![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pikkusen ehti taas touhuta tallissa. Purin takalootasta oikeanpuolen esille ja yllätys yllätys, se on loistavssa kunnossa. Aika jännää, että vasemmalla puolella on kuvan mukainen jalkapallon mentävä reikä ja vastaava kohta oikealla on liki virheettömässä kunnossa. No, eipähän tarvii korjata kun toinen puoli. Sitten aloin avaamaan kojelautaa etsiäkseni hälyttimen älyboksin, seurasin noita ohjeita: http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=86 Kojelaudan purku sinänsä on aivan persiistä olevaa hommaa, ei sovellu mulle lainkaan. Sain kaikki kuitenkin auki, vain pari osaa hajosi tai meni rusetille ![]() Mutta eipäs sieltä mitään mustaa laatikkoa löytynyt, kuten tuon linkin kuvissa. Noissa muoviosissa on paikat (3 kpl) ruuveille, jolla toi kolmionmuotoinen pellinpala tulisi kiinni mutta eipä ole sitäkään. Eli missähän se boksi mahtaa olla ?
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 24.03.2013 17:52 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Google tietää kaiken, eli ei ole enää tässä valmistenumerossa spiderin mokkulaa kojelaudan kätköissä. Eli turha purku mutta tulipahan tutuksi sekin homma. Tuolla lisää aiheesta: http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=48668
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Piti tuo aiemmin purkamani kojelauta laittaa takaisin kasaan. Testailin hätävilkut, lisävalojen kytkimen, kellon, puhaltimen sisäkierron ja radion sähköistykset --> kaikki toimii ja ei kun kojelauta kasaan. Vitutti laitella niitä vähän murjoutuneita osia ja pieniä ruuveja paikoilleen mutta loppu häämötti koko ajan. Lopulta hirveän ähellyksen jälkeen radiokin paikoillaan ja homma valmis. Paitsi, että tuulettimen puhallinta en ollut muistanut testata. Ja tietty eihän se alkanut föönata missään asennossa
![]() Suurempaa suuremman vitutuksen kanssa sama uudestaan, eli kojelauta auki. Tällä kertaa murjotut radion asennushilppeet laittoi vastaan oikein kunnolla ja pitkällisen taistelun jälkeen radio paskana ja sai kyydin roskapönttöön. Kai sen olisi saanut korjattua ja kikkailtua toimimaan mutta siitäs sai ![]() Puhaltimen toimimattomuudelle ei oikein löytynyt selitystä. Sulakkeet on kunnossa, vaikkakin ohjekirjan mukaan puhallin ei ole minkään sulakkeen takana. Onhan siellä ilmastointilaitetta, radioita ja mittaristoa mutta ei puhallinta. Tarvii tutkia Haynesin manuaalia kunhan kerkiää. Kaikki johtosarjojen pistokkeet on kiinni eikä mikään johto näytä olevan poikki. Mitähän tolle voisi tehdä ? Onko jotain Lucaksen kikkaa takataskussa ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eli puhaltimelle on sittenkin 60 A sulake moottoritilassa ja lisäksi rele jossain apparin jalkatilassa. Tarvii tuo rele kaivaa viikonloppuna esille ja tutkia olisko sökö. Näin sitä oma tyhmyys teettää lisätöitä
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pitkästä aikaa on tällekin jotain tapahtunut. Tuttu on hitsaillut mätäkohtia kuntoon ja niinhän tässäkin pääsi käymään, että pikku korjaukset muuttui vähän isommaksi urakaksi. Ei mitään ihan massiivisia korjauksia kuitenkaan.
Apukuskin lattia sai muutaman paikan. Vielä saumojen siistintä, koko lattian hionta, sinkit pintaan ja massa päälle. Kuskin puolen A-pilarin alapää ennen viimeistelyä: Apukuskin puoleinen etulokasuoja sai takaisin vanhan muotonsa: Päätettiin uusia kynnyskotelot kokokaan, oli vanhat sisäpuolelta jo sen verran haperot. Pitää porailla sopiviin kohtiin reikiä ja suihkuttaa massat kotelon sisään. Ulkopuolelle sinkki, maali ja massa niin johan kestää seuraavan vuosikymmenen: Myös kuljettajan puoleinen lokasuoja piti korjailla: Ja vielä kuskin puolelta tavaratilan lattiaa. Melko huono on tuo alkuperäinen konstruktio, ilmankos olikin niin kivasti ruosteessa. Loman aikana pitää ottaa hiomakone käteen ja käydä kaikki pellit läpi ja putsailla irtoruosteet pois. Samalla hitsisaumojen viimeistely + pintakäsittelyt. Ja sitten saakin sisustan takaisin kiinni. Auto kun oli pukilla niin huomattiin syylärin vuotavan pikkuisen nestettä ![]()
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 23.07.2013 15:51 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No niin, homma etenee
![]() ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Myydään Discovery 1 300tdi vm 97 | jmb60 | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 04.11.2012 19:16 |
Myyty LR Discovery 300tdi -97 | Holst | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 24.07.2012 19:44 |
M: Land-Rover Discovery 300Tdi | myllis | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.05.2008 15:27 |
land rover discovery 300tdi-97??? | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 31.01.2004 23:17 |