![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Siis tuo fig.12 kuvan systeemi, siis muovi putki, jossa tukiholkki sisällä, ja helmiliitos on yleisesti käytetty, esim kiinteistöjen painevesijärjestelmissä, ja hyvinkin luotettava. Tuossa helmiliitoksessa on vain yksi ongelma; helppo kiristää liian tiukkaan, ja silloin pitää tehdä uusiksi kokonaan.
Toinen ongelma pienillä putken halkaisijoilla on se, että jos jostain pääsee roska(esim. putkea katkaistaessa), niin tukkii helposti tuon liitoksen. Ja jos vuotaa enemmän auton liikkuessa, niin juurikin nuo 0-renkaat vuotaa. Kun käytät auki, niin tarkista että noiden o-rekaiden kuluttamat urat on tuon tasauspyörästön ilmareiän molemmin puolin, ja että tuo lähtevä metalliputki ei ole jännityksessä, siis väännä tuota o-renkaiden "kehystä" Ja valitettavasti kaikkien paineilmalaitteiden ominaispiirre on tuo vuotaminen, joko ennemmin taikka myöhemmin
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tuolla toisaalla(tm) tulikin jo vinkkiä asiaan.
Eli homma etenee nyt seuraavasti niin, että hommaan tuohon helmiliitokseen uudet kamat, akselin päällä muunnan 5mm putken 6mm putkeksi, joka on yleisempi. Tuo liitos laitetaan tukevasti akseliin kiinni jotta se ei pääse liikkumaan ja myös tuo 6mm putki laitetaan akseliin kiinni ennen kuin lähdetään viemään kohti runkoa jolloin noihin liitoksiin ei kohdistu voimia eikä ne pääse liikkumaan. Epäilen, että juuri tuo jatkuva liike joustoissa saa aikaan sen, että liitos alkaa jossain vaiheessa vuotamaan ja sitä tukee omakohtaiset kokemukset. Jos tuolla ei tokene, niin sitten täytyy harkita perän auki käyttämistä ja noiden O-renkaiden vaihtamista. O-renkaat näyttäisi onneksi olevan suht standardikamaa joskin materiaali täytyy olla viton eikä nitriilirenkaat 'kuulemma' siellä kestä. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Ne O renkaat on sitte semmoiset X malliset muita ei voi laittaa. Että tuolta linkin alta tilaukseen.
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/in...641,823&lang=2
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
|
#5
|
|||
|
|||
|
No ainakin tämän tämän linkin mukaan ne on BS133 Viton 75 ja googlailun perusteella ne näyttää ihan normaaleilta pyöreiltä O-renkailta ellei tuo kuva ole jostain geneerisestä O-renkaasta.
Mm. täällä myydään niitä. Eihän tuossa tietysti konkurssi tule tilata tuolta cross4wd:stäkään, mut täytyy toivoa ettei ne vuotaisi vaan vika olisi tuossa putkessa. |
|
#6
|
|||
|
|||
Oletko tarkastanut vuotaako?
Siis tuo Fairy, siis käsitiskiaine, on hyvä myös tuohon vuodon etsimiseen:
Näin talvella tuulilasinpesunestettä, siis niin väkevää että ei jäädy, johonkin astiaan noin desi, ja tee- ruoka lusikallinen fairyä sekaan, ja sitten sivellään tuota seokoitettua sotkua epäiltyyn vuotopaikkaan vaikkapa loppuun käytetyllä nappulahanskan resorilla, ja jos vuotaa yhtään, niin työntää pientä kuplaa, siis ei "rauhoitu" testaa vaikka kompressorin pikaliittimissä, puolet vuotaa... Ja jos vuotaa tuosta murikan läpiviennistä, niin laakeri- taikka ruuvilukite tiivistää ja kiinnittää, mutta pitää olla lämpimässä. Ja noiden letkujen sijoitus: akseliputkeen saa kiinityspisteen hitsaamalla, mutta myös perinteisellä letkulemmarilla: siis nippuside lemmarin ja akselin väliin, ja nippusiteellä paineilmaletku kiinni. Ja siirtyminen koriin/runkoon: joko akselin huohotinletkua pitkin, taikka jarrupainesäätimen tankoja pitkin. (periaatteessa katsastuksessa voi tulla sanomista, mutta käytännössä ei, se paineilmaputkihan toimii rikkoontumis ilmaisimena) toki ylätukivarret myös hyviä reittejä. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Rangessa ei oo mitään jarrusäätimiä takana, mutta tuota huohottimen viertä vois viedä. se menee nyt kolmiotukea pitkin runkoon.
Tässä onkin tullut vinkkejä joten eiköhän näillä toivottavasti pärjää. Kiitoksia. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Ikinä en oo noiden paineilmalukkojen kanssa touhunut, mut tuli mieleen että jos ne O-renkaat vuotaa, niin silloinhan se ilma tulee perän huohotusletkusta pihalle. Jos tuon huohotusletkun pistäs purkkiin missä on vettä, niin sehän kuplii, jos siletä ilmaa tulee... Pystyskö tällä könstilla testaileen noita o-renkaita?
__________________
-MMC- |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Ostetaan patrolin vuotava tankki | Ahma | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 10.06.2016 07:09 |
| Myydään / Vaihdetaan LR Discovery 200tdi osina: mm. ARB:t(10-pooriset?) + ARB kompura, ajettu n.169tkm... | Teukka | O/M/V Ajoneuvot | 17 | 20.05.2016 19:37 |
| Vuotava stefa. | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.06.2012 22:45 |
| Vuotava kannentiiviste | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 21.12.2007 00:21 | |
| Patrollin vuotava pallonivel | SKO | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 20.05.2006 07:59 |