Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2013, 16:04
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

mulla on sorvin takana patrolin liullinen ristikko-osa jonka päähän sorvasin ja sovitin holkin johon käy 70x4 mm putki, em. putken sisämitta on 62mm joka käy suoraan toyotan ristikko-osien päälle. näin olisin saanut helposti tehtyä toyota+nissan kardaanin kun kerran jotakin kehittelin mihin olis tullut pa

osa on minulle tarpeeton...voin ottaa muutaman kuvan jos tarvetta ilmenee

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.03.2013, 10:20
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Toi miten välitykset menee jos on tojotan akselit ja patukan laatikko?
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.03.2013, 08:13
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Onkos laatikossa hidas ykkönen 7,812 jos oikein tulkitsin. Aksulathan on 4,11 välityksillä.

Nyt olisi runko renkuloilla.



Offsetin kanssa varmaan tulee vähän kikkailua kun ei tuohon renkaan ja rungon väliin tuhottomasti jäänyt tilaa. Renkaina 235 sliksit ja vanteen offsetistä ei tietoa.



Lepoantin kardaaniviritys kyllä kiinnostaa, ei vaan ole vielä ehtinyt näitä kunnolla miettimään. Pitää tuon tekniikan istutuksen jälkeen nämä pohtia kuntoon.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.03.2013, 18:05
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

tässä kuva patukan nilviäisestä jonka voi sovittaa 70mm putkeen

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.03.2013, 10:08
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Tommosia makkaroita tuli pari talliin. Keksiköhän noista jotain kivaa taka-aksulalle?



Riiputkin pitää muuttaa taka-akselin takapuolelle kun jotainkin päissäni ajattelin laittaa ne tuonne rungon keskelle niin kuin etusessa on jo. Tämä kuulemma ei ole hyvä näin, noh viisaammat sen näköjään tietää.

Makkara olisi min 70mm ja maks 270mm, eli akselin keskellä sitä voisi käyttää apuna taakkaa avittamassa, mutta katsotaan nyt tuleeko noita tuohon laitettua. Nosto"tehoa" tuolla yhdellä makkaralla olisi 2,4t @ 7 bar.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.03.2013, 11:46
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Mites jos tekis SOA:n, niin ei tartteis noita palikkatorneja jousien ja rungon välissä?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.03.2013, 13:12
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Kävipä sekin mielessä, mutta laitellaan nyt tuota painoja tuon rungon päälle ja katsotaan mihin se laskee. Onko tarvetta laskea jousia alaspäin. Kaikki on vielä heftillä kiinni, eli muokattavissa.

Mitäs mieltä viisaammat ovat tuosta SOA vs palkit rungon ja kiinnikkeiden väliin? Itse noita etuja ja haittoja tuossa mietin. Taka-akselia ainakin olisi tractionbarilla hyvä tukea SOA:n kanssa. Etunapojen kaantökin tulisi varmaan eteen, tosin sama hommahan se on jos paljon korottaa millä vaan tyylillä. Kaikki on vielä toistaiseksi auki ja jousipedit akseleissa ei ole vielä kiinni. Mietin vaan kun laittaa nuo BJ jouset ja SOA:n niin nousee äkkiä taivaisiin, mutta voihan niitä lateja sitten poistella. Rungon ja kopan väliin tulee vain pikku palikat, lähinnä pesun ja huoltojen kannalta, eli se yritetään pitää mahdollisimman pienenä.

Viimeksi muokannut SeppoHovi : 18.03.2013 14:19
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.04.2013, 11:38
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Työtä ja työreissuja aivan liikaa Willyksen kannalta. Kuitenkin jotain on saatu aikaiseksi.

Kone nostettu rungon päälle ja nykyään hepissä kiinnikin. Runko tuli noin 100mm alaspäin kun tuon möykyn siihen nosti. Enemmän mitä ajattelin.


Kardaaniakin soviteltu paikalleen. Kovasti näyttää siltä, että öljypohjasta joutuu mojovan siivun sipaisemaan pois toisesta kyljestä, että mahtuu joustoissa kardaani pyörimään vapaasti. Noh pitää akselia nostella ja katsoa mihin se kardaani yltää.

Keulaakin tuli soviteltua koneen korkeutta hakiessa. Kyllä tuo keula vaikutti suuresti projektiin lähtemiseen.



Jos seuraavaksi sitten laittaisi moottorin kiinnikkeet kunnolla runkoon ja aloittelisi vähän peltihommia, niin ei mene niin yksitoikkoiseksi ja liiaksi miettimiseksi hommat.

Hitaasti etenee kun ei ole aikaa tälle tarpeeksi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.04.2013, 07:10
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Heppasin koneen vähän tukevammin paikoilleen ja ei muuta kun jousi irti toiselta puolelta ja venyttämään akselia. Noh ei paljo tarvinnut nostaa kun jordaani ottaa kiinni öljypohjaan.



Onkos Patrol tietäjillä tietoa onkos tuossa hanttarin kulmassa jotain tiellä jos tuosta sipaisee aimoisen siivun kulmasta pois? Mahdollisuuksia olisi myös nostella konetta vähän ylemmäs kun konepelti on aika korkealla. Tuossa on siis sisäänjoustoista vielä puolet käyttämättä, eli tilaa tarvitaan vaikkakin tuota sisäänjoustoakin voi kyllä rajoitella.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.04.2013, 16:40
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Talking

öljypumpun imujalka tulee aika alas, mutta en nyt muista että osuuko tuohon kulmaan... Avaamallhan sen näät
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.04.2013, 07:20
SeppoHovi SeppoHovi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.11
Sijainti: Jokela
Viestit: 378
Perusasetus

Vaihto suoritettu ja nyt olisi runko/kone pressutallissa ja koppa tallissa. Se olisikin sitten rälläkkähommia tiedossa lattian irroittelussa. Alkoi mennä niin näpräilyksi tuon rungon ja koneen kanssa, että oli pakko ottaa tuo isompi työnsarka talliin.





Konekin sai kokea vähän painepesurin hellää kohtelua.



Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Willys Jeep CJ3B ´54 ja Willys kärri ´43 Rambleristi Maasturiprojektit 5 09.01.2011 23:25
Myyty Big-Willys Big-Willys O/M/V Ajoneuvot 19 12.01.2010 14:50
Ostetaan Jeep Willys Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 13.06.2009 18:59
Big Willys Kentsu Maasturiprojektit 5 23.08.2007 21:35
O:Willys Kansipahvi J-4880 O/M/V Muut 2 06.07.2004 21:37


Sivu luotu: 20:49 (GMT +2).