Onhan tuossa ideaa.. Ei vaan voi tosiaan tässä maassa jättää ilman säännöllistä valvontaa. On tosta autoilusta jo muutenkin tehty täällä niin sopivan kallista, että sen nyt tietää missä kohtaa normi autoilija säästää jos saa valita vaihdattaako siihen viis vuotta vanhaan autoonsa (jota vielä itse pitää uutena) sen raidetangon pään tai pyöränlaakerin siinä kohtaa kun katsuri sanoo, vai vasta siinä kohtaa kun on pyörä irti...
Se on sitten eri asia missä valvotaan, kuinka usein ja mitä siitä pitäis maksaa. Mutta kyllähän tota touhua vois kohtuullistaa ja keskittyä olennaiseen. On vaan jo niin pitkälle vietyä byrokratiaa kaikkine EU-säädöksineen, että liekö tästä suosta enää paluuta...
Ja mikä sitten on oikeasti vaaraksi liikenteessä. Ajellaanhan niillä paskoilla silti, leimattuina tai ilman. Kuvitellaan että onnistuu ajelemaan parikin vuotta kiinni jäämättä autolla josta ei ole hoidettu mitään veroja, katsastuksia tai vakuutuksia, säästää siinä kohtalaisen summan sakokin maksuun. Ja jos sattuu vielä olemaan varaton kaveri, niin välikö sillä sakollakaan enää on...
|