![]() |
Pajeroiden viat ja korjaukset!
Pistettääs tänne jos on jotaki hajonnnu ja miten aiottaan korjata? nii saapi kattoa neuvoa jos itellä hajoaa sama osa :) ja laitettaan vielä osat mitä käytettiin, mitä makso ja mistä ostettiin :)
|
Ei kai pajerot hajoa..Omasta möhköstä ei ole hajonnu mitään..viimmeesen moottori remontin jälkeen..
|
Ite jouduin puolen miljoonan huollossa vaihtaan tuhkakupin hehkun on ne kyllä heikkoja. Motonetistä ostin ihan uuden, mutta jospa tuo nyt menis taas sinne miljoonaan :D
|
Minä oon wuntsikan joutunnu vaihtamaan kerran taikka kaks.
No joo, säädin lukot viikko sitten, nyt pitää joka ovessa. Vissin noi saranatapit on aika meltoa kamaa.. |
Lainaus:
Ja mulla mennee tankit, pa linjat, sun muut uusiksi :mad::D |
Meikäläinen ku on periaatteessa käyny läpi tuon omani, kopalla ajettu 540tkm ja tekniikalla vajaa 300tkm. Ite en oo tainnu hurruutella ku jonku vähän reilu 10tkm.
Oikeastaan mitään normaalia huoltoa kummempaa ei oo tarttenu tehä/tullu vastaan. Eli siis kuluvia osia. Mitä nyt muutama reikä paikata mikä kuuluu tän ikäsillä asiaan! Ei näitä pajeroita kyllä haukkua voi, oma pelannu ku unelma ja samoten myös mitä tutuilla ollu.. Ne kansi ja laatikohommat on ihan huuhaata, meneehän noita muistaki. Ainakin siis sillon ku pidetään ne lämmöt ja ahdot kurissa niin eiköhän se kansi kestä niinku muissaki. Laatikot on kyllä ollu lujia nuissa vanhemmissaki ku niillä muutama syksy ajeltu pyynnissä! Voimasiirron osien kestävyydestä ei maha ees tarvia kiistellä muiden kans, en oo kuullu ainakaan että kellään ois näistä niitä levenny jos tuota edellämainittua laatikkoa ei lasketa :) Sähköt tuossa omassa vähän vittuilee ja kun nuo autosähköt on niin pirullisia korjailla, varsinki nää helvetin maa-ohjatut japsit :mad: |
Molemmilta puolilta on mennyt ulommat vetonivelet sen jälkeen kun siirryin 35 tuumasiin renkaisiin. Ja lommojakin tulee ihan itekseen:D
|
Nyt semmonen yhteensopivuuskysymys. Passaako pitkän ja pätkän mallien pallonivelet, raidetangot, tukivarret, vetoakselit sun muut päikseen?? eli oos siellä samat hilut pitkisä ja pätkisä, entäs onko kaikisa Gen 1:ssä samat osat? että jos tillaan vetarin, niin onko väliä onko se -87, -88, -89?? Entäs nuot vetarien suojakumit, minkälaiset minun pitäs tilata, molemmilla puolilla on rikki, niin vaihtohomma eessä. :mad:
|
ja muutenkin saa pistää osien sopivuuesta tänne, esim ovet, konepellit
yms. u know? :) |
Aiheeseen ei liity mutta legendaarinen avatarkuva, puutkin kasvaa vinoon :D
|
:D
|
Lainaus:
|
Onko lauantaina ajokunnossa?
Jos, niin tuonne koittamaan renkaan pitoa, tai ainakin makkarat paistamaan: http://forums.offipalsta.com/showpos...4&postcount=45 |
En tiiä saanko kuntoon, mutta voishan tuota tulla vaikka ei saiskaan! :) monelta sielä häppeninki alkaa??
Lukihan se siinä :D |
Empä mie taija keretä saaha kuntoon ko puuttuu se Rockyn ilmanputsari ja polttoaine letkua pitäs ostaa että sais tuon varatankin kiinni, mutta ko ei ole rahhaa :mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: :mad:
Muuten, voiko polttoainelinjan tehä pelkästään siitä pa-letkusta, vai pittääkö siinä olla sitä kupariputkea?? :o |
Lainaus:
|
Motonetin ja bilteman letkut kannattaa jättää hyllyyn sitte. Hapertuu luvattoman nopeasti.
|
Lainaus:
|
Mistä kannattaa kysellä jakikseen ketjua, ja mitä maksaa?
|
Ykköskoppaseen timantilta, 600€ tai purettuna jostakin jopparilta. Kakkoskoppasen ss lootaan löytyy teollisuusketjua mun käsityksen mukaan pikkusen edukkaammin kun tuo 600€.
|
Pajeron viat.
Meillä ammattikoulussa on parin pajeron isot takarunkojen mädät korjattu ja nykyään tiedetään kieltäytyä moisesta. On se vaan sen verta työlästä.
Eikös teitin pajeroissa moista vaivaa ole? Vai eikö niitä lasketa? t. Ismo Ämmä |
Lainaus:
|
On nuo Pajeron tyypilliset vikakohteet alaknu tulla aika tutuiksi kun tulee nyt 6 vuotta ja 150tkm juuri täyteen kahdella vanhalla Pajerolla ajettuna. Matkan varrella uusittu mm.
-kansi -laturi -startti -naftaputkia -jarruputkia, letkuja, satulan korjausarjaa, tietty paloja ja kenkiä -1 alapallo, on uskomattoman kestävät nivelet jos vaan rasvaa eikä ole vaihdettu huonoja tarvikkeita:eek: -apusimpukka, tarvikkeeseen voi laittaa rasvanipan -vetonivelen suojakumeja, tarvikkeissa isot erot, toiset muovia toiset kumia -lehtijousipakkoja useampi, kumiheloja jousenpäihin -kardaanin ristikoita -jakoremmejä ja stefoja, ainakin kolme kiristintä, niistä pettää rungon prässäys ja rulla menee vinoon ja lopuksi remmi rispaantuu reunasta ja hyppää yli. Kestävät 40-60tkm, merkki GMB. -automaattinapalukot -vaihdelaatikko -takaoven saranatapit -kytkinpaketti -kytkimen työsylinteri -ylätukivarren helat, löytyy timantilta kun kysyy numerolla, muuten myyvät koko tukivarren -alipainepumpun öljyletku, tämä kannattaa uusia vaikka ennen kun hajoaa -peltiä koppaan ja lattaa/palkkia runkoon noin kerran vuodessa, nyt toinen pajero menossa kun edellisen takarunko niin mätä ettei ollu inspiraatiota kolvata:D On nää hyviä pelejä, halpoja, luotettavia ja helppoja korjata! Molemmat rottelot vanhakoppasia, varaosapeli -91 ja ajoin 338-->480tkm ja nyt ajossa -87 ja kilsoja 440-->450tkm Tällä hetkellä laittoa vailla olis mm. yks lati poikki takaa, pakosarjan seutuvilla pörisee, tankki kusee saumasta tai laipasta pitää tankata puoli tankkia kerrallaan.... |
Voisi ehkä samalla kertoa vuosimallin ja ajomäärän, niin voisi suhteuttaa korjauksia auton ikään ja kilometreihin.
|
Lainaus:
Nii ja ajettu 550 000 :D |
Sivu luotu: 04:16 (GMT +2). |