Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 07.03.2010, 11:53
pattis:n Avatar
pattis pattis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 18.06.08
Sijainti: turenki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tratok Näytä viesti
Haluatko maksaa sitten mulle sen bensan mitä auto syö erolla kun ajan 80km/h ja mitä se syö 100km/h?
Tuo nissani kun vetää 80kmh nopeudelle n. 4l/100km ja 100kmh nopeudella n.6.5l/100km :-P

Minä en. Siksi 80kmh on ihan sopiva nopeus joka paikkaan. Mites sitten 80 lätkällä varustetut autot? Onko nekin turhia ja pahoja kun ajavat liian hitaasti?

Edit. pitänee varmaan liimata omaankin autoon tollanen 80 lätkä niin ei tarvii ihmisten vittuilla. Ja toisekseen, pari kertaa on poliisisedän kans luettu sitä lakikirjaakin ja on jääny sakot saamatta. Joskus taas kirjan tarkastelun jälkeen on tullu sakot.
kyllä mun mielestä alinopeutta ajavat vois mennä jonnekin muualle köpeksiin kun maantielle... enemmän vaaratilanteita kun moni joutuu ohittelemaan.. vituttaa suunnattomasti moiset tupeksijat:
ite oon maksanu sakkoja isoja ja pieniä, mut ykskään ei oo tullu syyttä

kaikin puolin hyvä maku jääny suuhun

jos ajaminen tuosta kulutuksesta kiinni niin kannattaa mennä jollain muulla kyydillä kun ajaa alinopeutta

Viimeksi muokannut pattis : 07.03.2010 11:55
Vastaa lainaten
Vanha 07.03.2010, 14:44
tratok:n Avatar
tratok tratok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 08.10.09
Sijainti: *
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pattis Näytä viesti
kyllä mun mielestä alinopeutta ajavat vois mennä jonnekin muualle köpeksiin kun maantielle... enemmän vaaratilanteita kun moni joutuu ohittelemaan.. vituttaa suunnattomasti moiset tupeksijat:

jos ajaminen tuosta kulutuksesta kiinni niin kannattaa mennä jollain muulla kyydillä kun ajaa alinopeutta
Tosin en vieläkään pysty myöntämään että 80kmh on alinopeus. Ollessaan kuitenkin suomen maanteiden perusnopeus taajamien ulkopuolella. Myös siksi että raskasliikenne ja vanhemmat pakettiautot kulkevat sitä nopeutta. Siksi tämä outo alinopeudesta haukkuminen onkin kummastuttanut. Miksi joku toinen saa ajaa sitä 80kmh ja toinen ei? Perustelkaa. Helpompihan se henkilöauto on ohittaa kun rekka.
Vastaa lainaten
Vanha 07.03.2010, 15:36
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Tosin en vieläkään pysty myöntämään että 80kmh on alinopeus. Ollessaan kuitenkin suomen maanteiden perusnopeus taajamien ulkopuolella. Myös siksi että raskasliikenne ja vanhemmat pakettiautot kulkevat sitä nopeutta. Siksi tämä outo alinopeudesta haukkuminen onkin kummastuttanut. Miksi joku toinen saa ajaa sitä 80kmh ja toinen ei? Perustelkaa. Helpompihan se henkilöauto on ohittaa kun rekka.
tuossa muinoin heittämiäni ajatuksia kelpo kanssa-autoilijoista...
http://forums.offipalsta.com/showthr...416#post573416
Vastaa lainaten
Vanha 07.03.2010, 18:11
peedro:n Avatar
peedro peedro ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 05.10.09
Sijainti: itä-suomi
Perusasetus

Entäs kun ollaan sillä rakennellulla maasturilla liikenteessä,on tiheetä välitystä isoo kumia ja korkeuttakin kivasti.Ei ainakaan peedron volvolla oo mihkään kiire maantiellä,tasasta 70kymppiä mennään.

Pitää vaan lähtee vähä aikasemmin matkaan niin pääsee perille ajoissa..
Vastaa lainaten
Vanha 07.03.2010, 20:25
Aktiivijäsen++

Perusasetus

Lainaus:
eikö se 80kmh ole alinopeus jos rajoitus on 100kmh jolloin sinä ajat 80-90kmh normiautolla, että vähän löpöö menis vähemmän... VOI VITTU
sehän nyt on sanomattakin selvää jos kulkuneuvo on semmonen millä ei voi ajaa hirveen lujaa, ei tolla meikäläisen blazerillakaan mielellään 100kmh aja ellei sitten takana rupee muut hengittään niskaan
kyllä siinä saattaa rekkakuskia vituttaa kun joku nussii 80kmh edessä
Vastaa lainaten
Vanha 07.03.2010, 23:02
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Rekkakuski voi siinä omassa vitutuksessaan rauhassa miettiä, että mikähän se mahtaisi olla rekan suurin sallittu nopeus.
Vastaa lainaten
Vanha 08.03.2010, 00:03
Aktiivijäsen++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Rekkakuski voi siinä omassa vitutuksessaan rauhassa miettiä, että mikähän se mahtaisi olla rekan suurin sallittu nopeus.
ja nyyperö voi piipertää keskenään...
ja ihan rauhassa herneet nekkuliin vaan....
Vastaa lainaten
Vanha 08.03.2010, 08:03
RA1D:n Avatar
RA1D RA1D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 01.10.07
Sijainti: pellon laidassa, finland
Perusasetus

Lainaus:
X2

Taitaa rekkakuskeilla olla antipatioita myös risteysalueiden nopeusrajoituksia kohtaan.
Onhan se ikävää tappaa hyvä "marssivauhti".
Vastaa lainaten
Vanha 08.03.2010, 16:02
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Question

Mikähän se todellinen nopeus mahtaisi olla

Lainaus:
En ole rekkakuski enkä sellaisella ole ajanutkaan, mutta onko nyybin mieleen koskaan tullut että kun ajelet sitä suurinta sallittua oman mittarisi mukaan niin se todellinen nopeus voipi olla 10km alhaisempi kuin luuletkaan
Eikähän se voi niin vaikeeta pikkuautonkaan antaa tietä rekallekaan jos vaikuttaa siltä että tavarankuljettajalla on kiireempi kun sinulla, ajoipa sitten sallittua tai ylinopeutta. Eihän se liikenteenvalvonta ole sinun tehtäväsi jollet satu olemaan poliisi
Inhorealisti
Vastaa lainaten
Vanha 08.03.2010, 17:10
Aktiivijäsen++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
En ole rekkakuski enkä sellaisella ole ajanutkaan, mutta onko nyybin mieleen koskaan tullut että kun ajelet sitä suurinta sallittua oman mittarisi mukaan niin se todellinen nopeus voipi olla 10km alhaisempi kuin luuletkaan
Eikähän se voi niin vaikeeta pikkuautonkaan antaa tietä rekallekaan jos vaikuttaa siltä että tavarankuljettajalla on kiireempi kun sinulla, ajoipa sitten sallittua tai ylinopeutta. Eihän se liikenteenvalvonta ole sinun tehtäväsi jollet satu olemaan poliisi
Inhorealisti
juuri näin
mutta kun se vaan ei kaikille uppoo kupoliin
en itekään moista värkkiä aja!!!
Vastaa lainaten
Vanha 08.03.2010, 20:44
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Nyybi tuli taas piipertämään
Uppoo kupoliin oikein hyvin. Uppooko byrocraatille ja pattikselle se, että nyybi tiedostaa todellisen nopeutensa, sekä mittarivirheen. Nyybin autosta löytyy oman nopeusmittarin lisäksi kaksi GPS-laitetta sekä erillinen nopeusmitari, mikä on kalibroitu suhteellisen tarkasti. Nyybi antaa hyvin tietä nopeammilleen, ja on ajanut kuorma-autoa ja rekkaa jonkin verran itsekkin.

Kysymyksen pointti ei arvon herroille ilmeisesti auennut ensimmäisellä yrittämällä, mutta ei se mitään. Yritetään uudestaan: Paljonko on nopeusrajoitus rekalla? Mihinkä nopeuteen on rekoissa asetettu rajoitin?
Miksi näillä nopeuksilla on eroa noin 8 - 9 km/h? Miksi rekan on ohitettava auto, mikä kulkee todellista nopeutta 80km/h.

Jos arvon herroilta ei löydy oikeita vastauksia, niin täältä löytyy. Ja jos arvon herroilta ei löydy muuta kuin tyhjänpäiväistä vittuilua, niin ei kannata vaivautua.
Vastaa lainaten
Vanha 08.03.2010, 18:46
Kellis:n Avatar
Kellis Kellis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 05.02.08
Sijainti: Kuusamo
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pattis Näytä viesti

Itellä ei vituta yhtään ,kun suskalla ajelee 75 ei vaan kule lujempaa ja kyllä on vara päästää ohi jotka ajaa lujempaa . Luulen että vitutuskäyrä alkaa sillon nousemaan, jos tullaan perään siinä kohti missä ei ole ohitusmahdollisuutta ja heti pitäs päästä ohi .

Eri asia on sitten toisella autolla niin sitten kyllä vituttaa kun ajetaan esim. satasen tiellä 80-90 km/h ja ei ymmäretä päästää ohi vaan ajetaan keskiviivan tuntumassa . Elikkä lähinnä vituttaa se ettei ymmäretä antaa tietä vaan ajellaan ku hevoset laput silmillä eikä se alinopeus.

Poliisitkin tekevät työtään eikä itellä ole huonoja kokemuksia ,jonkin verran tehty töitäkin yhdessä . Tietysti jokaiseen ammattikuntaan mahtuu sattumia ,mutta ne kuuluu asiaan .
Vanha 08.03.2010, 20:10
Aktiivijäsen++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MKello Näytä viesti
Itellä ei vituta yhtään ,kun suskalla ajelee 75 ei vaan kule lujempaa ja kyllä on vara päästää ohi jotka ajaa lujempaa . Luulen että vitutuskäyrä alkaa sillon nousemaan, jos tullaan perään siinä kohti missä ei ole ohitusmahdollisuutta ja heti pitäs päästä ohi .
tuo nyt onkin selvää ettei paineta putki punasena, jos ei kulje lujempaa mutta kun tratok köröttelee piruuttaan kun sattuu viemään vähemmän löpöö, semmoset ottaa ohimoon niin perkeleesti
on sitä itelläkin ollu tilanteita ettei voinu kun nussia muitten edellä jos on vehkeet halvaantunu ja joutunu körötteleen hissun kissun
Vastaa lainaten
Vanha 09.03.2010, 19:15
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Perusasetus

Oli kaunis keväinen päivä. Isäni autoon, jolla olin liikenteessä, oli juuri vaihdettu kesärenkaat alle. Oli ensimmäisiä kelejä, kun pääsin ajelemaan kuivilla teillä.
Olin kääntymässä valtatieltä pienemmälle asfaltoidulle tielle, kun vastaantulevan auton kuljettaja selvästi minut huomattuaan kääntyi myös samalle tielle ennen minua.
Kyseinen tummansininen Volvo mallimerkinnältään S40, jäi köröttelemään edelläni 60 alueella 30-40:ä. Liikenne oli varsin rauhallista, eikä tiellä ollut näkyvissä muita liikkujia. Vähän aikaa köröteltyäni perässä, polkaisin kaasun pohjaan ja hurautin tientukosta ohi.
Ohituksen jälkeen muutaman kilometrin ajeltua huomasin, kuinka minua lähestyi takaapäin huimaa vauhtia auto, jonka maskissa vilkkuivat siniset valot ja lähempänä tuulilasiin syttyi punainen valo. No, minähän pysäytin seuraavalle bussipysäkille.
Kohta istuinkin poliisiauton takapenkillä sakkolappu kourassa, olin vähän aikaa sitten ohittanut poliisiauton. Ohittaessa nopeuteni oli noussut lähelle 90km/h. No tämähän oli selvä peli, ylinopeus ohittaessa oli lähes 30km/h. Minun ohittama ja minut pysäyttänyt auto oli siviilimallin poliisiauto ja poliisitkin olivat ihan omissa kuteissaan virantoimituksessa, eikä herroja poliiseiksi tunnistanut muusta kuin vilauttamistaan virkamerkeistä.

Poliisit aivan selvästi huomasivat nuoren(vasta kortin saaneen) sällin ratissa ja kääntyivät samalle tielle ja jäivät eteen hidastelemaan tutkat ojossa.
Hidastelusta kimpaantuneena ohitin sedät ja nopeuteni ylittyi ohituksessa. Poliisit saivat näppärästi kartutettua valtion rahakirstua opiskelijan vähistä varoista. Jälkeenpäin olen miettinyt, tuliko tässä episodissa nallekarkit jaettua täysin "oikeudenmukaisesti"... provosointia oli mielestäni tapahtumassa mukana poliisisetien suunnalta, mutta sakko oli kyllä lain mukainen.

Tätä yhtä tapahtumaa lukuunottamatta olen kyllä täysin tyytyväinen poliisien toimintaan ja olemassaoloon.
Vastaa lainaten
Vanha 09.03.2010, 20:25
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Perusasetus

MattiH:lle

Jekku pari päivässä piristää kummasti elämää. Tahallaan ne sen teki. Jos molisin poliisi ja olis uus panppu niin varmaan jotain kriminaalia provosoisin sen verran että pääsis panputtaa panpusta löysät pois. Sen verta pieni liksa että jotain kivaahan pitää työssä olla että motivaatio säilyy.

Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari
Vastaa lainaten
Vanha 09.03.2010, 23:09
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MattiH Näytä viesti
Oli kaunis keväinen päivä. Isäni autoon, jolla olin liikenteessä, oli juuri vaihdettu kesärenkaat alle. Oli ensimmäisiä kelejä, kun pääsin ajelemaan kuivilla teillä.
Olin kääntymässä valtatieltä pienemmälle asfaltoidulle tielle, kun vastaantulevan auton kuljettaja selvästi minut huomattuaan kääntyi myös samalle tielle ennen minua.
Kyseinen tummansininen Volvo mallimerkinnältään S40, jäi köröttelemään edelläni 60 alueella 30-40:ä. Liikenne oli varsin rauhallista, eikä tiellä ollut näkyvissä muita liikkujia. Vähän aikaa köröteltyäni perässä, polkaisin kaasun pohjaan ja hurautin tientukosta ohi.
Ohituksen jälkeen muutaman kilometrin ajeltua huomasin, kuinka minua lähestyi takaapäin huimaa vauhtia auto, jonka maskissa vilkkuivat siniset valot ja lähempänä tuulilasiin syttyi punainen valo. No, minähän pysäytin seuraavalle bussipysäkille.
Kohta istuinkin poliisiauton takapenkillä sakkolappu kourassa, olin vähän aikaa sitten ohittanut poliisiauton. Ohittaessa nopeuteni oli noussut lähelle 90km/h. No tämähän oli selvä peli, ylinopeus ohittaessa oli lähes 30km/h. Minun ohittama ja minut pysäyttänyt auto oli siviilimallin poliisiauto ja poliisitkin olivat ihan omissa kuteissaan virantoimituksessa, eikä herroja poliiseiksi tunnistanut muusta kuin vilauttamistaan virkamerkeistä.

Poliisit aivan selvästi huomasivat nuoren(vasta kortin saaneen) sällin ratissa ja kääntyivät samalle tielle ja jäivät eteen hidastelemaan tutkat ojossa.
Hidastelusta kimpaantuneena ohitin sedät ja nopeuteni ylittyi ohituksessa. Poliisit saivat näppärästi kartutettua valtion rahakirstua opiskelijan vähistä varoista. Jälkeenpäin olen miettinyt, tuliko tässä episodissa nallekarkit jaettua täysin "oikeudenmukaisesti"... provosointia oli mielestäni tapahtumassa mukana poliisisetien suunnalta, mutta sakko oli kyllä lain mukainen.

Tätä yhtä tapahtumaa lukuunottamatta olen kyllä täysin tyytyväinen poliisien toimintaan ja olemassaoloon.
lahdessa oli taka vuosina poliisien suurin hupi pitää punasia valoja huvikseen punaisella.. voi sitä onnetonta liikenne huligaania ja lähes murhamiestä joka ajoi 5-10 minuutin jälkeen päin punaista. ja tää en ex poliisin kertoma juttu
Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 07:24
Mika R:n Avatar
Mika R Mika R ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

itselläni on vaan hyviä kokemuksia poliisista, mutta olenkin aina ollut asiallinen kun minut on pysäytetty. sakkoja on 3 kertynyt viimeisin 8 vuoden aikana joista ainoastaan yksi oli isompi kuin rikesakko mutta vauhtiakin oli silloin 168km/h motarilla.

muutaman kerran olen oikein positiivisesti yllättynyt kun poliisit on noukkineet eteeni kiilanneen henkilöauton pois hidastamasta, ajan siis itse rekkaa ja aina välillä löytyy autoilijoita joitten on vaan päästävä ison auton eteen vaikka ajaisikin itse hitaammin....virheetön en tietenkään ole itsekään eli ajan kyllä aika tasaista 87km/h eli pikkaisen ylinopeutta, ajan kyllä itse yövuoroa eli liikenne on aika rauhallista.niin ja niitä viisaita jotka päästävät nopeammat ohi on aika vähän, tulee nyt mieleen ehkä 2 viimeisen 5 vuoden ajalta jotka ovat ohi päästäneet.....eli turha siinä ihmetellä jos rekkakuskit ei aina jaksa ihmetellä siinä takana vaan laskevat suoraan ohi kun tilaisuus tulee...nyt menee kyllä jo niin OT kun vaan voi
Banaani päivässä pitää kädet lattiassa
Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 09:42
hj:n Avatar
hj hj ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: kuopio, Finland.
Perusasetus

http://www.jaajo.fi/index.php?jaajol...vu=aamulypsy#2
Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 13:54
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Joo kyllähän poliisit ainakin ennen harrastivat MattiH:n kohdalle sattunutta toimintaa paljonkin.

Tuli 90 luvun lopussa ajeltua moottoripyörällä enempi ja vähempii pitkin suomea kesälomilla. Etenkin etelässä oli poliiseilla semmonen tapa moottoritiellä ajaessa että ajoivat siviili autolla pyörän perseeseen kiinni. Aivan parinkytä sentin päähän auton puskuri pyörän takarenkaasta. Ja arvata saattaa mitä siinä moottoripyörä kuski tekee. Aivan, vääntää hieman kaasua ja ottaa etäisyyttä takana tulevaan autoon. Ja sitten vilahtaakin siniset ja punaset valot peileissä. Vitun reilua. On nimittäin turvaton olo pyörän selässä, jos jarruun joutuu hipasta nii on samantien auton konepellillä/alla. 2 sakot ehdin saada tälläisen toiminnan takia. Ja osaltaan sen takia loppui myös mun ajelut kakspyöräsellä...
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
OLKILUOTO 3 - hyvä pojat, hyvä Suomi! Urbancityboy Chit-Chat 32 21.05.2010 23:23
O/M/V osastoiden uudistus hyvä vai huono? samisami2 Chit-Chat 28 12.07.2007 00:26
Nylon Beat takaisin yhteen, hyvä eli huono juttu? Kelaperse Chit-Chat 15 19.03.2007 23:29
hyvä suomen poliisi tjl Chit-Chat 6 17.03.2007 12:01
v***n huono mdzz Jokes 11 10.09.2003 08:04

Sivu luotu: 07:09 (GMT +2).