Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Diagnostiikkatesterit (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75169)

M.M.M 30.08.2010 17:04

Diagnostiikkatesterit
 
Luulisin että palstalla on muitakin autoasentajataustaisia ja jotka työkseen pelaavat autojen parissa.

Eli onko kellään kokemuksia diagnostiikkatestereistä? Erimerkkisistä?
Minkälaisia ominaisuuksia ja kuinka suuria eroja eri laitteilla on?
Ja mitä olisi helpoin ja kätevin käyttää?

Jos jollain sattuisi olemaan kokemusta ja vielä haluaisi jakaa sitä niin olisin kiitollinen.
Töihin haussa siis uutta testeriä ja pääasiassa käyttö painottuu volkkari-konsernin tuotteille.

1Chevy80 30.08.2010 17:15

Tolasella Ross-Techin piuhalla ja läppärillä tuli joku vuos takasin ihmeteltyä Audin sielunelämää.
http://www.turbotec.com/_cs/cat/product_details.php?p=1

Tavalliselle tallaajalle liikaa ominaisuuksia ;)

t.haapala 30.08.2010 17:56

Bosch KTS 340
 
Eli meil on otsikon mukainen testeri käytössä. Niin helppo käyttöinen et osaa apinaki käyttää (nimim.kokemusta on :)). Aika kaiken kattava vehje, eli näkee melkeempä kaikesta kaiken. Ja volkkareihin pääsee tosi hyvin sisälle, jostain -97 vuodesta eteenpäin (OBD2 piuhalla).

Huono puoli kyl et jos tarvii päästä vanhempiin vehkeisiin, ni ne piuhat maksaa aivan stanasti. Ja hankinta hinta kans aika tyyris mut ohan se hyvä peli.

Ja aika käteensopiva kokonsa puolesta.

Zamppa 30.08.2010 18:11

Meillä käytössä bosch KTS 520 ja FSA650 sekä Ross-Tech. nuilla pääsee aika kattavasti tutkimaan autoa kuin autoa. Ross-tech on hyvä noissa VAG:n autoissa kun pystyy myös ohjelmoimaan. Kts muuten ihan jees välillä kaatuilee ja hinnakas ylläpitää päivitykset.

Nemi 30.08.2010 18:37

VAG-COM 908 ja AGV 4500 Käytössä

http://www.obd.fi/index.php?page=sho...mart&Itemid=29

tapsa86 30.08.2010 18:47

testerit
 
Autocom, kts. vagcom . sit oli viel japsi kalikka minkä merkkiä en muista . niin ja vatasen oskiloskooppi, jotenkin näillä jo pärjää
eberin ja webaston testerit viel lisäksi. tuntuu vaan et yks ei ole kaikkeen hyvä,

salamanteri 30.08.2010 19:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa86 (Viesti 692098)
Autocom, kts. vagcom . sit oli viel japsi kalikka minkä merkkiä en muista . niin ja vatasen oskiloskooppi, jotenkin näillä jo pärjää
eberin ja webaston testerit viel lisäksi. tuntuu vaan et yks ei ole kaikkeen hyvä,

Aivan oikein,yhdellä laitteella ei voi tehdä kaikkea.Olen käyttänyt montaa erilaista kuten:
kts 650-sopii hyvin melkein kaikkiin eurooppalaisin autoihin,mutta kallis
tech2-ehdoton laite saabeihin,ooppeleihin ja uusimpiin amerikkalaisiin,helppo käyttää,mutta sopii vain noihin.
carman-japsien ja aasialaisten autojen paras laite,saa myös uudempien amerikkalaisten lisävarustuksen.helppo käyttää.
sun-vanhempiin amerikkalaisiin toimiva kone.yksinkertainen.
Mutta kts on pätevä monitoimilaite,jolla pärjää pitkälle

Rekisteröimätön 31.08.2010 23:22

Mites muuten noissa KTS-Bossilaisissa menee lisenssipolitiikka, kun niitä näkyy olevan jonkun verran ebayssä myynnissä?.

Eli toimiiko vehjes maailman tappiin asti samalla lailla kun ostohetkellä uutena, vai pitääkö ostella lisää käyttöaikaa tjsp?.

Krisse 01.09.2010 10:58

Lisenssipolitiikka menee niin että kun lisenssi vanhenee niin toiminta loppuu. Ainakin KTS200 vehkeeseen on ollut kyllä saatavissa ikuista lisenssiäkin, mutta siinä ei oo kauheasti järkeä koska se ei sisällä päivityksiä vaan päivitykset pitää ostaa erikseen ja ne maksavat niin paljon että jos sitä aikoo pitää edes vähän ajan tasalla niin ei se ainakaan halvemmaksi tule. Neljä kertaa vuodessahan noihin Boschilaisiin tulee päivityksiä.

Itse olen räpeltänyt KTS200 ja KTS540 ja lyhyesti tutustunut myös KTS340. 200 on sellain aihan 'alottelijatason all-in-one laite', samat diagnostiikkatoiminnot siinä kyllä on kuin isommissakin. Niin simppeli vehje että tekniikasta juurikaan tajuamattomat pitkän linjan asentajatkin ovat sitä oppineet käyttämään.

KTS540 on tietokoneeseen piuhalla tai bluetoothilla liitettävä aparaatti. Boschillahan on ihan hiton laajat ohjelmistot, jos vaan rahaa riittää niin samaan pakettiin saa diagnostiikkaohjelmistot, korjausohjeet, kytkentäkaaviot, huolto-ohjelmat, varaosaluettelot ja muut, ja ne pelaa sitten 'sujuvasti' kaikki yhteen. Teoriassa homma pitäisi pelata niinkin hienosti että testeri autoon kiinni ja jos vikaa löytyy niin tietokoneen pitäs osata kertoa suoraan oikeat tuotenumerot ja antaa korjausohjeetkin asialle (siis jos on ostettu tarpeeksi laaja softa/lisenssi). Käytäntö saattaa sitten olla kuitenkin jotain muuta :-D

Oma suosikkilaite on sitten toi KTS340. Se on KTS200 tapaan all-in-one -laite, mutta se sisältää sitten jo ihan 'tavallisen tietokoneen' itsessäänkin eli noi kaikki mahdolliset lisäsoftatkin pelaavat siinä kivasti eikä tarvii pelata erillisen tietokoneen kanssa.

Hinnoista en muista oikein mitään, mutta muistikuva ois että KTS200 3 vuoden lisenssillä taisi olla reilu 4000 euroa tossa pari vuotta sitten.

Kaikki nää testerit vaatii jonkun verran perehtymistä eikä niitä opi käyttämään kuin tekemällä. Kursseilla toki oppii perusteet mutta käytäntö se vasta opettaa mitä ja miten noilla voi tehdä. Eri merkeilläkin on kannattajansa, ykskin Volvoihin erikoistunu korjaamo vannoo Autocomin nimeen kun Bosch ei aina pelaa kauhean hyvin Volvojen kanssa mutta sitten taas joku korjaamo Autocomin hankittuaan tuumaa parin vuoden päästä et ois pitäny kuitenkin ostaa Bosch :-)

fj40 02.09.2010 20:13

Ite käytän autocomia joka päivä, tulee kyllä toimeen mutta ohjausyksiköiden ohjelmointeja ei voi tehdä..
Ja nykyään niin ihanat hiukkassuodattimella varustetut autot---> puhdistus ei onnistu kaikille automerkeille ko. testerillä..
Boschia olen käyttänyt ja pidän sitä monipuolisempana.

Hessu_Hopo 29.03.2013 16:25

Nostellaan tätä ylöspäin:

Olisi tarkoitus hankkia testeri. Esim. Autocom CDP+, Launch X431 tai joku muu vastaava.
Hintoja kun katselee niin Suomen vähittäismyyjillä esim. 3000 €, "sama" laite Kiinasta 300 €.
Nämä halvat laitteet ovat ilmeiseti kopioita alkuperäisistä tuotteista? Vai kuinka? Onko kukaan ostanut ja testannut toimivuutta?

Hessu

Mika_T 29.03.2013 17:11

Mersujen kanssa jos touhuaa niin ainoa oikea testeri niille on mersun "oma" Star diagnosis.

wuntzikka 29.03.2013 19:28

mites nuo motonetin kaltaiset laitteet, tekeekö niillä yhtään mitään...?

hitoy 29.03.2013 19:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 989121)
mites nuo motonetin kaltaiset laitteet, tekeekö niillä yhtään mitään...?


Ite ostin honkkarista testiin = palautan. Ei ainakaan toyota päästä sisälle. Taitaa kyllä olla kranttu muutenkin. :D

wuntzikka 29.03.2013 21:25

itelläin ois varmaan lähinnä mennyt huoltovalojen nollauksessa

Heguli 30.03.2013 10:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja wuntzikka (Viesti 989121)
mites nuo motonetin kaltaiset laitteet, tekeekö niillä yhtään mitään...?

Pösöstä se osasi lukea vikakoodin mutta ei kyennyt sitä nollaamaan. Eli toimii ja ei :)

Tomppaa_ 30.03.2013 23:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu_Hopo (Viesti 989054)
Nostellaan tätä ylöspäin:

Olisi tarkoitus hankkia testeri. Esim. Autocom CDP+, Launch X431 tai joku muu vastaava.
Hintoja kun katselee niin Suomen vähittäismyyjillä esim. 3000 €, "sama" laite Kiinasta 300 €.
Nämä halvat laitteet ovat ilmeiseti kopioita alkuperäisistä tuotteista? Vai kuinka? Onko kukaan ostanut ja testannut toimivuutta?

Hessu

Firmalla autocom, ja itsellä kiinasta tilattu vastaava. Toimii ihan yhtä hyvin molemmat ei ole valittamista. Vanhempiin mersuihin ei pääse sisään muuilla kuin juurikin edellä mainituilla Starin boxeilla. Autocomilla voi aika kattavasti tehdä kaikkea. Hyvin harvoin tarvitsee tehdä sellaista mihin ei autocom kykene.

Hessu_Hopo 31.03.2013 08:03

Tuo oli kiinnostava tieto, taidan ottaa riskin ja kokeilla tuollaista halpismallia. Lähinnä on arveluttanut että vosiko joku toimintahäiriö esim. halvaannuttaa Ecu:n

Virtanen 31.03.2013 09:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu_Hopo (Viesti 989054)
Nostellaan tätä ylöspäin:

Olisi tarkoitus hankkia testeri. Esim. Autocom CDP+, Launch X431 tai joku muu vastaava.
Hintoja kun katselee niin Suomen vähittäismyyjillä esim. 3000 €, "sama" laite Kiinasta 300 €.
Nämä halvat laitteet ovat ilmeiseti kopioita alkuperäisistä tuotteista? Vai kuinka? Onko kukaan ostanut ja testannut toimivuutta?

Hessu

Tallissa pyörinyt Launch X431 toiminut hyvin ja pääsee melkein kaikkiin automerkkeihin. Lukee dieselit ja bensa mallit, ei mene lukkoon vaikka lisenssin jättää maksamatta. Vanhempaa mallia ei vissiin saa enää, korvaava uusi kai saman hintainen. Suosittelen vaikka rankempaakin käyttöön.

Tomppaa_ 31.03.2013 13:37

Itseltäni löytyy tällainen paketti. Uusimmat päivitykset 2011 asti ja saa toimimaan joko usbin kautta piuhalla tai sitten bluetootilla. Todella tyytyväinen olen ollut. Maksoi tuon piuhasarjan kanssa hieman alle 400€

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126811

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126810

Hessu_Hopo 31.03.2013 17:16

Diagun X431 III tilaus lähti, nyt vaan pakettia odotellen...

Eipä tämä silti mikään halpa ostos ollut. Myyjä ilmoittaa olevan originaali Launch mutta mene ja tiedä. Suomen maahantuoja varoittelee kovasti ostamasta näitä ulkomailta ja uhkaa takavarikoinnilla mikäli lähettää heille huoltoon. Ilmeisesti kyse ei niinkään ole piraateista vaan harmaatuonnista mikä tietysti maahantuojaa pännii. Mutta ei kai siinä sinänsä mitään laitonta ole?

Tomppaa_ 31.03.2013 17:43

Onhan se niiltä iso raha pois ja ne megakatteet, UUH :D:D

Virtanen 31.03.2013 18:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu_Hopo (Viesti 989821)
Diagun X431 III tilaus lähti, nyt vaan pakettia odotellen...

Eipä tämä silti mikään halpa ostos ollut. Myyjä ilmoittaa olevan originaali Launch mutta mene ja tiedä. Suomen maahantuoja varoittelee kovasti ostamasta näitä ulkomailta ja uhkaa takavarikoinnilla mikäli lähettää heille huoltoon. Ilmeisesti kyse ei niinkään ole piraateista vaan harmaatuonnista mikä tietysti maahantuojaa pännii. Mutta ei kai siinä sinänsä mitään laitonta ole?

Muistat vaan olla laittamatta muistikortti kenenkään toisen koneeseen, menee lukkoon eikä saa auki muuten kuin myyjän kautta.

Hessu_Hopo 31.03.2013 18:47

Tämähän on mielenkiintoista! Onko se jokin kopiointisuojaus tms? Eli muistikorttia jossa ohjelma on ei voi laittaa esim. muistikortinlukijaan?

Krisse 31.03.2013 19:08

Mitenkäs muuten, noi Launchit ja muut halpikset, niin voiko niillä tehdä muuta kuin lukea ja nollailla vikakoodeja? Kun Boschilla jopa halvimmasta mallista - joka on paljon kalliimpi kuin noi halpikset - löytyy kaikenlaisia ohjainlaitetestejä sun muita, niin onko näissä sellaisia? Esimerkiksi Transporterissa pystyy mm. naksuttamaan hehkun relettä ja Vectra B:ssä ohjaamaan sähköikkunoita ja näin sitten kaventaa vianhakua jos jotain ropleemaa haetaan.

Entä sitten VAGilaisten vehkeiden huolto-ohjelman valinta, longlife vai km -perustainen, vetokoukun ohjelmointi ym?


Sivu luotu: 09:10 (GMT +2).