kuin pakosarja ja turbo?
Syöttöpumpussa eroja?Puristuksissa? Tekisi niin kovasti mieli turbottaa toi oma pata kun ei sillä kerkiä muuten. Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään. |
Diesel Datan mukaan puristukset samat, pumpun säädin eri varaosanumerolla. Sen hukkaportissa olevan tangon pituutta säätämällä saa muutettua ahtopaineita.
- Assholes are people too! - |
Lainaus:
|
Siihen kun laitat puutapin niin turbo sakkaa aika pahasti kun kaasuläppä menee kiinni,jos se Dump valve on,siihen pitäsi tulla yksi alipaine sekä yksi paine letku mitkä ohjaa dumpin toimintaa.
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään. |
Sivu luotu: 16:03 (GMT +2). |