![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Napalukot
![]() mikä ihana tekosyy "Jäin kiinni, mutta vain koska unohdin laittaa napalukot kiinni" Onhan evoluution pitänyt kehittää joku keino erottaa helposti tekniikkaan orientoituneet ihmiset niistä, jotka eivät täysin ymmärrä työkalujaan. Ja on pakko olla myös keino erottaa ne, jotka eivät osaa selittää asiaa riittävän ymmärrettävästi ![]() Sopisi varmasti moneen tekniikan alan kouluun ja työpaikkaan pääsykoekysymykseksi: Selitä mitä eroa on napalukolla (eli ns. vapaanavalla) ja tasauspyörästön lukolla. Bonustehtävä: Selitä mitä eroa on kytkettävällä ja jatkuvalla nelivedolla. Extrabonus: Mikä on maailman paras automerkki? Kaverilla on ollu pari vuotta L-200 mitsu ja mulla taas aika ajoin kova selityspalaveri napalukkojen toiminnasta. Ymmärtää jo, että se ei ole tasauspyörästön lukko, mutta ei ymmärrä niiden toiminnan syvintä olemusta, vieläkään. Kyllä sen vielä joskus ehkä saa tajuamaan ![]() Vielä paluu itse aiheeseen: Viime viikonloppuna piti baarissa taas kerrasta korjata väärä uskomus: Land Cruiser ei ole Lantikka!
|
||||
|
||||
![]()
Ei se aina ihan helppoa ole.Muuan kaveri(ei nimiä),kokemusta maastoilusta hiluksilla,oli ottanut koeajoon uudemman hiluksin.
Soitteli minulle,että viitsisinkö tulla hakemaan montun pohjalta pois.Pajerolla sinne kannustamaan,että noin uusi tojo kyllä kiipeää pois kun kerran pajellakin pääsee. Oli meinaan napalukot auki.....ja takuulla on saanut siitä vuosia kuulla. |