Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2013, 21:48
jeep360:n Avatar
jeep360 jeep360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: askola, Finland.
Viestit: 242
Thumbs up

Pieni nytkähdys


JEEP

No vihdoinkin rupee taas olemaan aikaa värkätä jeeppiä

Tukivarsien kiinnikkeiden kimppuun heti, todella työläät kun ekaa kertaa moista systeemiä tekee.

No kumminkin vähän sai jo aikaiseksi, lisää toki tukia vielä tulee mutta mahdollisimman kevyeks pitäis saada.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P1030390.jpg‎
Views:	867
Size:	617,0 Kt
ID:	34502   Click image for larger version

Name:	P1030389.jpg‎
Views:	1095
Size:	619,2 Kt
ID:	34503   Click image for larger version

Name:	P1030392.jpg‎
Views:	739
Size:	555,0 Kt
ID:	34504  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.03.2013, 11:15
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jeep360 Näytä viesti
JEEP

No vihdoinkin rupee taas olemaan aikaa värkätä jeeppiä

Tukivarsien kiinnikkeiden kimppuun heti, todella työläät kun ekaa kertaa moista systeemiä tekee.
Minkäs ohjelman kanssa olet nelilinkkejä laskenut? Pirate4x4:stähän ainakin löytyy se aika näppärä excel- pohjainen sovellus tuohon puuhaan, tietysti täytyy silti vähän olla tutkinut teoriaa miten nelilinkki toimii. Tuleeko sulle alavarret toisinpäin viistoon niin saa pidettyä akselin liikeradat mukavasti hallinnassa? Tuosta kun ei näe ylävarsien rungonpuoleisia kiinnityksiä, meinasitko tehdä niille korkeussuunnassa useamman kiinnityspisteen, jotta saa hienosäädettyä sikilämikäli tarvetta esiintyy?

Joskus kun omaani aloin laskemaan noita nelilinkkejä, niin taisi siinä muutama ilta vierähtää internetin syövereissä teoriaa tutkien, ja pari iltaa sai näpytellä lukuja taulukkoon
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.03.2013, 16:21
jeep360:n Avatar
jeep360 jeep360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: askola, Finland.
Viestit: 242
Post

4 linkkiä


Jeep

Ohjelmana on toiminut kaverin tuoma A4:nen jossa kaikki asteet ja linjat runkoon nähden/ etuperään, päätä raavittu monta päivää myös.

Ensin laskettiin varsien pituus ja etäisyys toisiinsa, sitten tehtiin putken pätkistä vedos ja tunkilla kokeiltiin kallistukset/jordaanin kulman pysyminen oikeana

ylätukivarsissa ei ole korkeuden säätöä, pitäisi olla optimi nyt toivotaan ainakin.

Alatukivarret tulee ristiin vinoon eteenpäin siihenkin oli kohta mihin piti tähdätä + nousu asteet ylävarsiin verrattuna.

Mistään mitään ymmärrä mutta yritetään
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.03.2013, 19:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kannattaa vilkaista sitä jenkkien piratelta löytyvää 4- linkkilaskuria. Se kertoo aika mukavasti anti- squatit, pinionikulman muutokset, akselin liikeradan, sun muut oleelliset ja vähemmän oleelliset tiedot vaikka näyttäisi liikeradat hyviltä niin homma voi silti olla ihan vituillaan

Eikä tartte ite mitään laskea, sen kun näppäilee luvut taulukkoon - soon vielä aika havannollinen kun piirtää kuvan sekä sivusta että ylhäältäpäin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.03.2013, 23:22
jeep360:n Avatar
jeep360 jeep360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: askola, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

4 linkkiä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kannattaa vilkaista sitä jenkkien piratelta löytyvää 4- linkkilaskuria. Se kertoo aika mukavasti anti- squatit, pinionikulman muutokset, akselin liikeradan, sun muut oleelliset ja vähemmän oleelliset tiedot vaikka näyttäisi liikeradat hyviltä niin homma voi silti olla ihan vituillaan

Eikä tartte ite mitään laskea, sen kun näppäilee luvut taulukkoon - soon vielä aika havannollinen kun piirtää kuvan sekä sivusta että ylhäältäpäin
Jeep

täytyypä käydä vertailemassa omiin laskelmiin osuuko lähelle edes!

Tänään kerkes alatukivarsia vähän jo mallailemaan no peränpäässä ne on jo hepattuna.

Meni taas melkoisesti aikaa, mutta mukavaa oli

Kävin kyllä vähän kurkkaamassa sivulla mutta meni videoiden kuolaamiseksi!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2013, 08:36
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Nyt sitten kun kun teet nelilinkkiä porttaaliakseleihin, niin muista että laskukaavat käyttävät pyörän keskiötä nollapisteenä akseliputken keskiön sijaan. Tämä näyttää aika samalta kuin esim. Claytonin sarja:

http://claytonoffroad.com/images/3205010-WH.jpg

Nyt jos haluaisit saman geometrian mikä tässä sarjassa on, niin joutuisit laskemaan kaikkia akselin pää kiinnikkeitä porttaaleiden korotuksen verran. Tämä ei tietenkään ole käytännössä vaihtoehto koska ylätukivarret päätyisivät murikan sisään ja alatukivarret porttaaliboxin alapuolelle. En ole koskaan pyöritellyt laskukaavoja porttaaliakseleiden kanssa niin että tietäisin miten tätä voisi kompensoida ja saada alustan toimimaan sekä paperilla että käytännössä. Odotan siis mielenkiinnolla miten tämä tulee toimimaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.03.2013, 13:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Nyt jos haluaisit saman geometrian mikä tässä sarjassa on, niin joutuisit laskemaan kaikkia akselin pää kiinnikkeitä porttaaleiden korotuksen verran. Tämä ei tietenkään ole käytännössä vaihtoehto koska ylätukivarret päätyisivät murikan sisään ja alatukivarret porttaaliboxin alapuolelle. En ole koskaan pyöritellyt laskukaavoja porttaaliakseleiden kanssa niin että tietäisin miten tätä voisi kompensoida ja saada alustan toimimaan sekä paperilla että käytännössä. Odotan siis mielenkiinnolla miten tämä tulee toimimaan.
Mulla on vähän sama tilanne oman projektin kanssa (kunhan se joskus valmistuisi ), kun mogin peltiperiä sinne sovitan. Nuo porttoboksithan aiheuttaa aika lailla lisävääntöä, ja sitä kautta vaikuttaa tiettyihin arvoihin. Pinionikulman muutoksiin ja akselin liikerataan ei pitäisi olla merkitystä.

Tuossakin on yksi lisäsyy sille, että kannattaisi harkita tuonne rungonpään kiinnikkeisiin muutamaa kiinnityspistettä korkeussunnassa ainakin ylätukivarsille, mielellään vaikka alavarsillekin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Wrangler YJ/CJ7 arzi198 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 18.08.2011 14:04
Myydään Wrangler Tj Wrang O/M/V Ajoneuvot 0 17.12.2010 13:35
Wrangler O/M/V Renkaat ja vanteet 0 21.06.2007 10:04
O: Wrangler Wiikki O/M/V Ajoneuvot 5 08.12.2006 12:34
92 Wrangler ja 33" KariS Tekniikka & Jutustelu 1 11.10.2005 17:06


Sivu luotu: 14:18 (GMT +2).