![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pajeron viat.Meillä ammattikoulussa on parin pajeron isot takarunkojen mädät korjattu ja nykyään tiedetään kieltäytyä moisesta. On se vaan sen verta työlästä. Eikös teitin pajeroissa moista vaivaa ole? Vai eikö niitä lasketa? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#3
|
|||
|
|||
![]()
On nuo Pajeron tyypilliset vikakohteet alaknu tulla aika tutuiksi kun tulee nyt 6 vuotta ja 150tkm juuri täyteen kahdella vanhalla Pajerolla ajettuna. Matkan varrella uusittu mm.
-kansi -laturi -startti -naftaputkia -jarruputkia, letkuja, satulan korjausarjaa, tietty paloja ja kenkiä -1 alapallo, on uskomattoman kestävät nivelet jos vaan rasvaa eikä ole vaihdettu huonoja tarvikkeita ![]() -apusimpukka, tarvikkeeseen voi laittaa rasvanipan -vetonivelen suojakumeja, tarvikkeissa isot erot, toiset muovia toiset kumia -lehtijousipakkoja useampi, kumiheloja jousenpäihin -kardaanin ristikoita -jakoremmejä ja stefoja, ainakin kolme kiristintä, niistä pettää rungon prässäys ja rulla menee vinoon ja lopuksi remmi rispaantuu reunasta ja hyppää yli. Kestävät 40-60tkm, merkki GMB. -automaattinapalukot -vaihdelaatikko -takaoven saranatapit -kytkinpaketti -kytkimen työsylinteri -ylätukivarren helat, löytyy timantilta kun kysyy numerolla, muuten myyvät koko tukivarren -alipainepumpun öljyletku, tämä kannattaa uusia vaikka ennen kun hajoaa -peltiä koppaan ja lattaa/palkkia runkoon noin kerran vuodessa, nyt toinen pajero menossa kun edellisen takarunko niin mätä ettei ollu inspiraatiota kolvata ![]() On nää hyviä pelejä, halpoja, luotettavia ja helppoja korjata! Molemmat rottelot vanhakoppasia, varaosapeli -91 ja ajoin 338-->480tkm ja nyt ajossa -87 ja kilsoja 440-->450tkm Tällä hetkellä laittoa vailla olis mm. yks lati poikki takaa, pakosarjan seutuvilla pörisee, tankki kusee saumasta tai laipasta pitää tankata puoli tankkia kerrallaan.... Viimeksi muokannut Julle vaan : 26.04.2013 11:04 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Voisi ehkä samalla kertoa vuosimallin ja ajomäärän, niin voisi suhteuttaa korjauksia auton ikään ja kilometreihin.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nii ja ajettu 550 000 ![]()
__________________
Siinä hetken aikaa tuumailtuani totesin, että asiat menivät yllättävän nopeasti vituiksi... ![]() Viimeksi muokannut NorthRider : 26.04.2013 19:39 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Runkoa on tullut hitsuuteltua paripäivää, huomenna jousipakat atomeiksi ja uudestaan kasaan jos vaikka latit olis sen jälkeen kaikki samaan suuntaan..
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
538->600tkm 2.5td/IC pitkä vm-90. Välimalli kierrejousilla.
Naftaputkea, pieniä paikkoja runkoon, oikee etusen laakeri, vasen rt (oli vaihdettu nipaton tarvike), etulaikat+palat, paljon öljyä ja suodattimia, keinuvipuakseli, jakolaatikko tiivistetty uudestaan. Vaihdelaatikossa oon pitäny 4L öljyä. Tuota ei ole vielä ikinä avattu ja tuskin tarviikaan. (vahvempi "canter") Tosi vahva peli ollu. Vähän kun silmäilee etukäteen ja pitää järjen päässä ku ajelee ni tosi pienillä korjauksilla selviää ku ennakoi. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuli sit taas meidän talouteenkin pajero -88- 2.5TDIC, vaikka ei enää pitänyt tulla.
Edellisessä pajerossa (-87- 2.5TD) meni aikoinaan jakoremmi poikki ja nostajat säpäleiksi tietty sen myötä, ja sitten kun vaurioita korjailin niin totesin et nokka-akselin nokatkin oli aivan loppu, samoin kuin kaikissa varastossa olevissakin. Muistaisin et silloin jossain olis mainittu että liukunostajien tilalle sopeisi uudemmasta mallista rullanostajat, pitääkö muistikuva paikkaansa? Jos pitää, niin minkä vuotisissa on rullanostajat ja pitääkö nokka-akseli vaihtaa myös vai pelkästään venttiilikoneisto? Niin, kai tässä nykyisessä IC mallin koneessakin liukunostajat ovat (-88- 2.5TDIC) ? Yritin kurkkia öljykorkin reiästä mut en nähnyt. Sitten vielä sellainen. Onko jollain kokemusta siitä et mikä mahtaa päästää julmetun pahan kuuloisen "kiljauksen" koneen sammuessa ja saman äänen hieman miedompana käynnistäessä? Sillä ei ole merkitystä onko kone lämmin tai kylmä. Konehuoneesta ääni vaikuttaisi tulevan ja hiukan sellainen tunne et jakopään suunnasta. Ei kuulosta perinteiseltä remmien vinkaisulta, vaan paljon "pelottavammalta". Eikä siinä vielä kaikki. Onko joku hyväksi todettu laatikkoöljy jonka kanssa kakkonenkin menisi hiukan kivammin päälle? Nyt hiukan nahistaa kumpaankin suuntaan vaihtaessa, eikä viitseisi tähän hätään ruveta synkrojakaan vaihtamaan. Ja mites se laatikoiden öljyjen vaihto tai lähinnä täyttö tehtiinkään oikein ettei kumpikaan laatikoista jäisi vajaalle öljylle? Kun näissähän ilmeisesti yleensä valskaa laatikoiden välissä oleva tiiviste ja litkut menee sekaisin pää ja jako vaihteiston välillä. Paras taitaisi olla kun poraisi laatikoiden välille reilun kanavan niin pysyisi öljyn pinta samana molemmissa laatikoissa. Laatikkona tässä on se ns.isolaatikko Canterin loota. Paljon on tehty ja paljon ois vielä tehtävä, onneks edellinen omistaja oli tehnyt rungon jo uusiksi. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rungon korjaukset | Pafo | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 12.08.2015 10:06 |
Valmet 8400 korjaukset... | jyrden | Chit-Chat | 17 | 13.02.2013 00:11 |
Pajeroiden osien sopivuus | Tiikeritapaus | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 26.02.2009 20:26 |
Pajeroiden vaihdelaatikot? 2.3td ja 2.5td | piparix | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 31.01.2007 21:10 |
Veten huollot ja korjaukset.... | Yleiset | 0 | 05.09.2002 23:53 |