![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() En oikeesti usko että nuo ajonestot on kovin suurta rakettitiedettä. Netistä löytyy aivan varmasti ohjeet miten se ohitetaan ja ohje on erittäin todennäköisesti perin yksin kertainen. Autotehtaat tuskin kovin paljon panostaa noihin. Samaa settiä käytetty jo 20v todennäköisesti. Niissä on vähän sama juttu kuin tietokoneissa. Ihan sama mitä suojauksia teet ohjelmistoon niin aivan kaikki on ohitettavissa. Kovastihan omppukin on yrittänyt estää ettei niiden luureja rootata, mutta parhaimmillaan menee tunti uuden ohjelmiston julkistuksesta niin netissä on ohje miten ohitat sen. Joten minä selaisin edelleen netistä ohjeistusta Jimnyn ajonestoon. Tästä on hyvä esimerkki kun muinoin omistin Suzukin Lianan. Ärsytti yli kaiken kun siinä kytkeytyi ilmastointi automaattisesti päälle kun laittoi puhalluksen tuulilasille. Suikkelin mukaan sitä ei saa millään pois päältä. Mut kas kummaa kun netistä löytyi siihen nippeli ohje. Sen automatiikan pois kytkentä vei muutaman minuutin. Sen jälkeen ilmastointi toimi vain napista kuten halusinkin että se toimii.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mutta esim. Fiutsin Puntossa ajonestokoodi on vaihtuva, joten esim. normi avainsuutari ei saa tehtyä klooniavainta.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Italialaiset tuntien siellä pitää vaihtaa takapenkin niskatyyny niin ajonesto on poissa
![]() Mut kerros mitä ihmettä tuossa tapahtuu?? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
En ees halua tietää.
![]() Jotai patonkiahan tuossa houkutellaan käymään. ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
joo virta-avaimella virtaa pois virtaa päälle annetaan ns. hätäkoodi "morsettamalla" numero kerrallaan. ainakin joisain relluissa näin.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Terveisiä Perseestä |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ihan vastaavia "EmerGency Key Access"eja on hyvinkin monissa autoissa, eli kerrotaan ajoneston ECU lle, että nyt tullaan / tultiin sisään ilman radiotaajuutta, joko hävinneen / hajonneen / kadonneen kaukosäätimen takia.
Morsetusmenetelmä hiukan vaihtelee, mutta sama idea kaikissa, 4 - 8 numeroa tunnuksena, jotka ei yleensä oo perättäin samoja, ja kas - ajonesto ohitettu, joissain toistaiseksi, joissain yhden kerran.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
-JJo ___________________________________ -MMC- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki Jimny ajonesto | MOGGI | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.12.2010 19:03 |
"ajonesto" hj-61:seen | Kulliolli | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 24.09.2007 16:42 |
Freelanderin ajonesto | Freelander | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 18.11.2006 18:31 |
tee se itse ajonesto ! | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 21.09.2004 07:33 |
Ajonesto & kulutus | Firebird | Vuosimallit 1984-1996 | 7 | 02.06.2004 14:23 |