Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.03.2013, 13:07
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Nuo porttoboksithan aiheuttaa aika lailla lisävääntöä, ja sitä kautta vaikuttaa tiettyihin arvoihin. Pinionikulman muutoksiin ja akselin liikerataan ei pitäisi olla merkitystä.
Pinjonin kulmamuutoksiin porttaalit ei vaikuta, mutta anti-squatit ja squatit muuttuvat merkittävästi kun tukivarret ovat ~11 cm ylempänä. Ja tietenkin korvakot ja nivelet joutuvat paljon kovemmalle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2013, 19:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Pinjonin kulmamuutoksiin porttaalit ei vaikuta, mutta anti-squatit ja squatit muuttuvat merkittävästi kun tukivarret ovat ~11 cm ylempänä. Ja tietenkin korvakot ja nivelet joutuvat paljon kovemmalle.
Jep, totesinkin jo että porttoboksit vaikuttaa muihin arvoihin. Arvoituksena vielä on, kuinka paljon
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.03.2013, 20:03
jeep360:n Avatar
jeep360 jeep360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: askola, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

4 linkkiä


Jeep

Tota samaa miettinyt on otettu huomioon porttaalin napalinja, ylävarsille on mahdollisuus toisille reijille ja tukivartta kääntämällä saa pienen säädön tehtyä.

Alatukivarret tulee aika alas, mutta onneksi lähelle porttaali poksia niin ei joka paikkaan ota kiinni ja etukiinnitykseen saa tehtyä säädöt ja pitää kokeilla ennen kuin kolvaa viimeisen version kiinni+ tukivarsia kääntämällä myös pieni säätö mahdollisuus.

Katsoin Jounin laittamaa kuvaa niin melko suoraan menee noi alavarret perästä runkoon, mulla tulee reilusti viistompaan.

Jos rupee vääntöä olemaan liikaa puslille niin täytyy laittaa siihen lisätuki mikä nyt nimeltään olikin.

Etuperä sitten kiva onkin kun tila melko paljon rajallisempi siihen ei oo vielä suunnitelmaa, lj:n jakareita on kyllä jos ei jaksa käyttää 1 kuukautta taas raapimiseen.

Mitenkäs muuten noita kallistuksenvakaajia on porukoilla kiinni jenkkilässä ainakin tuntuu olevan melkein joka kikottimessa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2013, 21:01
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jeep360 Näytä viesti
Katsoin Jounin laittamaa kuvaa niin melko suoraan menee noi alavarret perästä runkoon, mulla tulee reilusti viistompaan.

Jos rupee vääntöä olemaan liikaa puslille niin täytyy laittaa siihen lisätuki mikä nyt nimeltään olikin.

Etuperä sitten kiva onkin kun tila melko paljon rajallisempi siihen ei oo vielä suunnitelmaa, lj:n jakareita on kyllä jos ei jaksa käyttää 1 kuukautta taas raapimiseen.

Mitenkäs muuten noita kallistuksenvakaajia on porukoilla kiinni jenkkilässä ainakin tuntuu olevan melkein joka kikottimessa
Ylä- ja alatukivarret pitäis olla aika samassa kulmassa keskenään ja tavoitteena kannattaisi pitää että ovat lähelle vaakatasoa ajokorkeudessa ainakin suora-akselisessa. En nyt hahmota että miten kokonaisuutta pitäisi muuttaa porttaalien johdosta. Pidemmät tukivarret kuitenkin antavat anteeksi "väärää" geometriaa, joten pitkistä linkeistä on porttaaleiden kanssa varmaan enemmän hyötyä kuin suorien akseleiden kanssa.

Minulla on kallistuksenvakaaja takana, ja aina välillä olen suunnitellut eteenkin laittavani. TJ:n vakio etuvakaaja on liian jäykkä maastokäyttöön, joten pitäisi kuitenkin ostaa ohkaisempi aftermarket-malli.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.03.2013, 21:11
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Ylä- ja alatukivarret pitäis olla aika samassa kulmassa keskenään
Tämä oikeastaan riippuu ihan täysin siitä miten sen nelilinkin toteuttaa. Niissä voi olla aikalailla paljonkin eroa, ja silti olla täysin toimiva systeemi. Mulle esim. tulee jokseenkin tällä tavalla takavarret Mogin puolileveiden (kavennettu leveä) peltiperien kanssa, ei tosin ole ihan lopullinen design. Tuosta saa ottaa mallia tähänkin jos siltä tuntuu, saa ainakin suuntaa- antavia lukuja jos vielä tarttee jotain muokata

Tuossa "ohjelmassa" huomaa, miten paljon pienetkin muutokset esim. akselivälissä, painopisteessä, yms. yms.. vaikuttaa tuohon nelilinkin toimintaan.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2013, 23:07
jeep360:n Avatar
jeep360 jeep360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: askola, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

4 linkkiä


Jeep

Mulla tulee melko vaateriin ylätukivarret ja alatukivarret tulee noin 7 asteen kulmaan ylöspäin.

Tuosta kuvasta poiketen tulee hiukan eripaikkaan kohtaus kulmat ala ja ylävarsilla, koska ylävarret menee rungon myötäisesti vaaterissa

Ylävarret tulee 45 asteen kulmaan ja alavarsien yhtymäkohta tulee juuri ennen etuakselia

Melkosen monta vaihtoehtoa löytyy tohon touhuun, mutta sehän vaan on hyvä kun erilaisia kikottimia niin paljon.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.03.2013, 22:53
jeep360:n Avatar
jeep360 jeep360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: askola, Finland.
Viestit: 242
Thumbs up

alavartta


JEEP

Tänään kerkes tallin puolelle muutamaksi tunniksi.

Pikatoimituksella fc-koneistuksesta soviteholkkeja lisää, helpottaa hommaa pari oli aikaisemmin tullu jo mutta tarvitsi vielä lisää, saa kohta testattua liikkeitä.

Oma sorvi olis kiva mutta vie tilaa liikaa.

Noin suurinpiirtein tohon asentoon tulee, kolme eri korkuista kiinnitys kohtaa etupäähän.

Aina kun raksutti tyhjää niin hitsi täppien sun muiden epämuodostumien pois hiomista.

Ensviikolla hakemaan lisää rautaa, niin saa etupäät kiinni.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P1030424.jpg‎
Views:	667
Size:	641,1 Kt
ID:	34695   Click image for larger version

Name:	P1030425.jpg‎
Views:	689
Size:	622,3 Kt
ID:	34696   Click image for larger version

Name:	P1030426.jpg‎
Views:	717
Size:	748,1 Kt
ID:	34697  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Wrangler YJ/CJ7 arzi198 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 18.08.2011 14:04
Myydään Wrangler Tj Wrang O/M/V Ajoneuvot 0 17.12.2010 13:35
Wrangler O/M/V Renkaat ja vanteet 0 21.06.2007 10:04
O: Wrangler Wiikki O/M/V Ajoneuvot 5 08.12.2006 12:34
92 Wrangler ja 33" KariS Tekniikka & Jutustelu 1 11.10.2005 17:06


Sivu luotu: 00:43 (GMT +2).