![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Onko kenelläkään tästä komemusta: PicoSope 2204A ?
Tuntuu olevan juttua tämän käytöstä youtubessa jonkin verran. Tuosta laitesarjasta on autokorjaamokäyttöön tarkoitettu versio mutta se on jo suhteelisen hinnakas. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Eikö tuo pico ole ihan vaan oskilloskooppi, eikä testeri? En nyt jaksa käydä tarkistaan.
Ei sillä, kyllähän oskilloskoopille on korjaamolla käyttöä jos sen päälle älyää. Olikohan just tuo boschin kts540, eli mokkula ja erillinen läppäri, jossa anturiarvoja sai valittua vain 8 kerrallaan näkyville ja niitä ei saanu sujuvasti vaihdettua. Kyllä savusi pää, kun jeesuksen vanha tech2 näytti ne paljon sujuvammin. Toki edellisen työmaan kts:sän mokkulassa oli myös 2 kanavainen oskilloskooppi joka toimi samasta softasta kuin diagnostiikkakin. Uusissa tais olla supistunu 1 kanavaiseen? Edit: se tossa boschiss oli myös hyvää, että mokkulan ja läppärin välillä bluetoothyhteys joka toimi hyvin. Ei tarvinnu välijohdon kans värkätä.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Juu, se on oskiloskooppi.
Toi ilmeisesti pystyy tulkkaamaan can väylästä tietoo, siitä en tiedä onko mitään hyötyä . Obd mokkula jos tietenkin halua tietää mitä siellä liikkuu. Lähinnä kiinnosti käyttökokemuksia kysyä jos kyseistä härveliä olis jollain kaytössä. Viimeksi muokannut zuitsisti : 21.03.2021 22:24 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Normi tallaaja ei moisesta ymmärrä hönkäsen pöläystä.
|
|
#6
|
|||
|
|||
Paljonko on riittävästi?Lainaus:
Ei koskaan ole käynyt mielessä lukea esim. vikakoodeja tuolla okilloskoopilla: Vikakoodit, ja muu Can-väylän tieto on käsittääkseni Bittitietoa, siis joko "1 tai nolla" Toki, kun/jos oskilloskoopissa on "nauhoitus" niin saahan sieltä esiin nuo "nollat ja ykköset" Mutta miten nuo miljoonat/miljardit nollat ja ykköset kertoo mikä vikana? Toki, jos "oskilloskooppi" on varustettu tietokoneella, jossa sopivat ohjelmat, niin silloin onnistuu, mutta sitä kutsuttiin taannoin analysaattoriksi.... Minä ole hakenut Oskilloskoopilla vikoja, yleensä sillä periaatteella että "nauhoitan" molempia kanavia, ja siitä näkee sen, että jos joku anturi lähettää "virheellistä" dataa, ja sekunnin osan kuluttua tulee vikatila.... Toinen, mitä olen oskilloskoopilla yrittänyt hakea; on laturin diodivika, siis tuosta tasasuunnatusta 3-vaihesähköstä löytyy "kuoppa" kun diodi on palanut... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Jos noita netin höpinöitä uskoo, tämän (Picoscope 2204A) pitäisi siis niistä nollista / ykkösistä saada aikaan ihan teksitä, tosin tähän hommaan varmaankin toi obd mokkula hoitaa varmaan kyllä tehtävänsä.
Edit: Jaa niin tässä tapauksessa toi tietokone varmaan hoitaa tuon tulkauksen varmaan... Missä henkilökohtaisesti lähti kiinnostamaan tuo oskiloskoopin autohommisa käyttö kun porukka on esimerkiksi käyttänyt sitä vaikka vertailevaan puristuspainemittaukseen (mitataan vaikka startterin virtaa [virtapihdeillä] ja katsotaan että joka sylinterin kohdalla on käppyrä samanlainen). Toki toi laturitesti on varmaan just niitä hommia mitä oskiloskoopilla pystyy hyvin tekemään. Näitä eri käyttökohteita (liittyen ihan minkälaisia antureita tohon härveliin liittää) tuntu löytyvän netistä erilaisia joten tämä takia kiinnostuin nimenomaan tuosta Picoscope:sta. Viimeksi muokannut zuitsisti : 22.03.2021 07:12 |