Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.02.2013, 12:25
myllis myllis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Kyrsälä
Viestit: 1.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Holst Näytä viesti
Toissa kesänä ku käytiin maksamassa puolenvälin jälkeen syskyjärvellä vierailijamaksuja niin listassa ei ollu kuin yksi nimi ja oli suomalaisten. Viime kesänä oli aikas saman suuntainen tilanne... sitten siihen maksuun luvataan tarrat, roadbookit ja paitaa. Kuitenkin sulle saatetaan sanoa ettei ny oo ku tää tarra, mut sama hinta... omasta mielestä ihan suoraa rahastusta...
Tuosta on huomautettu ja ollut puhetta. Toivottavasti ei tänä vuonna toistu. Ilmoitin Yurille omana näkökantanani että ellei järjestä pysty pitämään lupauksiaan ei vierailijankaan tarvitse niistä maksaa. Katsotaan miten käy, joka tapauksessa 1200 RUB pelkästä tarrasta ja suihkusta on...
Venällä reitillä olevat venäläiset on yleensä paikallisia. Kerran mekin törmäsimme, kun mies oli käynyt kalassa ja oli sitten Ladalla reitillä kiinni. Yks ongelma on tiedottaminen paikallisille tai lähinnä kanavan puute. Mieluiten ollaan tiedottamatta varsinkin camp-paikkoja (pikkurosvojen takia), kun teitäkään ei voi oikein sulkea nykyjärjestäjä määrillä. Ja venäjällähän jos tie näkyy kartassa sitä saa ajaa, se on yleinen tie. Suurin osa Ladogan pätkistähän on näin yleisiä teitä.
Nyt on vähän tehty kärpäsestä härkänen.

Jos katsotaan Ladogan osallistumismaksuja ja verrataan muihin kansainvälisiin kisoihin niin se on vähän hankalaa. Magam Trophy 2013 osallistumismaksu on 1220e, sisältää 2 henkeä ja auton. Croatia Trophy ei edes julkisesti ilmoita (pitää ilmoittautua ensin), mutta se oli jotain reilut 2000euria, joka sisälsi 2 henkeä ja auton plus sapuskat näille. Ruoka on pakko maksaa söi sitä tai ei. Huoltohenkilistö ei kuulunut tuon piiriin.

Veikkasin, että Pylkön Pekka, jos uusi kilpuri (Volvo NG = Volvo Next Generation) vaan kestää tulee olemaan korkealla. Nyt on nimittäin panostettu ja pikkuisen, on nelipyöräohjausta, painoa vähäsen jne...ajamisestahan ei Pekalla ole koskaan ollut kiinni. Tosin Latvian Ed Vansovics lienee pahin vastus.

__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne!

Viimeksi muokannut myllis : 27.02.2013 12:50
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.02.2013, 14:14
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja myllis Näytä viesti
Tuosta on huomautettu ja ollut puhetta. Toivottavasti ei tänä vuonna toistu. Ilmoitin Yurille omana näkökantanani että ellei järjestä pysty pitämään lupauksiaan ei vierailijankaan tarvitse niistä maksaa. Katsotaan miten käy, joka tapauksessa 1200 RUB pelkästä tarrasta ja suihkusta on...
Venällä reitillä olevat venäläiset on yleensä paikallisia. Kerran mekin törmäsimme, kun mies oli käynyt kalassa ja oli sitten Ladalla reitillä kiinni. Yks ongelma on tiedottaminen paikallisille tai lähinnä kanavan puute. Mieluiten ollaan tiedottamatta varsinkin camp-paikkoja (pikkurosvojen takia), kun teitäkään ei voi oikein sulkea nykyjärjestäjä määrillä. Ja venäjällähän jos tie näkyy kartassa sitä saa ajaa, se on yleinen tie. Suurin osa Ladogan pätkistähän on näin yleisiä teitä.
Nyt on vähän tehty kärpäsestä härkänen.

Jos katsotaan Ladogan osallistumismaksuja ja verrataan muihin kansainvälisiin kisoihin niin se on vähän hankalaa. Magam Trophy 2013 osallistumismaksu on 1220e, sisältää 2 henkeä ja auton. Croatia Trophy ei edes julkisesti ilmoita (pitää ilmoittautua ensin), mutta se oli jotain reilut 2000euria, joka sisälsi 2 henkeä ja auton plus sapuskat näille. Ruoka on pakko maksaa söi sitä tai ei. Huoltohenkilistö ei kuulunut tuon piiriin.

Veikkasin, että Pylkön Pekka, jos uusi kilpuri (Volvo NG = Volvo Next Generation) vaan kestää tulee olemaan korkealla. Nyt on nimittäin panostettu ja pikkuisen, on nelipyöräohjausta, painoa vähäsen jne...ajamisestahan ei Pekalla ole koskaan ollut kiinni. Tosin Latvian Ed Vansovics lienee pahin vastus.

Jos Protoissa ei enempää osallistujia ole, niin ollaan mekin varmasti kympin sakissa !
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.02.2013, 23:01
myllis myllis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Kyrsälä
Viestit: 1.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
Jos Protoissa ei enempää osallistujia ole, niin ollaan mekin varmasti kympin sakissa !
Niin se vaatisi maaliin pääsyn ensiksi. Ja henkilökohtaisesti en luota siihen Jezin protoon ollenkaan, sillä on Karman laki päällä. Aina se löytää sen syvimmän kohdan. Se Jezin kilpuri vähän niinkun Paulin aikoja sitten rakentama Matchbox, sinänsä hieno peli, mutta ei se sovi oikeastaan mihinkään muuhun safari hauskutteluun. Tämä on nyt vain henkilökohtainen mielipide.
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.02.2013, 14:33
JPK JPK ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 07.07.03
Sijainti: Haarajoki, Tuusula
Viestit: 157
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja myllis Näytä viesti
Niin se vaatisi maaliin pääsyn ensiksi. Ja henkilökohtaisesti en luota siihen Jezin protoon ollenkaan, sillä on Karman laki päällä. Aina se löytää sen syvimmän kohdan. Se Jezin kilpuri vähän niinkun Paulin aikoja sitten rakentama Matchbox, sinänsä hieno peli, mutta ei se sovi oikeastaan mihinkään muuhun safari hauskutteluun. Tämä on nyt vain henkilökohtainen mielipide.
Hyvä myllis, todella mahtavaa kannustusta kilpailuun. Vaikka toi nyt olikin sun henkilökohtainen aivopieru, niin ehkä nekin kannattais joskus pitää ihan omanaan.
On tuon auton hankinta ollut myös aikamoinen panostus kyseiseen lajiin. Eiköhän silläkin autolla tulla olemaan aika korkealla niissä sijoituksissa, ja toivottavasti se kovin vastustaja on joku toinen suomalainen.

Mites muuten kun olet noita kilpailussa menestyviä arponut, niin minne olet unohtanut mm. Sihvosen tai Puumalaisen. Käsittääkseni heilläkin on ihan etenevät laitteet ja ajotaitoa, ei ole kylläkään sivusuunnassa liikkuvaa taka-akselia tai oikeata nelipyöräohjausta mutta eiköhän ilman niitäkin voi vaikka voittaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.02.2013, 14:50
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JPK Näytä viesti
Hyvä myllis, todella mahtavaa kannustusta kilpailuun. Vaikka toi nyt olikin sun henkilökohtainen aivopieru, niin ehkä nekin kannattais joskus pitää ihan omanaan.
On tuon auton hankinta ollut myös aikamoinen panostus kyseiseen lajiin. Eiköhän silläkin autolla tulla olemaan aika korkealla niissä sijoituksissa, ja toivottavasti se kovin vastustaja on joku toinen suomalainen.

Mites muuten kun olet noita kilpailussa menestyviä arponut, niin minne olet unohtanut mm. Sihvosen tai Puumalaisen. Käsittääkseni heilläkin on ihan etenevät laitteet ja ajotaitoa, ei ole kylläkään sivusuunnassa liikkuvaa taka-akselia tai oikeata nelipyöräohjausta mutta eiköhän ilman niitäkin voi vaikka voittaa.
voihan sitä meilläkin olla nelipyöräohjaus vaan onko siitä hyötyä vai vain lisäpainoa?
Onhan se hienoa että kannustetaan etukäteen !

paa sääkin vaan pinkki volvo iskuun ja kisaan mukaan, hyvin sekin etenee !
ei menestys ole aina autosta kiinni ,kyllä siihen vaikuttaan miljoona muutakin asiaa.

Ja Niko auto on kovassa iskussa samoin kuski.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.02.2013, 21:47
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Komiasti tuntuu tuo Nikon Hiluksi toimivan, hultoporukka ja muukin kalusto tuntus olevan iskussa, apparia on treenattu Juukan mettässä syötetty huhupuheiden mukaan vaan raakaa lihaa ja juossu umpihankijuoksua köysi ja vinssi perässä illat. Tullaan jollekkin pätkälle kannustamaan ja voi olla että vierailia kutsua kysellään...
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.02.2013, 22:30
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Stedt- Näytä viesti
Komiasti tuntuu tuo Nikon Hiluksi toimivan, hultoporukka ja muukin kalusto tuntus olevan iskussa, apparia on treenattu Juukan mettässä syötetty huhupuheiden mukaan vaan raakaa lihaa ja juossu umpihankijuoksua köysi ja vinssi perässä illat. Tullaan jollekkin pätkälle kannustamaan ja voi olla että vierailia kutsua kysellään...

Puheet pitävät täysin paikkansa. Kaiken lisäksi minulla on ollut pakottava tarve ulvoa aina täydenkuun aikaan Tervetuloa kannustamaan! sitä saatetaan tarvita
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.03.2013, 18:39
myllis myllis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Kyrsälä
Viestit: 1.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JPK Näytä viesti
Mites muuten kun olet noita kilpailussa menestyviä arponut, niin minne olet unohtanut mm. Sihvosen tai Puumalaisen. Käsittääkseni heilläkin on ihan etenevät laitteet ja ajotaitoa, ei ole kylläkään sivusuunnassa liikkuvaa taka-akselia tai oikeata nelipyöräohjausta mutta eiköhän ilman niitäkin voi vaikka voittaa.
Sihvoset ei lähde. Eikä autolle ole tehty Klaperjahdin jälkeen mitään. Todennäköisesti Sihvoset ei aja tänä vuonna kuin Klaperjahdin ja Stiga Trophyn.

Nikoa ei saa kannustaa ainakaan ekana päivänä. Sillä on muutenkin adrenaliinia niin paljon. Nikolle pitäisi lauantain lähdössä syöttää kasa beetasalpaajia. Jos Niko selviää ekasta päivästä niin sitten menee hyvin.

Jos on märkää niinkuin viime vuonna niin se etu neljästä urasta verrattuna kahteen on käytännössä niin uskomaton, että se pitää itse nähdä. Niillä repii pitkillä suopätkillä niin reilut erot, ettei niitä kovapohjaisilla pätkillä aja kiinni. Se on vain fakta ja on typerää olla tunnustamatta sitä. Tietenkin niidenkin pitää pysyä ehjinä. Tosin Ladogastahan puuttuu ainakin kaksi venäjän kärkikuskia eli Gobulev ja Savelev, Latvian Zeizan veljeksetkin ajaa TR-3:ssa.

Tämä on nyt henkilökohtainen mielipide, suomalaisilla on joku pakonomainen tarve ajaa ainoastaan kisaluokissa ja jotenkin muita luokkia pidetään ns. jättöluokkina. Kyllähän Kämpin Hate voi kertoa kuinka raaka oli viime vuonna Adventure -luokka. Mun mielestä Hatellekin se todellisuus selvisi pikkuhiljaa. Henkilökohtaisesti arvostan yhtä korkealle ja suureksi saavutukseksi ns. Tourism -luokkaan kuuluvan luokan voittoa tai sijottumista siellä podiumille. Koska, joka luokassa on kärjen taso aina huippukova.
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne!

Viimeksi muokannut myllis : 01.03.2013 18:47
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.03.2013, 18:58
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja myllis Näytä viesti
Nikoa ei saa kannustaa ainakaan ekana päivänä. Sillä on muutenkin adrenaliinia niin paljon. Nikolle pitäisi lauantain lähdössä syöttää kasa beetasalpaajia. Jos Niko selviää ekasta päivästä niin sitten menee hyvin.
Täh? Nyt en kyllä ymmärrä mistä myllis näitä johtopäätöksiä vetää??
Viimevuonnakin ajettiin Laatokalla ihan rauhallisesti, mutta tänävuonna koitetaan uuden 1.5t evoluutioversion myötä pitää vähän kovempaa vauhtia.

Viimeksi muokannut Arska : 01.03.2013 19:01
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.03.2013, 19:40
myllis myllis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Kyrsälä
Viestit: 1.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Täh? Nyt en kyllä ymmärrä mistä myllis näitä johtopäätöksiä vetää??
Viimevuonnakin ajettiin Laatokalla ihan rauhallisesti, mutta tänävuonna koitetaan uuden 1.5t evoluutioversion myötä pitää vähän kovempaa vauhtia.
Teillä oli niin hirvee kiire siinä ekanpäivän startissa ja hässäkä...se on tietenkin suhteelinen käsite mitä jotku pitää rauhallisena ajona...idea on vaan siinä ettei sillä ensimmäisellä kilometrillä voita 1200km kisaa. Tärkeintä olisi saada joka päivälle se aika.

Proto -luokan kärkisijat on jo monena vuonna selvitelty yhdellä pätkällä eli "Bogs, fords and rocks Saytakanoya" eli pätkä mikä nyt alkaa Uuksa -joen ylityksellä ja sen jälkeen on oikeastaan vaan joen ylityksiä, suota ja suota kaikissa eri muodoissa. Yleensä erot on olleet niin suuret tuon jälkeen ettei niitä ajamalla enään kiinni oteta.
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne!

Viimeksi muokannut myllis : 01.03.2013 20:01
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.02.2013, 23:04
myllis myllis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Kyrsälä
Viestit: 1.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
Jos Protoissa ei enempää osallistujia ole, niin ollaan mekin varmasti kympin sakissa !
Niin se vaatisi maaliin pääsyn ensiksi. Ja henkilökohtaisesti en luota siihen Jezin protoon ollenkaan, sillä on Karman laki päällä. Aina se löytää sen syvimmän kohdan. Se Jezin kilpuri on vähän niinku Paulin aikoja sitten rakentama Matchbox, sinänsä hieno peli, mutta ei se sovi oikeastaan mihinkään muuhun safari hauskutteluun. Tämä on nyt vain henkilökohtainen mielipide.
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.02.2013, 23:25
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HaKu Näytä viesti
Jos Protoissa ei enempää osallistujia ole, niin ollaan mekin varmasti kympin sakissa !
Sijoitus paranee meilläkin viimevuodesta tämänhetkisellä osanottajamäärällä. Tosin voitosta lähetään ajamaan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LADOGA TROPHY 2012 myllis Tapahtumat 260 27.12.2012 23:10
Ladoga Trophy Four Wheelerissä timmy Tekniikka & Jutustelu 1 04.06.2011 20:40
Beach Racing from Ladoga Trophy Avtokosmos Tekniikka & Jutustelu 3 05.06.2008 19:31
Ladoga Trophy 2007 LaaLaa Tapahtumat 56 10.07.2007 14:11
Ladoga Trophy 2005 Jörmelö Tapahtumat 19 15.11.2003 16:36


Sivu luotu: 15:44 (GMT +2).