![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]()
Rekkakuski voi siinä omassa vitutuksessaan rauhassa miettiä, että mikähän se mahtaisi olla rekan suurin sallittu nopeus.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ja ihan rauhassa herneet nekkuliin vaan.... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Taitaa rekkakuskeilla olla antipatioita myös risteysalueiden nopeusrajoituksia kohtaan. Onhan se ikävää tappaa hyvä "marssivauhti". |
|
|||
|
|||
![]() Mikähän se todellinen nopeus mahtaisi ollaLainaus:
![]() Eikähän se voi niin vaikeeta pikkuautonkaan antaa tietä rekallekaan jos vaikuttaa siltä että tavarankuljettajalla on kiireempi kun sinulla, ajoipa sitten sallittua tai ylinopeutta. Eihän se liikenteenvalvonta ole sinun tehtäväsi jollet satu olemaan poliisi ![]() Inhorealisti |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() mutta kun se vaan ei kaikille uppoo kupoliin ![]() en itekään moista värkkiä aja!!! |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itellä ei vituta yhtään ,kun suskalla ajelee 75 ei vaan kule lujempaa ja kyllä on vara päästää ohi jotka ajaa lujempaa . Luulen että vitutuskäyrä alkaa sillon nousemaan, jos tullaan perään siinä kohti missä ei ole ohitusmahdollisuutta ja heti pitäs päästä ohi . Eri asia on sitten toisella autolla niin sitten kyllä vituttaa kun ajetaan esim. satasen tiellä 80-90 km/h ja ei ymmäretä päästää ohi vaan ajetaan keskiviivan tuntumassa . Elikkä lähinnä vituttaa se ettei ymmäretä antaa tietä vaan ajellaan ku hevoset laput silmillä eikä se alinopeus. Poliisitkin tekevät työtään eikä itellä ole huonoja kokemuksia ,jonkin verran tehty töitäkin yhdessä . Tietysti jokaiseen ammattikuntaan mahtuu sattumia ,mutta ne kuuluu asiaan .
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() on sitä itelläkin ollu tilanteita ettei voinu kun nussia muitten edellä jos on vehkeet halvaantunu ja joutunu körötteleen hissun kissun ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nyybi tuli taas piipertämään
![]() Uppoo kupoliin oikein hyvin. Uppooko byrocraatille ja pattikselle se, että nyybi tiedostaa todellisen nopeutensa, sekä mittarivirheen. Nyybin autosta löytyy oman nopeusmittarin lisäksi kaksi GPS-laitetta sekä erillinen nopeusmitari, mikä on kalibroitu suhteellisen tarkasti. Nyybi antaa hyvin tietä nopeammilleen, ja on ajanut kuorma-autoa ja rekkaa jonkin verran itsekkin. Kysymyksen pointti ei arvon herroille ilmeisesti auennut ensimmäisellä yrittämällä, mutta ei se mitään. Yritetään uudestaan: Paljonko on nopeusrajoitus rekalla? Mihinkä nopeuteen on rekoissa asetettu rajoitin? Miksi näillä nopeuksilla on eroa noin 8 - 9 km/h? Miksi rekan on ohitettava auto, mikä kulkee todellista nopeutta 80km/h. Jos arvon herroilta ei löydy oikeita vastauksia, niin täältä löytyy. Ja jos arvon herroilta ei löydy muuta kuin tyhjänpäiväistä vittuilua, niin ei kannata vaivautua. |
|
||||
|
||||
![]() herra nyybi!
asia puhetta! tän takia miulla ei oo mitää nyybejä vastaan.
![]()
|
||||
|
||||
![]()
josssei liikennesääntöjä ja nopeus rajoituksia rikota ei SUOMEN POLIISILLA OLE MIHINKÄÄN KIIRE!!
tänään kaveri soitti jotta keskellä helsingin keskustaa kaverin omistamaan kultaliikkeesen oli murtauduttu aamulla hieman ennen seitsemää, hälyt oli pamahtunu päälle luokkaa 10 sekuntii vartiat paikalla 5min kaveri paikalla omasta sängystään n.15min huom...POLIISIT PAIKALLA JO PUOLESSA TUNNISSA 30-MINUUTTII SIIS!!. kukaan ei uskalla mennä sisään tietty enne kun pollarit tulee(ettei tule syytteitä vaikka työpaikka härinnästä). asia tuskin SELVIÄÄ SILLÄ YHTÄÄN LIIKENNE SÄÄNTÖÄ TAI NOPEUS RAJOITUSTA EI OLE POLIISIN TUTKIMUSTEN MUKAAN RIKOTTU.. Viimeksi muokannut toyota4x4 : 08.03.2010 22:17 |
|
|||
|
|||
![]() Ei kannattaisi nyybin hirveästi kirjautuneille isotellaLainaus:
![]() Jos minun kommenttini oli vittuilua niin mitähän tuo sinun valitusvirtesi on. Jos olet laitefriikki jonka kyseenalaisena huvina, jutuista päätellen, näyttäisi olevan muun liikenteen häirintä ja laittomana "poliisina" toimimininen. ![]() ![]() Ja olipa syy ohitustarpeeseen mikä tahansa ja ajoitpa sitten itse sitä neljällä mittarilla varmennettua suurinta sallittua tiekohtaista nopeutta niin sinulla ei ole siltikään oikeutta lähteä ohitusta estämään saatikka sitä vaikeuttmaan vaikka kuinka olisit sitä mieltä, ettei rekalla saa olla kiire minnekään kun sinullakaan ei ole. ![]() Enkä tässä puolustele raskaanliikenteen ylinopeuksia vaan totean ettei kanssaliikkujien tehtävä ole niitä valvoa. Kyllä poliisi ihan kohtalaisen aktiivisesti huolehtii viran puolesta liikennevalvonnasta ja muistaa ylinopeuksia ajelevia rekkoja ja vähän pienempiäkin ajoneuvoja pikavoitoilla jos tarvetta on. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Nyybi ei häiritse liikennettä, ei toimi poliisina, tieliikennelaki on luettu kaikista kohdista, ohituksia ei estetä eikä vaikeuteta, nyybi antaa tilaa, väistää reunaan ja tarvittaessa vaikka pysähtyy levähdyspaikalle kun on niitäkin kiirehtijöitä, jotka ei osaa ohittaa, vaikka kuinka antaisi tilaa.
Mitään vastausta ei nyt kuitenkaan ole tullut siihen, että mikä sitä rekkakuskia erityisesti vituttaa, jos joku ajaa liikenteessä nopeudella 80 km/h. Ja miksi rekan on pystyttävä ajamaan 88 km/h. Toiset ymmärtää luettua tekstiä paremmin kuin toiset. Vielä en ole osannut tehdä päätöstä siitä, että kumpaan ryhmään kirjautunut jäsen kuuluu. Ikävää on se, että kirjoitettua tekstiä aletaan heti vääristelemään joko sen takia, että sitä ei ole luettu tai sitä ei ole ymmärretty. Lainaus edellisetä viestistä: "Nyybi antaa hyvin tietä nopeammilleen". Vääristeltiin heti muotoon "liikenteen häirintä, laittomana poliisina toimiminen, ohituksen estäminen tai vaikeuttaminen". Todetaan nyt tähän vielä kerran, että tämä nyybi ei estä ohituksia, vaan antaa tilaa. Jos luetun tekstin ymmätämistä vaikeuttaa se, että nimimerkkiä ei vielä ole, niin tottakai se voidaan luoda. Mutta kehoittaisin tarkentamaan linjaa tieliikennelain suhteen. Jossain asiassa byrocrat kehoittaa lukemaan tieliikennelakia ja noudattamaan sitä, mutta toisessa asiassa on valmis sallimaan lain rikkomisen. Voisitko nyt eritellä ne kohdat, mitä mielestäsi olisi noudatettava, ne kohdat mitä saa rikkoa, ja ne kohdat, mitä täytyy rikkoa. ? |
|
||||
|
||||
![]()
Mielestäni tähän on yksi hyvä syy, miksi rekkojen on mielestäni OK liikkua esim. 85-88km/h. Nimittäin suomen teillä esiintyy korkeusvaihteluita, joita myös ylämäiksi/alamäiksi on kutsuttu. Vastamäkeen on aina hyvä saada isolla kulkineella hieman vauhtia, ettei sitä jonoa kertyisi haitariksi asti. Itse rajoitinta vasten ajaminen pelkässä matkanteossa ei mielestäni ole perusteltua tai järkevää, jo pelkästään polttoaineen kulutuksen vuoksi.
Poliisitutkan virhemarginaalihan on + - 3km/h, joten myönnän itse suhaavani hieman yli 80km/h. Miksemme sitten ajaisi niin kaikki? Viime aikoina liikenteessä ajellessa luvattoman paljon henkilöautojen kuljettajat ajavat alle sallitun. Itseä ainakin vituttaa jonottaa letkan perässä, kun rekat painaa monesti menojaan kaukana edellä. Liikennevirran nopeuteen poliisi ei puutu, vaikka vauhtia olisikin hieman yli sallitun. Alinopeudesta aiheutuu liikenteessä haitari-ilmiö, koska kaikki ihmiset eivät ymmärrä turvavälin merkitystä ja hyötyä esim. ohitustilanteessa. Tientukot ottaa aina silmään, samalla tavalla kuin se väärin valittu prisman kassajono.
|
|||
|
|||
![]()
Poliisi on kerran antanut sakot ja kerran pelastanut hengen....tiedä sitten ovatko huonoja vai hyviä mutta tarpeellisia kuitenkin.
|
||||
|
||||
![]()
joskus hyviäkin kokemuksia vaikka sakon sain
eilein pysäyttivät liikkuvat lepopaikalle... kaivelivat vaakat esille ja käytiin puntaroimaan.. 66120kg saivat mitatuksi.. oma vikahan se oli kun itsepähän mätin tukkia kyytiin. 260e sakkoa ajo ajoista eivät valittaneet joitain pieniä minuutti rikkeitä.. sanovat vaan et ei tämä mitään minuuttipeliä kuulukaan olla ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tuli tässä mieleen vielä, että anoppikokelas kehotti aina kusemaan ennen ajamaan lähtemistä, koska täysinäinen rakko repeää jo niissä turvallisiksi kehutuissa kaupunkinopeuksissa, ja sen jälkeen ei tartte haaveilla pissivänsä perinteisellä metodilla enää koskaan. Sairaanhoitopuolen kokemuksella tämän ohjeisti. Olen noudattanut.
|
|||
|
|||
![]()
Pakko se kai on heittää kommentti tähänki, vaikka hyvin olen itseni hillinnyt tähän asti..pitänee muistaa kuiteskii se, että se poliisi setä tai täti, on ihan tavallinen ihminen, ihan kuten sie tai mie.. ja meistä jokainen tekee välillä virheitä, mie ainakii.. Ja poliiseja on eritasoisia, eritavalla koulutettuja.. Vrt järjestys polliisit, liikkuva poliisi, huumepoliisit jne.. ja kaikilla niillä on omat metodinsa ja tapansa toimia..
Kyllä se jakso ennen huvittaa kun mut HJ:N kanssa aina poimittiin jonosta, puhallutettiin jne. enkä toisaalta ihmettele.. Ruma vinossa kulkeva tojota ja ruma parta ukko sisällä.. kyllä minäkin kattosin kieroon ![]() muutaman kerran vuodessa joutuu noitten poliisien kanssa olemaan tekemisissä ( olen siis n.s. poliisin vanha tuttu) työn puoleen. Ja pääsääntöisesti ovat minun mielestä ihan fiksua porukkaa. Ja liikenteessä ei toistaiseksi ole kanssa ollut suurempaa ongelmaa. Kyllä ihminen käyttää järkeään, jos sitä on.. eikä poliisi kouluun ihan helppo ole päästä, et kai sitä sit on poliisillakin, sitä järkeä. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
En usko, että autoni mittari valehtelee niin paljon, etten satasen rajoitusalueella meinaa saada rekkaa kiinni, saati päästä ohi, vaikka ajankin satasta. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Alla suora lainaus palstalta, kuinka huijaat nopeudenrajoitinta. Helppo juttu: - renkaat isommiksi - jos säädettävä mittaristo, impulssimäärät pienemmäksi - sähköinen nopeusmittarin anturi (ei ABS:ä), paskaa liittimeen, eikä tule kilometrejäkään mittariin!! - ajopiirturissa kun tulee tarkastus / kalibrointi, niin IHAN loppuunkuluneet renkaat alle --> saa n. 3-4km "ylinopeutta" vaikka mittari näytää ja piirtää ihan muuta.. - hyvä tuttu jolla "tietotaito" mittarien ruuvaamiseen |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mut en kyllä ymmärrä miksi rekan noin lujaa tarvii kulkea? Siinä voi käydä vähän hassusti jossain vaiheessa kun tuollainen yhdistelmä lähtee käsistä tuossa vauhdista. Tosin käy siinä hassusti varmaan 80 vauhdissakin. Varsinkin kun oltiin aamuruuhkan aikaan liikenteessä, tosin tuossa kohtaa ei nyt ruuhkaa vielä ollut. Yöllä se nyt on aivan sama mitä vauhtia se rekka sitten kulkisi jollain motarilla. Sitä muuta liikennettä kun ei pahemmin ole. |
|
||||
|
||||
![]()
Eipä ole virkavallan kanssa pahemmin ongelmia ollut. Kerran olen soittanut ja karjunut ettei tarvii vainota yhtä käpystä maasturia joka on katsastettu ja ihan lainmukainen, se loppui siihen samantien.
Ärsyttävintä mitä voi olla niin on tieliikennelakikirja josta he mukamas lukevat miten asiat on, kuitenkaan siellä ei tarkkaan lue sitä mitä sanovat ja olenkin siitä heille sanonut aika tiukastikin. Nykyään ei paljon virkavallan kanssa olla tekemisissä, ei ole ollut tarvetta pysäyttää ja jos pysäyttävät niin kait niillä jotain asiaa sitten on. |
|
|||
|
|||
![]() Miksi kysyt jos jo tiedät vastauksen kysymyksiisiLainaus:
![]() Mutta niinhän tuo monesti on, että yksi tyhmä ehtii kysellä enemmän kuin tuhat viisasta kerkiää vastailemaan ![]() |
|
|||
|
|||
![]() miliisi
mitenkähän rekat/raskaat ajoneuvot kuuluvat tähän keskusteluun. alkuperäinen postaus ei ilmeisesti liittynyt tähän asiaan
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja se Prisman kassajono pitää valita kauneimman kassahenkilön perusteella, jos kulkeekin hitaasti niin on jotain katseltavaa eikä tule valittua väärin Maltti on valttia, vakkarilla matkatessa eri nopeuksilla menevät aina toki harmittavat mutta kaikilla on oikeus valita turvalliseksi katsomansa ajonopeus. Aiheettoman hitaasti ei saa ajaa, sen kieltää tieliikenneasetus. t. Eri nyybi. |
|
||||
|
||||
![]()
Oli kaunis keväinen päivä. Isäni autoon, jolla olin liikenteessä, oli juuri vaihdettu kesärenkaat alle. Oli ensimmäisiä kelejä, kun pääsin ajelemaan kuivilla teillä.
Olin kääntymässä valtatieltä pienemmälle asfaltoidulle tielle, kun vastaantulevan auton kuljettaja selvästi minut huomattuaan kääntyi myös samalle tielle ennen minua. Kyseinen tummansininen Volvo mallimerkinnältään S40, jäi köröttelemään edelläni 60 alueella 30-40:ä. Liikenne oli varsin rauhallista, eikä tiellä ollut näkyvissä muita liikkujia. Vähän aikaa köröteltyäni perässä, polkaisin kaasun pohjaan ja hurautin tientukosta ohi. Ohituksen jälkeen muutaman kilometrin ajeltua huomasin, kuinka minua lähestyi takaapäin huimaa vauhtia auto, jonka maskissa vilkkuivat siniset valot ja lähempänä tuulilasiin syttyi punainen valo. No, minähän pysäytin seuraavalle bussipysäkille. Kohta istuinkin poliisiauton takapenkillä sakkolappu kourassa, olin vähän aikaa sitten ohittanut poliisiauton. Ohittaessa nopeuteni oli noussut lähelle 90km/h. No tämähän oli selvä peli, ylinopeus ohittaessa oli lähes 30km/h. Minun ohittama ja minut pysäyttänyt auto oli siviilimallin poliisiauto ja poliisitkin olivat ihan omissa kuteissaan virantoimituksessa, eikä herroja poliiseiksi tunnistanut muusta kuin vilauttamistaan virkamerkeistä. Poliisit aivan selvästi huomasivat nuoren(vasta kortin saaneen) sällin ratissa ja kääntyivät samalle tielle ja jäivät eteen hidastelemaan tutkat ojossa. Hidastelusta kimpaantuneena ohitin sedät ja nopeuteni ylittyi ohituksessa. Poliisit saivat näppärästi kartutettua valtion rahakirstua opiskelijan vähistä varoista. Jälkeenpäin olen miettinyt, tuliko tässä episodissa nallekarkit jaettua täysin "oikeudenmukaisesti"... provosointia oli mielestäni tapahtumassa mukana poliisisetien suunnalta, mutta sakko oli kyllä lain mukainen. Tätä yhtä tapahtumaa lukuunottamatta olen kyllä täysin tyytyväinen poliisien toimintaan ja olemassaoloon. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
OLKILUOTO 3 - hyvä pojat, hyvä Suomi! | Urbancityboy | Chit-Chat | 32 | 21.05.2010 23:23 |
O/M/V osastoiden uudistus hyvä vai huono? | samisami2 | Chit-Chat | 28 | 12.07.2007 00:26 |
Nylon Beat takaisin yhteen, hyvä eli huono juttu? | Kelaperse | Chit-Chat | 15 | 19.03.2007 23:29 |
hyvä suomen poliisi | tjl | Chit-Chat | 6 | 17.03.2007 12:01 |
v***n huono | mdzz | Jokes | 11 | 10.09.2003 08:04 |