![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]()
joo ei mikään kauheen kevyt ollu kun toi irtolaatikko nostettiin kärrylle käsin. Meinasin, että jollain tunkilla ton uuden joutuu kohisteleen sinne hollille ja oishan tossa 1 nelilovinen laatikko mistä ton booriakselin vois napata siihen kytkimen kohistukseen
|
||||
|
||||
![]()
kytkin sylinteriä ei tarvii irrottaa. sehän jää moottorin kylkeen kiinni.
painava paketti se tosiaan on kun kaverin vaihelaatikko tunkki meinas mennä banaaniksi omaa rassatessa ![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
joo se kytkin sylinteri jäi tosiaan sinne.
nyt on laatikko irti ja muutamia asioita ois voinu tehdä toisin ![]() A Koneen takapää ois kannattanu tuke kunnolla B Laske ne öljyt pois kun saat kuitenkin sen laatikon käännettyä ympäri ![]() Nyt on helpoin vaihe suoritettu huomenna uus kytkin ja laatikko irti toisesta koneesta ja aletaan suunnitteleen kaiki kylän tunkit ja juopot avuksi että saadaan toi möykky takas paikoilleen
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa nyt tukea toi moottori tulipeltiä vasten vaikka puukiilalla tai jollain, kumityynyt ja syylärin letkut ei oikein tykkää hyvää ku moottori on väännätyksessä taaksepäin.
|
||||
|
||||
![]()
on tunkilla ilmassa kykinkopasta
|
||||
|
||||
![]()
kannattaa varmaan vaihtaa samala se kampiakselin takapään stefa jos vuotaa, niin ei mee kytkimeen öljyä... Sulla on hyvänäköset helmaputket mihi voi "varmistukseksi" laittaa räikkäliinat autonalle puolelta toiselle kun laittaa laatikkoa paikalleen niin ei tipu suoraan päälle jos tunkki pettää. Nimimerkillä sattuu ihan saatanasti kun tulee toi patun laatikko niskaan
![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
toi lootan vaihto tuo mukanaan vähän muutujia. laatikonkiinityskorvat on erikohdissa joten niitä joutuu muuttamaan, n5-10cm taaempana 5 vaihteisessa. kardaanit tuossa taitaa myös mennä uusiksi.. 4-v mittarinvaijeri ei yllä 5 lootaan ja 5-vaihteisen vaijeri ei käy datsunin mittariin. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
nyt vähön kahen vaiheilla laitanko neli lovisen takas ja jätän ton laatikon muutoksen myöhemmäksi, toisaalta nyt kun ois kesäloma niin ois aikaa laitella eikä toi loppujen lopuks mahottoman paha ois totetuttaakkaan. Edit. sellastakin vois kokeilla, jos ton 5 lovisen 4 ensimmäisen vaihteen rattaat menis tonne 4 lovisen kuoriin.
Tatsuni on mun ratsuni Viimeksi muokannut nalle00 : 23.06.2013 10:08 |
|
||||
|
||||
![]()
Onko vaihelaatikoitten poikkipalkit samanlaisia? Mietin että jos ne vois vaihtaa ristiin ni jos sillon olis helpompi kiinnittää se??
Mulla jäi jostain semmonen muistikuva että siellä olis ollu useampi kiinnityspiste sille poikkipalkille?? vai oliko se joku muu tötterö..
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
||||
|
||||
![]()
Taas vähän touhuttu.
Tollasen kolmijalan joutu kyhään että sai koneen kärrynpäältä pois. ja samalla oli helppo irrottaa laatikko koneen perästä Nelilovisen korvakosta pätkä pois Ja pätkä jatkoa 5 loviseen nyt pitäs osua reiät kohilleen Viellä kun sais tällepäivää ton kytkimen paikalleen niin vois alkaa suunniteleen, että millä ton laatikon tonne onnistuis väänteleen.
|
||||
|
||||
![]()
itte oon muutaman kerran nostanu kepin reiästä esim moottori nostimella sen laatikon roikkumaan ylemmäs ku ei oo ranteissa riittäny papu nostaa tai ollu laiskalla tuulella
![]() ![]() Vain mielikuvitus on rajana näissä hommissa välillä ![]() ![]() pihalla tietysti vois toimia semmonen ratkasu että jtn paksua levyä auton alle,Sitte rullaavan tunkin päälle laatikko ja sillä nostaa sen ylös,Tai sitte laatikko mahan päälle ja kova punnerrus ylös ja toivoa että menee laakista paikalleen... Suzukihan on siitä näppärä että sen laatikon voi nostaa yhellä kädellä paikalleen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toi moottorinosturi vois olla aivan toimivakin ratkasu. tuo rullaava tunkki oli ajatuksena itelläkin
|
||||
|
||||
![]()
just viimeviikolla tän tehneenä kerron, että yhdellä isolla tunkilla saat sen sinne. Yksi liina laatikon ympäri ja vaihdekepin reijästä ylös ja yksi jamppa sieltä vetämään ja 2 auton alle. Yksi nostaa laatikon päästä ja ohjaa booreille ja toinen avittelee jakiksen päästä. Helppo homma kunhan muistaa laittaa vaihteen sisään laatikosta ennen nostoa, että saa ne boorit menee helpommin paikalleen
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
ja paikalleen laitossa kahtoo että kytkinsylinterin tappi tulee oikeeseen paikkaan ettei vedä pulttikoneella kaikkia paskaksi
![]() ja edittinä kytkinhaarukkaki pääsi itellä putoamaan asentaessa kun ei ollukkaan kunnolla lukittu...
|
||||
|
||||
![]()
Tuon tapin voi laittaa jälkikäteen ja kannattaa vähän niitä pinnejä mitkä on siinä haarukassa nii väännellä tiukemmaks. On muuten melko löysällä noissa vanhoissa ainakin.. Itellä lähti jo pelkän suojakumin laiton aikana.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sit ois viellä kardaanien sovitus ja auto liikkuis taas. Palstalta ostin eteenkin lockrightin ja tasuauspyörästön kuoret. ristolta ja matilta tulee etuakselin tiivisteet uudet ja nitron chromo murrokset lonkkarit, kun eivät oid ehtineet ennen lapalndtrophyä niin kokeillaan noilla ensiksi kyllä ne tojotan alkuperäset voittaa. nuo jos kerkiäis kaikki trophyyn mennessä tekeen osin ihan tyytyväinen, mutta pääasia että sais tuon laatikon soviteltua ja kardaanit väsättyä niin pääsis kuitenki ajeleen. niin ja lipposen kaupasta tilasin t maxin solenoidin vinssille vanha kun väsyi, yöttöän yön vinssauksiin
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä Jaksaa vastustaa
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Kytkin haarukka pois paikaltaa puonnu?
|
||||
|
||||
![]()
Työsylinteristä oli pullahtanu sylinteri pihalle. Haarukka tuntuis olevan paikallaan ja nyt kytkinkin pelaa. tosin vaihteet menee viellä päälle koneen käydessä, mutta luulisin että johtuu siittä, kun jakolaatikon päässä ei ole mitään vastusta kun kardaanit on irti.
Nyt pitäs alkaa suunnitteleen, mistä tohon passais kardaanit vai pitääkö alkaa noita vanhoja pätkimään ja jatkamaan. eli taka kardaanin pitäs olla 10cm lyhyempi ja edessä vastaavasti 10cm pidempi edittiä sen verran, että ainakin mittarivaijeri piisas ja mittari toimi
Tatsuni on mun ratsuni Viimeksi muokannut nalle00 : 25.06.2013 15:40 |
|
||||
|
||||
![]()
tänään oli melkein välipäivä tatsunin laitosta, kun piti saattaa taas vintin remonttia eteenpäin.
no sen verran jäi virtaa, että otin tuolta yhen kieroon ajetun pitkän patrollin taka kardaanin ja tein koe vedoksen karuilla paja työkaluilla. silmään tuli aika suora ja kulmaraudoilla sen keskitin, mutta tuskin tota silti tulee koskaan paikoilleen laitettua tai no ehkä kokeiltua, mutta meneehän toi vara kardaanina että pääsee reitiltä pois jos poikii metsään. eilen soittelin neliveto tapsalle ja sain ihan toimivat ohjeet jatkaa etukardaania jos tarve vaatii. kuitenkin palstalta löyty tuplanivel etukardaani ja romuttamolta toinen normi etukardaani. elikkäs toisesta tulee eteen ja toisesta taakse. se miksi päädyin tekeen etukardaanista taka kardaanin niin on kuulemma paljon vahvempi, tuo etukardaani ja toisekseen takakardaani tässä tapauksessa tulee olemaan 2.5cm lyhyempi, kun etummainen, niin hyvällä tuurilla tuo 5 lovisen etukardaani käy suoraan tonne taakse, tai ihan minimaalisilla muutoksilla, eikä tarvii alkaa miettiin tota suoruutta ja tasapainotusta niin tarkoin, kun ilman sorvia noista ei ite tekemällä saa mitään hirmu mahtavia välttämättä. eikä huvita sen tähden hajottaa jakiksen häntää / pinionia, että säästin ja ite tein.
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa sitten tarkkailla nyt kytkin nesteen pinnantasoa, itellä kun kumi pullahti pellolle, niin sen jälkeen alkokin falskaamaan välistä ja meni n 5dl nestettä 300km ajon aikana. Uus maksaa muistaakseni jotai 20-30e ?
|
|
||||
|
||||
![]()
tänään tuli vinssille uus t-maxin solenoidi langattomalla kaukkarilla. ja etuperään päivitys satsi
tuonko törkkää kitkan tilalle niin alkaa ne murrokset paukkumaan. ![]() tulossa on viellä tiiviste satsi etuakselille ja nitron chromo murrokset. kohta joku sanoo, että oisit tilannu suoraa lonkkarit niin puolustaudun heti. eli lonkkarti tilasinkin, mutta eivät ois kerenneet laplandtrophyyn tulla ja haluan siellä ajaakkin olematta kokoajan murroksia vaihtamssa niin nuo nitron chromot taitaa olla seuraavaks lujin vaihtoehto tonne tojotanaksulaan, samassa paketissa tuli varaosatikut joka nurkkaan. niin kestää niitäkin katkasta ainakin kerran. huomenna pitäs tulla kardaanien niin pääsee niitä sovittaan , eiköhän tuo taas liiku hyvissä ajoin enne trophyä
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Patrol 2.8,td,vm.-90 | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 14.03.2011 18:36 |
Ostettu nissan patrol sd 33 tai patrol gr | perse arska | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 19.09.2009 06:27 |
Myydään gr patrol | savikontero | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 11.07.2009 10:35 |
patrol | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.01.2006 11:31 | |
Patrol | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.08.2003 11:14 |