![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]()
henk koht välttelen CDI koneita, tuo OM 642 lienee niitä...
lisäks nuo V mallin dieselmotit on vähän kalliita ja työläitäkin huollella / rempata ... (tiukkaa huhuluuloa)
|
||||
|
||||
![]()
On se. Mersuissa niissä erinäisissä 280 - 350 CDI malleissa.
Huollossa ei vielä ainakaan muuta kallista ole tullut vastaan, kuin iso öljytilavuus. Remppailu voikin sitten olla, jos tarvitsee. Sillä vaan, kun nuo ehdottamani Jeepit täytti muut paitsi sen suoran kutosen vaatimukset. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Vähän ulkona aiheesta...
Itse olen omistanut muutaman (väh.10v vanhan) toyotan land cruiserin,
ja siksi nyt kysynkin miksi: Käytetyt Land cruiserit on a) yliarvostettuja? (siis arvo on paremmin säilynyt) b) paljon enemmän ajettuja kuin muut samanikäiset? c) myynnissä juuri huollettuna, ei mainintoja useiden tonnien rempoista. Ja onhan se toyota huono ja kallis ylläpitää, kun esim jarrunesteet pitää vaihtaa silloin tällöin. Ja toyotan varaosapolitiikka: Varaosia saa, ainakin minä olen saanut kaikki osat, mitä olen halunnut ostaa. esim. tuohon bj-40 vm. 76 on löytynyt kaikki tarvittava. (valehtelin, olisin ostanut etulokasuojat 2010?, mutta enää ei saanut ![]() jotkut osat on sika kalliita, mutta esim. hdj-80 alkuperäinen iskarisarja maksoi vähemmän, mitä tarvike ![]() Ja minulla meinasi huvittaa laturin kiinnityspultin hinta, 0likohan 2e, sai 3 päivässä ja tuli vielä textiviesti, että nyt olisi täällä. Kertokaapa toinen valtuutettu maahantuoja, jolta osat saa 3 päivässä ilman muita kuluja 25 vuotiaisiin maastureihin? p.s ei se Land Cruiser täydellinen ole, mutta se että minä päätän milloin mennään ja minne, ja tieto siitä että se onnistuu, merkitsee minulle paljon. En malta olla lainaamatta yhtä 18v tyttöä, joka ajoi takamoottorisella skodalla taannoin: Ei skoda mikään huono ole, koskaan ei ole jättänyt minua tienpäälle, vaikka minä olen jättänyt sen monesti.... |
|
||||
|
||||
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=MmzWG...eature=related noitten uusien jeeppien kuuluukin pitää lopunalun ääntä. yhtä reklamaatio jeeppiä ihan kokeilin kuivalla asfaltilla ympyrää..kilis ja kolis niin että sivupeilitkin heilu ,minkään merkki korjaamon mukaa jeepissä ei ollu mitää vikaa.. se vain on epämukava kuulonen ja lopun alun ääninen ja tärinät+ rapinainat kuuluu asiaan. mielestäni auton renkaat pienet muuhun autoon nähden ja koko auto on matalan näkönen.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Niimpä niin, kaikki näyttää niin hienolta ja valoisalta, kun katsoo vaaleanpunaisten linssien läpi! TEMÄHIK |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Kävin eilen avensiksellä mökkitiellä.
2.5 kilometriä pääsi vaivatta, kunnes tie muuttui henkilöautolle mahdottomaksi mennä. Semmosta mutavelliä, mihinkä uppoaa heti. Upm omistaa tiestä 80% mutta heitä ei oikein kiinnosta pitää tietä kunnossa. Tänään soiteltu upm:lle ja tien korjaus asiaan suhtauduttu hyvin nihkeästi. Mökille pitäisi päästä sähköurakoitsijoiden tekemään sähköjä ja kolmenviikon päästä pitäisi uusi keittiö tulla mökille.. Mökki on siis hiljattain ostettu ja tämä tie ongelma on tullut vasta nyt esille. Raivostuttavaa, mutta minkäs teet. Mietin vain, että jos porukat tai minä itse olen perheenikanssa mökillä ja siellä sattuu paha vahinko missä tarvitaan ambulanssia, niin miten käy jos ambulanssi ei pääsekään paikalle tienkunnosta johtuen? Auto vaihtoehtojakin on pohdittu nyt urakalla Tällähetkellä vaihtoehtoina: 1.toyota landcruiser lc 120 75mm korinkorotuksella 33" renkailla Vinssillä 2.Jeep commander ja tähän tietenkin karkeammat renkaat ja jotain pientä. vielä ei olla perehdytty mitä commanderiin saa kivasti laitettua. 3.Jeep wrangler 5 ovisena 4? Siinä taas jotain päivitystä tälläkertaa. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja äitisi vetää aina camo housut jalkaan kun isäsi huutaa sieltä , "vinssi-apinaa" tarvitaan.. ![]() ![]() Käyppäs kokeilemassa vaikka audia. otat liikkeestä semmoisen Alround quattron vaikka nyt 2.7l bi-turbolla. ja kokeilet , että meneekö perille ,tee sopimus liikkeen kanssa , että jos jää kiinni niin et osta,jos taas menee ostat sen mukisematta... Ihan vaan vinkiksi.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() Tuo idea,että pyytää testille liikkeestä autoa on jo käynyt mielessä ja on ihan järkeeotettava idea ![]() Vai tulisi toyotasta hutera tuollasella varustuksella.. Olisiko sitten parempi se 50mm nostava jousitussarja? Traktori, nimittäin löytyy jo taloudesta ![]() Kateltiin vaan tuota offivarusteen tekemää landcruiseria missä oli kyseinen setti alla, niin näytti ainakin kuvissa mainiolta. Mutta ajoominaisuuksiahan kuvista ei näe.. Onhan nyt jokapaikassa tiet huononoa ja ajallaanhan ne siitä paranee, mutta mutta. Maasturilla ei olisi tuota mökille pääsy ongelmaa. Ei liity meidän tapaukseen, mutta aiheeseen silti http://www.seinajoensanomat.fi/artik...un-seinajoella Viimeksi muokannut Samick : 02.05.2012 18:11 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tostahan vois vaatia UPM:ltä kirjallisen vastauksen, jotta kantavatko vastuun tilanteessa kun paikalle pitäisi saada ambulanssi tai paloauto. Minulla ei ole hajuakaan mitä pykälät sanoo, mutta luulis tuollaisen asian olevan tienomistajan vastuulla? |
|
|||
|
|||
![]() Olisko paree pysyä vakiokuntosessa maasturissaLainaus:
![]() ![]() Kun sitten miettii tuota teidän autoprojektia niin mihin tarkoitukseen sitä olet hankkimassa. Ainnakin jutuista päätellen olet hankkimassa metsäautoa ![]() ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Byrocrat : 02.05.2012 21:31 |
|
||||
|
||||
![]()
Nii jos ei sinne vakio maastoautolla pääse niin ei sinne ole sitten tietäkään. Ja painohan on tuossa kohtaa viholllinen joten mites joku grand vitara tms.??? Jeeppejä unohtamatta. Painaavat kai n.tonnin vähemmän kuin 120 land cruiseri.
Tää meitinkin mökkitie routii keväisin ja on aika raju mäkikin mutta kyä siitä nyt on vaan ajeltu. Emäntä saabilla, naapuri crv hondalla, ja meitsi bertalla. Tosin viime vappuna korjattiin tietä kun se kuulema upottaa vaikka ei se berttaa upottanu yhtään... ![]() Mutta jos ja kun siinä ei ole mitään tiekuntaa niin sehän sitä korjaa ketä tien kunto haittaa jos yhteistä säveltä ei löydy. Ja satasilla tekee jo ihmeitä ihan mökkitielle minkä ei tarvi rekkaa kantaa. Eli mudat pois 20-30 sentin paksuudelta niistä paikoista missä upottaa ja suodatinkangas väliin ja 0-16 murske pintaan niin johan pärjää. Ja jonkinlaiset ojat tietysti.
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
||||
|
||||
![]()
eikö sielläpäin lentele noita pelastuskoptereita - nehän operoi yleensä sinne mihin ei amppari pääse / ehdi ?
ja korinkorotuksesta harvoin on muuta riemua kuin ulkonäkö, eikä monesti sitäkään...
|
||||
|
||||
![]()
Ei nuo Toyotat niin tuttuja, niin paljonkos tuollainen Land Cruiseri painaa? Tuo vaihtoehtona oleva Commander omapainoltaan vajaa 2,4 tonnia ja kokonaispaino vähän alle kolme tonnia... Joten saattaa sitäkin upottaa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Noista varmaan jotakin osviittaaLainaus:
En tunne Toyotaa minäkään, mutta vetopainoista voinee jotakin päätellä ![]() http://www.ajovalo.net/Vaunupainot2.htm Ja kun nyt kuitenkin maasturi on hankinnassa niin varmaan sillä jotakin sitten tulee vedettyäkin ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
tollasilla teillä naapurimaassa mennää henkilö autoilla
tällänen "auto" olis kanssa hauska ratkaisu vaikka mökki tien päässä. http://www.youtube.com/watch?v=-pjWLy_LbEU .. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Menee ot:ksi tai ei välttämättä edes mene. Jos sen upm:män kanssa aloittaa semmoisen perisuomaisen tienhoito keskustelun ja tekee selväksi että koska TE omistatte 80 prossaa MINUN mökille menevästä tiestä niin TEIDÄN kuuluu korvata siitä tierempasta se kaheskyt prossaa... Vaikka sieltä on haettu puuta viimeksi vuonna 98 ja seuraava hakkuu on jokus kymmenen vuoden päästä. No noheva kiinteistöpäällikköhän voi vedättää siihen vaikka 1000000 eurolla asvalttia ja ei tunnu missään. Mutta se oma kakskytä prossaa saattaa tuntua tai sitten ei. Riippuu onko lompakossa muutakin kuin eskortti. Ja sittenkin että omistaa sen tien vai on aikanaa maksanut sen teosta 80 prossaa??? Rasite takaa että sinne mökille pääsee mutta ei välttämättä mitään muuta. Tuo meitin tien remppa pistettiin neljään osaan ja siitä taisi jäädä jotain 250 egee per lärvätsalo maksettavaa, sisälti murseet ja perskaivurin, ja jokainen kynnellekykenevä osallistui miten pystyi ,oli sora-autoa puuhakilvillä yms. Mutta takaisin autoihin. Tuo 120 toitsuhan taitaa perustua hiluksiin eli on LD kamaa joten oma mielenkiinto lopahti siihen sentien...Kyllä sillä varmaan mökille pääsee.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
luulen että 90% ihmisistä ei moista ominaisuutta edes tarvitse. kaikki jarrulliset ns. teli trailleri kärryt mitä olen lainannu/vuokrannu on ollut kokonaispainoltaan alle 3000kg. (1600kg-2800kg) ja muutaman 3500kg kärrin tiedän ja niillä kuskataan sit oikeesti 3000kg bob cattii tai mini-kaivuria. vetureina niissäkin on ollu toyotan maasturi. noin 3tonnin koukku riittää sillä kuskaat mökille 8 metrisen veneen,12m pitkän asuntovaunun. vaikka jonkun pikku traktorin tai toisen maasto-auton. |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos ennen on pärjätty passatilla niin ehkä kannattaisi katsoa vielä tuo Dacia Duster. Ei kyllä täytä sitä 7 paikkaisuuden vaatimusta. Vaikka se sisältä näyttääkin tehdyn jätemuovista niin tuolla hintaluokalla saat kuitenkin tuon uudena kaupasta ja rahaa jää vielä yli. On tuollaisellakin tullut ajeltua ja ihan kiva peli se oli. Yllättävän vähän kuluttaa polttoainetta sillä diesel koneella. Varmasti parempi ostos kuin l300tkm loppuun ajettu toitsu, mikä maksaa saman verran. Tuossa on kuitenkin takuut. Ne vanhat HJ:t ehkä toimi, mutta nämä uudemmat ei ole kovin kehuttavia. Esim. hilux minkä pitäisi kestää melkein mitä vaan niin ei todellakaan kestä mitään. Tutulla on menossa jo kolmatta perää, toista vaihdelaatikkoa ja toista turboa. Sen ex. mitsulla ei kuitenkaan ollut tuollaisia ongelmia ja onhan se vanhalla 80-luvun hiluxilla tehnyt samoja hommia ja siinäkään ei ollut tuollaisia vikoja. Uudet autot kun tungetaan täyteen kaikenmoisia sähköhärpättimiä niin ei ne vaan toimi. Daciasta ne kaikki puuttuu vakiona. EDIT: Löytyi noita XL7 versioita dieselinäkin. http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/4716961 Eikä ole edes kovin paljon ajettu. Viimeksi muokannut Nerd-O : 03.05.2012 08:03 |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Milläs noisa dustereissa kytkeytyy ne apupyörät "vetämään"... Noissa suikkeleissa nimenomaan kiehtoo tuo hinta ja se että nillä ei ole kierretty maapalloa + 10 kertaa. Ja jos maastoautoa kysellään niin citymaasturit ym.apupyörä vetoiset kannattaa varmaan unohtaa tai tulee varmasti pettymys kun 100 metrin jälkeen siellä mökkitiellä takapää halvaantuu kun se automaattikytkin ei jaksa välittää voimaa...
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]()
Onpas mielenkiintoinen ja asiallinen keskustelu. Tässä on ratas pyörinyt ensin Passatista citymaastureihin edeten kohti tuunattua tojo-bussia (
![]() Tässä joku jo sanoikin, että jos ei Vitaralla tietä pitkin pääse niin kyllä pitää alkaa sen tien kuntoa ihan vakavissaan miettiä. Niin ja saahan edellisen mallin Vitaraa tosiaan myös 7 paikkaisena, jos se on kynnyskysymys autoa hankittaessa. Silloin tosin auto on jo vähän vanhempi ja enempi rullattu.
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Maastoauto | Lanzari | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.01.2012 11:42 |
Ostetaan Maastoauto | Po18 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 11.06.2011 16:03 |
Ostetaan Maastoauto | JariKoo | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 30.10.2008 14:33 |
Maastoauto? | Metsässä | Chit-Chat | 48 | 06.02.2006 21:36 |
O: maastoauto | wallu | O/M/V Muut | 1 | 09.02.2005 13:34 |