![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Jätä metri ostamatta niin saat tuommosen rypyttimen
![]()
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Eihän se oo kon kokeillaan että miten se taipuu
![]() tänään tuli tuusattua toisenkin puolen lokari paikoilleen ja loput ruosteet veks.. Armotonta hiontaa ja ferrexin sivelyä sunnuntaina edessä, huominen menee taas työhommissa. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Nonniin.
Uudet loksut massattu, ja kotelonsuoja-aineet laitettu. Helmaputket maalissa. Alkaa näyttää hyvältä tuon ruostee(ttomuude)n saralta! Samalla lähti takaluukku irti ja rälläköin ruosteet poies. Täytynee siitä alkaa sorvaileen tässä kuntoon. Nyt käydään enää kovaa vääntöä allekirjoittaneen päässä, että laitanko takavinssin takapenkin lattialle vai muokkaanko sen runkopalkkien väliin bensatankin taakse (ja samalla muokkaan hieman poikittaisia runkopalkkeja). Ainakin mitä itse katselin niin polttoainetankkia onnistuisi siirtämään sellaisen 5-10cm eteenpäin, jolloin vinssi mahtuisi taakse. Toisaalta olis tosi kätevää, että se vinssi olis siinä takapenkin jalkotilassa, vapautus yms helpottuisi. (kun siitä kerran toistaiseksi on vielä peltikin poies.. ) Aloin vaan miettiä, että minne sijoittaa tässä tapauksessa rullakita/liukukita ja mistä vaijerin/narun ohjaa parhaiten. Takapuskuriksi on tulossa 100x50x5 ferriittistä.Mitenkäs porukka on nuo akkusysteemit hoitaneet? Mulla olis nyt tulossa keulille 2x70Ah akkua ja takakonttiin sitten yksi 100Ah. Kaikki samaan piiriin? Vinssiakut (taka-akku, toinen etuakku) erotinreleellä eri piiriin? Entäs miten lataus, jokaseen akkuun oma kaapeli laturilta vai mitähä ![]() Laturiksi nyt on kuitenkin tulossa väh. 120A laturi, en vielä ole päättänyt tuleeko se lisäksi vai korvaavaksi. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Jutustelin Oulun akussa taannoin tuosta 3 akun systeemistä ja semmoinen ohje tuli, että jos kaikki 3 akkua on samassa piirissä, niin niiden pitäis olla parhaan toimivuuden kannalta identtisiä. Jos taas teet 2 laturilla systeemin, niin sillon suosittelivat, että jos 3 akku on erilainen, niin sille oma laturi. Jos 3 samallaisella akulla, niin laittasin toisen laturin sen alkuperäsen kaveriksi ja erotusreleen sille konttiakulle ja siihen kaikki laitteet, mitä käytetään sillon ku auto ei oo käynnissä, mankat ja sen semmoset.
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Tollanen pitäs löytyä käytettynä multa: http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=38-6514
Eli "Kaksoisakkurele 12/24V 120A, IP-67. Rele asennetaan akkujen tai akustojen väliin. Rele kytkeytyy saavuttaessaan 13,6V jännitteen ja vastaavasti erottaa akut toisistaan jännitteen laskiessa. Järjestelmässä voi olla myös ulkopuolinen akkuvaraaja, jolloin rele huolehtii kaikkien akkujen latautumisesta optimaalisessa järjestyksessä. Rele ei aiheuta jännitehäviöitä, joten sen käyttö on mahdollista niin autoissa kuin veneissä." Saat tuon mukaan vaikka 40e:lla samalla kun haet sen vararenkaan
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Jahhah,
Auto käy ja kukkuu taas, eli suomeksi TODO-listakin on lyhentynyt. Tänään laiteltiin jo vähän valoja paikoilleen (Pajalan Shelliltä löytyneet 38kr arvoiset vilkutkin tuli paikalleen ) ja ulkosta sipistelyä, parlokkeja paikoilleen sun muuta. ![]() Näytti myös siltä, että Team Suunnattomien paratiisi-ilmottautuminenki näkyy netissä jo. ![]() |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Nonniin. TODO-lista on jälleen kerran pienentynyt ja vähän myös kasvanut. Sisäpellitykset on maalia vaille valmiit, nestevuodot tukittu, takaposket on paikoillaan, "uus" takaluukku hommattu, penkit ois periaatteessa pulttausta vaille.
Korottu muuten aika nätisti tuo keula, kun sinne entiset takajouset työnsin. Ulosjoustoja joutuu nyt vaan vähän rajoittamaan keulassa, kun muuten sinkuu nuo 5" pidemmät jarruletkut ja jousi tipahtaa paikoiltaan. Eteenkin tuli siis pro compin 4" pidemmät iskarit. Projektin ehkä harmittavin takaisku tähän mennessä tuli, kun ajateltiin päästä simpukan huollosta helpolla ja vaihdettiin alapuolen tiivisteet ulkoapäin. Nyt sieltä simpukasta sitten valuu norona sitä nestettä rattia kääntäessä. Täytyy vissiin räjäyttää koko simpukka auki ja kattoa mitä se on syöny.Alkaa se näyttää jo tasapainosemmalta. Kauheesti ois massaus ja maalihommia edessä myös. |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Tänään saatiin taas jotain aikaan projektin parissa. Petri teki takakonttia valmiimmaksi ja koteloi vinssin loppuun. Vinssiä päästiin myös testaamaan ensi kertaa
ja todettiin että on se vahvempi kuin allekirjoittanut. Sinne meni tämänkin auton vinssineitsyys. Konehuoneen puolella ihmeteltiin sitten flektihommia. Bilteman 87/93 asteinen termostaattikytkin todettiin aivan liian kuumaksi, sillä mittauksien perusteella Rangen mittaristossa alkaa punaraja jo 80 asteesta Termostaattikytkimen toimintaa testattiin myös erikseen vedellä. Muuta välinettä vedenkeittoon ei sitten ollu, niin sai kuumailmapuhallin kyseisen tehtävän Täytynee hommata joku noin 80 asteessa kytkevä termostaattikytkin.Minä maalailin lattiat ja asentelin penkit, sekä aloitin hieman oviverhouksien tekoa. Alumiini mahtaa olla päivän sana Vaikkakin tuo vinssitarvikelaatikko on rosteria.. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Itse mittausprosessi oli vähintäänkin kuvan arvoinen
![]()
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
|
#13
|
|||
|
|||
|
Hyvältä näyttää! Taidan tulla käymään ihmettelemässä tätä teiän rojektia ja käyn samalla hakeen sen putkenrypyttimen jos vaan sopii
![]() Kuha vaan saan tuohon sen leiman! |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myydään range | minivisku | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 25.09.2013 16:19 |
| Myyty range | porro1 | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 06.11.2011 20:22 |
| Myyty Range | 291076 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 31.12.2009 17:38 |
| M Range | O/M/V Muut | 0 | 07.12.2003 07:12 | |
| M: Range | O/M/V Muut | 0 | 01.07.2003 19:41 | |