Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.04.2013, 20:47
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Pajeron viat.


Meillä ammattikoulussa on parin pajeron isot takarunkojen mädät korjattu ja nykyään tiedetään kieltäytyä moisesta. On se vaan sen verta työlästä.

Eikös teitin pajeroissa moista vaivaa ole? Vai eikö niitä lasketa?

t. Ismo Ämmä

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.04.2013, 21:39
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti

Eikös teitin pajeroissa moista vaivaa ole? Vai eikö niitä lasketa?

t. Ismo Ämmä
Nyt on puhe vioista,ei ominaisuuksista
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.04.2013, 07:38
Julle vaan Julle vaan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.11.09
Sijainti: Sibbo
Viestit: 136
Perusasetus

On nuo Pajeron tyypilliset vikakohteet alaknu tulla aika tutuiksi kun tulee nyt 6 vuotta ja 150tkm juuri täyteen kahdella vanhalla Pajerolla ajettuna. Matkan varrella uusittu mm.

-kansi
-laturi
-startti
-naftaputkia
-jarruputkia, letkuja, satulan korjausarjaa, tietty paloja ja kenkiä
-1 alapallo, on uskomattoman kestävät nivelet jos vaan rasvaa eikä ole vaihdettu huonoja tarvikkeita
-apusimpukka, tarvikkeeseen voi laittaa rasvanipan
-vetonivelen suojakumeja, tarvikkeissa isot erot, toiset muovia toiset kumia
-lehtijousipakkoja useampi, kumiheloja jousenpäihin
-kardaanin ristikoita
-jakoremmejä ja stefoja, ainakin kolme kiristintä, niistä pettää rungon prässäys ja rulla menee vinoon ja lopuksi remmi rispaantuu reunasta ja hyppää yli. Kestävät 40-60tkm, merkki GMB.
-automaattinapalukot
-vaihdelaatikko
-takaoven saranatapit
-kytkinpaketti
-kytkimen työsylinteri
-ylätukivarren helat, löytyy timantilta kun kysyy numerolla, muuten myyvät koko tukivarren
-alipainepumpun öljyletku, tämä kannattaa uusia vaikka ennen kun hajoaa
-peltiä koppaan ja lattaa/palkkia runkoon noin kerran vuodessa, nyt toinen pajero menossa kun edellisen takarunko niin mätä ettei ollu inspiraatiota kolvata

On nää hyviä pelejä, halpoja, luotettavia ja helppoja korjata!

Molemmat rottelot vanhakoppasia, varaosapeli -91 ja ajoin 338-->480tkm ja nyt ajossa -87 ja kilsoja 440-->450tkm

Tällä hetkellä laittoa vailla olis mm. yks lati poikki takaa, pakosarjan seutuvilla pörisee, tankki kusee saumasta tai laipasta pitää tankata puoli tankkia kerrallaan....

Viimeksi muokannut Julle vaan : 26.04.2013 11:04
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.04.2013, 07:54
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Voisi ehkä samalla kertoa vuosimallin ja ajomäärän, niin voisi suhteuttaa korjauksia auton ikään ja kilometreihin.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.04.2013, 08:17
NorthRider:n Avatar
NorthRider NorthRider ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.11
Sijainti: Tornio
Viestit: 349
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluxMan Näytä viesti
Voisi ehkä samalla kertoa vuosimallin ja ajomäärän, niin voisi suhteuttaa korjauksia auton ikään ja kilometreihin.
hyvä idea! mulla -88 pätkä, hitsamista joutuu harrastan takarunkoon ihan tarpeeks ja vaihelaatikko pittää josaki vaiheesa käyttää pöyällä, sylkee öljyä mutta ei vielä mistä vaiheölppää lisätään??

Nii ja ajettu 550 000
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi...

Viimeksi muokannut NorthRider : 26.04.2013 19:39
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.05.2013, 20:37
suzukirby:n Avatar
suzukirby suzukirby ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.08
Sijainti: Isokyrö
Viestit: 113
Perusasetus

Runkoa on tullut hitsuuteltua paripäivää, huomenna jousipakat atomeiksi ja uudestaan kasaan jos vaikka latit olis sen jälkeen kaikki samaan suuntaan..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.05.2013, 22:12
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

538->600tkm 2.5td/IC pitkä vm-90. Välimalli kierrejousilla.

Naftaputkea, pieniä paikkoja runkoon, oikee etusen laakeri, vasen rt (oli vaihdettu nipaton tarvike), etulaikat+palat, paljon öljyä ja suodattimia, keinuvipuakseli, jakolaatikko tiivistetty uudestaan. Vaihdelaatikossa oon pitäny 4L öljyä. Tuota ei ole vielä ikinä avattu ja tuskin tarviikaan. (vahvempi "canter")

Tosi vahva peli ollu. Vähän kun silmäilee etukäteen ja pitää järjen päässä ku ajelee ni tosi pienillä korjauksilla selviää ku ennakoi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.08.2013, 17:46
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Tuli sit taas meidän talouteenkin pajero -88- 2.5TDIC, vaikka ei enää pitänyt tulla.

Edellisessä pajerossa (-87- 2.5TD) meni aikoinaan jakoremmi poikki ja nostajat säpäleiksi tietty sen myötä, ja sitten kun vaurioita korjailin niin totesin et nokka-akselin nokatkin oli aivan loppu, samoin kuin kaikissa varastossa olevissakin. Muistaisin et silloin jossain olis mainittu että liukunostajien tilalle sopeisi uudemmasta mallista rullanostajat, pitääkö muistikuva paikkaansa? Jos pitää, niin minkä vuotisissa on rullanostajat ja pitääkö nokka-akseli vaihtaa myös vai pelkästään venttiilikoneisto?
Niin, kai tässä nykyisessä IC mallin koneessakin liukunostajat ovat (-88- 2.5TDIC) ? Yritin kurkkia öljykorkin reiästä mut en nähnyt.

Sitten vielä sellainen. Onko jollain kokemusta siitä et mikä mahtaa päästää julmetun pahan kuuloisen "kiljauksen" koneen sammuessa ja saman äänen hieman miedompana käynnistäessä? Sillä ei ole merkitystä onko kone lämmin tai kylmä. Konehuoneesta ääni vaikuttaisi tulevan ja hiukan sellainen tunne et jakopään suunnasta. Ei kuulosta perinteiseltä remmien vinkaisulta, vaan paljon "pelottavammalta".

Eikä siinä vielä kaikki. Onko joku hyväksi todettu laatikkoöljy jonka kanssa kakkonenkin menisi hiukan kivammin päälle? Nyt hiukan nahistaa kumpaankin suuntaan vaihtaessa, eikä viitseisi tähän hätään ruveta synkrojakaan vaihtamaan. Ja mites se laatikoiden öljyjen vaihto tai lähinnä täyttö tehtiinkään oikein ettei kumpikaan laatikoista jäisi vajaalle öljylle? Kun näissähän ilmeisesti yleensä valskaa laatikoiden välissä oleva tiiviste ja litkut menee sekaisin pää ja jako vaihteiston välillä. Paras taitaisi olla kun poraisi laatikoiden välille reilun kanavan niin pysyisi öljyn pinta samana molemmissa laatikoissa. Laatikkona tässä on se ns.isolaatikko Canterin loota.

Paljon on tehty ja paljon ois vielä tehtävä, onneks edellinen omistaja oli tehnyt rungon jo uusiksi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.08.2013, 20:24
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Tuli sit taas meidän talouteenkin pajero -88- 2.5TDIC, vaikka ei enää pitänyt tulla.

Edellisessä pajerossa (-87- 2.5TD) meni aikoinaan jakoremmi poikki ja nostajat säpäleiksi tietty sen myötä, ja sitten kun vaurioita korjailin niin totesin et nokka-akselin nokatkin oli aivan loppu, samoin kuin kaikissa varastossa olevissakin. Muistaisin et silloin jossain olis mainittu että liukunostajien tilalle sopeisi uudemmasta mallista rullanostajat, pitääkö muistikuva paikkaansa? Jos pitää, niin minkä vuotisissa on rullanostajat ja pitääkö nokka-akseli vaihtaa myös vai pelkästään venttiilikoneisto?
Niin, kai tässä nykyisessä IC mallin koneessakin liukunostajat ovat (-88- 2.5TDIC) ? Yritin kurkkia öljykorkin reiästä mut en nähnyt.

Sitten vielä sellainen. Onko jollain kokemusta siitä et mikä mahtaa päästää julmetun pahan kuuloisen "kiljauksen" koneen sammuessa ja saman äänen hieman miedompana käynnistäessä? Sillä ei ole merkitystä onko kone lämmin tai kylmä. Konehuoneesta ääni vaikuttaisi tulevan ja hiukan sellainen tunne et jakopään suunnasta. Ei kuulosta perinteiseltä remmien vinkaisulta, vaan paljon "pelottavammalta".

Eikä siinä vielä kaikki. Onko joku hyväksi todettu laatikkoöljy jonka kanssa kakkonenkin menisi hiukan kivammin päälle? Nyt hiukan nahistaa kumpaankin suuntaan vaihtaessa, eikä viitseisi tähän hätään ruveta synkrojakaan vaihtamaan. Ja mites se laatikoiden öljyjen vaihto tai lähinnä täyttö tehtiinkään oikein ettei kumpikaan laatikoista jäisi vajaalle öljylle? Kun näissähän ilmeisesti yleensä valskaa laatikoiden välissä oleva tiiviste ja litkut menee sekaisin pää ja jako vaihteiston välillä. Paras taitaisi olla kun poraisi laatikoiden välille reilun kanavan niin pysyisi öljyn pinta samana molemmissa laatikoissa. Laatikkona tässä on se ns.isolaatikko Canterin loota.

Paljon on tehty ja paljon ois vielä tehtävä, onneks edellinen omistaja oli tehnyt rungon jo uusiksi.
Omaan 88 palleroon on vaihdettu joskus aikoinaan rullakeinu kansi kun entisessä oli leikannut nokka kiinni,on ACM-merkkinen. Käsitykseni mukaan nokka on myös erinlainen rullakeinu vs. liukukeinu kansissa,eli kaikki hilut menis käytännössä vaihtoon.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rungon korjaukset Pafo Tekniikka & Jutustelu 15 12.08.2015 10:06
Valmet 8400 korjaukset... jyrden Chit-Chat 17 13.02.2013 00:11
Pajeroiden osien sopivuus Tiikeritapaus Tekniikka & Jutustelu 6 26.02.2009 20:26
Pajeroiden vaihdelaatikot? 2.3td ja 2.5td piparix Tekniikka & Jutustelu 1 31.01.2007 21:10
Veten huollot ja korjaukset.... Yleiset 0 05.09.2002 23:53


Sivu luotu: 16:47 (GMT +2).