Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.03.2013, 05:37
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No ni, siinäpä sulla tekemistä.
Paljoko Matti luulee että tuommosilla hiluilla lähtee tämmösestä koneesta? Äänensävyssä kerta huomattavissa sarkasmia

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.03.2013, 11:33
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Paljoko Matti luulee että tuommosilla hiluilla lähtee tämmösestä koneesta? Äänensävyssä kerta huomattavissa sarkasmia
Ahtimen mallia en nyt heti löytänyt,mutta jos tubo on riittävän iso niin en näe mitään ongelmaa,tokihan voi olla että melkoisia paineita saa koneeseen työntää. Isoilla ahtimilla kun on otettu tuollaisesta koneesta 200-250hv aika useaankin otteeseen,kahdessa ollut 12mm nestepää ja muutamat pikkumodit tehtynä pumppuihin,osassa sitten koko kone rakennettu uusiksi.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 13.03.2013 11:36
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.03.2013, 12:04
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Ahtimen mallia en nyt heti löytänyt,mutta jos tubo on riittävän iso niin en näe mitään ongelmaa,tokihan voi olla että melkoisia paineita saa koneeseen työntää. Isoilla ahtimilla kun on otettu tuollaisesta koneesta 200-250hv aika useaankin otteeseen,kahdessa ollut 12mm nestepää ja muutamat pikkumodit tehtynä pumppuihin,osassa sitten koko kone rakennettu uusiksi.
garretin 2256vnt. Onko noista ihan kuvia penkkilapuista tjsp jossaki. Ite en oo mitsuclubin sivuilta löytäny ku 170 hepan lapun
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.03.2013, 13:05
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
garretin 2256vnt. Onko noista ihan kuvia penkkilapuista tjsp jossaki. Ite en oo mitsuclubin sivuilta löytäny ku 170 hepan lapun
Sen verta vanhoja tapauksia nuo että ei välttämättä löydy enää,mutta yks oli nettivaraosassa myynnissä,siinä oli mersunputket,holsetin HY3? ja 12mm cumminsin nestepää,vauhtipyörä tehoa oli 230hv,tuo Team1000 galanttihan pukkasi jo vakio pumpulla ja turbolla 190hv ja nyt enemmän,tosin on 2,3TD http://team1000.kuvat.fi/kuvat/galant+2.3+TD+endurance/
Ja sitten oli se yks sierra mitsun koneella,siinä oli sittenkin 190hv/425 1,5bar ja olis kestänyt enemmänkin ahtaa http://teamlmd.1g.fi/kuvat/Sierra+STW/MVI_0396.flv
Nuilta ko. rakentajilta kannattaa melkein kysellä mitä autoihin on tehty niin ei ihan minun muistin varassa ole faktat.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 13.03.2013 13:13
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.03.2013, 14:09
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.089
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Paljoko Matti luulee että tuommosilla hiluilla lähtee tämmösestä koneesta? Äänensävyssä kerta huomattavissa sarkasmia
Hmm... tulos kun ei oo osien summa. Sinänsä sulla on oikeanlaista palikkaa ja varmaan ajatustakin niistä, mutta sun pitäis perehtyä syötön/ajoituksen/ahdonalaisen säätöön ja lisäks vielä saada VNT:n toiminta samoille kartoille. Lähinnä tuo kauhee tuprutus noissa videoklipeissä viittas siihen että on vain ruuvit pyöritelty auki sen kummemmin miettimättä. Potentiaalia siis on, mutta tuolla "siinäpä sulla tekemistä" meinaan just tuota säätöhommaa.

Eri asia saatko sä tosta 180 hv/450 Nm jumalattomalla savutuksella/pakolämmöillä/-paineilla vai että se tekis sivistyneesti/lähes savutta/järkipaineilla 165 hv/400 Nm. You know.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.03.2013, 15:43
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Hmm... tulos kun ei oo osien summa. Sinänsä sulla on oikeanlaista palikkaa ja varmaan ajatustakin niistä, mutta sun pitäis perehtyä syötön/ajoituksen/ahdonalaisen säätöön ja lisäks vielä saada VNT:n toiminta samoille kartoille. Lähinnä tuo kauhee tuprutus noissa videoklipeissä viittas siihen että on vain ruuvit pyöritelty auki sen kummemmin miettimättä. Potentiaalia siis on, mutta tuolla "siinäpä sulla tekemistä" meinaan just tuota säätöhommaa.

Eri asia saatko sä tosta 180 hv/450 Nm jumalattomalla savutuksella/pakolämmöillä/-paineilla vai että se tekis sivistyneesti/lähes savutta/järkipaineilla 165 hv/400 Nm. You know.
No nuita videoitahan vois kuvailla semmosella sanalla ku "show-savu" Kyllähän dieselin pitääki työntää mustaa, mutta tuo nykyinen ei ehkä oo aivan kohtuuden rajoissa Niin mää tuolla aikasemmin oonki kirjotellu että säätelyä kaipaa, oon sen itekki tiedostanu Asiat on juuri niinku sanoit, kaikki on vaan heitetty paikolleen. Ajoitus on tällä hetkellä ainut joka on kohillaa

Ja tästähän tulee kuitenki jonku sortin käyttis, eli ei oo aikomus repiäkkään kauheita pakopaineita ja lämpöjä niinku kaikissa muissa mitsuissa jotka tiedän. Järki pitää pitää päässä, ainakin jollain sorttia!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Sen verta vanhoja tapauksia nuo että ei välttämättä löydy enää,mutta yks oli nettivaraosassa myynnissä,siinä oli mersunputket,holsetin HY3? ja 12mm cumminsin nestepää,vauhtipyörä tehoa oli 230hv,tuo Team1000 galanttihan pukkasi jo vakio pumpulla ja turbolla 190hv ja nyt enemmän,tosin on 2,3TD http://team1000.kuvat.fi/kuvat/galant+2.3+TD+endurance/
Ja sitten oli se yks sierra mitsun koneella,siinä oli sittenkin 190hv/425 1,5bar ja olis kestänyt enemmänkin ahtaa http://teamlmd.1g.fi/kuvat/Sierra+STW/MVI_0396.flv
Nuilta ko. rakentajilta kannattaa melkein kysellä mitä autoihin on tehty niin ei ihan minun muistin varassa ole faktat.
Meikäläinen palais halusta nähä noita penkkilappuja! Onhan mullaki haaveina saada vaikka mitä irti, se on sitten eri asia mitä penkkilapussa lukee. Se 200 mulla on alusta asti ollu tavoitteena, naapurin diisselimies tuossa on kaverina jonku verran hääriny ja se meinasi että pitäis tulla 250. Mutta kylläpä on kylän miehillä aika useasti yks sata heppaa puuttunu lapusta, siis siihen nähen mitä on pitäny olla

Jos kuukauden sisään pääsis käymään penkissä, niin ei tarvis arvailla. ON VAAN NIIN SAATANAN KYLMÄ TUOLLA PIHALLA ETTEN KEHTAA SINNE MENNÄ PERKELE!!!!!! Niinku en ennen ois pikku pakkasessa värkänny, ei vaan enää jaksa. Ilmeisesti vanhuus tulossa ku kohta kolahtaa 23 mittariin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.03.2013, 19:45
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Nyt on jarrut, ahtoputkiin väänsin huulloksia, ahtokaran säädin tappiin ja vähän kaikkea muutaki rappasin..

kävin heittään testilenkkiä. Ei oikeen päässy vnt ahdin ominaisuuksiinsa, rupes ahtaan vasta vähän alle kolmen tonnin. Siipien säätötanko oli unohtunu lukita ja siivet oli ihan levällään.. Säädin oikeaan asentoon ja voi jumalauta. On muuten oikeesti melko hyvin vetoja!!!! Pitää melkeen huomenna ottaa videopätkää! Ahtaa jotain 1.5 kiloa, ja rupeaa ahtaan nyt ihan heti alhaalta! Pakopaineita en vielä nähny ku ilmeisesti mittari tai letku jäässä.. Huomenna vielä korjata tuo lyttyyn menevä imuputki ja koittaa sulatella letku!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.03.2013, 20:00
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Nyt on jarrut, ahtoputkiin väänsin huulloksia, ahtokaran säädin tappiin ja vähän kaikkea muutaki rappasin..

kävin heittään testilenkkiä. Ei oikeen päässy vnt ahdin ominaisuuksiinsa, rupes ahtaan vasta vähän alle kolmen tonnin. Siipien säätötanko oli unohtunu lukita ja siivet oli ihan levällään.. Säädin oikeaan asentoon ja voi jumalauta. On muuten oikeesti melko hyvin vetoja!!!! Pitää melkeen huomenna ottaa videopätkää! Ahtaa jotain 1.5 kiloa, ja rupeaa ahtaan nyt ihan heti alhaalta! Pakopaineita en vielä nähny ku ilmeisesti mittari tai letku jäässä.. Huomenna vielä korjata tuo lyttyyn menevä imuputki ja koittaa sulatella letku!
VNT säätämiseen kannattaa varata sitten pakosarjan tiivisteitä ite harrastelin ja opettelin säätöjä, niin eka mutusäätö ja heräs korkeelta, pajaan, ja siipiä suppuun. nätisti kiihdytys. HMM pelaa. sitten läppä pohjaan ja pakosarjan tiivistelensi samantien vittuun, eli ina takas ja oli hyvä. TOsin parit kolemt tiivisteet meni testaillessa vnt molempiin ääripäihin stopparit että heräävyys ja ahtopaineet helppo säätää. ainut ongelma on saada se siipien säätö lineaariseksi, tahtoo olla on-off tyylinen herkästi. joku painekello ilman alkuperäistä jousta ja tarpeeksi isolla reiällä putkessa joka antaa paineen tulal ulos kellolta. sitä kursitamalla muuttaa aukeamisnopeuttta, ja ulkopuolisella pienellä vetojousella joka helppo vaihtaa, omaan makuun paras olisi ollut 2-3 jousella, ns sarjaan kytketty että heikonpi hiukan antaa eka mennä ja sitten jäykentyy yms ratkaisu.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.03.2013, 22:57
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Mitä itse olen noihin vnt säätöihin perehtyny niin varsinkin isommassa koneessa on perkuleen vaikea saada se toimimaan järkevästi. Vaatis oikeestaan elektroniikkaa että sen saa toimimaan kunnolla. Parhaat tulokset on tullu kun säätää sen noilla painekelloilla kikkaillen mahdollisimman lähelle hyvää ja yläkierroksilla säätää erillisen hukkaportin aukeamaan kun pakopaine ylittää tietyn rajan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.03.2013, 22:40
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Levikkeet maalissa... Taas oli kyllä niin mahtavat maalausolosuhteet että huhhuijjaa.....

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mitsubishi "Napero" Dectane Maasturiprojektit 204 28.10.2012 11:35
Myydään / Vaihdetaan MITSUBISHI PAJERO 2.8 VM-98 "ILMASTOITU" Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 04.04.2009 18:06
Myydään MITSUBISHI PAJERO 2.8 VM-98 "ILMASTOITU" REKISTERÖIMÄTÖN O/M/V Ajoneuvot 2 14.12.2008 21:25
Myydään Mitsubishi Pajero "halpa" Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 08.07.2008 22:17


Sivu luotu: 16:18 (GMT +2).