![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
|||
|
|||
![]()
Heitän tähän hieman kokemuksia uudemmasta autosta kun niitä pidetään niin huonoina ja varmasti suurilta osin ovatkin.
Minulla on työmatkakulkineena karvalakkimallin Toyota Aygo, jonka ostin uutena vuonna 2008. Nyt mittarissa n.145000. Hintaa autolla oli tuolloin n. 11000€. Polttoainetta moottoritieajossa kuluu n. 5L/100km. Päädyin hankkimaan uuden pikkuauton välttääkseni mahdolliset tuhansien eurojen yllätysremontit käytetyn isomman auton kanssa. Sisätiloista joutuu tinkimään isompaan autoon verrattuna. Ei niinkään kuljettajan tiloista, mutta kahden jälkikasvun kanssa on välillä vähän hankalaa sulloa kaikkia tarvikkeita kyytiin. Tuo tilakysymys on suurilta osin kuitenkin asennekysymys ja makuasia. Helpompihan ne kamat olisi heittää kartanovolvon tilavaan konttiin, mutta henkilökohtaisesti en ole tässä vaiheessa valmis siitä mukavuudesta maksamaan 30000-50000€ enemmän. Aygo on yhteistyömalli PSA-konsernin kanssa, joten saman auton saa myös sitikan tai pösön merkillä varustettuna jos niin haluaa. Moottori on bensiinimalleissa aina Toyotan valmistama. PSA-yhteistyö näkyy joidenkin pikkuosien laadussa (esim. ovien lukot jäätyvät talvisin helposti.) Määräaikaishuoltojen lisäksi tehdyt korjaukset: 110000km pakoputken takapönttö. 60€ Motonetista. 120000km vesipumppu (Ei jättänyt tielle. Alkoi vaan pitää ääntä.). 320€ vaihdettuna Toyotalla. Nämä ovat kummatkin Aygon tyyppivikoja. Emännällä vastaavanlaiseen käkättimeen vaihdettu samat osat, tosin takuun voimassaoloaikana... Huollot tuohon ovat merkkiliikkeessä 100-400€ haarukassa 15000 välein. Hankin Aygon työmatkakulujen pienentämiseksi ja harrastepelin säästämiseksi. Omassa tapauksessani tuo on ajanut asiansa. Jos tuo jostain syystä ei kestäisi sitä 300000km, niin sen voi tuskaa tuntematta viedä romikselle, kun hankintahinta on ollut pienempi kuin monien uusien autojen liikkestä ulos ajamisen jälkeinen arvon alenema. Monta kertaa on tehnyt mieli vaihtaa isompaan autoon, mutta hankinta- ja ylläpitohintoja tarkasteltuani olen päätynyt pitämään nykyisen kulkineen. Säästyneillä rahoilla voi sitten vaikka rakennella harrastelaitetta ![]() |
#52
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#53
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#54
|
||||
|
||||
![]()
1-sarjalaiseenki sopii 2-metrinen ja 130-kilonen sälli hienosti kuskinpaikalle. Onkohan Nerd-o löytäny korkeussäädön jakkarasta jos ei biimeriin oo sopinu? Taitaa pituus tosin hipoo 190 cm:iä, mutta silti.
|
#55
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Samaten -MaTTi-:n havainnon kuskin tiloista pystyn allekirjoittamaan täysin, pää ei ole lähelläkään kattoa vaikka kattoluukku löytyykin... |
#56
|
|||
|
|||
![]()
Jos ei Toyotan moterneihin suoraruiskudieseleihin voi enää luottaa miljoonaa kilometriä tavoitellessaan, niin mihin tässä sitten ihminen enää voi luottaa, kun ajokalustoaan keväisessä autokiimassaan haluaisi päivittää? Perinteisestihhän kori pettää ennen tekniikkaa, mutta nykyään hyviä hylsyjä menee sulattoon konerikkojen saattelemana.
![]() Voivoi, kai se on BJ ostettava, tai puunattava oma raato katsikuntoon. ![]()
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#57
|
||||
|
||||
![]()
Me ostettiin aikanaan Bj ja ollaan ajettu, korjattu, katsastettu ja taas ajettu ja vielä on kestänyt. Ei olla pahemmin rakennettu eikä laitettu blingblingiä koska ne ei sovi maastokäyttöön, auton pitää olla sellainen että sillä sietää ajella ilman harmin kyyneleitä jos osuu johonkin.
Meillä Bj on sen näköinen että sillä on todellakin ajettu eikä vaan puunattu. ![]() Laita sinäkin A-P se kotterosi sieltä hallin nurkasta ajokuntoon, ei siinä paljon laittamista ole. |
#58
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Bensakone on tällä hetkellä selvästi yksinkertaisempi ja sitä kautta toimintavarmempi keksintö. |
#59
|
|||
|
|||
![]()
Just tuuppasin lumet ällän konepelliltä. Juniorikin tietää: mitsusta on sylinterinkansi halki. Vahvasti on vielä suunnitelmissa tämäkin saada ajoon, Hj on listalla edellä.
|
#60
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se oli löydetty ja oli alimmassa asennossa. Selkänojaa piti kääntää niin ei osunut pää kattoon. Se tosiaan oli ainoa auto missä noin on käynyt, joten en tie mikä siinä sitten oli. Kun ei ole enää tuota autoa niin ei voi käydä katsomassa säätöjä.
|
#61
|
||||
|
||||
![]()
Me ihmiset olemma erimallisia, vaikka esim. pituus olisi sama. Jalkojen vs. selän pituus lienee aika määräävä tekijä miten autoon mahtuu.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#62
|
||||
|
||||
![]()
ei oo yhden eikä kahden suusta kuultua että kun ovat 124 mersun uutena ostaneet ja sittemmin vaihtaneet uudempaan ja taas palanneet 20v. jälkeen takaisin 124 mersuun. niin etteivät enää muulla aja
![]() |
#63
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#64
|
|||
|
|||
![]()
Farkuissa on tosiaan paljon eroa tavaratilassa. Ei noita nyt paljon ole tullut verrattua, mutta kyllä farkkukori on jonkinlaista inflaatiota kokenut. Muotoilu menee käytännöllisyyden edelle. Isot kantti-Volvot on vähän eri luokkaa kuin nykyiset luiskaperäautot. Sierrassa oli hyvät tilat, Passat parempi ja C-mese jotakin siitä välistä. Mese noista paras ajoltaan, vaikuttaa tietysti sekin.
__________________
Jukka |
#65
|
|||
|
|||
![]()
Mitenkäs nuo pienemmät diisselit noin 2005-2008? Volkkarin 1.9 tdi lienee suht vanhakantainen ja luotettava kone. Mitä ihmehimmeleitä tarttee varoa tojotan 1.4 d4d koneen kanssa? Entäpä kaukaisen aasian kaunokainen KIA, pikkudiiseleistä en ole kuullut yhtikäs mitään?
Ylipäätänsä noin uusien autojen katselu on TYLSÄÄ. Jotenkin henkinen automaattiohjaus vie katselemaan vanhempia mersuja, volvoja, subaruita ym. Ajatuksella: ei kai toi vielä niin mätä voi olla... |
#66
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=688372
__________________
Jukka |
#67
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli tuollainen Yariksen nokalla ja ikinä en halua koko paskaan enää sekaantua. Siinä on ilmeisesti ominaisuus että 100tkm välein kansi paskana.
|
#68
|
||||
|
||||
![]()
kaverilla on kian katumaasturi jolla on kiskottu raileria ja ralliautoo jo useempi vuosi. Perus huollolla muuten menny mutta vauhtipyörä porsi jo ennen lastutusta.
Ajultaan aika hyvä auto ja lastun kans aika voimakas.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#69
|
||||
|
||||
![]()
Noissa on kuulemma tyyppivikana kansi ja lohkovikoja. Omassa kesti sentään 190 tkm, sitten olisi pitänyt vaihtaa koko moottori, pelkälle kansiremontille ei olisi saanut mitään takuuta.
__________________
Pajero 3.0 V6 -89 |
#70
|
|||
|
|||
![]()
Sportage? Kaverilla on se isompi KIAn maasturi ja kovasti on tykännyt, tosin luukkujen läpivientien sähköjohdot on murtuneet (käytettynä ostettu auto, jotain +200tkm ajettu)
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#71
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#72
|
||||
|
||||
![]()
joku sorento se on.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#73
|
|||
|
|||
![]()
Juu eli samainen isompi.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hyviä kursseja... | pee | Chit-Chat | 7 | 10.04.2010 18:01 |
Vauhdin maailma lehti. (tehdäänkö nimilista) | Teemu | Chit-Chat | 1 | 03.11.2007 11:06 |
Hyviä rälläköitä? | kivinen | Chit-Chat | 32 | 19.09.2005 21:44 |
Hyviä videoita | JERKKU | Linkit | 0 | 01.03.2005 06:02 |