![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
||||
|
||||
![]() Lyhennystä perään.Lainaus:
Keveneekin joka palan verran minkä pois saa. Takapyörän aukoistakin saa ottaa muutaman kilon verran rautaa pois jotta tulee kaaret pyörän muotoisiksi. On vaan kaikennäköistä akuutimpaa hommaa jotka pitää saada ensin alta pois. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#152
|
||||
|
||||
![]() Takajarrut.
Menisn sitten taas sieltä mistä aita on matalin, eli ostin maastoon pudoneiden takajarru osien tilalle uudet ja huomenna olis tarkoitus jäädä töihin jarrut ja etuvetari ehjäämään.
Jarrukilpiä ei ollut kellään uutta myydä joten korjataan hajonnut. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 17.04.2013 11:40 |
#153
|
||||
|
||||
![]() JEgoNEERin takajarrut
Empäs mennytkään sieltä mistä aita on matalin.
Kun purin räjähtänyttä takajarrua niin samalla tiirailin "ehjän" jarrun suuntaan ja jotenkin sekin näytti oudolta. Tarkempi tarkastelu selvitti että senkin puhkiruostunut jarrukilpi oli jo kiero ja juuri repeytymässä irti!! Purin sitten takajarrut poijjes ja meinasin jotta oikasen ja hitsaan nuo tuosta. Vaan olipas kummatkin kilvet niin pahasti puhkiruostuneet, kierot joka suuntaan ja kananmunanmuotoisetkin jotta päätin unohtaa rumpujarrut ja siirty suunitelmaan B. Suunitelma B on jotta kuulin 4x4 Partsin Jarnolta Isuzsu Trooperin takalevyjen käyvän jaoltaan suoraan tuonne ja niille hidastimiksi tilasin T4 Transporterin taka jarrusatulat, palat ja kiinnikkeet kun niissä on käsijarrukin. Tarvii sitten vaan enään sovittaa nämä kaikki yhteen ja toimiviksi. Olin jo US-Partsista hakenut rumpujarrujen kamat vaan palautin ne ja sain rahnat takas. Kuukauden päästä on Jatilassa safarin veto ja siiheksi koitetaan saada takajarrut uuteen uskoon. Jos en saa siiheksi kuntoon niin nytkin pystyy ajamaan maastossa kun etujarrut hidastaa menoa ja jatilan maastot kun ei ole mitään vuoristoa. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#154
|
||||
|
||||
![]()
Jos saat nuo palat soviteltua paikalleen, niin kannattaa sitä käsijarrua käytellä ahkerasti. On ainakin T4:n tapauksessa aika usein jumissa nuo käsijarruvivut, mutta ehkäpä katukäytössä suolaa lentää niihin vähän enemmän kun tässä tapauksessa.
|
#155
|
||||
|
||||
![]() T4 hidastin.
Jep, Ei lennä suolaa vaan voipi saada mutakylpyjä eikä insinjöörit ole tainnut moista ottaa huomioon?? Tarvii katella kun saa osat käsiin.
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#156
|
|||
|
|||
![]()
Ohi aiheen mutta sullahan oli tossa jeepissä AMC 360 kone?
Mulla on CJ7 sama mutta manuaaliaskilla vissiin tremekin aski jakoaskia en muista?! meneekö toi th400 siihen suoraan kiinni (en tiedä noista automaateista mitää) Jos ja kun menee niin mitkä jakoaskit siihen sopii jatkoks? Niin ja paljos tolla Th400+jako askilla on pituutta? Kiinnostais kovasti istuttaa tohon CJ7kaan kans tomaatti.... Niin ja löytyskö sulta valupakosarjoja?? |
#157
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#158
|
|||
|
|||
![]()
Lisätään vielä että chevyn jakolaatikot jotka ovat olleet th400 perässä sopivat jeepin th400 toosaan jos vaihtaa chevyn ulostuloakselin.
Jeepin toosa on "kierretty" Chevyn toosaan verrattuna joka voi aiheuttaa pientä soveltamista kun jakis istuu eri kulmassa. |
#159
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#160
|
||||
|
||||
![]() TH 400
Terve
Tuossahan Jamant ja Samppas jo kerkesikin jo vastailla sun kysymyksiin ja minulle jääkin enään muutama. Jep on AMC 360 V8, 5,9 litranen kone, savuttaapi jo muuten aika lailla. Voin mitata TH400 ja Q-T jakoaskin pituuden joku päivä kun muistan. TH400 on 675mm pitkä. Kardaania voi aina lyhentää. Mulla on toinen tekniikka irtona ja tarvis ottaa kone auki ja perus kunnostaa se tän nykysen savuttavan ja öljyä vuotavan tilalle. Kumasssakin koneessa on kiinni valupakosarjat. t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#161
|
|||
|
|||
![]()
Quadratrac sopii chevyn laatikkoon kun vaihtaa jeepin ulostuloakselin.
|
#162
|
|||
|
|||
![]()
Olisko siitä myydä valusettiä?
Mulla on hedmanin pitkät peltisatsit ja tulee runkolinjan ulkopuolelle joten pöntöt menee aina leimaavarten uusiks.... jos sattus vielä oleen dog-legs kansille niin olisin oikein kiinnostunut ostamaan parin... Juu ja pitää miettiä tuota automaattia tän kesän vetelen ainakin noilla. Paitsi jos jostain saan sopu rahaan bolt on setin (aika aina kortilla) niin sitten vois kiinnostaa |
#163
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mulla on yks AMC-kuorinen TH-400 tehdaskorjattu vaihteisto, turbiini ja modulaattori puuttuu, ylimääräisenä, jos joku tarvii, tosin voin sen pitää vara-askina...
__________________
Killing time is not murder |
#164
|
||||
|
||||
![]() Pakosarjat
Morjens
Itseäni voisi kiinostaa vaihtaa valusarjat peltisatsiin? Koiran jalka (dog-legs) kansi ei sano minulle yhtään mitään? Näisss minulla tiettävästi alkuperäistä kaikki. t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#165
|
||||
|
||||
![]()
Dog-leg on -70 ja uudemmat, pakokanavan muoto muistuttaa koiranjalkaa, katso tiivisteen reikää: http://www.jamant.fi/pakosarjantiivi...08-p-1682.html , reunimmaiset reiät lähinnä, vertaa vanhempaan suunnikkaan muotoiseen kanavaan: http://www.jamant.fi/pakosarjantiivi...64-p-1016.html
__________________
Killing time is not murder |
#166
|
|||
|
|||
![]()
Jamantilta taasen tyhjentävä vastaus. Tuosta selviää parhaiten.
Noissa on huhu puheiden mukaan huima ero virtausten kannalta. Joo voisin vaikka myydä / vaihtaa noi peltisatsi mutta niistä on revennyt yksi putkilähtö laipasta helppo hitsata... Tosin mieluusti pitäisin ne itsellä jos tosta vaikka joskus tulee puhdas citymaasturi =) Olisin kiinostunut ostamaan taikka vain vaan lainaamaan? Jos lainaat niin teetän tässä pajalla itse lyhyet terässarjat "samoilla" spekseillä. Tietysti ne olis helppo tehdä paikallakiin mutta en saa autoa tähän pajalle millään sopimaan. Kotona en jaksa/kerkiä niitä tekemään ei kyllä oo kunnon vehkeitäkää.... Eli lyhyesti jos lainaat niin olis paras... Voidaan katsoa vaikka jotain pks lähtölaippoja tai jotain muuta jos tästä pajalta saisin jotain kivaa aikaseks.... |
#167
|
||||
|
||||
![]() Koiran jalka?
Ok. JEgoNEER on -77 ja tuo vara kone näyttäis olevan varmaan ehkä uudemmasta.
t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#168
|
||||
|
||||
![]() Takajarrut levyiksi!
No niin, nyt sain jarruosat ja hyvin mahtuu ainakin Isuzsun levy paksuudeltaan porterin jarrusatulaan palojen väliin.
Palojen kiinitys osat onkin näköjään ammattilaisille tarkoitetut kun en ainakaan keksi kuinka noilla peltipalasilla saa nuo palat pysymään satulassa? Ikinä en oo joutunut porterin jarruja työstämään. Jahka asia selviää niin sitten ruvetaan suunittelemaan hevi raudasta jarrukilpeä johon saapi satulan kiinni ja se kiinni tuon alemman kuvan akselin laipan neljän pultin alle. Tästä varmaan puuttuu vielä jotain oleellista? Ei tuo käsijarru systeemi niin muta aralta näytä. Vivun alla on kumitiiviste ja jos siitä saa veden sisään niin eiköhän ala paikat jäykistymään. No onneksi on työkaverina porter osaamista yllinkyllin, saavat valaista asiaa?. Kiristelin u lenkkien mutterit ja huomasin jotta viime kerran jälkeen on akselin ja pakkojen väliset kiilat poistuneet maastoon?? No nyt mennään sitten ilman. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 19.04.2013 17:51 |
#169
|
||||
|
||||
![]()
Sulta puuttuu ne bracketit, joihin ne palat tulee ja johon satulakin kiinnittyy!!!
__________________
Killing time is not murder |
#170
|
||||
|
||||
![]() Taka jarrut levyiksi.
Jep, niitä kyselin myös vaan sanottiin että satulat tulee suoraan akseliin kiinni?? Ei osannut Fixuksen myyjä myydä.
![]() Saman näköinenhän tuo on kuin JEgoNEERin etusatulat, niissä vaan ei oo tota kässäriä. Liukuvat tapeissa. Tarvii mennä kyselee ensi viikolla. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 19.04.2013 18:28 |
#171
|
||||
|
||||
![]()
No ei ne niitä tarvikeliikkeessä myykkään, kun ei ne oo kuluvia/rikkimeneviä osia, joko haet ne marmoritiskiltä tai sitten autopurkaamolta/AVK:lta!!!
__________________
Killing time is not murder |
#172
|
||||
|
||||
![]() Osa?
Jep, Tarvii käydä kattoo Hertsikan Volkkarilta minkä näköstä osaa ollaan vailla ja montako kultaharkkoa se sielä maksaapi. Sitten katellaan löytyiskö käytettynä.
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#173
|
||||
|
||||
![]()
Myin joskus kauan sitten Jeepin etuakselin spindlet, jarrukilvet, satulat ja levyt jannulle joka suunnitteli niitä taka-akseliin Wagoneeriin, oli kyllästynyt pyörien putoamiseen vetarin katketessa ja taisi sanoa pistävänsä napalukotkin sinne, pääsisi nilkuttamaan etuvedolla pois jos tulee vaurioita taka-akseliin. Pääsiköhän ne osat siihen käyttöön?
Ja mitä tuohon Th 400+QT juttuun tulee, niin mulla olisi BOP (Buick, Oldsmobile, Pontiac) jakoinen Th400 Jeepin ulostuloakselilla (oli 5.7D Wagoneer Limited:issä), jos joku tarvii akselia tai koko lootaa johonkin. |
#174
|
||||
|
||||
![]() TH 400 + QT
Itekkin kattelin yhtä irto etuakselia sillä silmällä vaan kardaani menee laidasta laitaan ja joutuis tekeen uusiksi akseli putket joten näillä mennään.
TH 400 saat varmaan kaupaksi vaan Quodra-Track jakoloota on auttamatta ulkona maastokäytöstä kun siihen ei saa enään kuin ketjua jos jotain hjaoaa. Itselläni on kolme Q-T jakolootaa joista olen vielä ehjät osat kokoamalla yhteen saanut tähän menessä toimivan, vaan viimeksi hajosi 5mm levyinen osin ontoksi työstetty lukko hammaspyörä ja jos se hajoaa seuraavan kerran niin sitten on varaosat multa loppu ja sitten Q-T jakolootien loput osat paan myyntiin tai romikseen. t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 20.04.2013 10:11 |
#175
|
||||
|
||||
![]()
TH 400 saat varmaan kaupaksi vaan Quodra-Track jakoloota on auttamatta ulkona maastokäytöstä kun siihen ei saa enään kuin ketjua jos jotain hjaoaa.
t. Ismo Ämmä[/QUOTE] Se on ikävä juttu, kun normaali käytössä Quadra-Track on ehdottomasti paras jakari mitä on olemassa! Mulla oli vuosia sitten työmatka mutkaista pikkutietä n.20km ja ajelin rauhassa Wagoneerilla 70-80km/h kesät ja talvet. Kesällä alkoi eräs Mini Cooper ohittelemaan joka päivä minua, talvella kummasti muuttui asiat toisinpäin, Mini oli tientukkona joka päivä! |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:jeep wagoneer -79 | savu | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 15.03.2006 21:24 |
M: Jeep Wagoneer -78 | julli | O/M/V Muut | 5 | 24.10.2005 08:04 |
Wagoneer pickup? | Cental73 | Chit-Chat | 11 | 01.08.2005 22:48 |
jeep wagoneer? | Range73 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.07.2005 08:46 |
M:Jeep Wagoneer | O/M/V Muut | 0 | 27.11.2003 22:50 |